AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #121 Skrevet 11. november 2019 Damer på rundt fra 35-38 begynner å bli uaktuelle for menn som krever å både bli kjent med deg, kanskje bo sammen med deg, før de ønsker å få barn med deg. Som mann vil jeg påstå at kvinner derfor har en eller maks to muligheter fra den alderen. En ting er overgangsalderen, en annen er Downs og andre diagnoser som er verre. Menn kan enten utsette det å bli voksne før kvinner rent biologisk. Alternativt studere lenge og jobbe seg oppover før de stifter familie. (Kvinner uten barn tjener like mye eller mer penger enn menn. Noe å få med seg) Å ta utdannelse, karriere eller ihvertfall få noe fornuftig på CV'en og så finne den riktige mannen innen muligheten for familie er over, er noe kvinner har dårligere tid på enn menn. Anonymkode: fffde...1f7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #122 Skrevet 11. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, det var ironi det du siterte. Et språklig virkemiddel som går over hodet på mange. Særs de som er funksjonelle analfabeter. Anonymkode: d1ad2...a2c 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet tydeligvis ikke forskjellen på "ironi" og "sarkasme". Det du skrev var åpenbart "sarkastisk", et forsøk på å hamre igjennom et poeng. Anonymkode: 83282...878 Ah, beklager. Jeg leste nå innlegget ditt igjen, og ja du har rett: Du var ironisk, og det gikk over hodet på meg. Anonymkode: 83282...878
Gjest O.G. Skrevet 11. november 2019 #123 Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 19.32, AnonymBruker skrev: Du tar feil i en ting. Skandinaviske menn har dårlig sæd kvalitet helt fra ungdommen av. Men har de god sæd kvalitet så kan de bli fedre i 60 -70 årene. Min venninne fikk barn med sin 60 årige mann. Nei kvinner kan ikke bli naturlig gravide ved 50 års alder. De fleste er i gang med overgangsalder da. Anonymkode: 87c6e...610 så heldig hun var....
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #124 Skrevet 11. november 2019 På 09.11.2019 den 11.21, AnonymBruker skrev: Har ikke den oppfattelsen. Når jeg ble singel når jeg var 31,hadde jeg absolutt ingen problemer med dating når jeg ble klar for det. Ble bombadert med meldinger fra menn i alle aldre på datingsider. Så var det dette med damer og virkelighetsforståelse... At en dame blir bombadert med meldinger på datingsider, betyr at det finnes mange kåte menn som vil ha sex med deg. Det sier cirka null og niks om du er attraktiv som partner eller ikke. Når tid skal dere damer forstå dette? Anonymkode: ff80b...1d7 2
Jerry Lee Skrevet 11. november 2019 #125 Skrevet 11. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Damer på 40+ er utdatert... Anonymkode: 14731...fb0 Vrøvl. Du vil nok bare provosere. 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #126 Skrevet 11. november 2019 Denne tråden er så lættis, kvinne etter kvinne skriver om sine positive erfaringer i både 30- og 40-åra, også kommer mannfolka og forteller oss at vi tar feil, vi lyver eller misforstår premissene for trivsel i vårt eget liv. (Hva faen liksom?) Altså, det er slutt på den tida hvor kvinner sleit seg i stykker på å føde og oppdra 3-6 unger, og håndvaske tøy i bekken. Moderne kvinner får i snitt under 2 barn, og det krever bare litt stell og vedlikehold, så ser vi fantastiske ut til vi langt oppi åra. Menn derimot har ikke skjønt at tidene har endret seg, og tror fortsatt at de sitter med nøkkelen til et godt liv for kvinner, selv om vi har egne karrierer, med egne penger, emojsonell støtte fra andre kvinner, og mulighet til å hente inn en spermdonor nårsomhelst. Så for å forsøke å beholde makten over kvinner sitter dere på et forbannet kvinneforum og forteller oss at vår opplevelse av et godt liv er en misforståelse? Ikke bare er dere gamle og lite attraktive, men dere fremstår som rimelig patetiske i tillegg, der dere tror at alle eldes som Brad Pitt, og at sædkvaliteten deres ikke faller dratisk etter fyllte førti. Dere er vel de samme som sipper over at langt større prosentandel av kvinner får formert seg enn menn også, men det er deres egen skyld, dersom dere tror dere kan vente til dere er 60. Veldig få vil han en førstegangspappa over 40, da er det langt mer populært å få kull nummer 2, med en som har et vellykket kull1 på cv'en. Heldigvis er det fortsatt kvinner som holder nøkkelen til hvem som får formert seg og ikke, så disse 50-tallsholdningene vil være døde om en generasjon eller to. Dette er ingenting å sutre over, men den eneste formen for naturlig utvalg vi har igjen, hvor rubbel og bit tas vare på av sosialdemokratiet og helsevesenet. Anonymkode: 52ed7...bd2 15
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #127 Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 12.00, Persia skrev: Man blir vel ikke nedrent på det viset man ble i ungdomsåra, men det er da ikke mangel på tilbud selv etter 40? Jeg vil si at man slipper å bli befølt og trakassert som i 20- årene, men at tilbudet er mer enn stort nok. Jeg får mer oppmerksomhet fra menn og kvinner enn jeg egentlig trenger, gift som jeg, men det er interesse på en høflig og ok måte, og avslag takles bra. Jeg er personlig ikke så glad i slik interesse fra svært unge, men alder jeg er i gjør også at slik interesse vises med mer respekt enn det jeg opplevde som yngre. Selv om yngre menn er noe mer pågående har jeg ikke opplevd at noen blir direkte ufine. Det var ikke helt uvanlig da jeg var yngre. At noen menn mener at kvinner er utdatert når de er 30+, og oldiser når vi er 40+ er sikkert tilfellet, men det er mer enn nok av folk som ikke synes det. Tilbudene oppleves ikke skremmende begrenset. Jeg er ikke redd for å bli singel fordi jeg tror at toget da er gått, selv om jeg har tippet 40 år. Å finne den rette blir ikke enklere med alderen, men det har nok mer med at man blir mer kravstor angående personlige egenskaper hos potensielle partnere. Ikke så villig til å se gjennom fingrene med ting. Det er nok et større problem enn at det er mangel på tilbud og at NOEN menn synes at man er utdatert som kvinner på 30+ (uavhengig av hvor gammel de selv er blitt). Slike menn har Thailand og andre fattige land å lete i, og så lenge de er grei mot den langt yngre kvinnen er det ok det. Slik jeg ser det. Det er en slags veldedighet i det også. Hun og hennes familie får økonomisk sikkerhet, og jeg respekterer unge kvinner fra slike kulturer i det at de prioriterer det høyere enn å kreve jevnaldrende mann. Respekten for en mann på 50-60 år som finner seg dame på under 30 år er kanskje ikke så stor, men jeg anser det ikke som et problem for meg og andre kvinner. Vi "eldre" kvinner har tilbud nok, uten disse mennene, og det er egentlig ikke verre at noen har slik preferanse enn at folk generelt har preferanser for mye. Jeg er sikkert også for tynn for noen, for kraftig for noen, for høy, for lav, for livlig eller ikke livlig nok. Med mer. Å finne den rette er utfordrende uansett, og at jeg også er for gammel for noen (og kanskje for ung for andre) er bare en del av det. Ikke verre enn andre ting som må klaffe. Anonymkode: ac745...c97 3
Gjest Alterego666 Skrevet 11. november 2019 #128 Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 11.15, AnonymBruker skrev: Føler damer fra 30 og oppover ikke blir sett på som attraktive lenger på samme måte som før, at de liksom ikke er spennende lenger for menn hovesaklig pga alder. Er vi utdatert fra den alderen? Dame 31. Anonymkode: f7925...2a9 Min erfaring er at kvinner over 40 er fyrverkeri i og utenfor senga. Bestemte, selvbevisste med klare holdninger og ønsker, og en deilig føkkit-holdning til konvensjonene som var så hemmende i den verste redebyggerfasen. Du har MYE å glede deg til!
herzeleid Skrevet 11. november 2019 #129 Skrevet 11. november 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo greit nok vi vet at dere forakter oss og trenger ikke være det igjen og igjen. Det er fascinerende å se hvordan du klarer å svare på mitt innlegg, som om du svarte på noe helt annet. Det fremstår fullstendig irrasjonelt. Sitat Skal vi sitte å si at menn i visse yrker er uattraktive? Menn som er skallet er mindre mandige osv? Hva er vitsen liksom. Hvis en mann oppretter en tråd og spør spesifikt om det kan du gjerne svare det ja. Om du går inn i en tråd der noen spør i hvilken alder kvinner er mest attraktive og klarer å hisse deg opp over at noen svarer på i hvilken alder kvinner er mest attraktive har du virkelig bommet. Sitat Ja vi vet dere vil ha unge damer noen helst så unge som mulig🤢 men det er ingen vits i å snakke med andre for det. Anonymkode: 22210...27e Ingen vits i å snakke med andre? Trådstarter reiste et spørsmål og fikk svar. Endret 11. november 2019 av herzeleid
Anonymburker Skrevet 11. november 2019 #130 Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 11.15, AnonymBruker skrev: Føler damer fra 30 og oppover ikke blir sett på som attraktive lenger på samme måte som før, at de liksom ikke er spennende lenger for menn hovesaklig pga alder. Er vi utdatert fra den alderen? Dame 31. Anonymkode: f7925...2a9 Nei, kunne fint tenke meg å etablere meg med noen på den alderen. Er selv 33. 1
BergenAnonym Skrevet 11. november 2019 #131 Skrevet 11. november 2019 Ikke i det hele tatt. De er rett og slett magiske. Men det er alltid grå mus i alle aldersgrupper. 1
Era Vulgaris Skrevet 11. november 2019 #132 Skrevet 11. november 2019 Utdatert? Med tanke på hva? Hvis man som 31 år gammel kvinne føler at man ikke er attraktiv nok til å finne seg en partner, så tror jeg ikke det handler om alder. 31-åringer etablerer forhold hele tiden. De fleste som ønsker forhold, klarer å finne seg noen, hvis man går inn for saken. At noen skulle mene at jeg (som er betraktelig eldre enn 31), er utdatert, betyr null og niks, all den tid jeg faktisk har muligheter på partnermarkedet. For meg er det mest interessant med menn på min egen alder, så om 25-åringer mener jeg er utdatert, betyr det ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #133 Skrevet 11. november 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sex med 27åringer? Anonymkode: 92d6d...6b1 Nei? Jeg foretrekker menn på min egen alder, pluss minus et par år... Anonymkode: 8c607...b29
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #134 Skrevet 12. november 2019 18 timer siden, herzeleid skrev: Det er fascinerende å se hvordan du klarer å svare på mitt innlegg, som om du svarte på noe helt annet. Det fremstår fullstendig irrasjonelt. Hvis en mann oppretter en tråd og spør spesifikt om det kan du gjerne svare det ja. Om du går inn i en tråd der noen spør i hvilken alder kvinner er mest attraktive og klarer å hisse deg opp over at noen svarer på i hvilken alder kvinner er mest attraktive har du virkelig bommet. Ingen vits i å snakke med andre? Trådstarter reiste et spørsmål og fikk svar. Du forstår virkelig ikke...eller vil ikke forstå. Greit at dere liker det men må dere snakke ned alle andre for det? Et eksempel: "Jeg liker danske damer bedre enn norske" er noe annet enn "Jeg liker danske damer bedre enn norske. Norske er (sett inn masse piss) Ser du forskjellen? Vi bet hva dere liker og vi vet at dere er kresne og kravstore det er ingen nytt. Men kunne bare ønske menn satte andre kvaliteter enn bare utseendet. Utseendet falmer for alle og skal man da bytte ut dama med en gang hun blir 30? Er det ingen menn som ønsker et stabilt og langvarig forhold? En å bli gammel med? Er utseende det eneste som står i huet på dere? Det er jævlig trist egentlig og gjør at jeg ikke gidder å finne meg en type for hva er vitsen? Han stikker jo bare etterhvert uansett. Folk holdt sammen hele livet før og var glad i personen. Nå holder man sammen i maks 10 år fordi personen ikke betyr en dritt men bare utseendet. Anonymkode: 22210...27e 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #135 Skrevet 12. november 2019 Dessuten så var det ingen som spurte hvilken alder de var mest attraktive men om kvinner over 30 var utdatert. Det var du som bare MÅTTE skrive at kvinner var mer attraktive i en viss alder, kun for å pisse på andre. Du er ikke et godt menneske. Anonymkode: 22210...27e 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #136 Skrevet 12. november 2019 På 9.11.2019 den 11.20, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra? Det stemmer overhodet ikke med min erfaring. Kanskje det er et lite hakk vanskeligere å få oppmerksomhet nå enn når du var 10 år yngre, men du har fortsatt langt mer ettertraktet enn jevnaldrende menn 🙂 Det er nok litt mer reellt rundt 40, men ikke 30. Anonymkode: 7b6dd...38b Menn er på topp når de er 30+ mens kvinner er det når de er 18-20. Du ser forskjellen? Kvinner vil ha stabil mann med kontroll på økonomien, ferdig med utdannelsen, hus og bil. Menn ser ikke etter det samme. Vi ser etter ei som er leken, sprudlende, snill, omsorgsfull og morsom. Damer er rett og slett alt for kravstore, så før menn har passert 30 har de gjennomskuet det og syns yngre kvinner er mere attraktivt. Mindre bagasje, krav og har ikke brent seg flere ganger. Anonymkode: bfd56...738
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #137 Skrevet 12. november 2019 Menn (med unntak av dem med hentesveis, eller skallet og stor nese og feit\ølmage som dem alltid har hatt) ser BETYDELIG bedre ut en damer i 30-40 års alderen. Damer taper seg enormt da. De har fått barn som gjør at kroppen ikke er stram og fin lengre, de lever mer livet og bryr seg ikke så mye om utseende mer, magen vokser og håret på hode blir klippet kort. Se på menn holder seg mye bedre en damer. Anonymkode: acaee...8b0 2
herzeleid Skrevet 12. november 2019 #138 Skrevet 12. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du forstår virkelig ikke...eller vil ikke forstå. Greit at dere liker det men må dere snakke ned alle andre for det? Et eksempel: "Jeg liker danske damer bedre enn norske" er noe annet enn "Jeg liker danske damer bedre enn norske. Norske er (sett inn masse piss) Ser du forskjellen? Vi bet hva dere liker og vi vet at dere er kresne og kravstore det er ingen nytt. Men kunne bare ønske menn satte andre kvaliteter enn bare utseendet. Utseendet falmer for alle og skal man da bytte ut dama med en gang hun blir 30? Er det ingen menn som ønsker et stabilt og langvarig forhold? En å bli gammel med? Er utseende det eneste som står i huet på dere? Det er jævlig trist egentlig og gjør at jeg ikke gidder å finne meg en type for hva er vitsen? Han stikker jo bare etterhvert uansett. Folk holdt sammen hele livet før og var glad i personen. Nå holder man sammen i maks 10 år fordi personen ikke betyr en dritt men bare utseendet. Anonymkode: 22210...27e Jeg vet ikke helt hva du prøver å svare på, men du virker å ha et ekstremt mørkt syn på livet og menn, og jeg kan bare tenke meg hvor mye vondt som ligger til grunn for dette. Jeg har svart deg på de fleste av påstandene dine, og forklart deg hvordan det ikke er så mørkt. Jeg håper oppriktig det ordner seg for deg også 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten så var det ingen som spurte hvilken alder de var mest attraktive men om kvinner over 30 var utdatert. Det var du som bare MÅTTE skrive at kvinner var mer attraktive i en viss alder, kun for å pisse på andre. Du er ikke et godt menneske. Anonymkode: 22210...27e Jeg anbefaler deg å lese åpningsposten. Om du leser litt mer enn overskriften vil du se at trådstarter lurer på om kvinner fra 30 og oppover ikke blir sett på som attraktive på samme måte, og spør så om kvinner over 30 er utdaterte. På dette svarte jeg at kvinner over 30 selvfølgelig ikke er utdaterte og at det er masse menn som vil være interesserte, men at en nok må regne med at en ikke blir sett på som like attraktiv senere i livet som en ble på sitt mest attraktive. Under har jeg lagt ved innlegget. Kan ikke du prøve å konkretisere hva ved dette innlegget som gjør deg så sint så kanskje det blir lettere å forstå deg. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #139 Skrevet 12. november 2019 30 minutter siden, herzeleid skrev: Jeg vet ikke helt hva du prøver å svare på, men du virker å ha et ekstremt mørkt syn på livet og menn, og jeg kan bare tenke meg hvor mye vondt som ligger til grunn for dette. Jeg har svart deg på de fleste av påstandene dine, og forklart deg hvordan det ikke er så mørkt. Jeg håper oppriktig det ordner seg for deg også Jeg anbefaler deg å lese åpningsposten. Om du leser litt mer enn overskriften vil du se at trådstarter lurer på om kvinner fra 30 og oppover ikke blir sett på som attraktive på samme måte, og spør så om kvinner over 30 er utdaterte. På dette svarte jeg at kvinner over 30 selvfølgelig ikke er utdaterte og at det er masse menn som vil være interesserte, men at en nok må regne med at en ikke blir sett på som like attraktiv senere i livet som en ble på sitt mest attraktive. Under har jeg lagt ved innlegget. Kan ikke du prøve å konkretisere hva ved dette innlegget som gjør deg så sint så kanskje det blir lettere å forstå deg. Greit jeg gidder ikke ass. Poenget er at dere trenger ikke tråkke på andre uansett. Og ja, menn skal holde kjeft når de kaller kvinner kravstore for fy faen.....dere tenker jo bare på utseendet uansett og trist er det. Hvor finner man menn som bryr seg om mer enn det? Har mange menn som er interesserte men for hva? Kun sex....kunne vært koselig å være møte EN mann som hadde litt mer vett. Gå etter småjenter hvis dere vil men ikke klag når dere blir avvist og kall oss ihvertfall ikke kravstore. Har mistet troen på menn. Trodde de var flotte men så leser man jo sannheten fra dere og hva dere egentlig tenker.... Anonymkode: 22210...27e 4
Trolltunge Skrevet 12. november 2019 #140 Skrevet 12. november 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn er på topp når de er 30+ mens kvinner er det når de er 18-20. Du ser forskjellen? Kvinner vil ha stabil mann med kontroll på økonomien, ferdig med utdannelsen, hus og bil. Menn ser ikke etter det samme. Vi ser etter ei som er leken, sprudlende, snill, omsorgsfull og morsom. Damer er rett og slett alt for kravstore, så før menn har passert 30 har de gjennomskuet det og syns yngre kvinner er mere attraktivt. Mindre bagasje, krav og har ikke brent seg flere ganger. Anonymkode: bfd56...738 Om man ser etter snill og omsorgsfull er det ikke spesielt lurt å gå for kvinner på 18-20. Da er det mer lagt til rette for drama og egoisme. 18-20 år er ikke vår snilleste og mest omsorgsfulle alder. Så definitivt ikke! Derfor er det også begrenset hvor morsomt det er å ha forhold til oss når vi er i den alderen. Det kan fort bli veldig lite morsomt, i det at du har rett i at vi er sprudlende (på godt og vondt sprudlende, følelser sitter løst begge veier) og lekne i den alderen, men lekenheten kommer ikke alltid en kjæreste til gode, i det at vi ikke er helt modne i snillhet, omsorg for andre eller det å klare å se forbi egne behov. Dette var en alder med mye tull! Drama selv mellom gode venninner, drama med kjærester, tull, tøys og fanteri. En ganske ustabil alder, der følelser fort boblet over, og man ikke ennå er moden nok til å ta ting veldig bra eller fornuftig. Generasjonen etter meg og mine venninner er absolutt ikke mer moden. Heller tvert imot. Om kvinner da er på sitt beste må det være snakk om rent utseendemessig. Det stemmer ikke for verken meg eller venninner heller. Vi var på vårt vakreste fra mellom 22 til 25, og ti år fremover derfra. At noen menn kan synes at kvinner er på sitt absolutt vakreste da har nok like mye med at det purunge frister enn at kvinner faktisk er vakrest i en alder vi fremdeles kopierer hverandre, og er redde for å skille oss ut, istedenfor å gå for det som faktisk passer akkurat oss. Likevel, jeg kan kjøpe vakre. Snill og omsorgsfull... nei! Du kan kanskje finne en engel blant troll, men snillhet og omsorg er noe som vokser på oss. Vi har egentlig litt lite av det i den alderen der tenåringshormonene fremdeles ikke har sluppet helt taket, og vi ikke har landet i hvem vi er og ønsker å være, men tilter litt til å se egne meninger og behov som viktigere enn andres. Egentlig er det utrolig at vennskap kan overleve den alderen. Forhold gjorde stort sett ikke det. Kun noen få hadde i seg å være klar for det. De ble fort tatt og opptatt. Om lykken er en kvinne på 18 til 20 år, da skal man ha flaks for å finne en som faktisk gjør deg lykkelig. Med mindre man bare elsker å være fortvilet og frustrert. Det var ikke det å gjøre menn lykkelige som var eller er fokus i den alderen. Fokus er å finne seg selv og selv være lykkelig. Om det går på bekostning av andre... pytt sann, ikke så viktig! Gi oss noen flere år, så kommer vi oss. Endret 12. november 2019 av Trolltunge 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå