J1994 Skrevet 26. februar 2020 #421 Del Skrevet 26. februar 2020 13 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Da har vi vært på ultralyd 🥰 Alt var bra og vi venter en gutt. Ble flytta litt tidligere også, så jeg er nå 19+3. Vi ble faktisk veldig overraska begge to, for vi var veldig innstilt på at det skulle være en jente! Veldig fornøyd med gutt og at alt sto bra til, men guttenavn er mye vanskeligere å finne enn jentenavn 😝 Noen som har tips til oss? Så bra at alt står bra til, og gratulerer med en gutt 💙 Skal selv på ultralyd i morgen, 18+3 🙏 Har skikkelig magefølelse på gutt og det kinesiske fødselskartet sier også gutt, så blir overraska hvis det blir jente ja 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 26. februar 2020 #422 Del Skrevet 26. februar 2020 12 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Hehe typisk at man får det motsatte av hva man tror 😂 Har dere landet på jentenavn ennå da? Ja, merkelig det der 😅 ikke helt uventet da, i og med at jeg kommer fra en familie med bare søstre. Veldig vanskelig dette med navn. Vi har begynt å drodle litt, så får vi forhåpentligvis en liste som vi kan ta utgangspunkt i når den lille jenten vår endelig kommer 😍 hva med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #423 Del Skrevet 26. februar 2020 13 timer siden, J1994 skrev: Så bra at alt står bra til, og gratulerer med en gutt 💙 Skal selv på ultralyd i morgen, 18+3 🙏 Har skikkelig magefølelse på gutt og det kinesiske fødselskartet sier også gutt, så blir overraska hvis det blir jente ja 🙈 Ble det gutt? 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #424 Del Skrevet 26. februar 2020 11 timer siden, unknown1 skrev: Ja, merkelig det der 😅 ikke helt uventet da, i og med at jeg kommer fra en familie med bare søstre. Veldig vanskelig dette med navn. Vi har begynt å drodle litt, så får vi forhåpentligvis en liste som vi kan ta utgangspunkt i når den lille jenten vår endelig kommer 😍 hva med dere? Vi har snakket mye om det siden i går. Gått fra å ha ingen aktuelle guttenavn til at vi nå har tre navn vi liker på lista 😊 Men har ikke akkurat hastverk med å bestemme oss da. Så tar det litt som det kommer, og håper kanskje på å oppdage det navnet ingen av oss har tenkt på som bare ER rett 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 26. februar 2020 #425 Del Skrevet 26. februar 2020 1 time siden, Kassiopeia8 skrev: Ble det gutt? 🥰 Skrev innlegget tidlig i dag, så ul er ikke før i morgen Skal oppdatere her inne ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #426 Del Skrevet 26. februar 2020 10 minutter siden, J1994 skrev: Skrev innlegget tidlig i dag, så ul er ikke før i morgen Skal oppdatere her inne ^^ Hehe Ååja, litt utålmodig jeg visst 😅 lykke til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 27. februar 2020 #427 Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) Vi venter ei jente 💖 Hun lå med føttene inntil seg hele tiden, så jordmor sa det var litt vanskelig å se, men at det mest sannsynlig var ei jente Ny ul i uke 32 pga.morkakens plassering. Flyttet fra 18+3 til 18+2, og ny termindato den 31.juli. Endret 27. februar 2020 av J1994 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 27. februar 2020 #428 Del Skrevet 27. februar 2020 Vært på OUL i dag, og med høy sjanse venter vi jente. Hun lå med beina i kryss, så det var med 95% sikkerhet 🥰 Menstermin var 22.07, men fikk i dag termin 20.07 som er den jeg mistenkte var riktig dato. Er med det 20 fullgåtte uker i morgen, som da er halvveis! Var godt å se at alt var som det skulle😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 28. februar 2020 Forfatter #429 Del Skrevet 28. februar 2020 Gratulerer med to (mest sannsynlige) jenter @grønnkål og @J1994! 🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 29. februar 2020 #430 Del Skrevet 29. februar 2020 Et lite tips hvis noen har tenkt å kjøpe bleiebøtte; Mimmis.no har Korbell sin til 1 kr nå (+frakt 99) Refillene var litt dyrere enn f.eks.Jollyroom, men ble likevel noe billigere Har såå lyst til å begynne innkjøpene for alvor, men hvor skal man begynne? 😅 Er bruktsalg av barneklær/utstyr her i område i vår, så tenkte å vente med de minste klesstørrelsene til da og prøve å få tak i litt billigere siden de helt sikkert ikke kommer til å bli brukt så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chonkers Skrevet 1. mars 2020 #431 Del Skrevet 1. mars 2020 Er det noen av dere som kjenner noe til bekkenet? Jeg er 20+4 nå og har den siste uka kjent smerter på sida litt under korsryggen innimellom når jeg går og bøyer meg. Hadde null bekkenproblemer med førstefødte så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter. 