Gå til innhold

Jeg er alene hver jul pga stefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kaller deg Kim, krysser av på «mann», og er dame?

Anonymkode: ec9a5...db7

Snodig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære alle dere.

Her kommer et svar fra mor. Jeg har lest alle svar, og synes det er veldig spesielt at voksne folk sluker alt som skrives rått, og at ikke flere tenker at dere hører bare én side av saken. Jeg har tenkt at jeg ikke skulle svare, for jeg ønsker ikke å trekke ned min datter. Hun sliter nok med helsa si fra før, både psykisk og fysisk, og disse svarene hjelper henne faktisk ikke. Jeg vil likevel påpeke at om dere hadde kjent til hele sannheten, så ville dere svart på en helt annen måte. Det har blitt skrevet flere usannheter. Jeg vil påpeke at jeg slettes ikke er økonomisk avhengig eller kuet av stefar. Jeg har 7,5 års høyere utdanning og tjener 700 000.-/mnd. Datteren min har vært på utenlandsturer med enten hele familien, deler av familien eller bare meg hvert eneste år siden hun ble født. I fjor var vi i Barcelona. Vi betaler alltid for alt. Senest kvelden før hun skrev innlegget sitt kikket vi på hotell i Paris, for jeg har sagt at hun skal få Paristur i julegave. Min datter blir ikke utfryst, hun har fått svært mye hjelp av mannen min. Hun er dessuten snart 24 år gammel. 

Jeg vil minne dere om at jeg har to andre barn som også fortjener å bo sammen med pappaen sin. 

Hilsen mamma til ts

Anonymkode: b56c3...246

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære alle dere.

Her kommer et svar fra mor. Jeg har lest alle svar, og synes det er veldig spesielt at voksne folk sluker alt som skrives rått, og at ikke flere tenker at dere hører bare én side av saken. Jeg har tenkt at jeg ikke skulle svare, for jeg ønsker ikke å trekke ned min datter. Hun sliter nok med helsa si fra før, både psykisk og fysisk, og disse svarene hjelper henne faktisk ikke. Jeg vil likevel påpeke at om dere hadde kjent til hele sannheten, så ville dere svart på en helt annen måte. Det har blitt skrevet flere usannheter. Jeg vil påpeke at jeg slettes ikke er økonomisk avhengig eller kuet av stefar. Jeg har 7,5 års høyere utdanning og tjener 700 000.-/mnd. Datteren min har vært på utenlandsturer med enten hele familien, deler av familien eller bare meg hvert eneste år siden hun ble født. I fjor var vi i Barcelona. Vi betaler alltid for alt. Senest kvelden før hun skrev innlegget sitt kikket vi på hotell i Paris, for jeg har sagt at hun skal få Paristur i julegave. Min datter blir ikke utfryst, hun har fått svært mye hjelp av mannen min. Hun er dessuten snart 24 år gammel. 

Jeg vil minne dere om at jeg har to andre barn som også fortjener å bo sammen med pappaen sin. 

Hilsen mamma til ts

Anonymkode: b56c3...246

Sorry, men ts har fortsatt min fulle støtte her. Dyre gaver kan ikke kompensere for dårlig oppførsel. Hva du tjener er irrelevant når du likevel behandler og lar andre behandle datteren din som en dritt. Ja, det er to sider av en sak, men barn er faktisk programmert til å elske sine foreldre. Barn er alltid glad i sine foreldre. Så min mening er at dersom det er oppstått en konflikt mellom foreldre og barn som startet allerede da barnet gikk i barnehagen, er det IKKE barnets feil. Tenk litt på den, du.

Anonymkode: d7487...fa8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære alle dere.

