Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Folk fra (tidligere) østblokkland er veldig annerledes enn oss, og de er frekke og uhygieniske. Dette er en upopulær mening jeg har fått etter å ha leid ut boliger til dem og sett hvordan de er i forhold til andre folk fra resten av verden.

Anonymkode: 8aa4a...1e0

Så du kan generalisere alle fra samme type land på bakgrunn av noen få du har leid ut bolig til?


 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At en del av farmasien, og dermed en del av den tilhørende forskningen, er mørk og bare vil skade oss. 

Anonymkode: 70fb8...bf3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert en upoppuler mening for mange kg brukere men jeg synes: de fleste muslimer er snille gode mennesker, som lever ett helt vanlig normalt liv eneste vi gjør er at vi ber og spiser halal. ov følger islams 5 søyler som er 1. be 5 ganfer om dagen 2.reise på pilgrim 3 delta på fredagsbønn 4 betale zadakh (gi penger/mat/klær til fattige) 5 si trobekjennelsen.

jeg synes også de fleste Andre religiøse grupper er snille mennesker, og jeg synes det er dårlig gjort og diskriminere og snakke stygt og ha stygge tanker om Andre paga tro,livssyn,hudfarge. 

alle er like mye menneske og like viktige.

og at jeg unner uføre ett verdig liv selvom de er uføre, og støtter dem og unner dem og få barn. så lenge de har rom og kjærlighet og økonomi  nok og en partner som kan hjelpe til eller ett stort og stabilt nettverk.

 

jeg synes norge bør ta i mot flere invandrere, og fikse asylmottakene slik at det ser ut som at det er mennesker som skal bo der for en periode.

og gi småbarnsfamilier flere goder i velferdssystemet fks gratis bhg økt barnetrygd og kontantstøtte og engangsstønad.

bekjempe barnefattigdom.

sette mer fokus på mennesker i sårbare situasjoner. 

ha sterkere inkludering i samfunnet for alle sammen.

bekjempe kriminalitet. 

 

Endret av Diamondlady
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ymse meninger jeg har om uføretrygd og (spesielt) psykisk sykdom:

Jeg mener at å bli ufør pga psykiske lidelser eller "diffuse" lidelser, f.eks endometriose, PCOS, ME eller sykdommer som er relativt progressive som regel er helt reelt og innafor.

Barn som blir utsatt for overgrep bør få målrettet hjelp og traumebehandling dersom de sliter med dette i etterkant, også når de har blitt voksne. Især for å forhindre at nye overgrep skjer videre i livet deres.

Arbeidslivet bør bli mer inkluderende, det er nok mange som idag er uføre som fint kunne ha klart å jobbe en stilling, dersom det hadde vært noe tilrettelegging. Covid lærte oss i hvert fall at hjemmekontor er mulig på mange arbeidsplasser.

Helsevesenet, spesielt psykiatrien, bunner i kvinnefiendtlighet. Sykdommer som som regel rammer kvinner blir bagatellisert, ignorert og ikke viet særlig midler til forskning. Boka "Tvang og Tvil" av Marianne Mjaaland bekrefta egentlig alle fordommer jeg har mot psykiatere - de klarer ikke ha særlig mye empati for kvinner og deres symptomtrykk, og favoriserer menn.

En av grunnene til at selvmordstatistikken er høyere blant menn KAN også være at menn gjerne har mindre konsekvenstenking rundt hvem som finner liket og hvem man påfører smerte ved å ta livet av seg selv. Mitt inntrykk idag er at (mange) fra helsevesenet anser kvinner som sutrete og bare ute etter oppmerksomhet når de har feilslåtte selvmordsforsøk, ettersom de enten angret eller forsøkte å bli funnet av noen som har kompetanse på å finne lik og skal få adekvat oppfølging i etterkant.

Man angrer når man forsøker å ta livet av seg, det er ikke så lett som folk tror. Det er blant annet derfor det er vanvittig mange mislykkede selvmordsforsøk.

