Gå til innhold

Fake venninne som skal skinne og beundres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei «venninne» jeg har kjent siden ungdommen. Vi bor i ulike byer og har mest kontakt på fb og snap. Alt handler om hvor vellykket de er. Barna er best i alt. Gourmet mat, dyre reiser, dyre klær. De er ekstremt materialistiske og fasaden er viktig. 

Hun elsker oppmerksomhet, det å bli sett opp til, bli beundret. Samtidig er hun ydmyk «utad» for å holde relasjonene tett til brystet. 

Jeg fortalte henne at sønnen min var på jakt forrige helg. (Noe hennes sønn ikke har vært med på) dette falt nok ikke i god jord. Fikk da tilbake; uff, så slemt å skyte dyr. Hadde aldri klart det. Vi i vår familie har blitt vegetarianere.. vi vil ikke spise dyr som blir drept.. bullshit! Dette kun for å gi leg et stikk. 

I dag la hun ut snap.. vært på deilig sushi resturant med bobler i glasset etterfulgt av lammestek med venner i kveld.. 

hvor ble det av vegetar fasaden? Eller var det bare vondt for henne å se at JEG og mitt barn har opplevd noe som er relativt kult som de ikke har et eierskap til? 

Svarte henne faktisk.. så kult at dere er vegetar. Digg med sunn livsstil. Men du snapper jo om at du spiser kjøtt? 

Fikk ikke svar. 

Vennskapet er basert på at jeg skal beundre henne. Ikke skryte eller si noe bra om meg. Holde henne i midten og la henne og sine skinne. I 20 år har jeg gjort dette. 

Nå måtte jeg bare konfrontere henne.. på den måten at: du snapper jo om gode middager med kjøtt? ! 😳 det var nok til at hun tok avstand 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du gjorde det rette, jeg. Jobber sammen med ei som akkurat som din venninne - det er fake og slitsomt å forholde seg til. Bruk tiden sammen med folk som bryr seg om deg også!

Anonymkode: ca43c...286

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du gjorde det rette, jeg. Jobber sammen med ei som akkurat som din venninne - det er fake og slitsomt å forholde seg til. Bruk tiden sammen med folk som bryr seg om deg også!

Anonymkode: ca43c...286

Da barna var små var vi mye sammen. Trillet turer osv. Hun hadde self best vogn, dyreste og beste klærne osv. En konkurranse om å ha det beste til barna hele tiden. Følte til slutt av jeg var en skygge av meg selv. 

Glad vi kun har fb kontakt nå og ikke så tett. Orker ikke å væte en skygge lenger 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ei «venninne» jeg har kjent siden ungdommen. Vi bor i ulike byer og har mest kontakt på fb og snap. Alt handler om hvor vellykket de er. Barna er best i alt. Gourmet mat, dyre reiser, dyre klær. De er ekstremt materialistiske og fasaden er viktig. 

Hun elsker oppmerksomhet, det å bli sett opp til, bli beundret. Samtidig er hun ydmyk «utad» for å holde relasjonene tett til brystet. 

Jeg fortalte henne at sønnen min var på jakt forrige helg. (Noe hennes sønn ikke har vært med på) dette falt nok ikke i god jord. Fikk da tilbake; uff, så slemt å skyte dyr. Hadde aldri klart det. Vi i vår familie har blitt vegetarianere.. vi vil ikke spise dyr som blir drept.. bullshit! Dette kun for å gi leg et stikk. 

I dag la hun ut snap.. vært på deilig sushi resturant med bobler i glasset etterfulgt av lammestek med venner i kveld.. 

hvor ble det av vegetar fasaden? Eller var det bare vondt for henne å se at JEG og mitt barn har opplevd noe som er relativt kult som de ikke har et eierskap til? 

Svarte henne faktisk.. så kult at dere er vegetar. Digg med sunn livsstil. Men du snapper jo om at du spiser kjøtt? 

Fikk ikke svar. 

Vennskapet er basert på at jeg skal beundre henne. Ikke skryte eller si noe bra om meg. Holde henne i midten og la henne og sine skinne. I 20 år har jeg gjort dette. 

