Jump to content
AnonymBruker

Er damer på 30+ utdatert?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg er 47 og traff lett ny mann etter langt ekteskap.. 

Anonymkode: 6e059...9ce

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du måtte absolutt legge til det siste avsnittet om at "men dere må jo huske på at dere ikke er så attraktive som dere var i 20-åra da" (vet at det ikke er ordrett sitering). Og det tror jeg utrolig mange damer over 30 er dødslei av å høre. Tenk om vi sa det samme til dere menn?

Anonymkode: 2d22f...4fb

Kan ikke fatte hvor folk har det ifra? At damer er mer attraktive i 20årene enn 30årene? Tull. Man har best utseende i 30-åra. 

Anonymkode: 92d6d...6b1

OnFire

Nei, heller 40+ eller 45+ (folk eldes ulikt). 31 er ikke så gammelt. 

herzeleid
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke fatte hvor folk har det ifra? At damer er mer attraktive i 20årene enn 30årene? Tull. Man har best utseende i 30-åra. 

Det er nok helt avhengig av hvilke parametre en ser på, men utseendemessig er det ganske veletablert at menn generelt synes kvinner er på sitt mest attraktive tidlig i tyveårene:

Sitat

A 2010 OkCupid study, of 200,000 users found that female desirability to its male users peaks at age 21, and falls below the average for all women at 31.

https://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness#Youthfulness_2

Sitat

"As you can see from the chart, a woman's peak attractiveness, in aggregate, peaks around 21..."

women's peak attractiveness age

AnonymBruker

Det spiller ingen rolle all den tid en kvinne på 21 år foretrekker menn på rundt samme alder som seg selv. Hva gamle gubber måtte finne attraktivt, er irrelevant. Det er en grunn til at menn mister sin seksuelle attraksjonsverdi når de når 39 år. 

Anonymkode: 72f4d...8b4

TheCatLady

Allikevel så er det flere faktorer som spiller inn når det gjelder attraksjon. De fleste ønsker jo en partner som har noe i hodet også. 

Jeg synes slike statistikker blir litt meningsløst for det er mer som spiller inn og spørsmålene er nok stilt utfra utseendet alene. 

Det som teller i det store og det hele er jo at man fortsatt får oppmerksomhet og at man fortsatt har sjans på menn man selv synes er attraktive. 

Så kan jo de som er overopptatt av alder og unghet seile sin egen sjø. 

Annonse

herzeleid
1 minutt siden, TheCatLady skrev:

Allikevel så er det flere faktorer som spiller inn når det gjelder attraksjon. De fleste ønsker jo en partner som har noe i hodet også. 

Absolutt. 

Sitat

Jeg synes slike statistikker blir litt meningsløst for det er mer som spiller inn og spørsmålene er nok stilt utfra utseendet alene. 

Det som teller i det store og det hele er jo at man fortsatt får oppmerksomhet og at man fortsatt har sjans på menn man selv synes er attraktive. 

Så kan jo de som er overopptatt av alder og unghet seile sin egen sjø. 

Poenget er jo at slike statistikke kan være interessante og nyttige for å forstå verden rundt oss og konsekvensene en del valg får. De er i hovedsak basert på hvilke aldersgrupper blant kvinner menn ser som aktuelle for å finne en partner og utgjør nok en del av forklaringen på hvorfor en del opplever "datingsituasjonen" som så vanskelig i enkelte aldre. Det er i mange tilfeller også kunnskap "alle" egentlig har, men som det er upopulært å anerkjenne. 

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har ikke så mange måter å holde kvinner på plass lenger, så da satser de hardt på å tute oss ørene fulle med bullshit som dette for at vi skal tro at vi mister attraktiviteten tidlig og derfor bør ta til takke med menn som er under oss. Det er selvfølgelig ikke sant. 

Anonymkode: e8676...12c

TheCatLady
8 minutter siden, herzeleid skrev:

Absolutt. 

Poenget er jo at slike statistikke kan være interessante og nyttige for å forstå verden rundt oss og konsekvensene en del valg får. De er i hovedsak basert på hvilke aldersgrupper blant kvinner menn ser som aktuelle for å finne en partner og utgjør nok en del av forklaringen på hvorfor en del opplever "datingsituasjonen" som så vanskelig i enkelte aldre. Det er i mange tilfeller også kunnskap "alle" egentlig har, men som det er upopulært å anerkjenne. 

Ja, men alle menn kan ikke belage seg på noen 20-åring og er det egentlig ønskelig blant alle menn å ha ei på 20? Du baserer dette på hva menn synes, men man er to og de fleste kvinner på 20 vil ikke ha menn på 40 uansett hvor attraktiv han synes hun er. 

Grunnen til at jeg synes at det er meningsløst er fordi det tar for seg en faktor uten å se på alt det andre som spiller inn. Dessuten så er det mange andre ting enn det at menn synes unge kvinner er på sitt vakreste som spiller inn når det gjelder å finne noen jo eldre man blir. Det er mye som skjer fra man er 20 til man er 40 for eksempel. 

AnonymBruker
4 timer siden, herzeleid skrev:

Her synes jeg du er unødvendig nærtagende. Trådstarter spør spesifikt om attraktivitet og alder, og at du klarer å hisse deg opp over at jeg svarer på det trådstarter tar opp, samtidig som jeg presiserer at kvinner over 30 selvfølgelig ikke er "utdaterte" synes jeg er veldig rart. 

Dette er en hersketeknikk, vet du. At det er noe med meg som gjør at jeg reagerer, og ikke at det er noe med det DU sier. Men la oss bare slå fast at menn på 30+ er nesten utdaterte. Ja, det kan nok være at noen liker dem, men dere er jo mye finere og kjekkere mens dere er i 20-årene. Så ikke glem det da. 

herzeleid
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har ikke så mange måter å holde kvinner på plass lenger, så da satser de hardt på å tute oss ørene fulle med bullshit som dette for at vi skal tro at vi mister attraktiviteten tidlig og derfor bør ta til takke med menn som er under oss. Det er selvfølgelig ikke sant. 

Anonymkode: e8676...12c

Dette er noe av det som fascinerer meg med disse problemstillingene. Statistikken over er simpelthen en beskrivelse av virkeligheten, uten noen oppfordring om å velge menn en ikke liker, og det er derfor så rart at du klarer å (tanke)lese så mye ut av det, og samtidig avfeie fakta. 

3 minutter siden, TheCatLady skrev:

Ja, men alle menn kan ikke belage seg på noen 20-åring og er det egentlig ønskelig blant alle menn å ha ei på 20? Du baserer dette på hva menn synes, men man er to og de fleste kvinner på 20 vil ikke ha menn på 40 uansett hvor attraktiv han synes hun er. 

Det sier seg selv at ikke alle menn kan finne en på 20, det tror jeg ikke heller noen har påstått. Poenget er at denne typen statistikker kan bidra til å forklare noen av tendensene en ser og dynamikken mellom kjønnene.

Sitat

Grunnen til at jeg synes at det er meningsløst er fordi det tar for seg en faktor uten å se på alt det andre som spiller inn. Dessuten så er det mange andre ting enn det at menn synes unge kvinner er på sitt vakreste som spiller inn når det gjelder å finne noen jo eldre man blir. Det er mye som skjer fra man er 20 til man er 40 for eksempel. 

Det er absolutt flere faktorer, og personlig synes jeg bla. viktigheten av status for menn er ganske interessant. Men jeg ser det først og fremst som en grunn til å se på disse faktorene, heller enn å ignorere dem fordi de alene ikke utgjør hele bildet. 

herzeleid
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en hersketeknikk, vet du.

Nei det er en ganske åpen påpekning av at det er rart at du hisser deg opp over at jeg svarer på det trådstarter spør om. 

Sitat

At det er noe med meg som gjør at jeg reagerer, og ikke at det er noe med det DU sier.

All den tid du ikke virker å være i stand til å påpeke noe som er uriktig eller "ugreit" med noe av det jeg skriver virker problemet å ligge hos deg, men prøv gjerne å utdype. 

Sitat

Men la oss bare slå fast at menn på 30+ er nesten utdaterte. Ja, det kan nok være at noen liker dem, men dere er jo mye finere og kjekkere mens dere er i 20-årene. Så ikke glem det da. 

Det fremstår lite hensiktsmessig i en tråd som ikke handler om når menn er på sitt mest attraktive, men om du ønsker å diskutere menn foreslår jeg at du oppretter en tråd om det. 

AnonymBruker

Det er jo også en faktor med svangerskap. De fleste kvinner blir litt "preget" etter et par unger. Så f.eks. tvillinger hvor en får sine barn tidlig, mens den andre ikke har barn vil jo se litt forskjellige ut som 30. 

Anonymkode: a6c2d...c14

Annonse

TheCatLady
2 minutter siden, herzeleid skrev:

Dette er noe av det som fascinerer meg med disse problemstillingene. Statistikken over er simpelthen en beskrivelse av virkeligheten, uten noen oppfordring om å velge menn en ikke liker, og det er derfor så rart at du klarer å (tanke)lese så mye ut av det, og samtidig avfeie fakta. 

Det sier seg selv at ikke alle menn kan finne en på 20, det tror jeg ikke heller noen har påstått. Poenget er at denne typen statistikker kan bidra til å forklare noen av tendensene en ser og dynamikken mellom kjønnene.

Det er absolutt flere faktorer, og personlig synes jeg bla. viktigheten av status for menn er ganske interessant. Men jeg ser det først og fremst som en grunn til å se på disse faktorene, heller enn å ignorere dem fordi de alene ikke utgjør hele bildet. 

Hvorfor avfeier jeg fakta? Jeg tror på at det er slik, men jeg kan også bruke statistikken til å se på hvordan den fungerer i forhold til andre ting. 

En diskusjon rundt dette baserer seg jo ikke bare på å blindt godta dette. Jeg kan si at ja, jeg tror at menn synes unge kvinner er mest attraktive utseendemessig, men jeg kan også se dette i sammenheng med hvordan virkeligheten faktisk fungerer. I denne tråden er spørsmålet om kvinner 30+ er utdatert og da svarer jeg utfra det. 

herzeleid
Akkurat nå, TheCatLady skrev:

Hvorfor avfeier jeg fakta? Jeg tror på at det er slik, men jeg kan også bruke statistikken til å se på hvordan den fungerer i forhold til andre ting. 

Jeg siterer en annen bruker i det avsnittet. 

Sitat

En diskusjon rundt dette baserer seg jo ikke bare på å blindt godta dette. Jeg kan si at ja, jeg tror at menn synes unge kvinner er mest attraktive utseendemessig, men jeg kan også se dette i sammenheng med hvordan virkeligheten faktisk fungerer. I denne tråden er spørsmålet om kvinner 30+ er utdatert og da svarer jeg utfra det. 

Det er jeg enig i. Jeg forklarer simpelthen hvorfor jeg synes at også dette aspektet ved hva vi finner attraktivt er interessant. 

Nevian

Tullsnakk. Jeg var nylig ute med ei på 31, og hun var et blikkfang av rang, så den grensen begynner nok adskillig senere. 

AnonymBruker

Jeg er alenemor midt i 30-årene på arbeidsavklaringspenger. Føler meg ikke utdatert i det hele tatt. Får mer enn nok oppmerksomhet. Å finne den rette derimot er verre. Mange gidder ikke vente når jeg sier at jeg ikke har sex før jeg vet det er seriøst.

Anonymkode: 716da...8a2

AnonymBruker

Ingen blir utdaterte som mennesker. Det er vel mer fornuftig å snakke om hvor lett det er å få kjæreste, her spiller alder inn. For damer er det lettere jo yngre de er, for menn er det lettere jo eldre de er. Det er vel ikke før rundt 40 at det blir lettere for menn enn jevnaldrende damer å få kjæreste. Frem til da er det til gjengjeld ekstremt mye lettere for damene, både utvalg og hvor mye innsats som trengs. 

Men for å få sex er det uendelige mye lettere for damer i alle aldre 🙂

Anonymkode: 7b6dd...38b

AnonymBruker

Jeg er 38 og treffer jevnlig på menn fra 27 til 45 som er interessert og forelsker seg i meg, så... 

Anonymkode: 8c607...b29

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 og treffer jevnlig på menn fra 27 til 45 som er interessert og forelsker seg i meg, så... 

Anonymkode: 8c607...b29

Så heldig du er da. Ingen har vært forelsket i meg på mange år, og møter ikke menn utenom de jeg finner på datingsider. Hvor møter du de?

Anonymkode: b05bb...4f1