Vi har ikke gratis helsevesen i Norge, selv om vi liker å skryte av det.

Jeg tror veldig mange som har dårlig utgangspunkt i livet kunne ha fått et veldig fint liv dersom de hadde fått litt hjelp og håp og støtte.
 

Anonymkode: 6561b...8b0

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine overbevisninger gir deg ikke rett til å gå til angrep  på ditt barns underliv med skalpell.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (7 timer siden):

Så du kan generalisere alle fra samme type land på bakgrunn av noen få du har leid ut bolig til?


 

Det er ikke snakk om noen få, men mange jeg har leid ut boliger til. Forskjellige folk, forskjellige tidspunkt, forskjellige boliger. Jeg hadde ikke denne meningen i starten, da tenkte jeg det bare var uflaks. Men etter hvert så jeg at absolutt alle leietakerne skilte seg ut i negativ forstand. Stjeling, forsøpling, ødeleggelser, vanskelig å få penger, uhøflige og uhygieniske. Disse problemene har jeg ikke hatt med mennesker fra noen andre deler av verden.

Jeg har også sett det når jeg har vært ute og reist, de durer fram og tar seg til rette. Tar gjerne bordet ditt selv om jakken din henger på stolen, og nekter å flytte seg selv om personalet insisterer. De tar gjerne håndklærne dine for å slippe å betale noen stakkars euro i depositum, og nekter for det, og. 

Det finnes sikkert hederlige unntak, bevares. Men jeg personlig har svært mange svært dårlige erfaringer med folk fra disse landene, samtidig som jeg har veldig mange positive erfaringer med folk fra alle andre typer land. 

Anonymkode: 8aa4a...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke snakk om noen få, men mange jeg har leid ut boliger til. Forskjellige folk, forskjellige tidspunkt, forskjellige boliger. Jeg hadde ikke denne meningen i starten, da tenkte jeg det bare var uflaks. Men etter hvert så jeg at absolutt alle leietakerne skilte seg ut i negativ forstand. Stjeling, forsøpling, ødeleggelser, vanskelig å få penger, uhøflige og uhygieniske. Disse problemene har jeg ikke hatt med mennesker fra noen andre deler av verden.

Jeg har også sett det når jeg har vært ute og reist, de durer fram og tar seg til rette. Tar gjerne bordet ditt selv om jakken din henger på stolen, og nekter å flytte seg selv om personalet insisterer. De tar gjerne håndklærne dine for å slippe å betale noen stakkars euro i depositum, og nekter for det, og. 

Det finnes sikkert hederlige unntak, bevares. Men jeg personlig har svært mange svært dårlige erfaringer med folk fra disse landene, samtidig som jeg har veldig mange positive erfaringer med folk fra alle andre typer land. 

Anonymkode: 8aa4a...1e0

men det blir feil av deg og dømme alle og ta alle under 1 kam, fordi du kjenner ikke alle. selvom du har negative erfaringer så betyr det ikke at du sitter med fasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi burde slutte å fokusere på hver minste ting som kan "virke" rasistisk å gå imot hverandre for det ene og det andre. 

Det skaper mer segregering blandt rasene å fokusere på forskjellene våre hele tiden eller se tilbake i tid da verden var fæl

Synes det er skummelt hvordan alt har eskalert seg til at om man sier imot noen på en minste ting blir du slengt rasist i ansiktet på... og du må bare tie. Alt jeg vil er egentlig at vi alle mennesker skal fungere sammen og til tross for ulikhetene og fortid fokusere på hverandre som enkelt personer og ikke skille alle som en "rase"

Anonymkode: 175c9...57a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamondlady skrev (20 minutter siden):

men det blir feil av deg og dømme alle og ta alle under 1 kam, fordi du kjenner ikke alle. selvom du har negative erfaringer så betyr det ikke at du sitter med fasten.

Dette er en tråd om upopulære meninger. Jeg har forklart ganske grundig hvorfor jeg har denne meningen. Jeg har også sagt at det sikkert finnes unntak, og jeg har ikke hevdet å sitte med noen fasit. Det er MIN upopulære mening. 

Anonymkode: 8aa4a...1e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamondlady skrev (17 timer siden):

sikkert en upoppuler mening for mange kg brukere men jeg synes: de fleste muslimer er snille gode mennesker, som lever ett helt vanlig normalt liv eneste vi gjør er at vi ber og spiser halal. ov følger islams 5 søyler som er 1. be 5 ganfer om dagen 2.reise på pilgrim 3 delta på fredagsbønn 4 betale zadakh (gi penger/mat/klær til fattige) 5 si trobekjennelsen.

og at jeg unner uføre ett verdig liv selvom de er uføre, og støtter dem og unner dem og få barn. så lenge de har rom og kjærlighet og økonomi  nok og en partner som kan hjelpe til eller ett stort og stabilt nettverk.

 

jeg synes norge bør ta i mot flere invandrere, og fikse asylmottakene slik at det ser ut som at det er mennesker som skal bo der for en periode.

og gi småbarnsfamilier flere goder i velferdssystemet fks gratis bhg økt barnetrygd og kontantstøtte og engangsstønad.

bekjempe barnefattigdom.

sette mer fokus på mennesker i sårbare situasjoner. 

ha sterkere inkludering i samfunnet for alle sammen.

bekjempe kriminalitet. 

 

Dette er bare bra meninger ❤️

Anonymkode: e72e1...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ønsket meg barn

Syns MDG er fanatiske, og for maktsyke

Lei av at Norge liksom skal være så "perfekt" land å leve i. Har det bra, og er mye fint- men skal bare fokusere på at vi har god status og det at vi er "rike" ( selv om utrolig mange har falt / står utenfor og ikke får fullgod hjelp!)

Liker ikke folk som trener ....Ok- greit å holde seg i form, men ikke når omtrent det er livet om å gjøre og blir mest for å skryte! 

Anonymkode: 44981...f54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk hadde sluttet produsere riktig så mange barn, så hadde vi heller ikke gjort riktig så stor skade på jorda! 

Anonymkode: 44981...f54

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamondlady skrev (På 9.12.2020 den 4.04):

sikkert en upoppuler mening for mange kg brukere men jeg synes: de fleste muslimer er snille gode mennesker, som lever ett helt vanlig normalt liv eneste vi gjør er at vi ber og spiser halal. ov følger islams 5 søyler som er 1. be 5 ganfer om dagen 2.reise på pilgrim 3 delta på fredagsbønn 4 betale zadakh (gi penger/mat/klær til fattige) 5 si trobekjennelsen.

og at jeg unner uføre ett verdig liv selvom de er uføre, og støtter dem og unner dem og få barn. så lenge de har rom og kjærlighet og økonomi  nok og en partner som kan hjelpe til eller ett stort og stabilt nettverk.

 

jeg synes norge bør ta i mot flere invandrere, og fikse asylmottakene slik at det ser ut som at det er mennesker som skal bo der for en periode.

og gi småbarnsfamilier flere goder i velferdssystemet fks gratis bhg økt barnetrygd og kontantstøtte og engangsstønad.

bekjempe barnefattigdom.

sette mer fokus på mennesker i sårbare situasjoner. 

ha sterkere inkludering i samfunnet for alle sammen.

bekjempe kriminalitet. 

 

Enig i alt! I tillegg synes jeg det er for mange fordommer angående religiøse generelt, ikke bare muslimer. 

Anonymkode: 110eb...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 4.09):

Ymse meninger jeg har om uføretrygd og (spesielt) psykisk sykdom:

Jeg mener at å bli ufør pga psykiske lidelser eller "diffuse" lidelser, f.eks endometriose, PCOS, ME eller sykdommer som er relativt progressive som regel er helt reelt og innafor.

