Gå til innhold

La baby sove i bilen i mens jeg leverer storesøster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men husker også episoden med hun som tok barnevogna i Sverige for et par år siden. Jeg er sikkert litt hønemor men jeg går bare ikke fra babyen uansett. 
 

Anonymkode: 516a4...454

Skal jo litt mer til å ta en baby fra en låst, avslått bil, enn en barnevogn man lett kan trille meg seg. 

Anonymkode: ead28...cd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så tenker jeg at dette er helt uproblemastisk. Man bruker jo sunn fornuft og jeg vil ikke si at dette er noe annerledes enn at baby sover i ett annet rom inne eller i vogn med baby call ute. Man ikke alltid krisemaksimere alt.

Men så kom jeg til å tenkte på alle de små «parkeringsuhellene» som har skjedd på den lille knotete parkeringen i barnehagen vår. Den er trang og folk er tydelegvis stressa på morgen/ettermiddag ved henting. Har selv fått stor bulk i bilen min. Så jeg hadde nok ikke gjort det likevel selv, men dette må du vurdere. Har barnehagen en stor og oversiktlig parkeringsplass? Og kanskje det er lurt å parkere på en av endene slik at du evt kun får en bil ved siden av.

Anonymkode: e2911...949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det, men jeg vet ikke helt hvorfor. Instinktet sier nei. Men jeg ser ikke helt den store risikoen og tenker at TS fint kan gjøre det så lenge det føles greit for henne. Det er det viktigste. 

Anonymkode: 064e6...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med barnehagen om dette? Selv tar jeg med baby inn, selv om hen sover eller ikke, men inngangen til avdelingen er på andre siden av parkeringsplassen og jeg har en vogn der man kan sette bilsete direkte på. Du kjenner jo best selv hva du er komfortabel med, men husk at noen ganger kan tid ta lengre tid, ting skjer etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet så tenker jeg at dette er helt uproblemastisk. Man bruker jo sunn fornuft og jeg vil ikke si at dette er noe annerledes enn at baby sover i ett annet rom inne eller i vogn med baby call ute. Man ikke alltid krisemaksimere alt.

Men så kom jeg til å tenkte på alle de små «parkeringsuhellene» som har skjedd på den lille knotete parkeringen i barnehagen vår. Den er trang og folk er tydelegvis stressa på morgen/ettermiddag ved henting. Har selv fått stor bulk i bilen min. Så jeg hadde nok ikke gjort det likevel selv, men dette må du vurdere. Har barnehagen en stor og oversiktlig parkeringsplass? Og kanskje det er lurt å parkere på en av endene slik at du evt kun får en bil ved siden av.

Anonymkode: e2911...949

Men en bulk i bilen er jo ikke farlig for baby inni bilen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg aldri gikk fra baby i bilen er i tilfelle noe skulle skjedd, også med tanke på meg. Da blir baby sittende alene mens jeg blir fraktet til sykehus/sittende fast/whatever. Usannsynlig, ja. Men magefølelsen sier nei, okke som.

Dessuten, bare noen minutter er uansett lenge for en baby å gråte i tilfelle den våkner. 

Men nå har ikke jeg hatt et ekstra barn jeg skal levere i barnehagen, så kanskje jeg hadde vært mer komfortabel med en snarvei da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Man kan uansett ikke beskytte et barn mot ALT som potensielt kan skje, men som er veldig lite sannsynlig. For eksempel som noen nevner: Bilbrann og innbruddstyv. Hvor ofte skjer dette liksom? Det kan jo likegodt begynne å brenne inne på soverommet et barn ligger, eller at noen bryter seg inn soveromsvinduet med øks. Man må ikke være hysterisk. 

Anonymkode: eb13d...361

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet så tenker jeg at dette er helt uproblemastisk. Man bruker jo sunn fornuft og jeg vil ikke si at dette er noe annerledes enn at baby sover i ett annet rom inne eller i vogn med baby call ute. Man ikke alltid krisemaksimere alt.

Men så kom jeg til å tenkte på alle de små «parkeringsuhellene» som har skjedd på den lille knotete parkeringen i barnehagen vår. Den er trang og folk er tydelegvis stressa på morgen/ettermiddag ved henting. Har selv fått stor bulk i bilen min. Så jeg hadde nok ikke gjort det likevel selv, men dette må du vurdere. Har barnehagen en stor og oversiktlig parkeringsplass? Og kanskje det er lurt å parkere på en av endene slik at du evt kun får en bil ved siden av.

