Gå til innhold

La baby sove i bilen i mens jeg leverer storesøster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor? Bilen er ca. 20 meter unna barnehageinngangen. Vi har babycall og bil som kan regulere luftsirkulasjon og varme, selv når den er avslått. 

Anonymkode: 78ceb...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss går levering ganske radig, mens henting tar tid. Så hvis du uansett kan være tilbake med babyen innen noen minutter (dersom den våkner og gråter), så er det ikke så annerledes enn å la babyen sove i vogn utenfor huset, f.eks.? Men har du slik bilstol du bare kan bære med deg inn? Da ville jeg heller gjort det.

Anonymkode: cc869...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 meter unna et sovende barn for å levere storesøsteren? Mulig andre har andre tanker enn meg, eller at jeg har gått glipp av noe vesentlig, men jeg tenker at dette da må være helt fullstendig uproblematisk.

Greit nok at babyen da sitter bak en dør du er på utsiden av, men ser ikke at dette er noe annerledes enn de hundrevis av andre gangene i løpet av et spedbarns liv at man er ute av syne noen sekunder. Du løper jo åpenbart tilbake og henter babyen hvis det mot all verdens formodning skjer noe som gjør at det tar tid likevel.

Anonymkode: 35ee0...75f

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg absolutt, hvis leveringen ikke tar mye mer enn 5 minutter.

Anonymkode: ae234...ec0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss går levering ganske radig, mens henting tar tid. Så hvis du uansett kan være tilbake med babyen innen noen minutter (dersom den våkner og gråter), så er det ikke så annerledes enn å la babyen sove i vogn utenfor huset, f.eks.? Men har du slik bilstol du bare kan bære med deg inn? Da ville jeg heller gjort det.

Anonymkode: cc869...353

Ja, leveringen går veldig radig, spesielt nå som jeg vet jeg må kjappe meg. Kan bære inn bilsetet, men da våkner babyen. 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

20 meter unna et sovende barn for å levere storesøsteren? Mulig andre har andre tanker enn meg, eller at jeg har gått glipp av noe vesentlig, men jeg tenker at dette da må være helt fullstendig uproblematisk.

Greit nok at babyen da sitter bak en dør du er på utsiden av, men ser ikke at dette er noe annerledes enn de hundrevis av andre gangene i løpet av et spedbarns liv at man er ute av syne noen sekunder. Du løper jo åpenbart tilbake og henter babyen hvis det mot all verdens formodning skjer noe som gjør at det tar tid likevel.

Anonymkode: 35ee0...75f

Ser selv at det var en ganske rar formulering, altså, men dere skjønner nå hva jeg mener. I løpet av et menneskes spedbarnstilværelse. Eller noe sånt.

Anonymkode: 35ee0...75f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det ikke. Ikke minst pga storebror som ikke skal måtte skyndte seg (med dette også) pga baby

Anonymkode: fb11c...97d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Så lenge du har med babycall og er kjapp. Er ikke verre enn at baby sover i seng eller vogn ute, fra du hører baby på callen til du kommer kan det ta like lang tid.

Anonymkode: 873a9...4a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nå, men ikke på sommeren. 

Anonymkode: 805ea...e50

Jeg vet ikke om behovet er det samme da, men hvorfor ikke? Jeg kan stille inn klimaanlegget da også. 
 

ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri gjort det selv, instinktene sier bare nei.. men har ingen forklaring på hvorfor.. beskytterinnstinktet sikkert.. jeg tar alltid med babyen, blåser innom hun våkner..

Anonymkode: d1d3c...5e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 meter unna porten inn til barnehageområdet, eller døren inn til avdelingen? 

 

 

Anonymkode: e3ae0...fa4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet nettopp pizza mens babyen min på 4 mnd lå i bilen- våken 😈 kan se bilen fra pizzasjappa og jeg var borte maks 5 min. Hadde ikke med babycall heller, og holdt ikke bilen i gang. Dette takler min helt fint. Hadde det tatt lenger tid hadde jeg gått ut å hentet henne.

Anonymkode: 890bd...9da

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet tenker jeg at det sikkert går fint. Men det er greit å ha i bakhodet at parkeringsskader er ganske vanlig. Du må nesten vurdere dette selv.  

Anonymkode: 7b732...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gjort det og har aldri gjort det. 

Det skjer i en bevist situasjon/avgjørelse fordi man BARE skal og det tar BARE noen få min, og om noe i det hele tatt skjer..... Da er det forsent! 

Anonymkode: cd9c1...db5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20 meter unna porten inn til barnehageområdet, eller døren inn til avdelingen? 

 

 

Anonymkode: e3ae0...fa4

Inngangen. 

Anonymkode: 78ceb...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet tenker jeg at det sikkert går fint. Men det er greit å ha i bakhodet at parkeringsskader er ganske vanlig. Du må nesten vurdere dette selv.  

Anonymkode: 7b732...18c

Da må man jo helt slutte å sitte i en parkert bil hvis man skal tenke sånn. Om jeg hadde vært der eller ikke, ville jo ikke utgjort noen forskjell. 
ts

Anonymkode: 78ceb...1f9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke med min, hun får bli med inn og heller sove igjen etterpå.

Min frykt er at noen skal bryte seg inn i bilen og hun får knust glass på seg eller i verste fall, at de stikker av med bilen med henne i.

 

Anonymkode: 516a4...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Min frykt er at noen skal bryte seg inn i bilen og hun får knust glass på seg eller i verste fall, at de stikker av med bilen med henne i.

 

Anonymkode: 516a4...454

Det skjedde faktisk med kollegaen min. Tok noen timer før biltyven fant ut at han ikke ville være kidnapper også. Men jeg hadde nok ikke tenkt på det uansett, dette skjer jo ekstremt sjeldent. 

Anonymkode: bb3f5...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...