Gå til innhold

Fake venninne som skal skinne og beundres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

I motsetning til deg (tydeligvis) omgir jeg meg med positive mennesker som tilfører gode ting til livet mitt, har sunne relasjoner og føler ikke behovet for å opprette forvirrende tråder om de dårlige vennskapsforholdene mine på kg. Du er stusselig.

Anonymkode: bf43a...6c7

Så fint for deg da. Men du er stusselig nok til å kommentere andres relasjoner på KG og rakke ned på andre. Stakkars de som omgås deg. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men altså... Hvorfor gidder du å tilbringe tid med henne om du synes hun er så fæl? Det er ikke så veldig vanskelig å fase ut venner man ikke vil ha... Ikke gidd å ha folk du misliker i livet ditt! Hold kontakten på et minimum og konsentrer deg om ditt eget liv. Livet er for kort til å kaste bort tiden på folk man ikke liker. 

Vil for øvrig bare legge til at denne tråden virker veldig gjenkjennbar for den det gjelder... Jeg vil heller bli «dumpet» som venn enn å bli baksnakket og hatet uten å vite om det... Mulig hun er kjip, men du er ikke en super venn du heller. Så anbefaler at dere ikke er venner mer! 

Anonymkode: 4b782...ae1

Som skrevet tilbringer jeg ikke mye tid med henne .. ikke nå lenger, men mye snap og messenger kontakt. Det er fullt lov å reagere på relasjoner, og det er fullt lov å lufte det på denne siden. 

Vet ikke hvordan dine vennskapsrelasjoner er.. har du venner?

Men i mitt liv kutter men ikke bare et vennskap på over 20 år fordi en irriterer seg over ting. Ting som mest sannsynlig handler om henne selv og sine egne greier. Man kan redusere kontakt, kommunisere osv. 

Jeg er ikke så slem at jeg kutter alle broer hver gang det er noe jeg reagerer på. Det heter sosial kompetanse, og det er det ikke alle som har desverre. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet tilbringer jeg ikke mye tid med henne .. ikke nå lenger, men mye snap og messenger kontakt. Det er fullt lov å reagere på relasjoner, og det er fullt lov å lufte det på denne siden. 

Vet ikke hvordan dine vennskapsrelasjoner er.. har du venner?

Men i mitt liv kutter men ikke bare et vennskap på over 20 år fordi en irriterer seg over ting. Ting som mest sannsynlig handler om henne selv og sine egne greier. Man kan redusere kontakt, kommunisere osv. 

Jeg er ikke så slem at jeg kutter alle broer hver gang det er noe jeg reagerer på. Det heter sosial kompetanse, og det er det ikke alle som har desverre. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Hvis jeg var deg, så ville jeg kommentert alle hint eller fisking om komplimenter med en : 😊

 

Du skriver at du føler at hun bare vil ha bekreftende kompliment fra deg. Ikke gi henne det. Neste gang hun skryter om noe, så send kun et smilefjes, eller bare la være å svare. Evt skryt tilbake.

Anonymkode: 5b5ba...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet tilbringer jeg ikke mye tid med henne .. ikke nå lenger, men mye snap og messenger kontakt. Det er fullt lov å reagere på relasjoner, og det er fullt lov å lufte det på denne siden. 

Vet ikke hvordan dine vennskapsrelasjoner er.. har du venner?

Men i mitt liv kutter men ikke bare et vennskap på over 20 år fordi en irriterer seg over ting. Ting som mest sannsynlig handler om henne selv og sine egne greier. Man kan redusere kontakt, kommunisere osv. 

Jeg er ikke så slem at jeg kutter alle broer hver gang det er noe jeg reagerer på. Det heter sosial kompetanse, og det er det ikke alle som har desverre. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Jeg har både venner og sosial kompetanse, og nei - jeg dumper dem ikke fordi jeg reagerer på noe de sier en gang eller to.