Her kommer et svar fra mor. Jeg har lest alle svar, og synes det er veldig spesielt at voksne folk sluker alt som skrives rått, og at ikke flere tenker at dere hører bare én side av saken. Jeg har tenkt at jeg ikke skulle svare, for jeg ønsker ikke å trekke ned min datter. Hun sliter nok med helsa si fra før, både psykisk og fysisk, og disse svarene hjelper henne faktisk ikke. Jeg vil likevel påpeke at om dere hadde kjent til hele sannheten, så ville dere svart på en helt annen måte. Det har blitt skrevet flere usannheter. Jeg vil påpeke at jeg slettes ikke er økonomisk avhengig eller kuet av stefar. Jeg har 7,5 års høyere utdanning og tjener 700 000.-/mnd. Datteren min har vært på utenlandsturer med enten hele familien, deler av familien eller bare meg hvert eneste år siden hun ble født. I fjor var vi i Barcelona. Vi betaler alltid for alt. Senest kvelden før hun skrev innlegget sitt kikket vi på hotell i Paris, for jeg har sagt at hun skal få Paristur i julegave. Min datter blir ikke utfryst, hun har fått svært mye hjelp av mannen min. Hun er dessuten snart 24 år gammel. 

Jeg vil minne dere om at jeg har to andre barn som også fortjener å bo sammen med pappaen sin. 

Hilsen mamma til ts

Anonymkode: b56c3...246

Du høres ut som moren min, veldig opptatt av det økonomiske, turer og ting som koster penger i stede for det som virkelig betyr noe. Hva f*** har utenlandsturer med velvære av datteren din og hva hun har gått igjennom? 

Kjære mor. Jeg har fått turer til flere 100.000 mange ganger i livet, gikk i dyre merkeklær, gikk på privatskole, øvelseskjøre i biler til millioner og fikk alt jeg pekte på....... Men det tar ikke bort det faktumet at jeg ble seksuelt misbrukt, ble utsatt for grov omsorgssvikt, mobbet etc.

SKJERP DEG. 

Hadde mannen min gjort eller sagt noe stygt til barnet mitt hadde det vært på hue å ræva ut. Hadde mitt barn fått varig mén pga stefar hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Makan til patetisk. 

 

 

Anonymkode: 43267...8ba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men ts har fortsatt min fulle støtte her. Dyre gaver kan ikke kompensere for dårlig oppførsel. Hva du tjener er irrelevant når du likevel behandler og lar andre behandle datteren din som en dritt. Ja, det er to sider av en sak, men barn er faktisk programmert til å elske sine foreldre. Barn er alltid glad i sine foreldre. Så min mening er at dersom det er oppstått en konflikt mellom foreldre og barn som startet allerede da barnet gikk i barnehagen, er det IKKE barnets feil. Tenk litt på den, du.

Anonymkode: d7487...fa8

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som moren min, veldig opptatt av det økonomiske, turer og ting som koster penger i stede for det som virkelig betyr noe. Hva f*** har utenlandsturer med velvære av datteren din og hva hun har gått igjennom? 

Kjære mor. Jeg har fått turer til flere 100.000 mange ganger i livet, gikk i dyre merkeklær, gikk på privatskole, øvelseskjøre i biler til millioner og fikk alt jeg pekte på....... Men det tar ikke bort det faktumet at jeg ble seksuelt misbrukt, ble utsatt for grov omsorgssvikt, mobbet etc.

SKJERP DEG. 

Hadde mannen min gjort eller sagt noe stygt til barnet mitt hadde det vært på hue å ræva ut. Hadde mitt barn fått varig mén pga stefar hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Makan til patetisk. 

 

 

Anonymkode: 43267...8ba

Jeg skrev om turene fordi hun skrev at hun har blitt utfryst fra feriene. Det stemmer altså ikke. Det har heller ikke vært konflikter slik dere tror, dere er helt på villspor. Det er lett for dere nettroll å skrive i det vide og det brede om hvilken forferdelig person jeg er, men faktum er at dere ikke kjenner til hele historien. Hun er heller aldri alene på julaften, hun er jo sammen med oss. Ikke tro på alt dere leser...

Anonymkode: b56c3...246

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Jeg skrev om turene fordi hun skrev at hun har blitt utfryst fra feriene. Det stemmer altså ikke. Det har heller ikke vært konflikter slik dere tror, dere er helt på villspor. Det er lett for dere nettroll å skrive i det vide og det brede om hvilken forferdelig person jeg er, men faktum er at dere ikke kjenner til hele historien. Hun er heller aldri alene på julaften, hun er jo sammen med oss. Ikke tro på alt dere leser...

