grønnkål Skrevet 31. januar 2020 #401 Del Skrevet 31. januar 2020 Jeg bikker 16+ i disse dager. Energien er tilbake, og jeg trente til og med litt styrke for noen dager siden og det var så deilig å bevege kroppen sin igjen. Hadde veldig svake vekter for en rolig start, og ble utrolig støl dagen etterpå, men verdt det. Det å føde er rett og slett motivasjon til at jeg vil holde meg i form fremover. Så har jeg søkt meg til ABC-avdelingen! Jeg har nevnt det her for flere uker siden at jeg var i tvil, men denne uka tenkte jeg "søren og, hvorfor ikke søke og se". Spørs om jeg får plass da de sier man skal være tidlig ute, men får se. Magen er noe synlig, og den er litt mer rund enn tidligere. Veldig stas å se det vokser inni der 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 2. februar 2020 #402 Del Skrevet 2. februar 2020 Nå har vi også vært og kikket på barnevogn. Synes det er vanskelig! Det står vel mellom Britax Smile 3 og Stokke Trailz for oss. Hva tenker dere andre? Har også begynt å tenke på innkjøp av annet utstyr + klær. Er det noen som har noen gode tips til "innkjøpsliste" med det viktigste det første halve året? Vi var på UL i går og der gikk alt fint. Det er en liten jentebaby som sparker ivrig 💗 Fikk også vite at morkake ligger plassert ved magen, så det kan ta litt tid før jeg kjenner liv der inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 2. februar 2020 Forfatter #403 Del Skrevet 2. februar 2020 28 minutter siden, unknown1 skrev: Nå har vi også vært og kikket på barnevogn. Synes det er vanskelig! Det står vel mellom Britax Smile 3 og Stokke Trailz for oss. Hva tenker dere andre? Har også begynt å tenke på innkjøp av annet utstyr + klær. Er det noen som har noen gode tips til "innkjøpsliste" med det viktigste det første halve året? Vi var på UL i går og der gikk alt fint. Det er en liten jentebaby som sparker ivrig 💗 Fikk også vite at morkake ligger plassert ved magen, så det kan ta litt tid før jeg kjenner liv der inne. Vi har landet på Britax smile 3! Vet det er mange som klager på dempingen til Stokke trailz, så det kan være noe å tenke på om dere skal på humpete veier. I tillegg syns jeg den ser litt svær/høy ut, så jeg foretrekker størrelsen til Britax 🙂 Har ikke noen innkjøpsliste, men vi har tenkt at vi kjøper inn møbler til barnerom, stelleutstyr, vogn, bilstol, bæretøy og babycall som større ting nå før fødsel. Klær satser vi på å kjøpe litt, arve litt og få mye i gave. Og ellers så tar vi ting litt etter hvert 🙂 Gratulerer med jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chonkers Skrevet 2. februar 2020 #404 Del Skrevet 2. februar 2020 På 31.1.2020 den 11.30, Kassiopeia8 skrev: Hvordan står det til alle damer? Hvor langt er dere på vei nå, hvordan er formen? Jeg er 17+1 i dag og har kjent liv et par uker allerede, til tross for at jeg har morkaka foran. Hjelper nok på at jeg har vært gravid før, så jeg vet hva jeg skal kjenne etter. Veldig kjekt å kjenne på småsparkinga, samboer klarte også å kjenne bevegelser en kveld. ❤ Formen min er fin, begynner å få mage og dytter den nok sikkert litt ekstra ut bare fordi det er så stas. 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 4. februar 2020 #405 Del Skrevet 4. februar 2020 Da fikk også vi endelig vært på OUL, så nå vet vi at det er en aktiv, liten gutt inni magen 🥰 Termin ble satt til 2. juli, så bare én dag tidligere enn det jordmor beregnet ut i fra mens allerede i uke 6 😊 Er 19+1 i dag, og de siste to ukene har magen "poppet" skikkelig. Jeg har også begynt å kjenne litt bevegelser innvendig, men har morkaka i front så vi har ikke kjent noe utenpå enda. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 9. februar 2020 Forfatter #406 Del Skrevet 9. februar 2020 Nå nærmer jeg meg 17 uker på vei, og har det fortsatt fint. Har dere andre begynt å kjenne bevegelse? Jeg tror ikke jeg kjenner noe, men av og til blir man jo usikker, men tror det stort sett er luft. Blir selvfølgelig litt bekymret ettersom det begynner å bli lenge siden forrige livstegn (uke 12), men man får bare anta at alt går fint. Om to uker skal jeg på OUL og gleder meg veldig til å få hilse på den lille og få vite kjønn ❤️ Ellers har jeg blitt delvis sykemeldt på grunn av kynnere. Får mye i etterkant av jobb, og det er vondt. Eneste som hjelper da er å legge seg ned og slappe av. Jordmor og lege mente dette var litt tidlig å få, og at kroppen signaliserte at jeg må ta det med ro. Så da får vi se hvor lenge dette skal vare. Ellers har jeg klart å bli «vanlig» syk også denne helga. Veldig forkjøla og tett. Føler som jeg hoster ut babyen med hvert host, utrolig rar følelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 9. februar 2020 #407 Del Skrevet 9. februar 2020 3 