Men det virket som du var veldig sint på denne venninna, som alltid behandler deg så dårlig. Du skriver i det første innlegget at «Vennskapet er basert på at jeg skal beundre henne», Det høres ikke ut som noe godt vennskap, og særlig ikke når du sier det har vært sånn i 20 år.

Klart man er raus mot gode venner og man lager ikke noen stor sak ut av en bagatell her og der. Men hvis hun har vært en bitch mot deg i 20 år og aldri støtter deg, aldri gir komplimenter, generelt aldri er en god venn - ja, da er det faktisk lov å si «nok er nok». Jeg mener at livet er for kort for å bli tappet av energi fra giftige vennskap. 

Anonymkode: 4b782...ae1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres akkurat ut som ei i min familie-hvorfor kan de ikke bare være seg selv med alle sine feil og mangler istedenfor denne prektige fasaden. Utrolig slitsomt å skulle måtte forholde seg til - kostant på olløpssiden-når man snakker med dem så føles det som om man deltar i en konkurranse

Anonymkode: 92145...77a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres akkurat ut som ei i min familie-hvorfor kan de ikke bare være seg selv med alle sine feil og mangler istedenfor denne prektige fasaden. Utrolig slitsomt å skulle måtte forholde seg til - kostant på olløpssiden-når man snakker med dem så føles det som om man deltar i en konkurranse

Anonymkode: 92145...77a

oppløpssiden*

Anonymkode: 92145...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres akkurat ut som ei i min familie-hvorfor kan de ikke bare være seg selv med alle sine feil og mangler istedenfor denne prektige fasaden. Utrolig slitsomt å skulle måtte forholde seg til - kostant på olløpssiden-når man snakker med dem så føles det som om man deltar i en konkurranse

Anonymkode: 92145...77a

Slitsomt ja. Må begynne å sette grenser. Svare med et 😊 som noen nevnte eller ikke svare i det hele tatt.. da skjønner hun hintet etterhvert. Jeg orker rett og slett ikke fasade mennesker lengre. Jeg er voksen. Jeg trenger ekte mennesker. Mennesker som er seg selv. Har mye bedre forhold til de man kan snakke med om hvordan man har det, livet osv. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Slitsomt ja. Må begynne å sette grenser. Svare med et 😊 som noen nevnte eller ikke svare i det hele tatt.. da skjønner hun hintet etterhvert. Jeg orker rett og slett ikke fasade mennesker lengre. Jeg er voksen. Jeg trenger ekte mennesker. Mennesker som er seg selv. Har mye bedre forhold til de man kan snakke med om hvordan man har det, livet osv. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg er ikke besatt. Har bare kommet til et punkt der jeg har fått nok. Ser på måten du skriver på at du har lite nettverk, Viggo venneløs og ikke skjønner sosiale relasjoner. Ensom ulv. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Apropos fasade mennesker...

Noe må det være når du opptrer så hissig og er så engasjert i "venninna" di som du lett bare kunne ignorert, så noe må ligge bak der du føler deg truet eller mindreverdig. Forøvrig virker du litt mer ustabil enn vedkommende du beskriver.

Anonymkode: f107d...dae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Apropos fasade mennesker...

Noe må det være når du opptrer så hissig og er så engasjert i "venninna" di som du lett bare kunne ignorert, så noe må ligge bak der du føler deg truet eller mindreverdig. Forøvrig virker du litt mer ustabil enn vedkommende du beskriver.

