Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden minner meg om bortskjente drittunger som skal komfimeres og tror de bare kan kreve og forlange en spessifik gave. Skjerp dere!

Anonymkode: 939f3...498

Du misforstår jo med vilje! Jeg ville blitt mer glad for et hyggelig kort uten donasjon, enn et kort med donasjon ved siden av. Det er mer omtanke for meg med bare kortet enn begge deler. Bare kortet viser at personen tenker på meg, har omtanke for meg og vil glede meg. Donasjonen er mer en "se så grei jeg er", men du er ikke så viktig.

Anonymkode: efa9c...bef

• Liker 10
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hadde ikke blitt sur eller noe, men synes i grunnen det er like greit å bare bli enige om å droppe gaver. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne tråden minner meg om bortskjente drittunger som skal komfimeres og tror de bare kan kreve og forlange en spessifik gave. Skjerp dere!

Skjerpe oss??  Hva om det er en gave til noe jeg overhodet ikke kan stå inne for?  Vil du at naboen skal gå og stemme for deg ved valg f.eks, og velge et parti du ikke hadde tenkt å stemme på?

Anonymkode: 425ef...4f7

• Liker 5
Skrevet

Du misforstår jo med vilje! Jeg ville blitt mer glad for et hyggelig kort uten donasjon, enn et kort med donasjon ved siden av. Det er mer omtanke for meg med bare kortet enn begge deler. Bare kortet viser at personen tenker på meg, har omtanke for meg og vil glede meg. Donasjonen er mer en "se så grei jeg er", men du er ikke så viktig.

Jeg skrev også at jeg hadde blitt sur hvis jeg hadde fått det i gave. Det er rett og slett fordi jeg ikke syntes noe om den organisasjonen og det er ikke en gave til meg. Hadde giver gitt meg en donasjon til dyrebeskyttelsen derimot, da hadde jeg blitt glad! 

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja får håpe du ikke får en slik " dum gave som kan bidra til og redde liv da" skjerp deg. Det handler ikke om "se så grei jeg er" julen handler faktisk om og hjelpe de som trenger det mest skjønner ikke hvorfår enkelte blir så furt paga det.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Da er det bedre med ingen gave. Jeg vil selv velge hva jeg vil støtte.

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det jo opp til deg hva du ønsker og gi tilbake? Det er jo ikke "dine penger" som blir brukt på veldedighet men petsonen som gir deg gaven? Om du ønsker og velge selv hvilken veldedighet så må du nesten bruke dine egene penger på den veldedigheten som gleder deg.

Da syns jeg heller det er bedre å droppe å gi hverandre gaver.

Skrevet

Ja får håpe du ikke får en slik " dum gave som kan bidra til og redde liv da" skjerp deg. Det handler ikke om "se så grei jeg er" julen handler faktisk om og hjelpe de som trenger det mest skjønner ikke hvorfår enkelte blir så furt paga det.

Julen handler om å glede andre, ikke seg selv. Det er seg selv man gleder ved å informere andre om at man har gitt en donasjon. 

• Liker 7
Skrevet

Skjerpe oss??  Hva om det er en gave til noe jeg overhodet ikke kan stå inne for?  Vil du at naboen skal gå og stemme for deg ved valg f.eks, og velge et parti du ikke hadde tenkt å stemme på?

Nå vrir du veldig på HI og gå og stemme for noen vs bruke penger på en viktigere sak en og bruke masse penger på gaver er veldig forskjellig. Julen var noe helt annet i gamle dager. Desverre er folk blitt så opptatt av dyre gaver en og tenke på værden rundt og vanskeligstilte barn og voksene det er utrolig trist. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Luna Llena said:

Da syns jeg heller det er bedre å droppe å gi hverandre gaver.

Somebody don't have any love for another. Shame on you.

• Liker 1
Skrevet

Nå vrir du veldig på HI og gå og stemme for noen vs bruke penger på en viktigere sak en og bruke masse penger på gaver er veldig forskjellig. Julen var noe helt annet i gamle dager. Desverre er folk blitt så opptatt av dyre gaver en og tenke på værden rundt og vanskeligstilte barn og voksene det er utrolig trist. 

Jeg har lest alle sidene i denne tråden og det er ingen som krever eller er opptatt av dyre gaver. 

• Liker 9
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Julen handler om å glede andre, ikke seg selv. Det er seg selv man gleder ved å informere andre om at man har gitt en donasjon. 

Så det gleder ikke deg om gaven er gitt til en viktig donasjon? Hvor gammel er du? 14 år?

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har lest alle sidene i denne tråden og det er ingen som krever eller er opptatt av dyre gaver. 

Nei men de fleste er opptatt av og få gaver tilsegselv og blir furt om pengene går til viktige donasjoner. 

• Liker 2
Skrevet

Så det gleder ikke deg om gaven er gitt til en viktig donasjon? Hvor gammel er du? 14 år?

Nei, ikke egentlig. Det kommer an på hvilken organisasjon det er. NOAH er ikke en av de, nei.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja? :rolleyes:

TS

Anonymkode: 95b27...3a3

Da er det jo ingen gave til andre enn til organisasjonen din.

• Liker 3
Skrevet

Nei men de fleste er opptatt av og få gaver tilsegselv og blir furt om pengene går til viktige donasjoner. 

Som sagt, jeg ville blitt mer glad for et kort alene, enn et kort med donasjon. 

• Liker 5
Skrevet

Som sagt, jeg ville blitt mer glad for et kort alene, enn et kort med donasjon. 

Helt enig. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En slik donasjon er ikke viktig. Barene giver liker å tro, for å gi seg selve egoboost

Anonymkode: 4ed0b...695

• Liker 6
Skrevet

En slik donasjon er ikke viktig. Barene giver liker å tro, for å gi seg selve egoboost

Bare noe* giver liker å tro

• Liker 2
Skrevet

Du er jo like mye ego selv som tror du kan bestemme hva giver skal gi! Egoister fortjener ikke gave

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...