Gå til innhold

Dere med lån fra lånekassen på høyskole/universitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere fått det enda? Har bare 12 kr på kortet og er sulten. Ingen å låne av rundt meg 😢 har klart meg frem til i går. I dag har jeg spist tørre brød uten pålegg og melk som gikk ut 10ende🙊 vet at datoen er 15ende for utbetaling av stipend, men skulle helst hatt i dag 🙄

Anonymkode: d95af...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta det med ro. du kan overleve på ingen mat i mange dager, så det er ikke krise, men kan kjennes ubehagelig. egentlig vil en slik faste være bra for helsen din av og til, så du kan se positivt på det. 

Om du sliter skikkelig så kan du vel gå på universitetet ditt etc. å finne noen panteflasker til 10-12 kroner der du kan få kjøpt 1kg pasta eller 2-3 bokser tunfisk slik at du får noe mat i kroppen. 

eventuelt så kan jeg vippse deg noen kroner slik at du får dekket et grunnleggende behov. 

Endret av megda
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, megda skrev:

ta det med ro. du kan overleve på ingen mat i mange dager, så det er ikke krise, men kan kjennes ubehagelig. egentlig vil en slik faste være bra for helsen din av og til, så du kan se positivt på det. 

Om du sliter skikkelig så kan du vel gå på universitetet ditt etc. å finne noen panteflasker til 10-12 kroner der du kan få kjøpt 1kg pasta eller 2-3 bokser tunfisk slik at du får noe mat i kroppen. 

eventuelt så kan jeg vippse deg noen kroner slik at du får dekket et grunnleggende behov. 

Men det har vært veldig dårlig i en uke, ikke bare nå, for jeg visste pengene ikke ville holde om jeg spiste som normalt. Klarer ikke å konsentrere meg med emnet jeg skriver heller, da jeg trenger mer energi😔 

Takk for tips! Er ikke ute etter å tigge, da får jeg heller slite litt til, men veldig snilt å tilby det uansett! 

Anonymkode: d95af...547

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere som kan svare på om de har fått eller ikke? 

Anonymkode: d95af...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ventetiden på å lære deg å lage et budsjett slik at dette ikke skjer flere ganger. :) Du kan også spise deg god og mett mange ganger på en pakke havregryn og vann. Melk varer som regel en god stund mer enn tre dager over datoen, forresten.

Anonymkode: 1c91f...cc9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, megda skrev:

ta det med ro. du kan overleve på ingen mat i mange dager, så det er ikke krise, men kan kjennes ubehagelig. egentlig vil en slik faste være bra for helsen din av og til, så du kan se positivt på det. 

Bare fordi du kan overleve uten mat i flere dager betyr ikke det at det er bra for deg.

Kroppen trenger energi... Ikke så vanskelig å forstå.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det ikke i dag. Det er for sent.

Jeg har alltid fått det 14. eller før dersom det er helg, så jeg har regnet med å få det imorgen. 

 

Anonymkode: aa90c...6c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det ikke før i morgen, det er ikke flere bankoverføringer i dag 

Anonymkode: 37b55...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 kroner holder vel til en pakke havregryn? Det kan spises med vann, og det metter til i morgen, når pengene forhåpentligvis er på konto.

Anonymkode: 566ee...353

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, abc123detvardet said:

Bare fordi du kan overleve uten mat i flere dager betyr ikke det at det er bra for deg.

Kroppen trenger energi... Ikke så vanskelig å forstå.

