Gå til innhold

Er damer på 30+ utdatert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit jeg gidder ikke ass.

Poenget er at dere trenger ikke tråkke på andre uansett.

Og ja, menn skal holde kjeft når de kaller kvinner kravstore for fy faen.....dere tenker jo bare på utseendet uansett og trist er det. Hvor finner man menn som bryr seg om mer enn det?

Har mange menn som er interesserte men for hva? Kun sex....kunne vært koselig å være møte EN mann som hadde litt mer vett.

Gå etter småjenter hvis dere vil men ikke klag når dere blir avvist og kall oss ihvertfall ikke kravstore.

Har mistet troen på menn. Trodde de var flotte men så leser man jo sannheten fra dere og hva dere egentlig tenker....

Anonymkode: 22210...27e

Det hjelper veldig om du forholder deg til det jeg skriver og påpeker hva du hisser deg sånn opp over. Det er synd om du føler deg tråkket på, men det er vanskelig å se hva i innlegget som gjør deg så sint.

Resten av innlegget ditt fremstår som et oppkomme av vonde tanker, og det er trist om du har opplevd så mye vondt, men verden og mulighetene for å finne en som elsker deg er så enormt mye bedre om du ikke graver deg ned i de vonde følelsene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Menn  (med unntak av dem med hentesveis, eller skallet og stor nese og feit\ølmage som dem alltid har hatt) ser BETYDELIG bedre ut en damer i 30-40 års alderen. Damer taper seg enormt da. De har fått barn som gjør at kroppen ikke er stram og fin lengre, de lever mer livet og bryr seg ikke så mye om utseende mer, magen vokser og håret på hode blir klippet kort. Se på menn holder seg mye bedre en damer.

Anonymkode: acaee...8b0

Andelen av normalvektige er større blant kvinner enn blant menn. Mens 40 prosent av kvinnene er normalvektige, gjelder det samme kun 25 prosent av menn.

Tallene, som er basert på undersøkelser i perioden 2006 – 2008 viser også at rundt 25 prosent av menn mellom 40 og 45 år har fedme. For kvinner ligger tallet på 21 prosent.

Forekomsten av fedme og overvekt har økt de senere tiårene. Økningen kan knyttes til endringer i måten vi lever på, ikke minst at vi lever i et samfunn som dessverre legger til rette for mye fysisk inaktivitet, skriver Folkehelseinstituttet.

https://www.norskfriluftsliv.no/de-fleste-voksne-nordmenn-sliter-med-overvekt/

Anonymkode: eb9c5...e32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Andelen av normalvektige er større blant kvinner enn blant menn. Mens 40 prosent av kvinnene er normalvektige, gjelder det samme kun 25 prosent av menn.

Så 3 av 4 menn er overvektige 😱 Det er jo egentlig helt skrekkelig. Men når det kommer til utseende så foretrekker de fleste kvinner menn som er store da, heller overvektig med kroppsfett enn tynn.

Anonymkode: 7b6dd...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Greit jeg gidder ikke ass.

Poenget er at dere trenger ikke tråkke på andre uansett.

Først sier du at man ikke trenger å tråkke på noen, men hva er det neste du skriver... ? 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Og ja, menn skal holde kjeft når de kaller kvinner kravstore for fy faen.....dere tenker jo bare på utseendet uansett og trist er det. Hvor finner man menn som bryr seg om mer enn det?

Er "dere" alle menn? eller er det de som er sier at kvinner er kravstore som samtidig bare tenker på utseendet? Alle menn jeg kjenner vet at utseendet forfaller og en god relasjon er basert på noe helt annet enn utseendet. 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Har mange menn som er interesserte men for hva? Kun sex....kunne vært koselig å være møte EN mann som hadde litt mer vett.

Gå etter småjenter hvis dere vil men ikke klag når dere blir avvist og kall oss ihvertfall ikke kravstore.

