Gå til innhold

vi har chattet i 1mnd, så spurte hun om høyden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som det er en moderne greie. Da jeg var ung var det aldri noen av jentene som snakket om høyde i det hele tatt. Kanskje vi er en gjeng lave jenter, men kan altså aldri huske at noen har nevnt det! Min ungdomsskjæreste var forresten 170, fem ca høyere enn meg, uten at det hverken var et pluss eller minus, bare et faktum. Jeg kan skjønne at en kvinne på 180 kanskje styrer unna menn på 165, men ellers kan jeg ikke skjønne greia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke overfladisk, men høyde er viktig for meg. Jeg er kvinne og 180 cm. Jeg vil ikke ha en mann som er lavere enn meg. Så jeg spurte om høyden på min mann den dagen vi startet å chatte. Hva er galt med det? Samme som at jeg ikke vil ha en tykk mann f eks. 

Anonymkode: 5dfc4...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007

Og så leter folk forgjeves etter kjærligheten og blir bitre når ingen blir funnet bra nok. Noen få reflekterer over det, men de fleste skylder på andre og ser ikke innover i seg selv. Hollywood og kjærlighetsromaner har ødelagt sinnene til folk og alle leter etter overmennesker. Så glemmer man hva kjærlighetsbegrepet egentlig går ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 007_008_007 skrev:

Og så leter folk forgjeves etter kjærligheten og blir bitre når ingen blir funnet bra nok. Noen få reflekterer over det, men de fleste skylder på andre og ser ikke innover i seg selv. Hollywood og kjærlighetsromaner har ødelagt sinnene til folk og alle leter etter overmennesker. Så glemmer man hva kjærlighetsbegrepet egentlig går ut på.

Så man skal bare ta til takke med den man får da? Jeg skal ha hele pakka. Vi skal ha det bra sammen, elske hverandre høyt, ha samme verdier, passe bra sammen seksuelt  og vi skal like utseende til hverandre. Er vel ikke så mye forlangt. 

 

Anonymkode: 5dfc4...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 21.13, Krampus skrev:

Hadde det ikke vært høyden, så hadde hun ditchet deg for noe annet. Hadde hun faktisk likt deg, så hadde høyden ikke hatt noe å si. 

Jeg har datet en dame som er overflatiske en lengre periode. Det høres greit ut om du innfrir kravene. Problemet er at det kan, og vil, oppstå nye krav. Plutselig er du utenfor. Det er problemet med overfladiske krav i utgangspunktet. Det kan alltids komme mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pia Sofia skrev:

Det virker som det er en moderne greie. Da jeg var ung var det aldri noen av jentene som snakket om høyde i det hele tatt. Kanskje vi er en gjeng lave jenter, men kan altså aldri huske at noen har nevnt det! Min ungdomsskjæreste var forresten 170, fem ca høyere enn meg, uten at det hverken var et pluss eller minus, bare et faktum. Jeg kan skjønne at en kvinne på 180 kanskje styrer unna menn på 165, men ellers kan jeg ikke skjønne greia.

Enig. 

Noen var høye, noen var lave. Det var mer fokus på hvor godt du fungerte sosialt. De kule gutta var kule mer eller mindre frikoblet fra deres eksplisitte utseende. Damene var opptatt av flere ting enn det rent utseendemessige. 

Det er hevet over enhver tvil at dette er endret når den sosiale prosessen består av et knippe bilder på Tinder og noen få tall og beskrivelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2019 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Og da fikk hun vite at min høyde er 1.78. Siden den gang (5 dager siden), har hun ikke sendt meg hverken melding eller bilder.

Hun er 1.70 sånn by the way.  

Vi pratet tett i én mnd og lært masse om hverandre. Dagen som hun spurte om høyden, var den siste hun sendte meg en melding. Jeg visste ikke at jenter var så ekstremt opptatt av høyde? Jeg er 22 år. Kan noen jenter svare?

Anonymkode: 7de0b...d57

Jenter generelt er vel ikke det, men hun var tydeligvis det. Dumt av henne, tenker jeg, det kan jo hende at høydekravet hun ser for seg faktisk ikke er så viktig som hun tror. Jeg synes generelt det er smakløst å spørre om høyde, vekt og utseendedetaljer, noen sjanser må man ta, man får da fort nok se høyde og vekt an når man møtes. Et tips til deg for fremtiden må være å prøve å korte ned på chattiden før dere møtes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal bare ta til takke med den man får da? Jeg skal ha hele pakka. Vi skal ha det bra sammen, elske hverandre høyt, ha samme verdier, passe bra sammen seksuelt  og vi skal like utseende til hverandre. Er vel ikke så mye forlangt. 

 

Anonymkode: 5dfc4...94b

Du tar vel aldri til takke det du får, gjør du vel? Først blir man tiltrukket. Det jeg mener er at hvis man begynner å se etter "feil" hos andre at man kan gå glipp av gode mennesker. Du får ta hele pakken da. Men det går an å ha to tanker i hodet samtidig, ikke sant? Det virker heller ikke som at kjærlighet som et begrep er klart for deg. Ikke at det er så mye mer klarere for meg, men jeg har innsett at det innebærer noe mer enn bare fysiske egenskaper.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som høy kvinne merker man raskt at menn også har preferanser for høyden til kvinner også. Bare så det er sagt.

Anonymkode: 547ea...5c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig der. Menn er like opptatt, om ikke mer, av høyde enn kvinner.

Anonymkode: 7485c...fa6

All forskning viser noe annet.😉

Anonymkode: 145a0...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Hun er dum. Om noen år, kommer hun til å skjønne at man hverken er sammen med høyden, lønna, eller bilen hans. Hilsen kvinne snart 32 som har elsket en mann som er lavere enn seg i mange år. Vært sammen med både høyere, og lavere menn enn meg selv. Er man så overfladisk, kan man gå glipp av mye fint. Når man blir virkelig glad i noen, blir sånne ting helt irrelevant. Jeg lover :) 

Anonymkode: 69013...874

Du er dum. 

Hvorfor skal DU bestemme hennes preferanser? Ta deg sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Pia Sofia skrev:

Det virker som det er en moderne greie. Da jeg var ung var det aldri noen av jentene som snakket om høyde i det hele tatt. Kanskje vi er en gjeng lave jenter, men kan altså aldri huske at noen har nevnt det! Min ungdomsskjæreste var forresten 170, fem ca høyere enn meg, uten at det hverken var et pluss eller minus, bare et faktum. Jeg kan skjønne at en kvinne på 180 kanskje styrer unna menn på 165, men ellers kan jeg ikke skjønne greia.

Dette. Fatter ikke hva det er med folk, og jeg er selv over gjennomsnittlig høy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp hele dama. Hun er ikke verdt din tid. 

Skulle du derimot bli spurt om høyde igjen, så kan du gjøre som meg. "Jeg er høy nok til å slippe å stå på tå når vi skal kysse😘".

Hilsen mann 171. 

Anonymkode: 01428...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig, en fyr snakker med en jente leenge, føler de har god connection og begynner å falle for henne. Så kommer en eller annen veldig overflatisk ting frem og hun ghoster fra da av. Eller enda bedre, ingenting skjer og hun bare er borte en dag likevel

 

Bare unngå å snakke med dem lenge online. Prøv å møte dem samme uke som du begynner å snakke med dem. Og bruk telefonen til å avtale møte ikke diskutere livshistorien deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp hele dama. Hun er ikke verdt din tid. 

Skulle du derimot bli spurt om høyde igjen, så kan du gjøre som meg. "Jeg er høy nok til å slippe å stå på tå når vi skal kysse😘".

Hilsen mann 171. 

Anonymkode: 01428...c5c

Høres litt vel gamey og try hard ut

 

Ikke kom med unnskyldninger eller prøv å "unngå å avsløre". Bare svar "171, du?"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt lav ja, og det betyr noe. Når man er i helt ny fase uten forelskelse så velger man den man tror man kan se for seg å leve med, elske med. Og for meg er en mann under 185 veldig uaktuell da. For nå er du kanskje en av 20 menn hun blir kjent med og chatter med, da siler man ut på kriterier man ikke hadde gjort om man hadde vørt f. Eks kollegaer og blitt forelsket mer naturlig. 

Anonymkode: ccaa3...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 7.20, AnonymBruker skrev:

Enig der. Menn er like opptatt, om ikke mer, av høyde enn kvinner.

Anonymkode: 7485c...fa6

Ikke litt engang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

All forskning viser noe annet.😉

Anonymkode: 145a0...df9

Hvilken forskning?

Som en på 177 så vet jeg hva jeg snakker om...

Anonymkode: 7485c...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...