Barn som blir utsatt for overgrep bør få målrettet hjelp og traumebehandling dersom de sliter med dette i etterkant, også når de har blitt voksne. Især for å forhindre at nye overgrep skjer videre i livet deres.

Arbeidslivet bør bli mer inkluderende, det er nok mange som idag er uføre som fint kunne ha klart å jobbe en stilling, dersom det hadde vært noe tilrettelegging. Covid lærte oss i hvert fall at hjemmekontor er mulig på mange arbeidsplasser.

Helsevesenet, spesielt psykiatrien, bunner i kvinnefiendtlighet. Sykdommer som som regel rammer kvinner blir bagatellisert, ignorert og ikke viet særlig midler til forskning. Boka "Tvang og Tvil" av Marianne Mjaaland bekrefta egentlig alle fordommer jeg har mot psykiatere - de klarer ikke ha særlig mye empati for kvinner og deres symptomtrykk, og favoriserer menn.

En av grunnene til at selvmordstatistikken er høyere blant menn KAN også være at menn gjerne har mindre konsekvenstenking rundt hvem som finner liket og hvem man påfører smerte ved å ta livet av seg selv. Mitt inntrykk idag er at (mange) fra helsevesenet anser kvinner som sutrete og bare ute etter oppmerksomhet når de har feilslåtte selvmordsforsøk, ettersom de enten angret eller forsøkte å bli funnet av noen som har kompetanse på å finne lik og skal få adekvat oppfølging i etterkant.

Man angrer når man forsøker å ta livet av seg, det er ikke så lett som folk tror. Det er blant annet derfor det er vanvittig mange mislykkede selvmordsforsøk.

Vi har ikke gratis helsevesen i Norge, selv om vi liker å skryte av det.

Jeg tror veldig mange som har dårlig utgangspunkt i livet kunne ha fått et veldig fint liv dersom de hadde fått litt hjelp og håp og støtte.
 

Anonymkode: 6561b...8b0

Enig! 

Anonymkode: 110eb...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min upopulære mening er at vi burde være mer kritisk til alle tiltakene som innføres. Føler alle er helt blinde for noe annet enn det Erna &Co sier er lov... at  jeg ikke bruker munnbind hvis jeg ikke må

At jeg ikke skal ta vaksina.

Det kvalifiserer snart til dødsstraff vil jeg tro

Endret av Bente1234
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i alt! I tillegg synes jeg det er for mange fordommer angående religiøse generelt, ikke bare muslimer. 

Anonymkode: 110eb...da7

helt enig!  har endret innlegget mitt litt☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (31 minutter siden):

Min upopulære mening er at vi burde være mer kritisk til alle tiltakene som innføres. Føler alle er helt blinde for noe annet enn det Erna &Co sier er lov... at  jeg ikke bruker munnbind hvis jeg ikke må

At jeg ikke skal ta vaksina.

Det kvalifiserer snart til dødsstraff vil jeg tro

Ditto.

Kan forøvrig melde om at den tidligere Merck-ansatte Brandy Vaughan, som startet organisasjonen Learn The Risk for å opplyse om vaksinebivirkninger, nylig er død, 47 år gammel. Dødsårsak ukjent.

Anonymkode: 70fb8...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer og barn under 2/3 år I barnehage er direkte neglekt! 

Mødre som ikke ammer er egoistiske 

 

Anonymkode: 2a4bb...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ditto.

Kan forøvrig melde om at den tidligere Merck-ansatte Brandy Vaughan, som startet organisasjonen Learn The Risk for å opplyse om vaksinebivirkninger, nylig er død, 47 år gammel. Dødsårsak ukjent.

Anonymkode: 70fb8...bf3

Uuups d så beleilig ut for de som skal tjene penger på dette her. Egentlig glad de skal teste det ut på de svakeste i samfunnet først. Er vel minst å tape der på bivirkninger... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...