Gå til innhold

Litt vanskelig situasjon, noen andre med høyere utdannelse som har jobbet i barnehage på disp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre, og det ble værre, siden jeg ikke har hatt riktig utdannelse så har jeg vært utsatt, det var b,la en mann som spurte meg om jeg ville date han. da jeg aviste høflig la han meg for hat og prøvde og psyke meg ut, han spurte om jeg ville ha sex med han under et møte jeg holdt. Nei, jeg har blitt utsatt for psykisk mishandling, og defor min dårlige selvtillitt, gjør alt jeg kan for å komme meg ovenpå igjen. Burde sluttet tidligere, men det var det med økonomi. Sa i fra om at jeg følte meg mobbet, de sa det var noe med personligheten min, lukket døren i ansiktet på meg, måtte plutselig slutte på skolen, og ble regelrett psyket ut fordi barnehagen plutselig mistet barn og foreldre, de tok barn ut, derfor dårligere økonomi.

Har fortalt dette til folk som skulle hjelpe, men de bare skuslet det vekk, også høyskolen jeg gikk på gjorde ingenting for å hjelpe meg.

Anonymkode: fee42...173

Dette er en poltisak. Den mannen er en kriminell overgriper.

Det er sånt man har politi og fagforening til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Dette er en poltisak. Den mannen er en kriminell overgriper.

Det er sånt man har politi og fagforening til.

Han rørte meg aldri fysisk, dette var psykisk. Hadde en kollega som som så meg, og sa jeg måtte komme vekk, angrer på at jeg ikke gjorde det før det gikk så langt som det gjorde.

Søker på en jobb som assistent i løpet av helgen, er det noen der som kan se på den før jeg sender på mandag? Holder på å øve meg til å skirve bedre.

Jeg vet jeg takker mye I Grosney, men ingen har gitt meg støtte for dette, tror ikke de helt har forstått, men skal slutte her, jeg vil ikke være en belastning heller, det er viktig å ga fokus på veien videre.

Anonymkode: fee42...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han rørte meg aldri fysisk, dette var psykisk. Hadde en kollega som som så meg, og sa jeg måtte komme vekk, angrer på at jeg ikke gjorde det før det gikk så langt som det gjorde.

Søker på en jobb som assistent i løpet av helgen, er det noen der som kan se på den før jeg sender på mandag? Holder på å øve meg til å skirve bedre.

Jeg vet jeg takker mye I Grosney, men ingen har gitt meg støtte for dette, tror ikke de helt har forstått, men skal slutte her, jeg vil ikke være en belastning heller, det er viktig å ga fokus på veien videre.

Anonymkode: fee42...173

Du kan sende  meg PM. Det kan godt tenkes at andre er flinkere, men jeg har iallfall jobbet mye med søknader i år. Med hell :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, I Grosny skrev:

Du kan sende  meg PM. Det kan godt tenkes at andre er flinkere, men jeg har iallfall jobbet mye med søknader i år. Med hell :)

Takk, jeg skal jobbe med den i helge, så sender jeg den på mandag.

:lillesky2:

Anonymkode: fee42...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tidligere begynt på første året på barnehagelærerstudiet? Siden du nevnte at du gikk på høyskole samtidig som du jobbet.

Anonymkode: eaf96...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, I Grosny skrev:

Akkurat den overkvalifiseringen bør det være lett å runde ved hjelp av personlig oppmøte.

Tviler jeg på, dessverre. TS er ikke bare overkvalifisert gjennom høyere utdanning, men også gjennom at hun har jobbet som pedagogisk leder i mange år.

Anonymkode: 934d0...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er jo vel egentlig ikke overkvalifisert før hun har bhglærerutdannelse? Virker merkelig at hun skal anses som overkvalifisertt il en utdannelse hun  ikke har en gang

Anonymkode: 8be1f...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo vel egentlig ikke overkvalifisert før hun har bhglærerutdannelse? Virker merkelig at hun skal anses som overkvalifisertt il en utdannelse hun  ikke har en gang

Anonymkode: 8be1f...3b5

Men hun har jobbet i mange år i en ped.lederstilling. Og har en annen bachelor.

Anonymkode: 934d0...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun har jobbet i mange år i en ped.lederstilling. Og har en annen bachelor.

Anonymkode: 934d0...433

Jo, men bachelorgraden hennes er irrelevant. Så det burde jo være greit å få b&uarbeiderstilling, når der er det hun er kvalifisert til?

Anonymkode: 8be1f...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo vel egentlig ikke overkvalifisert før hun har bhglærerutdannelse? Virker merkelig at hun skal anses som overkvalifisertt il en utdannelse hun  ikke har en gang

Anonymkode: 8be1f...3b5

Dette var det ens styrer som sa til meg,

Jeg skriver årsplaner, iop, holder foreldremøter, holder samlingsstunder, har foreldresamtaler, skriver ukeplaner, jobber inne rammeplanens fagområder, driver aktiv språkstimulering, ikke minst så leker jeg og er tilstede for barn, har ekstra kompetanse på barn med spesielle behov, spesielt sosial kompetanse og det å få barn inn i lek er jeg flink til.

Om jeg ikke har kompetansen jeg skal ha, får andre vurdere, det er de som har sett meg i jobb og har ansatt meg, så all pes jeg har fått burde jeg ha vært skånt for.Tydligvis plager det folk med ped ledere på disp, og det er ikke en stilling jeg skal ha igjen, dersom jeg ikke tar ny utdannelse. det får bli barnevern på meg inntil da,

Takker for refleksjoner og svar, det går mye bedre når jeg fikk snakket litt om det, så får jeg håpe noen vil ha meg som assistent en stund. :)

En fin dag til alle.

Anonymkode: fee42...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men bachelorgraden hennes er irrelevant. Så det burde jo være greit å få b&uarbeiderstilling, når der er det hun er kvalifisert til?

Anonymkode: 8be1f...3b5

Formelt sett er hun ikke overkvalifisert, men uformelt sett har hun jo kompetansen til en barnehagelærer - i alle fall mye av den - ellers skulle hun aldri fått gå på disp så lenge som hun gjorde. Dessuten er det vel åpenbart for en potensiell arbeidsgiver at dette er et stort steg ned for TS, og at det er en stilling hun kanskje ikke blir lenge i. 
 

Trist situasjon for TS, men sånn går det dessverre når barnehagene har fått lov til å ansette folk uten barnehagelærerutdanning på disp i altfor lang tid. 🤷🏻‍♀️ Dessverre må TS betale prisen. 

Anonymkode: 934d0...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Formelt sett er hun ikke overkvalifisert, men uformelt sett har hun jo kompetansen til en barnehagelærer - i alle fall mye av den - ellers skulle hun aldri fått gå på disp så lenge som hun gjorde. Dessuten er det vel åpenbart for en potensiell arbeidsgiver at dette er et stort steg ned for TS, og at det er en stilling hun kanskje ikke blir lenge i. 
 

Trist situasjon for TS, men sånn går det dessverre når barnehagene har fått lov til å ansette folk uten barnehagelærerutdanning på disp i altfor lang tid. 🤷🏻‍♀️ Dessverre må TS betale prisen. 

Anonymkode: 934d0...433

Det stemmer, og det er derfor jeg skal gå for vikariater, at jeg skal betale prisen er verdt det når jeg har jobbet med så mange fantastiske barn! likevel synes jeg det er urettferdig at vi med annen høyere utdannelse ikke blir likestilt, barnehagelærere blir det i barnevernsstillinger. Uansett så har jeg bestemt meg for en ny utdannelse som barnehagelærer tiø høsten, og jeg gleder meg!

Anonymkode: fee42...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler jeg på, dessverre. TS er ikke bare overkvalifisert gjennom høyere utdanning, men også gjennom at hun har jobbet som pedagogisk leder i mange år.

Anonymkode: 934d0...433

Det virker som den overkvalifiseringen handlet om at hun var for lærd og for lite naiv til å la seg presse til sex med sjefen. 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, I Grosny skrev:

Det virker som den overkvalifiseringen handlet om at hun for for lærd og for lite naiv til å la seg presse til sex med sjefen. 

:hjerte:

Anonymkode: fee42...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...