Anonymkode: e2911...949

Hvordan hadde disse «parkeringsuhellene vært bedre hvis mor var til stede i bilen? eller tenker du man burde unngå all parkering/sitting i parkerte biler med barn? 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hva med bilstoladapter om du har en vogn som er lett å ta ut og inn av bil? 

Vi har det, men babyen våkner av forflytningen. 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Soulless skrev:

Grunnen til at jeg aldri gikk fra baby i bilen er i tilfelle noe skulle skjedd, også med tanke på meg. Da blir baby sittende alene mens jeg blir fraktet til sykehus/sittende fast/whatever. Usannsynlig, ja. Men magefølelsen sier nei, okke som.

Dessuten, bare noen minutter er uansett lenge for en baby å gråte i tilfelle den våkner. 

Men nå har ikke jeg hatt et ekstra barn jeg skal levere i barnehagen, så kanskje jeg hadde vært mer komfortabel med en snarvei da. 

Ehm, barnehagen vet jo om babyen i bilen. MYE farligere om du fikk et illebefinnende hjemme og det var 8-9 timer til far kom hjem og oppdaget det. 
 

ville KO ikke vært snakk om et helt minutt en gang. Jeg hadde vært der med en gang jeg hørte noe på babycallen. Da kan storesøster vente. Babyen skal selvsagt få slippe å gråte alene. 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan snuble med babyen i armene på vei inn i barnehagen også... Det kan alltid, når som helst og hvor som helst skje noe, man kan ikke beskytte seg mot alt. Jeg ser ikke noe større problem med at babyen sover alene noen minutter i bilen med mor og babycall noen meter unna, enn at den sover i vogn på verandaen eller hjemme i egen seng med babycall og jevnlig tilsyn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, barnehagen vet jo om babyen i bilen. MYE farligere om du fikk et illebefinnende hjemme og det var 8-9 timer til far kom hjem og oppdaget det. 
 

ville KO ikke vært snakk om et helt minutt en gang. Jeg hadde vært der med en gang jeg hørte noe på babycallen. Da kan storesøster vente. Babyen skal selvsagt få slippe å gråte alene. 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Hvorfor spør du her når du tydeligvis har bestemt deg?

Anonymkode: d1d3c...5e7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, barnehagen vet jo om babyen i bilen. MYE farligere om du fikk et illebefinnende hjemme og det var 8-9 timer til far kom hjem og oppdaget det. 
 

ville KO ikke vært snakk om et helt minutt en gang. Jeg hadde vært der med en gang jeg hørte noe på babycallen. Da kan storesøster vente. Babyen skal selvsagt få slippe å gråte alene. 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Det er mye som kan skje hele tiden. Og det er ikke stort å gjøre annet enn å ta forholdsregler der man kan. Barn alene i bil er en av de tingene jeg unngår, men synes ikke det er særlig problematisk om andre ikke gjør det.

Det handler vel mer om hva jeg kunne tilgitt meg selv for, og ikke. Jeg kan ikke noe for at jeg får et illebefinnende hjemme, men jeg kunne i teorien ha avverget en situasjon dersom noe galt skulle skje med meg eller barnet i bilen, og det hadde vært vanskelig å leve med. Far fetched - ja. Dog uansett en helt uproblematisk livsregel å etterfølge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det ikke. Ikke minst pga storebror som ikke skal måtte skyndte seg (med dette også) pga baby

Anonymkode: fb11c...97d

Dette tenker jeg også. Innimellom kan jo levering være vanskelig, og hva gjør du da?

Anonymkode: 59a0b...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde ikke gjort det. Frøkna begynte i BHG i august i år, lillesøster kommer på nyåret. Da jeg kjøpte vogna fikk jeg med meg bilsete som man får satt på understellet (må sette på adaptere). Kommer til å trille babyen i bilsetet når jeg leverer jenta mi når den tid kommer☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilbrann i en avslått bil? Hvor ofte hører du om parkerte biler som selvantenner ut av det blå? 

Jeg må si det er en del litt søkte grunner her i tråden.

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Det har skjedd både med bilen til min far og med bilen til en nabo. Så ikke så veldig uvanlig ut fra min erfaring.

Anonymkode: cbd77...d9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt greit om du velger å gjøre dette, men jeg kjenner inni meg at jeg ikke ville ha gjort det. Selv om bilen er låst og babyen er trygg, så ville jeg følt meg stresset og ukomfortabel. Jeg ville forsøkt å skynde meg, og det er ikke rettferdig overfor storesøskenet. Så for meg ville det bare ikke funket.

Men jeg har ingen mer rasjonell grunn enn det. :) 

Anonymkode: cc869...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...