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Nå nærmer jeg meg 17 uker på vei, og har det fortsatt fint. Har dere andre begynt å kjenne bevegelse? Jeg tror ikke jeg kjenner noe, men av og til blir man jo usikker, men tror det stort sett er luft. Blir selvfølgelig litt bekymret ettersom det begynner å bli lenge siden forrige livstegn (uke 12), men man får bare anta at alt går fint. Om to uker skal jeg på OUL og gleder meg veldig til å få hilse på den lille og få vite kjønn ❤️ Ellers har jeg blitt delvis sykemeldt på grunn av kynnere. Får mye i etterkant av jobb, og det er vondt. Eneste som hjelper da er å legge seg ned og slappe av. Jordmor og lege mente dette var litt tidlig å få, og at kroppen signaliserte at jeg må ta det med ro. Så da får vi se hvor lenge dette skal vare. Ellers har jeg klart å bli «vanlig» syk også denne helga. Veldig forkjøla og tett. Føler som jeg hoster ut babyen med hvert host, utrolig rar følelse! Jeg har ikke kjent noe bevegelse enda, med mindre tarmbevegelsene inni der er babyen 😅 Ønsker deg god bedring med helsen. Håper det hjelper å ta det litt med ro og den graderte sykemeldingen 🌼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 9. februar 2020 #408 Del Skrevet 9. februar 2020 3 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Nå nærmer jeg meg 17 uker på vei, og har det fortsatt fint. Har dere andre begynt å kjenne bevegelse? Jeg tror ikke jeg kjenner noe, men av og til blir man jo usikker, men tror det stort sett er luft. Blir selvfølgelig litt bekymret ettersom det begynner å bli lenge siden forrige livstegn (uke 12), men man får bare anta at alt går fint. Om to uker skal jeg på OUL og gleder meg veldig til å få hilse på den lille og få vite kjønn ❤️ Ellers har jeg blitt delvis sykemeldt på grunn av kynnere. Får mye i etterkant av jobb, og det er vondt. Eneste som hjelper da er å legge seg ned og slappe av. Jordmor og lege mente dette var litt tidlig å få, og at kroppen signaliserte at jeg må ta det med ro. Så da får vi se hvor lenge dette skal vare. Ellers har jeg klart å bli «vanlig» syk også denne helga. Veldig forkjøla og tett. Føler som jeg hoster ut babyen med hvert host, utrolig rar følelse! Jeg kjenner ikke bevegelser. Syns jeg kjente noe som bevegde seg inni der for en ukes tid siden, det kilte innvendig liksom, men kan jo ha vært luft også. Det er vel fortsatt tidlig å kjenne liv, så får håpe alt er greit likevel 😊 Så kjipt med kynnere, håper du får slappet godt av mellom slagene. Og god bedring med forkjølelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 9. februar 2020 #409 Del Skrevet 9. februar 2020 4 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Nå nærmer jeg meg 17 uker på vei, og har det fortsatt fint. Har dere andre begynt å kjenne bevegelse? Jeg tror ikke jeg kjenner noe, men av og til blir man jo usikker, men tror det stort sett er luft. Blir selvfølgelig litt bekymret ettersom det begynner å bli lenge siden forrige livstegn (uke 12), men man får bare anta at alt går fint. Om to uker skal jeg på OUL og gleder meg veldig til å få hilse på den lille og få vite kjønn ❤️ Ellers har jeg blitt delvis sykemeldt på grunn av kynnere. Får mye i etterkant av jobb, og det er vondt. Eneste som hjelper da er å legge seg ned og slappe av. Jordmor og lege mente dette var litt tidlig å få, og at kroppen signaliserte at jeg må ta det med ro. Så da får vi se hvor lenge dette skal vare. Ellers har jeg klart å bli «vanlig» syk også denne helga. Veldig forkjøla og tett. Føler som jeg hoster ut babyen med hvert host, utrolig rar følelse! 16 uker i morgen, ikke kjent antydning til liv Men kjenner meg godt igjen med dette med å ikke ha kjent/sett livstegn siden forrige ul. Men kjenner det er ømt, stikker og strekker - så regner med at det er et godt tegn God bedring, får håpe at litt ro er det som skal til 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 9. februar 2020 Forfatter #410 Del Skrevet 9. februar 2020 Takk for fine ord. Betryggende at det er flere som ikke kjenner liv her inne 😊 Det kommer vel om noen uker! Er alle dere førstegangsfødende @unknown1 @grønnkål @J1994? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 10. februar 2020 #411 Del Skrevet 10. februar 2020 8 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Takk for fine ord. Betryggende at det er flere som ikke kjenner liv her inne 😊 Det kommer vel om noen uker! Er alle dere førstegangsfødende @unknown1 @grønnkål @J1994? Jepp, er førstegangsfødende 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 10. februar 2020 #412 Del Skrevet 10. februar 2020 10 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Takk for fine ord. Betryggende at det er flere som ikke kjenner liv her inne 😊 Det kommer vel om noen uker! Er alle dere førstegangsfødende @unknown1 @grønnkål @J1994? Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 10. februar 2020 #413 Del Skrevet 10. februar 2020 14 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Takk for fine ord. Betryggende at det er flere som ikke kjenner liv her inne 😊 Det kommer vel om noen uker! Er alle dere førstegangsfødende @unknown1 @grønnkål @J1994? Ja, jeg også er førstegangsfødende 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 15. februar 2020 #414 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) Hei jenter 🥰 lenge siden jeg har vært innom og gitt lyd fra meg. @Kasiopeia, jeg har også tenkt på dette med å kjenne liv og er utrolig utålmodig etter det 😅 Er 18+0 idag og håååper at jeg snart kan kjenne henne. Jeg er førstegangs og har morkaka foran, så regner jo med at det derfor kan ta litt tid for meg å kjenne noe. Hvor langt på vei er dere nå, og kjenner dere noe? 😊 Endret 15. februar 2020 av Silisium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 15. februar 2020 Forfatter #415 Del Skrevet 15. februar 2020 37 minutter siden, Silisium skrev: Hei jenter 🥰 lenge siden jeg har vært innom og gitt lyd fra meg. @Kasiopeia, jeg har også tenkt på dette med å kjenne liv og er utrolig utålmodig etter det 😅 Er 18+0 idag og håååper at jeg snart kan kjenne henne. Jeg er førstegangs og har morkaka foran, så regner jo med at det derfor kan ta litt tid for meg å kjenne noe. Hvor langt på vei er dere nå, og kjenner dere noe? 😊 Tar nok litt tid pga morkaka ja! Jeg har faktisk begynt å kjenne noe de siste tre-fire dagene. Er små bobler som sprekker, relativt langt nede (typ ved trusekanten) i et veldig uregelmessig mønster. Er ikke så ofte, og merker det bare hvis jeg slapper av. Men er veldig koselig, og veldig deilig ettersom det er lenge siden jeg fikk høre hjertelyd. Er for øvrig 17+4 i dag, og det nærmer seg VELDIG tid for ultralyd. Bare litt over en uke igjen. Vi er så spente, og håper selvfølgelig på at alt står bra til der inne og at vi forhåpentligvis får vite hvilket kjønn barnet har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 18. februar 2020 #416 Del Skrevet 18. februar 2020 Hei damer. Lenge sia jeg har vært her og ikke lest meg opp på alt i det siste. Nå er jeg 15 uker i morra, tror jeg av å til kjenner noen små bobler. Å fikk i dag bekreftelse fra jordmor om at jeg blir gående hjemme dette svangerskapet også. Da jobben ikke kan legge tilrette for en trygg arbeidshverdag. Kjedelig men heilt okei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. februar 2020 Forfatter #417 Del Skrevet 25. februar 2020 Da har vi vært på ultralyd 🥰 Alt var bra og vi venter en gutt. Ble flytta litt tidligere også, så jeg er nå 19+3. Vi ble faktisk veldig overraska begge to, for vi var veldig innstilt på at det skulle være en jente! Veldig fornøyd med gutt og at alt sto bra til, men guttenavn er mye vanskeligere å finne enn jentenavn 😝 Noen som har tips til oss? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 25. februar 2020 #418 Del Skrevet 25. februar 2020 23 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Da har vi vært på ultralyd 🥰 Alt var bra og vi venter en gutt. Ble flytta litt tidligere også, så jeg er nå 19+3. Vi ble faktisk veldig overraska begge to, for vi var veldig innstilt på at det skulle være en jente! Veldig fornøyd med gutt og at alt sto bra til, men guttenavn er mye vanskeligere å finne enn jentenavn 😝 Noen som har tips til oss? Så gøy med ultralyd og bra alt står fint til 😄Ser flere som syns det er vanskeligere med guttenavn, har dessverre ikke tips der selv. Har enda et par dager igjen til det er vår tur, er såå spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 25. februar 2020 #419 Del Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, Kassiopeia8 skrev: Da har vi vært på ultralyd 🥰 Alt var bra og vi venter en gutt. Ble flytta litt tidligere også, så jeg er nå 19+3. Vi ble faktisk veldig overraska begge to, for vi var veldig innstilt på at det skulle være en jente! Veldig fornøyd med gutt og at alt sto bra til, men guttenavn er mye vanskeligere å finne enn jentenavn 😝 Noen som har tips til oss? Morsomt. Vi hadde det helt motsatt. Trodde vi skulle få gutt og tenkte ut masse guttenavn. Så ble det jente 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. februar 2020 Forfatter #420 Del Skrevet 25. februar 2020 (endret) 1 time siden, unknown1 skrev: Morsomt. Vi hadde det helt motsatt. Trodde vi skulle få gutt og tenkte ut masse guttenavn. Så ble det jente 😂 Hehe typisk at man får det motsatte av hva man tror 😂 Har dere landet på jentenavn ennå da? Endret 25. februar 2020 av Kassiopeia8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå