Gå til innhold

La baby sove i bilen i mens jeg leverer storesøster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde disse «parkeringsuhellene vært bedre hvis mor var til stede i bilen? eller tenker du man burde unngå all parkering/sitting i parkerte biler med barn? 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Tenker man bør unngå all parkering med barn i bil ja. 

Nei, selvsagt mener jeg ikke det. Tenker mer på at jeg ville vert tilstede for å trøste umiddelbart dersom det ble brå bevegelse og høy lyd som skremmer babyen. En bil som rygger raskt inn i en annen kan forårsake ett ganske høyt smell feks. Ville også blitt ennå mere stressa dersom det var meg som var uheldig og jeg oppdaget ett spedbarn som hylgråt inne i den andre bilen.

Som jeg skriver så har slike småuhell skjedd såpass ofte i vår bhg (forliten og knotete parkeringsplass tipper jeg er årsaken) at jeg ikke ville gjort det. Men som jeg skriver så kunne jeg ha gjort det ellers og det er noe du må vurdere.

Hvorfor svarer du på en så krass måte forresten, ts? Du stilte ett spørsmål som du har fått mange positive svar på, samt noen refleksjoner/erfaringer fra andre....

Anonymkode: e2911...949

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har skjedd både med bilen til min far og med bilen til en nabo. Så ikke så veldig uvanlig ut fra min erfaring.

Anonymkode: cbd77...d9a

Jeg kjenner dessverre også noen som har opplevd dette, så nei, jeg hadde nok ikke gått fra baby i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det .. har tvillinger .. i en periode var det å bære en og en inn i/ut av barnehage ... 😊

Anonymkode: cfc31...bd3

Hvorfor ikke bare bruke bilstoladapter på vogn/ha de i vognen? 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har det, men babyen våkner av forflytningen. 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Men da våkner jo baby når du skal inn hjemme også? Gå med baby i vognen og storesøsken på ståbrett/sykkel/sparkesykkel så er problemet løst. Og bor du for langt unna til å kunne gå ville jeg levert i barnehagen på et annet tidspunkt. 

Anonymkode: 8a95c...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det ikke. Ikke minst pga storebror som ikke skal måtte skyndte seg (med dette også) pga baby

Anonymkode: fb11c...97d

Nei, man må for all del ikke lære barna å ta hensyn til søsken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du her når du tydeligvis har bestemt deg?

Anonymkode: d1d3c...5e7

Jeg lurte på om noen hadde noen gode argumenter, tydeligvis ikke. Her er det jo bare «tenk- om-lynet-slår-ned-tankegang.»

 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare bruke bilstoladapter på vogn/ha de i vognen? 

Men da våkner jo baby når du skal inn hjemme også? Gå med baby i vognen og storesøsken på ståbrett/sykkel/sparkesykkel så er problemet løst. Og bor du for langt unna til å kunne gå ville jeg levert i barnehagen på et annet tidspunkt. 

Anonymkode: 8a95c...4e8

Jeg valgte også å gå til barnehagen med søskenvogn eller storebror på balansesykkel om morgenen. Og så prøvde jeg etterhvert å time det sånn at lillebror først sovnet da vi hadde levert storebror i barnehagen og var på vei hjem. Så kunne han sove videre på terrassen hjemme, og jeg kunne slappe av litt/ordne praktiske ting. Vinn-vinn :)

Hvis det av forskjellige grunner er umulig, så ville jeg latt babyen sove i bilen. Ville åpnet en glippe i bilvinduet, for en sikkerhets skyld.

Endret av Jabbadabbaduu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker man bør unngå all parkering med barn i bil ja. 

Nei, selvsagt mener jeg ikke det. Tenker mer på at jeg ville vert tilstede for å trøste umiddelbart dersom det ble brå bevegelse og høy lyd som skremmer babyen. En bil som rygger raskt inn i en annen kan forårsake ett ganske høyt smell feks. Ville også blitt ennå mere stressa dersom det var meg som var uheldig og jeg oppdaget ett spedbarn som hylgråt inne i den andre bilen.

Som jeg skriver så har slike småuhell skjedd såpass ofte i vår bhg (forliten og knotete parkeringsplass tipper jeg er årsaken) at jeg ikke ville gjort det. Men som jeg skriver så kunne jeg ha gjort det ellers og det er noe du må vurdere.

Hvorfor svarer du på en så krass måte forresten, ts? Du stilte ett spørsmål som du har fått mange positive svar på, samt noen refleksjoner/erfaringer fra andre....

Anonymkode: e2911...949

Og det ville jeg jo vært fra barnehagen også. Tar meg lengre tid å komme til barnerommet hjemme, fra stua liksom. Babyen kan fint våkne og bli redd av en brå lyd der også. 

er jeg krass altså? Om du tenker du bør unngå all parkering var et reelt spørsmål, som jeg ikke syntes var så unaturlig når jeg ser de andre svarene i tråden her...
Ts 

Anonymkode: 78ceb...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det ville jeg jo vært fra barnehagen også. Tar meg lengre tid å komme til barnerommet hjemme, fra stua liksom. Babyen kan fint våkne og bli redd av en brå lyd der også. 

er jeg krass altså? Om du tenker du bør unngå all parkering var et reelt spørsmål, som jeg ikke syntes var så unaturlig når jeg ser de andre svarene i tråden her...
Ts 

Anonymkode: 78ceb...1f9

Det var nok ikke bare det svaret hun tenkte på. Jeg synes også du har vært veldig krass og defensiv i denne tråden. De fleste har jo svart at de synes det er greit, og så er det noen som ikke ville gjort det. Du må jo bare kjenne på dette selv.

Anonymkode: cc869...353

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer litt an på beliggenheten til barnehagen - men jeg gjør det selv, hver dag (med babycall). Her vi bor er det ikke noe problem, men jeg ville ikke gjort det over alt.

Anonymkode: c91d8...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 10:50 PM, Helgeline said:

Nei, man må for all del ikke lære barna å ta hensyn til søsken.

Jeg må nesten le litt. Har du noe som helst erfaring med storesøsken og spedbarn?

Er det noe storesøsken får mengdetrening i, så er det å vente og ta hensyn. Et spedbarn kan jo sjeldent vente, så da blir det søsken som tar hensyn. Gang på gang 

Anonymkode: fb11c...97d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt det, jeg hadde vært redd for at noen skulle bryte seg inn og ta babyen. Selv om det er veldig usannsynlig så hadde tanken på det skapt så mye stress i meg at jeg hadde blitt stresset av å hente det andre barnet mitt i barnehagen og det er ikke så ok. Dessuten synes jeg at det ofte tar litt tid å hente barnet mitt, han skal kles på, si hadet osv og det tar fort 10 minutter. Men dersom du er veldig kjapp så kan det jo gå. Men jeg synes ikke det er noe gøy å fra hunden min i bilen engang, så babyen min hadde jeg nok aldri gått fra. 

Anonymkode: 5a3c6...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke turt det, jeg hadde vært redd for at noen skulle bryte seg inn og ta babyen. Selv om det er veldig usannsynlig så hadde tanken på det skapt så mye stress i meg at jeg hadde blitt stresset av å hente det andre barnet mitt i barnehagen og det er ikke så ok. Dessuten synes jeg at det ofte tar litt tid å hente barnet mitt, han skal kles på, si hadet osv og det tar fort 10 minutter. Men dersom du er veldig kjapp så kan det jo gå. Men jeg synes ikke det er noe gøy å fra hunden min i bilen engang, så babyen min hadde jeg nok aldri gått fra. 

Anonymkode: 5a3c6...4f2

Nå var det snakk om levering da, og ikke henting. Tar gjerne mye kortere tid.

Anonymkode: 82191...b54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 22.50, Helgeline skrev:

Nei, man må for all del ikke lære barna å ta hensyn til søsken.

For en merkelig ting å si. Selvfølgelig må søsken ta hensyn til hverandre. Men min fireåring trenger noen ganger en ekstra kos, eller han vil vise meg noe i barnehagen, eller han blir plutselig en dag lei meg når jeg skal gå, og da ville jeg vært mye mer avslappet og tatt meg god tid dersom babyen satt i en bilstol ved siden av meg, enn hvis babyen satt i bilen utenfor. Som regel går levering radig, men innimellom tar det plutselig 15 minutter. Når sønnen vår blir lei seg og trenger en kos, er etter min mening ikke riktig tidspunkt å skulle begynne å lære ham å ta hensyn til søsken, for det er i så fall JEG som har valgt å la babyen være igjen i bilen utenfor, ikke han.

Anonymkode: cc869...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.11.2019 den 8.24, AnonymBruker skrev:

Bilbrann i en avslått bil? Hvor ofte hører du om parkerte biler som selvantenner ut av det blå? 

Jeg må si det er en del litt søkte grunner her i tråden.

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Det kan skje men da når det er såpass varmt ute at å la et barn ligge alene i bilen uansett ikke er et alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

For en merkelig ting å si. Selvfølgelig må søsken ta hensyn til hverandre. Men min fireåring trenger noen ganger en ekstra kos, eller han vil vise meg noe i barnehagen, eller han blir plutselig en dag lei meg når jeg skal gå, og da ville jeg vært mye mer avslappet og tatt meg god tid dersom babyen satt i en bilstol ved siden av meg, enn hvis babyen satt i bilen utenfor. Som regel går levering radig, men innimellom tar det plutselig 15 minutter. Når sønnen vår blir lei seg og trenger en kos, er etter min mening ikke riktig tidspunkt å skulle begynne å lære ham å ta hensyn til søsken, for det er i så fall JEG som har valgt å la babyen være igjen i bilen utenfor, ikke han.

Anonymkode: cc869...353

Det er ikke sikkert du hadde vært så avslappet hvis den babyen lå i bilstolen og hyyyylskrek fordi den hadde blitt vekt etter altfor kort lur. Trøtt baby på levering av storesøsken er IKKE avslappende... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Inngangen. 

Anonymkode: 78ceb...1f9

Beklager, mulig jeg er treg. Men er det inngangen til barnehageporten eller inngangsdøren til avdelingen? 

Anonymkode: e3ae0...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare ikke gjør det. 😊 Er mitt tips... Av alle ovennevnte grunner. Jeg tenker at det gjør man bare ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 10.31, Tvist skrev:

Men en bulk i bilen er jo ikke farlig for baby inni bilen.

Du kødder? Du tror ikke det ville være utrolig skremmende for en baby å være i en bil som blir påkjørt og så er ikke omsorgsperson det etterpå? 

Anonymkode: 1915c...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er enda en katastrofetanke: hva om du får et illebefinnende og de som henter deg i ambulanse og alle rundt glemmer babyen i bilen? 

Anonymkode: 1915c...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...