🤷♀️ Her har formen vært dårlig med mye kvalme de siste ukene, trodde jeg var ferdig med det nå men dengang ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #432 Del Skrevet 1. mars 2020 På 29.2.2020 den 16.57, J1994 skrev: Et lite tips hvis noen har tenkt å kjøpe bleiebøtte; Mimmis.no har Korbell sin til 1 kr nå (+frakt 99) Refillene var litt dyrere enn f.eks.Jollyroom, men ble likevel noe billigere Har såå lyst til å begynne innkjøpene for alvor, men hvor skal man begynne? 😅 Er bruktsalg av barneklær/utstyr her i område i vår, så tenkte å vente med de minste klesstørrelsene til da og prøve å få tak i litt billigere siden de helt sikkert ikke kommer til å bli brukt så lenge Hva er egentlig greia med bleiebøtte? 😂 Er det bare en fancy søppelbøtte? Vi har handlet litt her og der på nett. Ikke de største tingene men, noe klær og noe utstyr. Har handlet på Babybanden (der er masse fint på salg om dagen) og på Jollyroom. Klær kjøper vi egentlig veldig lite av, for jeg forventer vi både arver litt og får litt i gave, men har kjøpt noe hvis det har vært veldig fint! Ellers har vi arvet litt utstyr, og kjøpt noe på finn. Skal kjøpe vogn og bilstol nå før påske tenkte vi 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #433 Del Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, Chonkers skrev: Er det noen av dere som kjenner noe til bekkenet? Jeg er 20+4 nå og har den siste uka kjent smerter på sida litt under korsryggen innimellom når jeg går og bøyer meg. Hadde null bekkenproblemer med førstefødte så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter. 🤷♀️ Her har formen vært dårlig med mye kvalme de siste ukene, trodde jeg var ferdig med det nå men dengang ei. Uff, leit med bekkensmerter og kvalme... Ha rikke så mye erfaringer med bekkensmerter ennå, så kan dessverre ikke hjelpe. Men det er vel stort sett bekken hvis det er i korsryggen ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 1. mars 2020 #434 Del Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, Chonkers skrev: Er det noen av dere som kjenner noe til bekkenet? Jeg er 20+4 nå og har den siste uka kjent smerter på sida litt under korsryggen innimellom når jeg går og bøyer meg. Hadde null bekkenproblemer med førstefødte så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter. 🤷♀️ Jeg er 22+6 nå, og begynte på mandag å kjenne antydning til smerter bak på venstre side av korsryggen. Fikk i løpet av de neste dagene oftere og oftere kraftige stikkinger/smerter ser når jeg belastet venstrefoten, snudde meg for fort eller gjorde andre brå bevegelser. På torsdag våknet jeg med at alt var nesten helt låst der og nesten alt av bevegelser gjorde kjempevondt. Fikk ikke en gang til å kle på meg uten hjelp. Fikk ordnet meg time til fysioterapeut på dagen, og fikk der konstantert akutt bekkenlåsning. Fikk en runde behandling og øvelser til å gjøre hjemme og i dag er det myyye bedre. Helt bra er det ikke, men jeg skal tilbake i morgen for en ny runde med behandling og forhåpentligvis går det å holde det i sjakk på egen hånd fremover. Vil så absolutt anbefale deg å ta kontakt med fysioterapeut om du har begynt å kjenne på det. Er mye lettere å forebygge enn å fikse det om ting tuller seg helt til. Og så vil du kunne få en pekepinn på om det er låsning eller løsning. Hva som fungerer og hva man bør/ikke bør gjøre er litt forskjellig 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 2. mars 2020 #435 Del Skrevet 2. mars 2020 12 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Hva er egentlig greia med bleiebøtte? 😂 Er det bare en fancy søppelbøtte? Vi har handlet litt her og der på nett. Ikke de største tingene men, noe klær og noe utstyr. Har handlet på Babybanden (der er masse fint på salg om dagen) og på Jollyroom. Klær kjøper vi egentlig veldig lite av, for jeg forventer vi både arver litt og får litt i gave, men har kjøpt noe hvis det har vært veldig fint! Ellers har vi arvet litt utstyr, og kjøpt noe på finn. Skal kjøpe vogn og bilstol nå før påske tenkte vi 😄 Skal vel være litt mindre luktfri tenker jeg 😅 Synes det er mange fine babybutikker på nettet og mange av de kjører salg - så kan få gjort noen bra kupp hvis man sjekker etter 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chonkers Skrevet 2. mars 2020 #436 Del Skrevet 2. mars 2020 16 timer siden, Vilblimamma90 skrev: Jeg er 22+6 nå, og begynte på mandag å kjenne antydning til smerter bak på venstre side av korsryggen. Fikk i løpet av de neste dagene oftere og oftere kraftige stikkinger/smerter ser når jeg belastet venstrefoten, snudde meg for fort eller gjorde andre brå bevegelser. På torsdag våknet jeg med at alt