Nå måtte jeg bare konfrontere henne.. på den måten at: du snapper jo om gode middager med kjøtt? ! 😳 det var nok til at hun tok avstand 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Veldig mange er jo totalt i mot jakt uten at det har noe med fasade å gjøre.

Anonymkode: 2a5fd...736

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da barna var små var vi mye sammen. Trillet turer osv. Hun hadde self best vogn, dyreste og beste klærne osv. En konkurranse om å ha det beste til barna hele tiden. Følte til slutt av jeg var en skygge av meg selv. 

Glad vi kun har fb kontakt nå og ikke så tett. Orker ikke å væte en skygge lenger 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Jeg syns det er veldig rart at hvor mye penger hun velger å legge i sine ting, skal gjøre at du føler deg slik. Dyrest er ikke alltid best. Det skinner igjennom ganske mye misunnelse her.

Selvfølgelig ønsket jeg selv en vogn til 14 lapper da jeg fikk mitt første barn. Vogna som var kjøpt brukt til 2000 var minst like bra. Det kunne ikke fælt meg inn å føle meg mindre verdt for at jeg valgte en billig vogn i stedet for en dyr en. 

Anonymkode: 2a5fd...736

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er veldig rart at hvor mye penger hun velger å legge i sine ting, skal gjøre at du føler deg slik. Dyrest er ikke alltid best. Det skinner igjennom ganske mye misunnelse her.

Selvfølgelig ønsket jeg selv en vogn til 14 lapper da jeg fikk mitt første barn. Vogna som var kjøpt brukt til 2000 var minst like bra. Det kunne ikke fælt meg inn å føle meg mindre verdt for at jeg valgte en billig vogn i stedet for en dyr en. 

Anonymkode: 2a5fd...736

Finnes ikke misunnelig. Ikke det dette handler om. Har selv god økonomi, men har ikke behov for å kjøpe dyre ting for å snappe det ut til verden. Kjøper jeg dyre ting er det fordi jeg liker det og skryter ikke av det. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange er jo totalt i mot jakt uten at det har noe med fasade å gjøre.

Anonymkode: 2a5fd...736

Mannen hennes går selv på jakt. Ikke det dette handler om. Men at mitt barn eller oss gjør noe som er stas.. da er det ikke bra. Det er kun det de gjør som er stas og poppis. 

Hun har et sykt behov for å bli beundret. Hun er den beste mora, den beste kons den beste alt. 

Legger ut bilde av et dekka bord med fersk hjemmelagd sushi. Og skriver at minstesatser har overrasket henne med god mat, laget alt selv. Han er 5 år 🙈 

alle bare woooow! For en flink gutt du har.. 

flink flink flink.. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden var de i Italia på ferie. Hun tok noen jogge turer der. På insta har hun jogget gjennom hele Italia, drukkket nostalgiske viner på vingårder, osv. 

Alt er som på film. Et liv andre bare kan drømme om. Hun er ei helt vanlig dame med en helt vanlig jobb. Vi tjener bedre enn de. Men behovet for å skinne fjør at vi andre må være en skygge 

Anonymkode: bf6d8...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For noen uker siden var de i Italia på ferie. Hun tok noen jogge turer der. På insta har hun jogget gjennom hele Italia, drukkket nostalgiske viner på vingårder, osv. 

Alt er som på film. Et liv andre bare kan drømme om. Hun er ei helt vanlig dame med en helt vanlig jobb. Vi tjener bedre enn de. Men behovet for å skinne fjør at vi andre må være en skygge 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Hun har det nok ikke bra. Det er iallefall min erfaring med meg selv og andre som oppfører seg slik. Jeg delte mye og fikk livet mitt til å fremstå som perfekt når jeg var i en livskrise. Idag 5 år etter er jeg hverken på Instagram, Facebook eller snap. Og kjøper jeg noe dyrt skryter jeg kanskje til mine nærmeste, men that's it. 

 

Anonymkode: 2d81b...b7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult du sa fra, da! Hun er bare latterlig og patetisk. Usikker, med behov for å fremheve seg selv og trykke andre ned. Særdeles usjarmerende. Drit i henne og bruk tiden på andre venner. 

Anonymkode: b977c...224

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor velger du å ha kontakt med henne? 