Anonymkode: b56c3...246

Ts her. Er det noen som lyver her så er det deg. Selv om jeg har blitt invitert med på turer ETTER å ha blitt utfryst og sendt til bestemor mens dere var på ferie tidligere, så forandrer ikke det på at det har skjedd. Du forveksler materealisme med omsorg. Problemet er ikke at jeg ikke har et sted å være i julen, men at jeg ikke kan slappe av og kose meg med min egen familie i en sånn høytid. Jeg har feiret jul med dere EN gang siden jeg flyttet ut. Omtrent hver gang jeg har vært hos dere i lengre perioder har endt i tårer. Du vet akkurat hva jeg føler så jeg skal ikke gjenta meg selv mer.
Det er heller ikke fullt av netttroll i denne tråden, men mange som kjenner seg igjen og tydeligvis skjønner hva har gått gjennom. Du bagatelliserer følelsene mine enda jeg har bevis fra flere psykologer at barndommen min har skadet meg. Å krangle på KG er ikke av min interesse, og når du i tillegg kommer med tilleggsopplysninger som gjør oss mindre anonyme blir jeg faktisk flau. Synes at en moderator kan stenge tråden nå, før du utleverer noe mer.

Anonymkode: b14c3...97f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Er det noen som lyver her så er det deg. Selv om jeg har blitt invitert med på turer ETTER å ha blitt utfryst og sendt til bestemor mens dere var på ferie tidligere, så forandrer ikke det på at det har skjedd. Du forveksler materealisme med omsorg. Problemet er ikke at jeg ikke har et sted å være i julen, men at jeg ikke kan slappe av og kose meg med min egen familie i en sånn høytid. Jeg har feiret jul med dere EN gang siden jeg flyttet ut. Omtrent hver gang jeg har vært hos dere i lengre perioder har endt i tårer. Du vet akkurat hva jeg føler så jeg skal ikke gjenta meg selv mer.
Det er heller ikke fullt av netttroll i denne tråden, men mange som kjenner seg igjen og tydeligvis skjønner hva har gått gjennom. Du bagatelliserer følelsene mine enda jeg har bevis fra flere psykologer at barndommen min har skadet meg. Å krangle på KG er ikke av min interesse, og når du i tillegg kommer med tilleggsopplysninger som gjør oss mindre anonyme blir jeg faktisk flau. Synes at en moderator kan stenge tråden nå, før du utleverer noe mer.

Anonymkode: b14c3...97f

Det som er flaut er at hele familien blir involvert i dette, og folk som ikke kjenner oss tror på alt du skriver. 

 

Anonymkode: b56c3...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som er flaut er at hele familien blir involvert i dette, og folk som ikke kjenner oss tror på alt du skriver. 

 

Anonymkode: b56c3...246

Seriøst!?!? Begynn å bry deg om hva som virkelig er viktig..... DATTEREN DIN. 

Anonymkode: 43267...8ba

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev:

Stefaren min kom inn i livet mitt allerede da jeg gikk i barnehage, så jeg har aldri fått lov å ha noen mening om han. Mamma brydde seg ikke om jeg aksepterte han eller ikke. De fikk kjapt barn og giftet seg. Da da halvsøsken mitt kom begynte han å behandle meg som luft. Snakket bare til meg "hvis jeg trengte tilsnakk", som var ofte. Han har sagt og gjort mye fælt opp gjennom årene, som at jeg fortjener bank, at han ikke orker meg og derfor ekskludert meg fra årlige familieturer, eller truet med bank. Når han blir sint så brøler han så hele huset rister. 

Det setter spor. Jeg føler et stort ubehag bare av å være i samme rom som han. 
Nå har jeg mest kontakt med besteforeldrene mine, men de skal feire jul med de. Så da blir jeg alene på julaften, som jeg vanligvis er. 

Er det helt urimelig av meg å spørre mamma om ikke hun kan feire annenhver jul med meg? 

Må nevnes at stefaren min har stor familie på sin side som han kunne vært med, men jeg har ingen andre enn mamma og besteforeldrene mine.

