Gå til innhold

Er det sunt å gå mest mulig ned i vekt på kortest mulig tid , altså er hurtigslanking bra eller ikke ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ned 25 kg over et par måneder pga sykdom. Gikk ikke opp vekt før jeg ble gravid noen år senere. Så det er ikke sånn at hurtig vektnedgang alltid vil føre til at man legger på seg alt igjen etter kort tid.

Anonymkode: 088ab...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg tenker slik: Gå ned fort, og deretter få hjelp til å leva rett.....

Anonymkode: a804d...7ff

Nja. Det tar tid å få kunnskap til å leve rett så skaff kunnskapen først. Ellers har det en tendens til å ikke bli noe av. 

Anonymkode: 6b259...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Det tar tid å få kunnskap til å leve rett så skaff kunnskapen først. Ellers har det en tendens til å ikke bli noe av. 

Anonymkode: 6b259...190

Ok. Takk for tipset! 😊

Anonymkode: a804d...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned 25 kg over et par måneder pga sykdom. Gikk ikke opp vekt før jeg ble gravid noen år senere. Så det er ikke sånn at hurtig vektnedgang alltid vil føre til at man legger på seg alt igjen etter kort tid.

Anonymkode: 088ab...061

Kult 😊

Anonymkode: a804d...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fremst man er veldig flink til å innta nok vitaminer og mineraler går det greit. Jeg gikk ned 25 kg på 2.5 mnd. Dog pga sjokk, fikk ikke i meg nok vitaminer da så klart og hår datt av, negler knakk og null energi. Har fortsatt ed å gå ed etterpå også, men da med å gå under daglig kaloribehov med max 500, så går saktere, men håret, neglene og kroppen føles fin. Er straks i mål nå.

Anonymkode: 4bd78...5b1

Eg bruker Vitamineral og c vitamin. Burde eg brukt noko annet i tillegg?

Anonymkode: a804d...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var som sagt 116.6 kg sist tirsdag. No er eg 111.5 kg. I morgon kanskje 110.9 kg. Dvs visst eg går ned 11 kg frå i morgon av er eg 99.9 kg, og er gått over frå fedme til overvekt, visst eg går ned rundt 0.3 kg per dag i gjennomsnitt i 5 veker til... Veldig motiverande!

Anonymkode: a804d...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg var som sagt 116.6 kg sist tirsdag. No er eg 111.5 kg. I morgon kanskje 110.9 kg. Dvs visst eg går ned 11 kg frå i morgon av er eg 99.9 kg, og er gått over frå fedme til overvekt, visst eg går ned rundt 0.3 kg per dag i gjennomsnitt i 5 veker til... Veldig motiverande!

Anonymkode: a804d...7ff

Rask vektnedgang er selvfølgelig veldig motiverende, men det er lurt å ha en plan for hva du skal gjøre når du ikke går ned like raskt, eller det til og med stopper opp litt :)  motivasjon kommer og går, så man trenger en viss disiplin for å komme helt i mål og holde seg der. 

Anonymkode: f05a6...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rask vektnedgang er selvfølgelig veldig motiverende, men det er lurt å ha en plan for hva du skal gjøre når du ikke går ned like raskt, eller det til og med stopper opp litt :)  motivasjon kommer og går, så man trenger en viss disiplin for å komme helt i mål og holde seg der. 

Anonymkode: f05a6...1ee

Tenkte å kanskje gi meg med kuren når eg er mindre enn 0.1 kg neste dag liksom, men det kan ta si tid sikkert! 😊

Anonymkode: a804d...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å kanskje gi meg med kuren når eg er mindre enn 0.1 kg neste dag liksom, men det kan ta si tid sikkert! 😊

Anonymkode: a804d...7ff

Hva skal du gjøre etter det? 

Anonymkode: f05a6...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du gjøre etter det? 