Anonymkode: f107d...dae

Å stadig måtte forholde seg til fasademennesker sliter enormt  For ofte  må man treffe på disse menneskene til stadighet og når de er så i overkant kunstige blir man lett dradd med i dragsuget- i bare det å å skulle forholde seg bare litt til dem. Jeg fpr ikke puste jeg hvis jeg ikke får være ekte/får være meg selv- og ekte sannferdige mennesker er vel noe de kunstige frykter mest av alt. Som å høre på en forhåndsprogrammert robot som snakker- innøvde replikker som tar seg ut må vite.Gud så godt å slippe forholde seg til alle "de svina"  Det er en ekte følelse som kommer fra mitt indre som jeg gjentar i mitt indre når jeg er kei og lei av alle fasaderottene. Hva er de redde for siden de ter seg slik. Er det om å gjøre å være best mulig likt-bygge fasade  for å en av dem.hierakiet nettverket på hjemstedet slik at de kan bli aktet og få anseelse.Fordi at? Nei jeg har ikke noe å miste på å velge bort fasademennesker. Menger man seg med dem så blir man jo en av dem- man blir dradd inn i det. å herregud hvor mange som baktaler meg fordi jeg torde å bryte ut og heller være meg selv. Tørre å mene noe annet enn hvermansen mener. Senke skuldrene og være likegyldig til føringene.Jehovas vitner støter folk fra seg men det hersker jammen en klassifisering av mennesker selv om man ikke er medlem av en sekt eller trossamfunn- der- rett utenfor dørene våre. Jeg er bare et vanlig menneske  som ikke utpeker seg på noen spesiell måte- en grå mus antar jeg som verken røyker eller drikker - eller bygger fasade. Før jeg la bort fasaden var jeg avhengig av en stort antall fysioterapitimer- at jeg nå ikke har behov for noe slikt lenger skyldes at jeg nå kan puste normalt igjen- jeg kan være meg selv. Nei jeg føler meg ikke truet eller mindreverdig men det følte jeg tidligere da jeg trodde jeg måtte konkurrere i  kunstighetsløpet.Jeg har aldri vært sikrere på meg selv men jeg snakker ikke høyt om det i hverdagen. 

Anonymkode: 92145...77a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gidder å ha kontakt med ei sånn ei. Hun hadde ikke vært bekjent i 20 år for å si det sånn. Syns du har vært mer enn god. Hun er teit.

Anonymkode: 7c63d...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei slik venninne. Hun skryter av absolutt alt, skal alltid ha det dyreste og beste, familien hennes er fantastisk, mannen er fantastisk, hun har masse penger osv.

Hun overdriver og lyver, men jeg velger bare å se gjennom det. Hun lurer bare seg selv, alle vi andre vet hvordan hun er.  Har ingen behov for å konfrontere henne med det, hun får leve livet sitt hvordan hun selv ønsker. Og jeg vet også det er endel bakforliggende som kanskje kan gjøre at hun er slik. 

Men jeg skjønner irritasjonen, men det beste er å ikke nære oppunder egoet og bare være totalt likegyldig til alt det "fantastiske" hun har/opplever.. 

Anonymkode: d5393...a73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei slik venninne. Hun skryter av absolutt alt, skal alltid ha det dyreste og beste, familien hennes er fantastisk, mannen er fantastisk, hun har masse penger osv.

Hun overdriver og lyver, men jeg velger bare å se gjennom det. Hun lurer bare seg selv, alle vi andre vet hvordan hun er.  Har ingen behov for å konfrontere henne med det, hun får leve livet sitt hvordan hun selv ønsker. Og jeg vet også det er endel bakforliggende som kanskje kan gjøre at hun er slik. 

Men jeg skjønner irritasjonen, men det beste er å ikke nære oppunder egoet og bare være totalt likegyldig til alt det "fantastiske" hun har/opplever.. 

Anonymkode: d5393...a73

Jeg blir egentlig litt nyskjerrig på slike mennesker.. hva ligger bak? Hvorfor er det så viktig å vise seg fram? 

I går fikk jeg snap av at hun og mannen skulle jogge opp på et fjell.. perfekt sminket og brukt glattetang. Perfekt lovebirds bilde av de to.. etter noen timer fikk jeg ny snap. Lovebirds bilde av de to på toppen av fjellet. 

De viser bare lykke utad.. sannheten kan være at de har kranglet, gått hele veien opp framfor å jogget.. 

ALT skal dokumenteres på snap for å sanke likes og kommentarer. 