Anonymkode: b14c3...97f

Det er mange som har dum familie i julen. Jeg syns du skal blåse i denne familien din. Invitere noen venner hjem, være alene med kjæledyret ditt, eller rett og slett engasjere seg i frivillig arbeid på julaften. Ber du din mor om å feire annenhver, så kan dette i seg selv føre til diskusjoner. Tenk på at du er heldig som har muligheten til å oppnå ro i julen. Kjøp inn noe god mat. Finn en film, og kos deg ved ovnen. Kjøp fine gaver til drittsekkene, så kjenner de nok at det stikker mens de pakker dem opp. Tenk fordeler, i stedenfor ulemper, med å ikke være med familie...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 2.47, AnonymBruker skrev:

La meg tenke høyt.. moren din er gift og har 2 barn med denne mannen. Du har flyttet ut og moren din vet at du er sint på stefar.. også på henne. Hun er økonomisk avhengig av han, og det er ikke bare å splitte en familie når det bor to andre barn der. Hun har det nok ikke enkelt, og hun føler hun står mellom barken og veden. 

Du på din side er ensom, du har få venner og sliter mentalt. kanskje litt misunnelig på dine søsken sitt forhold til stefar og føler deg utenfor. 

Ikke press din mor opp i et hjørne. Nå er du voksen og du må leve ditt eget liv. Bruk tiden din på å bearbeide dine opplevelser med psykologen. 

Vi her inne vet kun din versjon av saken, vil tro det er flere sider her som ikke er kommet frem. 

For meg virker du dominerende og vil styre din mor. Du kan ikke forandre på andre mennesker, men du må sette grense for deg selv. 

 

 

Anonymkode: d34d7...da8

Forjævlig innlegg. 

Herregud for noen unnskyldninger folk finner for ts sin mor. 

Usmakelig, rett og slett. 

Anonymkode: f1a83...071

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er ALLTID velkommen kjære du" (Selv om vi egentlig ikke bryr oss om deg, selv om du blir mishandlet, selv om du kommer til å føle deg som en dritt, spesielt fordi vi bare overser og egentlig liker at du føler deg som en dritt -det er ditt problem, ta deg sammen så kooooser vi oss, på våre premisser" 

 

Anonymkode: 8c2d2...bbe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.11.2019 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Ts her. Er det noen som lyver her så er det deg. Selv om jeg har blitt invitert med på turer ETTER å ha blitt utfryst og sendt til bestemor mens dere var på ferie tidligere, så forandrer ikke det på at det har skjedd. Du forveksler materealisme med omsorg. Problemet er ikke at jeg ikke har et sted å være i julen, men at jeg ikke kan slappe av og kose meg med min egen familie i en sånn høytid. Jeg har feiret jul med dere EN gang siden jeg flyttet ut. Omtrent hver gang jeg har vært hos dere i lengre perioder har endt i tårer. Du vet akkurat hva jeg føler så jeg skal ikke gjenta meg selv mer.
Det er heller ikke fullt av netttroll i denne tråden, men mange som kjenner seg igjen og tydeligvis skjønner hva har gått gjennom. Du bagatelliserer følelsene mine enda jeg har bevis fra flere psykologer at barndommen min har skadet meg. Å krangle på KG er ikke av min interesse, og når du i tillegg kommer med tilleggsopplysninger som gjør oss mindre anonyme blir jeg faktisk flau. Synes at en moderator kan stenge tråden nå, før du utleverer noe mer.

Anonymkode: b14c3...97f

Nå er det jo du som har utlevert moren din her. og kommet med alvorlige beskyldninger mot både henne og stefar. Du skriver at du ikke ønsker å diskutere med henne på KG og du blir flau. Nå var det du som laget dette innlegget, for så å vise din mor hva du har skrevet og hvilke svar du har fått.. og når mor prøver å realitetsorientere deg og kommer med andre opplysninger blir dette flaut for deg. 

Hvorfor skriver du at din mor er økonomisk avhengig av din stefar når det ikke stemmer? Hva mer er det som ikke stemmer? 

Anonymkode: d34d7...da8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det jo du som har utlevert moren din her. og kommet med alvorlige beskyldninger mot både henne og stefar. Du skriver at du ikke ønsker å diskutere med henne på KG og du blir flau. Nå var det du som laget dette innlegget, for så å vise din mor hva du har skrevet og hvilke svar du har fått.. og når mor prøver å realitetsorientere deg og kommer med andre opplysninger blir dette flaut for deg. 

Hvorfor skriver du at din mor er økonomisk avhengig av din stefar når det ikke stemmer? Hva mer er det som ikke stemmer? 

Anonymkode: d34d7...da8

Hun skrev da aldri at moren var økonomisk avhengig av stefar, hun er på utkikk etter hus men sier hun har for dårlig råd! Les tråden! Om standarden er turer til Paris og Barcelona så kan det jo hende mor ikke vil flytte fra denne pengekilden, det er vel enklere når en er to da? 

Anonymkode: 8c2d2...bbe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Når han blir sint, så brøler han så hele huset rister».

Har du vurdert å kontakte barneverntjenesten med bekymring for søsknene dine?

Anonymkode: 1c5ac...a25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Kjære alle dere.

Her kommer et svar fra mor. Jeg har lest alle svar, og synes det er veldig spesielt at voksne folk sluker alt som skrives rått, og at ikke flere tenker at dere hører bare én side av saken. Jeg har tenkt at jeg ikke skulle svare, for jeg ønsker ikke å trekke ned min datter. Hun sliter nok med helsa si fra før, både psykisk og fysisk, og disse svarene hjelper henne faktisk ikke. Jeg vil likevel påpeke at om dere hadde kjent til hele sannheten, så ville dere svart på en helt annen måte. Det har blitt skrevet flere usannheter. Jeg vil påpeke at jeg slettes ikke er økonomisk avhengig eller kuet av stefar. Jeg har 7,5 års høyere utdanning og tjener 700 000.-/mnd. Datteren min har vært på utenlandsturer med enten hele familien, deler av familien eller bare meg hvert eneste år siden hun ble født. I fjor var vi i Barcelona. Vi betaler alltid for alt. Senest kvelden før hun skrev innlegget sitt kikket vi på hotell i Paris, for jeg har sagt at hun skal få Paristur i julegave. Min datter blir ikke utfryst, hun har fått svært mye hjelp av mannen min. Hun er dessuten snart 24 år gammel. 

Jeg vil minne dere om at jeg har to andre barn som også fortjener å bo sammen med pappaen sin. 

Hilsen mamma til ts

Anonymkode: b56c3...246

Wow! 

Anonymkode: 1c5ac...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 6.11.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev:

Stefaren min kom inn i livet mitt allerede da jeg gikk i barnehage, så jeg har aldri fått lov å ha noen mening om han. Mamma brydde seg ikke om jeg aksepterte han eller ikke. De fikk kjapt barn og giftet seg. Da da halvsøsken mitt kom begynte han å behandle meg som luft. Snakket bare til meg "hvis jeg trengte tilsnakk", som var ofte. Han har sagt og gjort mye fælt opp gjennom årene, som at jeg fortjener bank, at han ikke orker meg og derfor ekskludert meg fra årlige familieturer, eller truet med bank. Når han blir sint så brøler han så hele huset rister. 

Det setter spor. Jeg føler et stort ubehag bare av å være i samme rom som han. 
Nå har jeg mest kontakt med besteforeldrene mine, men de skal feire jul med de. Så da blir jeg alene på julaften, som jeg vanligvis er. 

Er det helt urimelig av meg å spørre mamma om ikke hun kan feire annenhver jul med meg? 

Må nevnes at stefaren min har stor familie på sin side som han kunne vært med, men jeg har ingen andre enn mamma og besteforeldrene mine.

Anonymkode: b14c3...97f

Det er vondt å lese om hvordan du har hatt det. Disse tingen har du ikke fortjent! Men også godt å se at du kan sette ord på det og ha et ønske om å bli prioritert av mammaen din. 

Jeg synes ikke det er urimelig å spørre din mor om å feire annenhver jul med deg, det jeg frykter er at hun ville sagt nei. Hvordan ville det blitt? 

Det jeg håper for deg er at du en dag vil ha venner, kjæreste eller din egne lille familie som du kan feire jul med. Jeg unner deg følelsen av å være viktig for noen, en prioritet. Du fortjener å bli verdsatt. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...