Anonymkode: f05a6...1ee

Tenkte kun 3 veker til sammen. Få hjelp. 😊

Anonymkode: a804d...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk fort ned da jeg la om livsstil og begynte å trene og spise sunnere. Fra 105 kg til 90 kg gikk veldig fort. Derfra og videre har det gått saktere og saktere. 

Nå er jeg 75 kg, og regner med å bruke minst halvår på å nå målet på 68 kg. 

Jeg mener at det kommer mye an på hvor mye man skal slanke seg. Er det mye er det motiverende (og også lettere) å gå av mye fort. Er det noen få kg er det ikke bare mer krevende å få dem av, men også smartere å bruke tid. Legger man ikke seg til bedre vaner, på et nivå man kan leve med, og får slike vaner til å sitte, så går man gjerne like fort opp igjen. 

Anonymkode: 64952...139

Har du fått løs hud?

Anonymkode: 5942d...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet med å gå fort ned i vekt er at kroppen vil tilbake til normalen, alle kiloene den hadde på kroppen, alt fettet, det vil kroppen ha tilbake, for kroppen liker fett. Så når du raser ned i vekt når du er på diett, så er faren kjempe stor for at alt sammen raser tilbake like fort når du begynner å spise mat igjen.

Når man har en jevn, sakte vektnedgang, får kroppen bedre tid til å vende seg til vekta, men enda med sen vektnedgang, vil kroppen fort legge på seg om man ikke passer godt på. Kroppen trenger å stå stabilt på den nye vekta en god stund før den faller til ro med at det er det nye nullpunktet.

En annen ting med å gå fort ned i vekt, er overflødig hud får ikke tid til å trekke seg sammen, og man får en fin hud-valk hengende etter at fettet er borte. 

Anonymkode: acb1d...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil i høy grad anbefale deg å begynne å lære om kosthold så snart som mulig. For å opprettholde en høy vekt må man innta en del kalorier mer enn om man veier passelig, eller skal ned i vekt. Det er mye som må kuttes drastisk ned vil jeg tro. Jeg anbefaler å se Secret eaters, som du kan finne på YouTube. Jeg synes de viser veldig godt feller samt forklarer godt om kaloribehov. Jeg ser også på supersize vs superskinny og Fat families. Du kan lære mye av de programmene, samt det er motiverende å se andre endre livsstil. Det er nok sant at kroppen vil tilbake i høyeste vekt, men vi bestemmer over hva vi spiser. Jeg tenker at det må være veldig skremmende å være avhengig av medisiner pga vekt. Mat kan være din medisin. Jeg håper virkelig du klarer dette.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av RoNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt matinntak under 1500 Kcal og for diskusjon rundt dosering av medisiner. Vi minner om Retningslinjene for Kropp og helse

Angående pulverkurer er dette ok å diskutere så lenge man ikke bryter disse retningslinjene. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RoNo skrev:

Jeg vil i høy grad anbefale deg å begynne å lære om kosthold så snart som mulig. For å opprettholde en høy vekt må man innta en del kalorier mer enn om man veier passelig, eller skal ned i vekt. Det er mye som må kuttes drastisk ned vil jeg tro. Jeg anbefaler å se Secret eaters, som du kan finne på YouTube. Jeg synes de viser veldig godt feller samt forklarer godt om kaloribehov. Jeg ser også på supersize vs superskinny og Fat families. Du kan lære mye av de programmene, samt det er motiverende å se andre endre livsstil. Det er nok sant at kroppen vil tilbake i høyeste vekt, men vi bestemmer over hva vi spiser. Jeg tenker at det må være veldig skremmende å være avhengig av medisiner pga vekt. Mat kan være din medisin. Jeg håper virkelig du klarer dette.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Problemet med disse er jo at de er så ekstreme. Jeg er overvektig, eller egentlig fet. Men spiser jo ikke 5000 kalorier om dagen. Med chips, fritert mat, brus osv hver dag.

Så for min del distanserer jeg meg, "de er syklig fete", jeg er bare overvektig. Selv om min BMI er stadig stigende (160, 88 kg...)

Anonymkode: 61059...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...