Gå til innhold

Spesiell hyttetur med familie, langt innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Aggressivt her. Det var en grunn til at jeg ba Ts være konkret; noe hun var. Nå har jeg skrevet med Ts, og det bør dere også gjøre. Fokuser på det som er viktig her kanskje, istedenfor å ville kverulere med meg. Makan... 😕

Ikke aggressiv, men litt sjokkerende at du ikke opplevde det ts beskrev som konkrete bekymringer. Jeg håper at de fleste tenker at det som ts beskrev er bekymringsfullt, og ikke normal oppførsel for foreldre. 
 

Anonymkode: f6ce2...6bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne problemstillingen er så alvorlig at jeg ber dere innstendig om å holde dere til spørsmålet i HI/råd dere har,og IKKE diskuterer dere i mellom om hvordan man oppfatter HI eller hvordan folk som svarer i tråden formulerer seg. Da flytter dere fokus fra det som er viktig her og blir en sånn tråd som er hyppig omtalt som "typisk KG-kjærring"-diskusjon. Jeg kommer ikke til å forsvare meg eller svare på kommentarer om antall skrive-eller grammatiske feil på dette innlegget. Nettopp fordi grunnen jeg nevnte over om avsporing. (Og JA,jeg er klar over at dette også var en avsporing) 

Anonymkode: 82b0f...1b9

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne problemstillingen er så alvorlig at jeg ber dere innstendig om å holde dere til spørsmålet i HI/råd dere har,og IKKE diskuterer dere i mellom om hvordan man oppfatter HI eller hvordan folk som svarer i tråden formulerer seg. Da flytter dere fokus fra det som er viktig her og blir en sånn tråd som er hyppig omtalt som "typisk KG-kjærring"-diskusjon. Jeg kommer ikke til å forsvare meg eller svare på kommentarer om antall skrive-eller grammatiske feil på dette innlegget. Nettopp fordi grunnen jeg nevnte over om avsporing. (Og JA,jeg er klar over at dette også var en avsporing) 

Anonymkode: 82b0f...1b9

Amen! 

Anonymkode: 08802...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer an på hvilket forum man er på. HI kan også være hovedinnlegger, altså samme som trådstarter. 

Anonymkode: 82186...32b

Opplever også ts som trådstart i enkelte forum : I TS står....

Anonymkode: b212e...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne problemstillingen er så alvorlig at jeg ber dere innstendig om å holde dere til spørsmålet i HI/råd dere har,og IKKE diskuterer dere i mellom om hvordan man oppfatter HI eller hvordan folk som svarer i tråden formulerer seg. Da flytter dere fokus fra det som er viktig her og blir en sånn tråd som er hyppig omtalt som "typisk KG-kjærring"-diskusjon. Jeg kommer ikke til å forsvare meg eller svare på kommentarer om antall skrive-eller grammatiske feil på dette innlegget. Nettopp fordi grunnen jeg nevnte over om avsporing. (Og JA,jeg er klar over at dette også var en avsporing) 

Anonymkode: 82b0f...1b9

Takk! Hilsen ts 

Anonymkode: f699f...b0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de virker veldig slitne og du er nok inne på noe ang mannen som virker uempatisk og kjører på med eget løp og vil at dama skal følge. De har det nok ikke bra sammen  

Anonymkode: b3127...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de virker veldig slitne og du er nok inne på noe ang mannen som virker uempatisk og kjører på med eget løp og vil at dama skal følge. De har det nok ikke bra sammen  

Anonymkode: b3127...c66

Huff ja, det er en god blanding av mangler her dessverre. Synes det er litt rart at bv ikke er innblandet.. 

Anonymkode: f699f...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja, det er en god blanding av mangler her dessverre. Synes det er litt rart at bv ikke er innblandet.. 

Anonymkode: f699f...b0a

Men det kan jo hende barnevernet er innblandet. Det er gjerne ikke noe forlede går rundt og forteller om.

Men samtidig kan det sitte langt inne å melde fra til barnevernet også, uavhengig om det dreier seg om instanser eller privatpersoner.

Anonymkode: f6ce2...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 10:57 PM, SoWhat? said:

Takk for konkret svar 🙂 Ja, jeg tror at det er lurt at du sier det så detaljert. Det er det mest riktige, så de ikke sitter og lurer på hva du mener. Og så får de svare på konkrete ting. Det er det beste. 

Kanskje du skulle tatt barneskolen på nytt? Jeg leste akkurat det samme ut i fra hovedinnlegget som den konkrete fremstillingen du fikk 🤣

Anonymkode: d8d58...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Hallo 

I helgen var vi på hytta med svoger med kone og barn. Vi har selv jevnaldrende barn. Barnet dette gjelder er 3 år. Vi reagerte egentlig veldig på måten de var med barna sine. Hver gang den yngste på 3 gråt, ble barnet på ti bedt om å hente ham, trøste ham, passe på ham og leke med ham. Og hvis moren passet på barnet og han slo seg vrang, ble han "avledet" med å slå sitt eldre søsken på ti. Foreldrene satt inne i hytta hele dagen, og sov til langt utpå formiddagen selvom han yngste våknet tidligere. Han gikk med full tissebleie inn i vår del av hytta (stor familiehytte). 

Det som jeg reagerte mest på, var at vi hadde jo tenkt å finne på ting sammen. Det hadde også kommet snø, så vi hadde snakket om å dra ut å ake, men var ikke fastsatt. Vi gjorde oss klare, og sa ifra at vi tenkte å gå ut å ake. De sendte ut treåringen i tynn høstjakke (bomberjakke?), joggebukse uten strømpebukse og høstsko. Mannen min ble litt sjokkert, og bestemte seg for å be dem hente frem yttertøy til å ake i (de hadde dette med), men de ba ham skifte på ungen selv hvis det ikke var bra nok. 

Hele aketuren ble ødelagt fordi treåringen så ut til å ville være med foreldrene, men de gadd ikke bli med ut. Det endte opp med at vi var mye inne eller fant på ting med barna dems selv, men jeg trodde vi skulle finne på ting sammen. 

Jeg synes synd på barna deres, og føler at dette er galt, men samtidig tenker jeg at dette er foreldre som sliter litt. På hvilken måte kan vi hjelpe dem best mulig på en ok måte? Og er det egentlig greit å si til dem at vi er bekymra? 

(vi har sett mye tendenser til dette tidligere siden det er familie, men visste ikke at det var såpass) 

Anonymkode: f699f...b0a

De høres ganske likegyldige ut med størst fokus på eget velbehag, manglende interesse for at barna skal oppleve barnlige gleder uten fare for å ta skade av det og uten hensyn til sine medmennesker i forbindelse med fellestur. To bad det er familie eller skulle de helst blitt tatt ei stripe og fått litt kjenn! Nå handler det jo om ungene og ikke mor og far. Heller ikke skal man belemre 10åringen med å trøste det yngre søskenet og så oppfordre det yngre søskenet til å la sinnet gå utover storesøskenet sitt. Nei vet du hva.

Anonymkode: 9a71b...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg overhodet ikke greid å være vitne til. For meg er det naturlig at alle barn fortjener en god barndom. Jeg hadde kontaktet barnevernet og gitt de konkrete opplysninger med ønske om at de ga familien en sjanse til å skjerpe seg 100% ! 

Egentlig så burde det vært bootcamp for foreldre som beveger seg i gråsonen ang omsorgsevne!

Anonymkode: 5173a...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde jeg overhodet ikke greid å være vitne til. For meg er det naturlig at alle barn fortjener en god barndom. Jeg hadde kontaktet barnevernet og gitt de konkrete opplysninger med ønske om at de ga familien en sjanse til å skjerpe seg 100% ! 

Egentlig så burde det vært bootcamp for foreldre som beveger seg i gråsonen ang omsorgsevne!

Anonymkode: 5173a...6b4

Jeg er helt enig, for dette er små mennesker! 

Barnet ligger etter på språk og forståelse, og dårlig ernæring som resulterte i innleggelse. De kleiser med barnet og sier ting som "Simen sitte stolen? Simen ikke spise den" og så snakker de vanlig seg i mellom. Han forstår ikke hva vi sier. Kun enkle beskjeder..

Ble prioritert i barnehagekø etter en runde med helsestasjonen og lege, men er der full dag selvom begge foreldrene er hjemme. Husker vi skulle på tur, og alt de sendte med var en flaske med cola (2 år gammel) . Ingen skift, ingen info, ingen mat. Da snakket jeg til dem. Unnskyldningen var jo at han ikke spiser mat. Men man kan fint få i et barn næring, på flytende vis. Det har de ikke prøvd. 

Det går bedre ernæringsmessig nå, men det er alt det andre rundt også som ikke hjelper på situasjonen.. 

 

 

Anonymkode: f699f...b0a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...