Gå til innhold

Spiser folk fiskeboller i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, sluttet med det da de ikke smaker godt lengre i det hele tatt.  Til og med Bjelland sine smaker høgg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kunne gjerne ha spist fiskeboller med hvit saus, poteter, karri og gulrøtter innimellom. Men det er ingen andre i husholdningen som liker det. 

Anonymkode: 05090...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SupaWoman skrev:

Nei, sluttet med det da de ikke smaker godt lengre i det hele tatt.  Til og med Bjelland sine smaker høgg. 

Bjellands har alltid vært dårlige. Gi Vesterålens en sjans og du blir amazed:-)

Anonymkode: 8d97a...efe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv ikke spist fiskeboller siden nitti-tallet en gang. Men i dag så jeg en artikkel om nettopp fiskeboller, og fikk brått lyst på det. Kanskje lage det med karrisaus? Brokkoli og poteter til.

Siden de faktisk produserer og selger fiskeboller på boks fremdeles i butikkene, så må det jo bety at folk faktisk spiser det, og at mange spiser det. De spanderer jo ikke hylleplass i butikkene på et produkt som selger dårlig.

Men jeg hører aldri folk nevne at de har hatt fiskeboller til middag? Hvorfor ikke? Er det kun eldre, pensjonister osv, som spiser det kanskje? En aldersgruppe jeg ikke omgås og snakker med stadig vekk.

Så....spiser du fiskeboller i blant? Og hvor gammel er du? Hvordan spiser du eventuelt fiskebollene (tilbehør og saus)?

Anonymkode: 3d9ec...c75

Jeg spiser fiskeboller en sjelden gang ,men det er jo godt! I god karrisaus og med revet eple og revne gulrøtter pluss gode poteter.

Anonymkode: b2d24...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 1-2 ganger i måneden. Har poteter, gulrøtter og evt brokkoli til, og selvsagt hvitsaus med karri. Barna liker det. K, 39.

Anonymkode: 5e1ea...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker fiskeboller, med hvit saus, karri, kokte poteter og eventuelt gulrøtter! Dessverre så er det overpriset så det holder her hvor jeg bor, så jeg tenkte jeg skal heller forsøke å lage fra bunnen av. Må bare finne riktig anledning. 🙂 

Anonymkode: a2654...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lager karrisaus. Hvordan går dere frem? Smelte smør, frese i karri, mel og kraft/melk og salt/pepper?

Eller lager dere hvitvsaus og rører i karri krydder når hvitsausen er ferdig?

Jeg spør fordi jeg har i alle år laget hvitsaus og drysser karri over saus/fiskeboller/poteter og aldri laget "karrisaus" før.

Bruker dere "karrisaus" til andre retter?

Anonymkode: b0a73...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde til ungene i dag. :) Dvs de var utsolgt for fiskeboller på søndagsbutikken så jeg kjøpte fiskepudding heller. Funket like fint. :)

Eneste er at jeg får vondt i magen av alt melet i sausen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knapt nok spist det siden syttitallet. :ler:  Unntaket er når kantina på jobb har det og det ikke er noe bedre alternativ der, da trøkker jeg det inn med en solid dose hvitløkspepper på i håp om å få det til  å smake noe som helst. 

Som man kanskje skjønner så liker jeg ikke fiskeboller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

Ja! Elsker fiskeboller i hvitsaus! Med karri, baconbiter og kokt gulrot og potet 😋 mmm! Barna elsker det også 😄

Endret av BangersBeans&Mash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeboller er en av favorittrettene mine!❤ Er i tidlig 20årene:-) 

Anonymkode: 3f4be...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som lager karrisaus. Hvordan går dere frem? Smelte smør, frese i karri, mel og kraft/melk og salt/pepper?

Eller lager dere hvitvsaus og rører i karri krydder når hvitsausen er ferdig?

Jeg spør fordi jeg har i alle år laget hvitsaus og drysser karri over saus/fiskeboller/poteter og aldri laget "karrisaus" før.

Bruker dere "karrisaus" til andre retter?

Anonymkode: b0a73...28b

Jeg lager hvit saus og smaker til med karri. Jeg bruker ofte karri i kyllingretter. Jeg lager sausen ganske mild pga barna, og da drysser jeg ekstra karri over min egen mat etterpå. Hvis barna ikke skal spise så lager jeg hvitsausen ganske sterk. Fløtesauser med karri funker til mye. Kylling, pasta, fisk.. Karri er egentlig et veldig godt krydder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men jeg liker ikke hvit saus eller karri så jeg steker dem og har poteter og litt smeltet ost til, og revet gulrot :)

Samboer liker det ikke da så spiser det nesten aldri lenger nå som jeg har flyttet inn med ham. En sjelden gang om jeg er alene hjemme bare.

Anonymkode: ada8e...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker fiskeboller i hvitsaus med haugevis av karri. Blir ikke nok før greia er oransj nesten. Ahhhh deilig. Syns ikke det er "flaut" på noen måte, det er en av livrettene mine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fiskeboller er godt, men må innrømme at jeg ikke spiser det så ofte. Kanskje på tide å spise det igjen snart? 

Da jeg var fattig student på begynnelsen av 90-tallet gikk det ofte i fiskeboller. Det var noe av det billigste jeg kunne ha til middag. Én boks rakk til tre-fire måltider. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke så ofte fiskeboller til middag, men av og til slår jeg til med fiskeboller servert i terteskjell, skikkelig gammeldags og skikkelig godt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...