var nesten helt låst der og nesten alt av bevegelser gjorde kjempevondt. Fikk ikke en gang til å kle på meg uten hjelp. Fikk ordnet meg time til fysioterapeut på dagen, og fikk der konstantert akutt bekkenlåsning. Fikk en runde behandling og øvelser til å gjøre hjemme og i dag er det myyye bedre. Helt bra er det ikke, men jeg skal tilbake i morgen for en ny runde med behandling og forhåpentligvis går det å holde det i sjakk på egen hånd fremover. Vil så absolutt anbefale deg å ta kontakt med fysioterapeut om du har begynt å kjenne på det. Er mye lettere å forebygge enn å fikse det om ting tuller seg helt til. Og så vil du kunne få en pekepinn på om det er låsning eller løsning. Hva som fungerer og hva man bør/ikke bør gjøre er litt forskjellig 😊 Akkurat der jeg kjenner det også ja. Heldigvis ikke så ille som hos deg, bekkenlåsning høres ikke ut som noe man vil ha! 🙈 Jeg skal vurdere å høre med fysioterapeut, jeg har ikke blitt noe verre men det verker nå litt. Kunne nok blitt flinkere til å bevege meg da, er student og det blir nok for mye stillesitting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 2. mars 2020 #437 Del Skrevet 2. mars 2020 Er i uke 17 nå, straks uke 18. Har ila. helgen blitt litt tungpustet, syns det kom tidlig denne gangen. Kjenner det når jeg ligger på ryggen spesielt, men også når jeg står/går. Har også begynt å få tilbake plagene med korsryggen, som gjør at jeg sliter med å gå skikkelig på slutten av dagen. Vært hos fysio og kiropraktor tidligere for samme problem, men blir så mye verre under graviditeten. Bare mener å huske at jeg var kommet mye lenger sist før disse plagene kom. Må vel en tur til legen om ikke så lenge..... OUL 11 mars nå, er så spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 3. mars 2020 #438 Del Skrevet 3. mars 2020 Hei jenter! Som sikkert mange med meg så bekymrer jeg meg over alt og ingenting. Jeg vet at alle graviditeter er forskjellige, men vil likevel høre med dere for å få en liten pekepinn på om bekymringene mine er grunnløse 😇 - Hvor langt er dere på vei og kjenner dere liv i magen? Hvordan kjennes det ut i så tilfelle og skjer det regelmessig? - Vektøkning i graviditeten - hvordan har dette vært for dere? Har dere endret vekt noe? - Trening - trener dere? Hva, hvor mye, hvilken intensitet? Hilsen hun førstegangsgravide som lurer på alt 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #439 Del Skrevet 3. mars 2020 Uansett hvilke svar du får her, syns jeg ikke du skal bekymre deg! Det er enorme variasjoner, og særlig det med å kjenne liv kan ta lang tid. Har lest mange opp mot uke 25-26-27, kanskje fordi de har morkake foran eller bare fordi de ikke kjenner noe uten noen spesiell grunn. - Jeg er 20+3 og har kjent liv siden jeg var ca 17 uker på vei. I starten var det som bobler som sprakk, og det var såpass langt ned mot skambeinet at der ikke er andre ting der nede. Det kjennes litt forskjellig ut i fra om det er bevegelse eller spark. Spark kjenner jeg tydelig når jeg holder hånda der og det buler liksom litt ut mot hånda, mens bevegelse kiler mer på innsida, og er lett å forveksle med luft o.l. bare at det ikke gjør vondt, og at det også er langt nede (med meg). Jeg kjenner nå liv hver dag, men bare når jeg setter meg ned for å slappe av. - Jeg har gått opp mye i vekt, og har ganske stor mage. Den er likevel stram, og jeg føler ikke at jeg har lagt på meg andre steder på kroppen. Muligens litt på lår, men ikke så mye. Har derfor fremdeles «godt hold». Har gått opp totalt 8 kg, og dette har skjedd jevnt og trutt siden første måned. Jeg er fra før liten og lav med normal bmi. - Jeg trener/er i aktivitet jevnlig i løpet av uka, like mye nå som før. Jeg går mye tur i skogen, flere ganger i uka, og trener i tillegg yoga på treningssenter en gang i uka. Gjør ikke øvelser som gjør vondt eller trener mage, men er ellers med på det meste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 3. mars 2020 #440 Del Skrevet 3. mars 2020 Jeg er 19+0 i dag og har ikke begynt å kjenne liv Skjønner godt dine bekymringer, men ikke sammenlign deg med andre kvinner. Kan være så mange forskjellige grunner til at ei kjenner liv nå, mens ei annen ikke kjenner noe. Jeg selv har morkaken på fremre vegg som tar i mot alle bevegelsene slik at jeg vil kjenne liv mye senere Jeg gikk ned én kilo i starten for så å gå den opp igjen. Dette var på forrige svangerskapskontroll for 3 uker siden, skal veies på nytt neste mandag Eneste treningsmetoden jeg har brukt før og litt i svangerskapet er å gå turer ute. Sliter fortsatt med konstant hodepine, så er lite jeg orker dessverre.. 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå