Gå til innhold

Hvorfor er det rart folk ikke vil dusje nakne i fellesdusjer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg ALDRI har forstått er hvorfor i alle dager man ikke bare har bygget dusjer med enkle forheng mellom, slik at man faktisk kunne benytte seg av det og ikke føle at man er på nudiststed mot sin vilje... 

Anonymkode: a0937...b05

Fordi vi må SLUTTE å bygge opp under denne angsten mennesker i 2019 har i mot alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Trolljeger skrev:

Fordi vi må SLUTTE å bygge opp under denne angsten mennesker i 2019 har i mot alt mulig rart.

Jeg er oppvokst på en tid med mye mindre kroppspress enn det er i dag, og jeg kan love deg at mangel på slike forheng for å slippe å eksponere seg til alle i dusjen definitivt bidro til at jeg ville gjemme meg enda mer. Det har ikke så mye å gjøre med samfunnet egentlig sånn jeg ser det, for jeg har ikke noe jeg egentlig vil skjule, det handler mer om privatliv og at jeg ikke vil eksponere meg selv, men at jeg likevel blir tvunget til det i en slik fellesdusj! 

Jeg har heller absolutt ingen behov for å se andre naken, vil helst slippe det. 

Anonymkode: a0937...b05

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor synes du det er rart? Det kan være ulike grunner, f.eks psykisk sykdom som gjør dette særlig sårbart.

Ts

Anonymkode: 984f7...e99

Enig med deg, ts. 

Noen har også fysiske sykdommer som gjør det komplisert å vise seg helt naken fremfor fremmede. Sykdommer som er "ukjente" for folk flest, men som er svært synlige dersom man viser seg naken. 

Anonymkode: 68b4f...61e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å forvente at andre mennesker skal kle seg naken foran andre i en dusj - er det egentlig en slags fetish?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Trolljeger skrev:

Fordi vi må SLUTTE å bygge opp under denne angsten mennesker i 2019 har i mot alt mulig rart.

Det er da ikke noe nytt at man ikke ønsker å dusje foran andre. Jeg er 40 år og helt fra barneskolen har jeg og mange av mine medelever droppet dusjen etter gym fordi vi ikke ønsket å være nakne foran hverandre. 

Vi sitter bak en låst dør når vi er på do? Hvorfor er det ingen som reagerer negativt på det? Er det annerledes enn å vaske seg i underlivet og rumpa rett foran et annet menneske?

Anonymkode: b4806...73f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Hadde lett betalt ekstra for det, gjør det alt men i tid siden jeg må kjøre over 90 min ekstra for å komme til basseng som har det, evt bruke hotell basseng

Blir det enda dyrere å bruke svømmehaller, er det mange barn og voksne som blir ekskludert. De har rett og slett ikke råd til å betale ekstra fordi enkelte krever at det skal være private dusjavlukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ana0603

Jeg tror at det handler om å fremstille alle likt, at det ikke skal være skammelig å være det andre kjønnet? 🙄

Det høres fint ut, men for min del: nei takk! 😂 100,000 kr hadde ikke fått meg til å dusje sammen med menn

 

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om hygiene, så er nok jeg over-hygiensk. Jeg hater å dusje steder hvor det er en fastmontert dusj, for jeg trenger å fysisk ta ned dusjhodet og spyle og vaske skikkelig der nede, jeg føler meg ikke ren nok av å vaske meg i stående tilstand. Er nok få som meg, men selv de fleste som dusjer nakne i fellesdusjer, tar seg bare en kjapp såpevask, for det blir ikke like nøye som hjemme, når du står med 10 andre. Så noe bakterier må man belage seg på uansett, om man velger å gå i svømmehall.. Noen ganger dusjer jeg naken, andre ganger med badedrakten halvveis nede, kommer an på antall mennesker i dusjen. Uansett må jeg dusje på nytt når jeg kommer hjem.. 

Anonymkode: a6793...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chiubi skrev:

Blir det enda dyrere å bruke svømmehaller, er det mange barn og voksne som blir ekskludert. De har rett og slett ikke råd til å betale ekstra fordi enkelte krever at det skal være private dusjavlukker. 

Finnes da noen med, vet og at nye hallen som skal bygges i mitt område vil ha Fam båser (greit når jeg skal ha med flere barn av forskjellige kjønn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, innlegg som selvskading og svar til dette.

Jeg vil oppfordre dere som sliter eller som har tanker om selvskading til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Man kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil Man treffe mennesker som man kan prate med og få råd av, og man kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Man kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er et ekte barn? 

Ts 

Anonymkode: 984f7...e99

En kan være i 20 årene og fremdeles være en drittunge, men vedkommende som svarte meg antok nok det var faktiske barn (Drittungene var ikke i kategorien barn men tenåringer/unge voksne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er kanskje det rareste tendensen der så mange unge kvinner/jenter er livredde for å dusje nakne sammen med andre kvinner/jenter, samtidig som mange av dem gjerne kan legge ut lettkledde bilder på nettet eller bli med fremmede menn hjem og ha sex med dem. Det er noe rart over at den mest "uskyldige" og "naturlige" nakenheten er så skummel, mens det mindre naturlige og farligere ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Hvis dere (anonyme) ikke kan svare skikkelig her uten sarkasme og spydigheter så får dere heller holde snavla.
Jeg regner med vi alle er voksne her, og da skal vi klare å kommunisere uten sarkasme og passiv aggressive ord.
Det ser rett og slett bare teit ut. Uansett hvor rar du synes TS er, så skal du svare saklig og litt mer "profesjonelt".

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe jeg aldri har tenkt over. Alle er jo nakne og opptatt med sitt. Regner med at ingen nistirrer på kroppen min. 

Anonymkode: 0ec1a...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er man egentlig redd for? Om man sliter med å vise seg naken i en garderobe eller dusj burde man faktisk oppsøke psykolog, for da har du noen underliggende problemer du er tjent med å få bukt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, herzeleid skrev:

For meg er kanskje det rareste tendensen der så mange unge kvinner/jenter er livredde for å dusje nakne sammen med andre kvinner/jenter, samtidig som mange av dem gjerne kan legge ut lettkledde bilder på nettet eller bli med fremmede menn hjem og ha sex med dem. Det er noe rart over at den mest "uskyldige" og "naturlige" nakenheten er så skummel, mens det mindre naturlige og farligere ikke er det. 

Det er ikke sikker at det er de samme personene som sliter med å dusje i en garderobe som legger ut lettkledde bilder og ligger rundt da..
De som sliter med å vise seg naken pga alvorlige traumer sliter nok enda mye mer med sex og intimitet. Mange av disse avstår fra sex fordi det er triggende.

Ts 

Anonymkode: 984f7...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/7/2019 at 1:00 AM, AnonymBruker said:

Det er merkelig å ha truse under badetøy i bassenget, da putter du dine rumpebakterier i vann andre skal bade i.

Å dusje naken er en vanesak. Jeg mener alle har godt av det, at det fremmer et naturlig syn på kropp, mindre navlebeskuelse, og indirekte bedre forståelse for hva som er normal kropp. Din kropp er ikke så uvanlig eller spesiell at den trenger å gjemmes. Som jeg sier til barna, alle har rompe og alle har tissefant.

Anonymkode: 0485a...cb0

Så du mener at alle skulle ha badet nakene da eller? Det er ikke unormalt og bade i badebikse og badetrakt/bikini men bade nakene slik du mener er normalt er svært unormalt på vanelige badeland og strender. Men om du synes det er så forferdelig at folk ikke bader naken og at de sprer rumpe bakterier så kan du jo ta deg en tur på nudiststranda. Ja det er normalt og dusje naken når en føler det er komfortabelt fks i hjemmet sitt men offetnlig så er det ikke obligatorisk og dusje naken det får være opp til hver og enkel.

Anonymkode: 30df7...f23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/7/2019 at 1:18 AM, AnonymBruker said:

Du ønsker kanskje ikke å ha det slik. Merkelig ting å ønske seg.

Anonymkode: 9f9ba...032

Er det merkelig og ønske og ha kroppen sin forsegselv? Jeg synes det er metkelig at enkelte liker og vise seg rund nakene. Jeg heier på ts du er helt ute på jordet.

Anonymkode: 30df7...f23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 1.00, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig å ha truse under badetøy i bassenget, da putter du dine rumpebakterier i vann andre skal bade i.

Å dusje naken er en vanesak. Jeg mener alle har godt av det, at det fremmer et naturlig syn på kropp, mindre navlebeskuelse, og indirekte bedre forståelse for hva som er normal kropp. Din kropp er ikke så uvanlig eller spesiell at den trenger å gjemmes. Som jeg sier til barna, alle har rompe og alle har tissefant.

Anonymkode: 0485a...cb0

Det blir vel mer beskuelse av navlen når man dusjer naken 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Det blir vel mer beskuelse av navlen når man dusjer naken 👍

😂

ts

Anonymkode: 984f7...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...