Gå til innhold

Når henter du i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg henter vanligvis kl 15, men pga legetime og snøkaos ble klokken 16.30 før jeg fikk hentet idag. Da var de TO(!) barn totalt i barnehagen. Han var altså nest sist å bli hentet og jeg møtte faren til det andre barnet i døren på vei ut. Barnehagen stenger 17.15. Er lettere sjokkert egentlig. Hvordan får folk hentet før? Eneste måten jeg får gjort det er ved å jobbe redusert og at pappaen noen gang leverer. 

Anonymkode: 3d75a...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har opplevd at det var kun to barn igjen i barnehagen da jeg kom rett fra jobb kl. 16.15. 
Dette året henter jeg stort sett 15.30 da jeg studerer. 

Anonymkode: c357c...5db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter som regel kl 15.00.syns det er trist at barn må vere der til 16.30-17.00.. 

Anonymkode: 00c1b...713

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henter som regel kl 15.00.syns det er trist at barn må vere der til 16.30-17.00.. 

Anonymkode: 00c1b...713

De som slutter fire på jobb, hvordan tror du de skal komme før? 

Jeg spør ikke fordi jeg ikke er enig, jeg er faktisk hjemmeværende husmor. 😂

Anonymkode: fb784...93c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Henter som regel kl 15.00.syns det er trist at barn må vere der til 16.30-17.00.. 

Anonymkode: 00c1b...713

De aller fleste jobber fra 8-16, så trist eller ikke, man har ikke mye valg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full fleks. Og mulighet for hjemmekontor. Og ingen av oss har noe i mot å starte arbeidsdagen i 6-7 tiden. Så er bare å fordele morgen/ettermiddag ut i fra forpliktelser man har fra dag til dag, og eventuelt jobbe inn litt på kveldstid. Så blir det 5-7 timer per dag. 

Anonymkode: 4ee53...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå en stund siden, men når vi hadde barna i barnehagen så ble det skrevet på en liste når de ble levert. Ett barn levert klokka 8.30 skulle hentes senest 1630 f.eks. Ett barn levert klokka 7.30 skulle hentes tidligere osv. Vi bor så nært barnehagen at vi sa bare fra når de kunne sende barna hjem av og til. (Du kan fysisk stå i barnehagen og se rett inn i stua mi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henter som regel kl 15.00.syns det er trist at barn må vere der til 16.30-17.00.. 

Anonymkode: 00c1b...713

Nei, for man skal for all del ikke ivareta sin egen karriere kombinert med å ha barnehagebarn. Og ihvertfall ikke jobbe 08.00-16.00 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter nesten alltid mellom 16 og 1630 (noen ganger litt senere, barnehagen stenger 17). Det er alltid flere barn igjen da. 

Anonymkode: b85d0...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang mellom 15.30 og 16.30. Oftest rundt 16. Hun vil ikke være med hjem hvis jeg kommer før 15.30. 1,5 år. 

Leverer 9.30. 

Anonymkode: f56b9...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel 16:20. 1 dag i uken har jeg ofte hjemmekontor, da henter jeg senest halv 4. Minste kan sove så lenge som til 14:30-15 i barnehagen og da får hun måltid etter det, og eldste er som regel midt i noe om jeg henter før 15:30, så dette passer oss :) Når jeg henter 16:20 er det ofte få barn i barnehagen, men så er det også mange som har kommet før oss når vi leverer. Så tror ikke våre har noen lenger dag enn de andre akkurat. 

Anonymkode: af646...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer 7:45 og henter rundt 15. Jobber som lærer med 32 timer tilstedeværelse i uka. Jeg velger å bare være på jobb så lenge arbeidstidsavtalen min sier, og så jobber jeg heller på kvelden når barnet har lagt seg. 

Anonymkode: 3d045...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mini hentes 15.30-15.45 hver dag (avhengig av trafikk). Jeg går hjemmefra 7 når jeg skal hente og jobber da 7.30 til 15.

Anonymkode: c9910...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta 15.15 i dag og det var bare henne igjen på avdelingen. Ikke veldig vanlig, da. Men det er alltid veldig mange barn når hun leveres 8.15, så de kommer vel endel tidligere til gjengjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde bhg barn levere vi ganske ofte 0715 og henter cac 1630. Har fått sterke reaksjoner på dette tidligere. Til dere som har det vil jeg bare si at vi vurderte flere muligheter (redusert stilling, en av oss hjemmeværende, søkte jobbet nærmere hjemmet(gikk ikke tilbud på noen), og legge beslag på besteforeldre. Vi valgte å ha en ok økonomi fremfor et minimunsbudsjett hvor det bare var rom for det aller nødvendigste, og vi valgte å ikke belaste eldrende besteforeldre (75+) med mye henting ,levering og pass av barn. Redusert stilling ville ført til lite penger. Vi så at barnet trivdes i bhg, og vi hadde ikke dårlig samvittighet for at dagene var lange. 

Anonymkode: db5f1...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi hadde bhg barn levere vi ganske ofte 0715 og henter cac 1630. Har fått sterke reaksjoner på dette tidligere. Til dere som har det vil jeg bare si at vi vurderte flere muligheter (redusert stilling, en av oss hjemmeværende, søkte jobbet nærmere hjemmet(gikk ikke tilbud på noen), og legge beslag på besteforeldre. Vi valgte å ha en ok økonomi fremfor et minimunsbudsjett hvor det bare var rom for det aller nødvendigste, og vi valgte å ikke belaste eldrende besteforeldre (75+) med mye henting ,levering og pass av barn. Redusert stilling ville ført til lite penger. Vi så at barnet trivdes i bhg, og vi hadde ikke dårlig samvittighet for at dagene var lange. 

Anonymkode: db5f1...2f3

Helt innafor å løse det på deres måte. Man lever tross alt for seg sjøl og ikke for å please andres holdninger. Og så lenge barna trivdes med løsningen, så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: c357c...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...