Hun hadde aldri tatt den turen om hun ikke fikk dokumentert den på snap. 

Jeg var kanskje litt slik i starten av sosiale medier verden da vi var ung.. men når du har bikket 40 og lenge før det så har de fleste landet. 

I går f eks. Hadde vi en super dag sammen med familie og venner.. god mat og brettspill. Trenger ikke snappe om d til hele verden for at alle skal se hvor fantastiske vi er. Og hvor bra livet er. Alle trenger ikke vite alt hele tiden. Digger folk som tør å legge ut om ekte hverdag. Livet er ikke en opptur hele veien. Men innimellom har vi oppturer. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor TS skal få så mye pepper og antydninger om st hun er misunnelig. Snakk om avsporing. Det er jo helt klart denne venninnen som har et stort problem. Det er jo patetisk av henne. Jeg har selv en femåring i hus, skulle likt å se sushien hen ville laget 😂😂 Synes du svarte hennes Snap på en kul måte, TS. 👏🏻👏🏻

Anonymkode: d9bc5...0c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor TS skal få så mye pepper og antydninger om st hun er misunnelig. Snakk om avsporing. Det er jo helt klart denne venninnen som har et stort problem. Det er jo patetisk av henne. Jeg har selv en femåring i hus, skulle likt å se sushien hen ville laget 😂😂 Synes du svarte hennes Snap på en kul måte, TS. 👏🏻👏🏻

Anonymkode: d9bc5...0c9

Enig! Skjønner ikke hvorfor alt dette sinne mot meg. Enten føler de seg truffet eller har de ikke venner og er bitre for det.. aner ikke. 

Uansett, jeg digger venninnene mine og ønsker de å lykkes med alt de gjør. Men slike krampeaktige lykkebobler blir bare helt stress og irritasjon for meg. Jeg digger venner og folk generelt som er seg selv, deler av livet og hverdagen, opp og nedturer.. det ekte. Overfladiske mennesker er ofte mennesker en møter i et selskap, på bussen, eller i en setting det er vanlig å snakke om overfladiske ting.. men et vennskap som har vart over tid?? Vel mange kan snakke om overfladiske ting, men når det blir krampeaktig for å vise fram lykke, penger og velstand til en hver tid misstrivdes jeg 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Så fake og skrytete du er» å bare oversett alle kanaler for kommunikasjon. Huff. På tide å vokse opp å droppe alle som ikke drar deg opp og ut! 

Anonymkode: eac97...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir egentlig litt nyskjerrig på slike mennesker.. hva ligger bak? Hvorfor er det så viktig å vise seg fram? 

I går fikk jeg snap av at hun og mannen skulle jogge opp på et fjell.. perfekt sminket og brukt glattetang. Perfekt lovebirds bilde av de to.. etter noen timer fikk jeg ny snap. Lovebirds bilde av de to på toppen av fjellet. 

De viser bare lykke utad.. sannheten kan være at de har kranglet, gått hele veien opp framfor å jogget.. 

 ALT skal dokumenteres på snap for å sanke likes og kommentarer. 

Hun hadde aldri tatt den turen om hun ikke fikk dokumentert den på snap. 

Jeg var kanskje litt slik i starten av sosiale medier verden da vi var ung.. men når du har bikket 40 og lenge før det så har de fleste landet. 

I går f eks. Hadde vi en super dag sammen med familie og venner.. god mat og brettspill. Trenger ikke snappe om d til hele verden for at alle skal se hvor fantastiske vi er. Og hvor bra livet er. Alle trenger ikke vite alt hele tiden. Digger folk som tør å legge ut om ekte hverdag. Livet er ikke en opptur hele veien. Men innimellom har vi oppturer. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Jeg tror en del av svaret er at folk er ulike, rett og slett. Noen liker å dele ting med venner på sosiale medier, andre har ikke lyst til det.