Det trenger ikke være dårlig heller. forskning viser faktisk at dette har positive helsegevinster i et gitt tidsrom, men det finnes jo grenser. noen dager er i de aller fleste tilfellene bra helsemessig.

at kroppen trenger energi er jo en påstånd man ikke kommer utenom, fordi man dør om ikke. hvor mye, når og hvilken energi er jo en annen sak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen at jeg kunne lett vippset deg noen kroner. Kjøp en pakke nudler for de 12kronene, så du holder ut til imorgen. Anbefaler en app som heter Buddy, den er genial til å lage og følge et budsjett, sånn at pengene varer hele måneden neste gang:)

 

Anonymkode: 2dff3...edb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått det enda? Har bare 12 kr på kortet og er sulten. Ingen å låne av rundt meg 😢 har klart meg frem til i går. I dag har jeg spist tørre brød uten pålegg og melk som gikk ut 10ende🙊 vet at datoen er 15ende for utbetaling av stipend, men skulle helst hatt i dag 🙄

Anonymkode: d95af...547

Har du ikke noe mer mat i kjøleskapet, eller noe?             

Anonymkode: 621c5...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, megda skrev:

Det trenger ikke være dårlig heller. forskning viser faktisk at dette har positive helsegevinster i et gitt tidsrom, men det finnes jo grenser. noen dager er i de aller fleste tilfellene bra helsemessig.

at kroppen trenger energi er jo en påstånd man ikke kommer utenom, fordi man dør om ikke. hvor mye, når og hvilken energi er jo en annen sak. 

Jo, det er dårlig å gå uten mat. Du må gjerne vise til forskning som motsier. 

Hvilke energier? Gjerne definer ulike typer energier du mener man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke noe mer mat i kjøleskapet, eller noe?             

Anonymkode: 621c5...a11

Nei det er helt tomt, men fikk kjøpt en pakke brokkolitopper som jeg dampet og maulet til 11 kr😊

hvilket klokkeslett pleier dere å få lånet utbetalt? Håper jeg får det tidlig i mårra🤞

 

Og til dere som sier jeg må få meg jobb og planlegge bedre. Betaler leie (rimelig her jeg bor for jeg valgte mer landlig, ellers ville hele lånet gått til leie) og bilforsikring, har blitt litt pensumbøker hver mnd, da jeg trenger mange og blir dyrt selvom det er brukt. Jeg kjøper sjeldent noe til meg selv. Har ikke kjøpt klær på ca 1 år til meg selv. Velger heller å bruke ullgenser under en tynn jakke, enn å kjøpe vinterjakke. Er veldig glad i å sminke meg, men har ikke mye igjen. Tørket mascara og jeg har blitt veldig blek så foundation er ikke i riktig farge lengre, men kjøper ikke nytt fordet.. Går mye til drivstoff da den bruker mye.. Jeg har også søkt overalt etter deltidsjobb i nesten 2 år. De stillingene som blir lyst ut blir alltid opptatte fort. Der jeg har gått personlig å spurt, har ofte flere på venteliste eller vil ha de som har hatt jobb tidligere så de slipper opplæring. Kan ikke bare flytte herifra heller 😔 hadde jeg bare hatt kontakt med familie skulle jeg ønsket meg litt til jul, men er ikke alle som har det 🙄 

Anonymkode: d95af...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gå nå til NAV og søk om nødhjelp. Dette er penger til mat så du klarer deg. Du kan få nødhjelp selv om du er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det alltid  den 14. Har aldri opplevd å få det inn 13. om ikke det er pga helg eller helligdager 14. og 15. 

Hvorfor trodde du det skulle komme i dag?

Anonymkode: 23e25...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, abc123detvardet said:

Jo, det er dårlig å gå uten mat. Du må gjerne vise til forskning som motsier. 

Hvilke energier? Gjerne definer ulike typer energier du mener man har...

https://valterlongo.com/scientific-articles/#tab-id-3

https://www.healthline.com/health/autophagy

denne er også relevant: 

Download video

 

 

med energier mener jeg utelukkende ulike næringstoffer for kroppen man får tilført gjennom et kosthold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby deg å vaske hus for nokon til jul, passe ungar medan foreldra handle eller er på julebord, lufte dyr medan eigarane er borte i jula osb. 

Anonymkode: 11d59...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...