Har en tante som er, eller kunne være litt sånn. Hun hadde en veldig ustabil barndom med foreldre som ikke hadde det så bra økonomisk. Er nok hennes måte å kompensere. Min far har blitt motsatt, skal være snusfornuftig alltid. 

Anonymkode: fa156...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesning. 

Trist å lese at du er så bitter, misunnelig og ikke klarer å leve ditt liv uten å irritere deg over hennes. 
Hadde du klart å kvitte deg med misunnelsen og ditt eget mindreverdighetskompleks så hadde du tatt en prat med henne. Blitt kjent - ikke basert alle dine tanker på antagelser. Det er sånne som deg som blir bygdedyr/sladrekjerringer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Nooni skrev:

Trist lesning. 

Trist å lese at du er så bitter, misunnelig og ikke klarer å leve ditt liv uten å irritere deg over hennes. 
Hadde du klart å kvitte deg med misunnelsen og ditt eget mindreverdighetskompleks så hadde du tatt en prat med henne. Blitt kjent - ikke basert alle dine tanker på antagelser. Det er sånne som deg som blir bygdedyr/sladrekjerringer. 

For et ufyselig svar fra deg.

Anonymkode: 54b4c...ecd

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange er jo totalt i mot jakt uten at det har noe med fasade å gjøre.

Anonymkode: 2a5fd...736

Hun spiser jo tydeligvis kjøtt selv om hun sier noe annet, og da rimer det ikke helt å være i mot jakt.

Anonymkode: 7ffaa...5d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For et ufyselig svar fra deg.

Anonymkode: 54b4c...ecd

På hvilken måte? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Finnes ikke misunnelig. Ikke det dette handler om. Har selv god økonomi, men har ikke behov for å kjøpe dyre ting for å snappe det ut til verden. Kjøper jeg dyre ting er det fordi jeg liker det og skryter ikke av det. 

Anonymkode: bf6d8...4d3

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

For noen uker siden var de i Italia på ferie. Hun tok noen jogge turer der. På insta har hun jogget gjennom hele Italia, drukkket nostalgiske viner på vingårder, osv. 

Alt er som på film. Et liv andre bare kan drømme om. Hun er ei helt vanlig dame med en helt vanlig jobb. Vi tjener bedre enn de. Men behovet for å skinne fjør at vi andre må være en skygge 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Ikke misunnelig nei? 😅 Ser det ja 😉 Kanskje du skal slutte å bry deg så mye om andre. 

Anonymkode: c913b...c66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ikke misunnelig nei? 😅 Ser det ja 😉 Kanskje du skal slutte å bry deg så mye om andre. 

Anonymkode: c913b...c66

Er man misunnelig fordi man reagerer på at noen hakker ned på andre for å fremstå som perfekt selv også nå da? Sånne mennesker irriterer meg grenseløst selv. Fremstå gjerne som perfekt, men gjør det uten å hakke ned på andre. Det er bare menneskelig å bry seg om.

Anonymkode: 7ffaa...5d6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er man misunnelig fordi man reagerer på at noen hakker ned på andre for å fremstå som perfekt selv også nå da? Sånne mennesker irriterer meg grenseløst selv. Fremstå gjerne som perfekt, men gjør det uten å hakke ned på andre. Det er bare menneskelig å bry seg om.

Anonymkode: 7ffaa...5d6

Spesielt når det er fra venninner.

Anonymkode: 7ffaa...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For noen uker siden var de i Italia på ferie. Hun tok noen jogge turer der. På insta har hun jogget gjennom hele Italia, drukkket nostalgiske viner på vingårder, osv. 

Alt er som på film. Et liv andre bare kan drømme om. Hun er ei helt vanlig dame med en helt vanlig jobb. Vi tjener bedre enn de. Men behovet for å skinne fjør at vi andre må være en skygge 

Anonymkode: bf6d8...4d3

Herregud så teit du er. Jeg hater jakt, synes det er blodharry og kvalmt. Det er HELT normalt både å være på joggetur og ta en ferie til Italia. Og å småskryte litt av våre håpefulle, det tåler vi som er glad i hverandre. Hun må da få lov å være litt glad og fornøyd i sitt liv!? Er du som høres deprimert og merkelig ut.

 

Anonymkode: 387c1...b1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...