Jeg tenker ikke at "alle trenger å vite om alt hele tiden", men jeg synes det er hyggelig å dele biter av min hverdag noen ganger. Det faller meg helt ærlig aldri inn at det kan provosere noen at jeg poster at jeg har det bra, har gjort noe fint etc,. Neida, jeg går ikke opp på et fjell bare for å ta bildet - men når jeg først er der, så synes jeg det er kjekt å ta noen bilder. Prøver jo å ta et fint bilde da. Er ikke for å si "vi er så perfekte og lykkelige hele tiden" eller noe slikt, men rett og slett "i dag gjorde vi noe skikkelig fint og jeg har lyst til å vise bildet til vennene mine". Joda, det går også snapper ut av brente middager og andre uperfekte ting, så det er ikke bare et glansbilde, men for det meste liker jeg å fokusere på det positive. 

Hvis noen blir fornærmet over det - så håper jeg at de sletter meg fra Snapchat og unfollow på Instagram altså. Det er helt greit.

Anonymkode: 4b782...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Så fake og skrytete du er» å bare oversett alle kanaler for kommunikasjon. Huff. På tide å vokse opp å droppe alle som ikke drar deg opp og ut! 

Anonymkode: eac97...96e

Hva snakker du om?? 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror en del av svaret er at folk er ulike, rett og slett. Noen liker å dele ting med venner på sosiale medier, andre har ikke lyst til det.

Jeg tenker ikke at "alle trenger å vite om alt hele tiden", men jeg synes det er hyggelig å dele biter av min hverdag noen ganger. Det faller meg helt ærlig aldri inn at det kan provosere noen at jeg poster at jeg har det bra, har gjort noe fint etc,. Neida, jeg går ikke opp på et fjell bare for å ta bildet - men når jeg først er der, så synes jeg det er kjekt å ta noen bilder. Prøver jo å ta et fint bilde da. Er ikke for å si "vi er så perfekte og lykkelige hele tiden" eller noe slikt, men rett og slett "i dag gjorde vi noe skikkelig fint og jeg har lyst til å vise bildet til vennene mine". Joda, det går også snapper ut av brente middager og andre uperfekte ting, så det er ikke bare et glansbilde, men for det meste liker jeg å fokusere på det positive. 

Hvis noen blir fornærmet over det - så håper jeg at de sletter meg fra Snapchat og unfollow på Instagram altså. Det er helt greit.

Anonymkode: 4b782...ae1

Ja det er det som er det normale. Men da har du det bra ikke sant? Du tar ikke bilde av barnet ditt som spiser pølse med tekst: herlig pølsefest med glade barn og voksne.. når du er sur og grinete og barnet har kranglet og grått..men et lite øyeblikk der barnet smiler når det spiser pølse så er det en «fest» det er det jeg snakker om.. 

deler også glade øyeblikk, men da er det bra. Faker ikke en perfekt tekst til et bilde. 

Lurer seg selv til å tro at du er lykke lig 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er ikke besatt. Har bare kommet til et punkt der jeg har fått nok. Ser på måten du skriver på at du har lite nettverk, Viggo venneløs og ikke skjønner sosiale relasjoner. Ensom ulv. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Hadde også sympati med deg til du skrev dette. Ikke greit. Har selv hatt en gammel venninne som din som rakker ned på en for å heve seg selv. Vennskapet varte ikke og jeg har ingenting med henne å gjøre. Følger henne ikke på some osv. Gidder ikke å se på den galskapen. Alle som kjenner vedkommende vet jo at det er skryt og fasade. 

Anonymkode: 994d6...079

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke misunnelig. Ikke det dette handler om. Har selv god økonomi, men har ikke behov for å kjøpe dyre ting for å snappe det ut til verden. Kjøper jeg dyre ting er det fordi jeg liker det og skryter ikke av det. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Så rart, misunnelse er det eneste jeg leser. Selv legger jeg lite i hvor mange av mine venner om velger å bruke mye eller lite penger på ting. Rart å bry seg om sånt syns jeg.

Anonymkode: 2a5fd...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...