Har mistet troen på menn. Trodde de var flotte men så leser man jo sannheten fra dere og hva dere egentlig tenker....

Anonymkode: 22210...27e

Jeg synes du er veldig generaliserende. Det er ikke vanskelig å argumentere med tilsvarende premisser mot kvinner. 

Kvinner tenker kun på makt, penger og status og trist er det. Hvor finner man kvinner som bryr seg om mer enn det? (kunne jeg sagt, men jeg mener det ikke) Mange kvinner er interesserte, men i hva? Et luksusliv på rød løper? Kunne vært koselig å møte EN kvinne som hadde litt mer vett. Hva med å like meg pga personlighet og verdier istedenfor pengene og huset? 

Gå gjerne etter rike, men ikke klag når dere blir avvist som golddiggere og hvertfall ikke kall oss kravstore. Jeg har mistet troen på kvinner. 

Anonymkode: fffde...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først sier du at man ikke trenger å tråkke på noen, men hva er det neste du skriver... ? 

Er "dere" alle menn? eller er det de som er sier at kvinner er kravstore som samtidig bare tenker på utseendet? Alle menn jeg kjenner vet at utseendet forfaller og en god relasjon er basert på noe helt annet enn utseendet. 

Jeg synes du er veldig generaliserende. Det er ikke vanskelig å argumentere med tilsvarende premisser mot kvinner. 

Kvinner tenker kun på makt, penger og status og trist er det. Hvor finner man kvinner som bryr seg om mer enn det? (kunne jeg sagt, men jeg mener det ikke) Mange kvinner er interesserte, men i hva? Et luksusliv på rød løper? Kunne vært koselig å møte EN kvinne som hadde litt mer vett. Hva med å like meg pga personlighet og verdier istedenfor pengene og huset? 

Gå gjerne etter rike, men ikke klag når dere blir avvist som golddiggere og hvertfall ikke kall oss kravstore. Jeg har mistet troen på kvinner. 

Anonymkode: fffde...1f7

Greit for meg at du generaliserer. Greia er bare at det jeg skriver stemmer men det du skriver stemmer ikke.

Vis meg EN mann som ikke er selvhøytidig og overfladisk

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Greit for meg at du generaliserer. Greia er bare at det jeg skriver stemmer men det du skriver stemmer ikke.

Vis meg EN mann som ikke er selvhøytidig og overfladisk

Anonymkode: 22210...27e

Kvinner og menn er mye mer like enn de er ulike. Det er ytterkantene hvor det er sprik i feltet. Her er det forskjeller på f.eks personlighetstrekk.

Kvinner tar selvfølgelig større risiko ved tilfeldig sex fordi det er kvinner som kan bli gravide. De som har overlevd historien er de kvinnene som valgte den beste mannen med de beste forutsetningene for barna både ved tanke på beskyttelse og genene som går videre.

Likeså er det mennene med de beste genene og forutsetningene for å beskytte barna som har blitt valgt. Mennene som har overlevd historien er de som har hatt de beste forutsetningene og driverne for å ha sex med flest mulig. Menneskesynet til kvinner som spotter incels som mangler sex, nærhet, forhold, familie og til og med blir hånet her inne har jeg ingen forståelse for. Stakkars folk mener jeg. De dør ulykkelige og ensomme. 

Det er like lett å være mann å kritisere en ung kvinne som er student, som alltid ønsker å være i forhold før det blir sex. Det kommer da som regel flere forhold før det blir familie. Hvorfor ikke bare leve livet?  Så kan kvinner si at menn tar for lett på sex og kalle dem overfladiske. Det er disse alfa gutta som kvinner vil ha og de har kvinner i bøtter og spann. De har ingen interesse av å bli som kvinner som (satt på spissen) bare vil ha sex i et forhold. Hvorfor skulle de ønske det?

Jeg mener det er helt naturlige grunner til at menn og kvinner er forskjellige på dette området.

Lag deg også en fake profil på tinder og se hvor mange jenter som har høydekrav til gutta. Det er overfladisk. Skulle tatt seg ut om gutta hadde skrevet om puppekrav på sine profiler. 

Anonymkode: fffde...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/11/2019 at 3:39 AM, AnonymBruker said:

Skjønner at du er ironisk men kom igjen....

Er veldig enig i at kvinner ikke bør kaste bort 20 årene på EN mann. Sannsynligvis blir man jo dumpet/han er utro så det er waste å være med en mann+ at 0,01% menn er faktisk interessert i noe langvarig når de er i 20 årene. 

Anonymkode: 22210...27e

Jeg var sammen med min eksmann fra alder 20-29, han dumpet meg 2 mnd etter jeg fylte 29, altså ikke mange mnd før det fryktede 30. Så du har rett i det, at det ikke nødvendigvis er det smarteste å få seg type i sine mest attraktive år, for det garanterer da ingenting som helst for fremtiden. I det minste fikk jeg verdens nydeligste datter ut av dette, så ville ikke vært foruten. Får også endeløst med oppmerksomhet nå, og jeg er nettopp fylt 30, altså utgått på dato 😂 spiller ingen rolle for meg lenger hva menn mener om kvinner og alder, de får seile sin egen sjø. Jeg kjenner til enkelte par oppi 80-årene hvor jeg virkelig kan se den dype kjærligheten i øynene til mannen når han ser på og varter opp for sin gamle, rynkete kone. Det er kjærlighet, det ❤️

Anonymkode: 05f9d...d92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Føler damer fra 30 og oppover ikke blir sett på som attraktive lenger på samme måte som før, at de liksom ikke er spennende lenger for menn hovesaklig pga alder. Er vi utdatert fra den alderen? 

Dame 31. 

Anonymkode: f7925...2a9

Nei, men interessen er gjerne lavere enn når du var yngre. På samme måten menn opplever at vi gjerne blir mer interessant for damene etterhvert som vi blir eldre. 

På en måte har vi menn, generelt sett, det bedre med at vi går fra det mindre til mer.  Men det er jo ikke enten/eller for noen av kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann og mener at kvinner har definisjonsmakten når det kommer til forhold og barn. Når det kommer til barn har men ingenting de skulle sagt og det er greit nok. Men det å få seg en partner føler jeg i størst grad er opp til kvinner. Tar jeg feil? 

På den ene siden hører jeg om incels (sikkert få da) , men også at 1 av fire / 25% av menn over 40 er uten barn. På den andre siden er det liksom menn som aldri vil forplikte seg, 2 tråder om menn som ghoster kvinner. Jeg får liksom ikke disse virkelighetene til å stemme overens med hverandre. 

På den ene siden er menn bare useriøse playere som bruker og kaster kvinner (kanskje en prostenandel av  20% som er akseptable), på den andre siden er 80% av menn uinteressante for kvinner, men det er da flere enn det som stifter familie. 

Kan det være slik at kvinner bør velge noen andre enn de player gutta som bader i damer? At de selv er skyld i sin egen ulykke? Kvinner tar oftere høyere utdannelse enn menn i dag og kvinner vil uten tvil velge en på samme nivå eller høyere nivå enn sitt eget. Den forskningen er ganske tydelig. Det ser litt mørkt ut for fremtiden. Da mener jeg for både menn og kvinner. Hele neste generasjon taper på dette mener jeg. 

Synspunkter?

Anonymkode: fffde...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er slik at yngre attraktive menn og kvinner får mer oppmerksomhet, så kan jeg ikke si at det plager meg. Jeg går etter likesinnede, og likesinnede vil ikke gå etter ung bare fordi ung. Selv om folk flest går etter de yngre, så spiller det ingen rolle for meg. Jeg bryr meg bare om de jeg er tiltrukket av og de har andre verdier enn det. Så kan resten av verden gjøre som de vil

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Grandidosa83 skrev:

Nei, men interessen er gjerne lavere enn når du var yngre. På samme måten menn opplever at vi gjerne blir mer interessant for damene etterhvert som vi blir eldre. 

På en måte har vi menn, generelt sett, det bedre med at vi går fra det mindre til mer.  Men det er jo ikke enten/eller for noen av kjønnene.

For en periode ja. Dere har gullalderen fra 30-40 men etter det er det stopp(med mindre du er kjekk og har status) noen menn liker å tro at de greiene der gjelder at kvinner er bra til 30 år mens menn fra 30 til de dør eller noe sånt.

Men det er ikke så stress uansett hva menn mener om å peake eller ikke. De løper jo etter oss som lydige bikkjer enten vi er 25 eller 45....

Dessuten er det så rart når menn sier vi er kravstore når dere mener alle over 30 er uaktuelle...fy faen ass...

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann og mener at kvinner har definisjonsmakten når det kommer til forhold og barn. Når det kommer til barn har men ingenting de skulle sagt og det er greit nok. Men det å få seg en partner føler jeg i størst grad er opp til kvinner. Tar jeg feil? 

På den ene siden hører jeg om incels (sikkert få da) , men også at 1 av fire / 25% av menn over 40 er uten barn. På den andre siden er det liksom menn som aldri vil forplikte seg, 2 tråder om menn som ghoster kvinner. Jeg får liksom ikke disse virkelighetene til å stemme overens med hverandre. 

På den ene siden er menn bare useriøse playere som bruker og kaster kvinner (kanskje en prostenandel av  20% som er akseptable), på den andre siden er 80% av menn uinteressante for kvinner, men det er da flere enn det som stifter familie. 

Kan det være slik at kvinner bør velge noen andre enn de player gutta som bader i damer? At de selv er skyld i sin egen ulykke? Kvinner tar oftere høyere utdannelse enn menn i dag og kvinner vil uten tvil velge en på samme nivå eller høyere nivå enn sitt eget. Den forskningen er ganske tydelig. Det ser litt mørkt ut for fremtiden. Da mener jeg for både menn og kvinner. Hele neste generasjon taper på dette mener jeg. 

Synspunkter?

Anonymkode: fffde...1f7

På den ene siden er kvinner kjempekravstore men på andre siden vil ikke menn ha kvinner over 30 år og går da for sånn 5% av alle kvinner.

På den ene siden skal vi synes synd på menn som er barnløse på den andre siden vil ikke menn stifte familie før de er 45+ men glemmer at toget har gått.

Ikke sant kombinasjonen med å tenke at man skal vente til man er 45+ og kun gå etter kvinner under 30 lar seg ikke gjøre i praksis.

Kanskje menn skal slutte gå etter bare 5% av kvinnene og mene resten er uaktuelle? Kanskje slutte å tro at de skal vente til de er overmoden før de får barn?

Synspunkter?

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Men seriøst, ingenting overrasker meg lenger. Bare se hvordan folk reagerte på at Keanu Reeves fant seg en dame på 45. Det er så deprimerende å lese hvordan (spesielt menn) reagerer i kommentarfeltene, ved å si at ''hun kunne vært bestemora, hun ser ut som en bestemor, du kan jo finne deg en 20 år yngre'' osvosv... Altså, dama er faktisk 9 år yngre enn Reeves!!! Og er det så fælt å se at ikke alle sikler etter ungjenter, og faktisk vil ha noen som er på samme plan i livet som dem selv? Er det helt utenkelig for disse å tenke over? Kjenner jeg mister håpet på menneskehten . Når er alle er noen primitive aper.

Anonymkode: e95d9...ed2

Den type menn som kommenterer under bilde av Hollywood kjendiser er kanskje ikke akkurat eliten av menn... 

Anonymkode: f22f2...3a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den type menn som kommenterer under bilde av Hollywood kjendiser er kanskje ikke akkurat eliten av menn... 

Anonymkode: f22f2...3a0

De fleste som kommer med nedsettende kommentarer er ikke eliten av menn.

Når man ser at feks 20 menn skriver sine ekstreme krav til kvinner så er det vel 1-2 som faktisk der bra ut selv og som har status som gjør at han kan velge og vrake.

Resten sitter der med den overlegne og overfladiske nesa i sky mens de samtidig sutrer over at de 5% damene de jager etter ikke vil ha dem. De burde våkne opp og jekke seg ned hvis de ikke vil ende opp i statistikken for "ufrivillig" barnløs og alene i en leilighet...

Anonymkode: 22210...27e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.11.2019 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Hvis de ikke holder seg i form, så blir de jo mindre attraktive med årene, det gjelder begge kjønn. 

For meg på snart 50, som er i bra form (og uten fillers o.l) så vasser jeg omtrent i menn! Har alltid hatt draget, men synes det bare blir mer og mer! Jeg ser ikke perfekt ut, men har tatt ganske bra vare på meg selv. Får masete menn som er nesten 20 år yngre, jeg er helt satt ut, forventet ikke denne pågangen da jeg ble skilt for få år siden! 

Svaret er altså nei! 

Anonymkode: fe8b3...cd6

Det kan tenkes at damer på 50 har en fordel visavis damene på 31. Det er liksom ikke like alvorlig. Damer på 31 som ønsker barn bør man holde seg unna dersom man ikke selv ønsker barn. Med damer på 50 er dette normalt ikke lenger noen problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en periode ja. Dere har gullalderen fra 30-40 men etter det er det stopp(med mindre du er kjekk og har status) noen menn liker å tro at de greiene der gjelder at kvinner er bra til 30 år mens menn fra 30 til de dør eller noe sånt.

Men det er ikke så stress uansett hva menn mener om å peake eller ikke. De løper jo etter oss som lydige bikkjer enten vi er 25 eller 45....

Dessuten er det så rart når menn sier vi er kravstore når dere mener alle over 30 er uaktuelle...fy faen ass...

Anonymkode: 22210...27e

Det var voldsomme greier. Vel, du kan gjerne se sånn på det. 
 

For min del tror jeg det er så enkelt at menn er, på generelt nivå, biologisk programmert til å tiltrekkes mot fruktbare kvinner, mens kvinner er tilsvarende programmert, generelt sett, til å tiltrekkes menn som kan tilby noe mer enn de selv har. Der blir ofte alder et moment, da man gjerne får mer ressurser og status med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt så draget som i 30-årene. Og frem til 41-42 merket jeg ikke noen endring. Men nå, midten av 40-årene er det ikke så drag på menn under 40. Og det er helt greit. De ser ut som barn uansett.

Anonymkode: e7849...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

På den ene siden er kvinner kjempekravstore men på andre siden vil ikke menn ha kvinner over 30 år og går da for sånn 5% av alle kvinner.

På den ene siden skal vi synes synd på menn som er barnløse på den andre siden vil ikke menn stifte familie før de er 45+ men glemmer at toget har gått.

Ikke sant kombinasjonen med å tenke at man skal vente til man er 45+ og kun gå etter kvinner under 30 lar seg ikke gjøre i praksis.

Kanskje menn skal slutte gå etter bare 5% av kvinnene og mene resten er uaktuelle? Kanskje slutte å tro at de skal vente til de er overmoden før de får barn?

Synspunkter?

Anonymkode: 22210...27e

Hvis du roer litt ned og prøver å tenke gjennom dette rasjonelt vil du forhåpentligvis se at mye av det du skriver kan tilbakevises veldig enkelt, slik jeg har gjort flere ganger nå;

Om menn kun gikk etter 5% av kvinner ville ikke de fleste kvinner vært i forhold. Om menn ‘ventet til de er overmodne’ ville ikke de fleste menn over 45 hatt barn.

Alt dette bør være opløftende nytt. Problemet er faktisk ikke at det er umulig å finne noen, de aller fleste klarer det jo. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...