Gå til innhold

Spiser folk fiskeboller i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Kim123 skrev:

Lager? Jeg kjøper fra butikken, jeg 😂

Ja, jeg mente tilbehøret da. Eller spiser du dem med gaffel rett fra boksen? :)

Ser folk nevne karri, bacon, osv som tilbehør. Noen strør karri på hvit saus på fiskebollene, andre lager karrisaus.

Jeg har nettopp foretatt en storbestilling på matvarer for en uke på Kolonial.no, og da måtte jeg bare ha en boks med fiskeboller og et krydderglass med karri også! :fnise:

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg mente tilbehøret da. Eller spiser du dem med gaffel rett fra boksen? :)

Ser folk nevne karri, bacon, osv som tilbehør. Noen strør karri på hvit saus på fiskebollene, andre lager karrisaus.

Jeg har nettopp foretatt en storbestilling på matvarer for en uke på Kolonial.no, og da måtte jeg bare ha en boks med fiskeboller og et krydderglass med karri også! :fnise:

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Poteter og gulrøtter👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i fiskeboller både som varm middag og kalde på skiva, eller rett i kroppen. 
Oijj...der glemte jeg visst å skrive hvor gammel jeg er, men det er det ikke noe å gjøre med.  :laugh: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ana0603 said:

Fiskeboller, fiskekaker, fiskepudding, fiskeburger, og t.o.m. fiskesedler! Jeg er blitt lei av fisk!

Hva er fiskesedler?

Anonymkode: 2069f...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde helt glemt ut fiskeboller!! 

Det blir middag i dag 😁 

Fiskeboller kokt i hvit saus, raspet gulrot og kokte poteter..med en dæsj karri på. Nam! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi ca en gang i måneden, guttungen kunne gjerne ha hatt det oftere.

Anonymkode: 2207f...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min venninne skulle passe poden, ville hun gjøre besøket hyggelig og minnerikt ved å lage livretten, fiskeboller!

Men akk, det ble det siste fiskebolle-måltidet for hans del. Hun gjorde nemlig slik hun pleier, har rikelig med karri I sausen! Han tok farvel med det som til nå har vært favoritten. Nå får jeg det bare når jeg spiser alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker fiskeboller i hvit saus, med masse karri! Og raspet gulrot ved siden av :spise:
De fleste jeg kjenner mellom 25-40 år er også veldig glad i fiskeboller, og spiser det med jevne mellomrom. 

Fiskepudding derimot hører jeg veldig sjeldent at noen spiser 😮  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kontormus skrev:

Da min venninne skulle passe poden, ville hun gjøre besøket hyggelig og minnerikt ved å lage livretten, fiskeboller!

Men akk, det ble det siste fiskebolle-måltidet for hans del. Hun gjorde nemlig slik hun pleier, har rikelig med karri I sausen! Han tok farvel med det som til nå har vært favoritten. Nå får jeg det bare når jeg spiser alene

Det var en fin påminnelse. Tror jeg skal droppe å ha det i sausen og heller la min kresne arving selv få krydre med karrien oppå ferdig mat.

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..skal faktisk ha fiskeboller idag! Vi spiser det ca 2-3ganger pr mnd. Lager hvit saus og har poteter, gulrøtter og bacon til. Dropper karrien.

Kjenner forøvrig mange som har fiskeboller til middag. Felles for alle er at alle har barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Puff skrev:

Haha..skal faktisk ha fiskeboller idag! Vi spiser det ca 2-3ganger pr mnd. Lager hvit saus og har poteter, gulrøtter og bacon til. Dropper karrien.

Kjenner forøvrig mange som har fiskeboller til middag. Felles for alle er at alle har barn.

Ooooo..bacon sier du 🤔 Hvorfor i all verden har jeg aldri hatt det til?? Det må jo være grisegodt 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er født sent på 80-tallet og vi har fiskeboller til middag rett som det er. Har aldri tenkt over at vi kanskje er alene om dette😅. Normal husmannskost, og ungene elsker det! Vi bruker poteter og ternet bacon til. Varierer mellom hvit og gul (karri) saus. Aldri kjøpt på hermetikk da, men synes butikkene har ett godt utvalg «ferske» mellom de ulike merkene.

Takk for middagstips til i morgen🙌🏻

Anonymkode: 1bcc4...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Spiste det ikke mye som barn (er født i -91) men digger det som voksen. :biggrin:

Spiser av og til Fjordland sin, fordi jeg hverken har tid eller energi til å lage noe noen dager.

Ellers blir det mest den på boks fordi den er billigst. Også greit å kunne oppbevare den i romtemperatur, i tillegg til å slippe å tenke på dato. Kjøper jeg den i kjøledisken blir det mest sannsynlig den fra Lofoten.

Spiser grønnsaker til, og hvit saus med karri på toppen.

Anonymkode: 649e7...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sverget til Bjellands fiskeboller, men vurderer nå å prøve Vesterålens og Lofotens etter å ha lest her. Er 50 år, mannen er 50 og barna er 13 og 16.

Jeg elsker fiskeboller, mannen godtar det og ungdommen dytter de rundt på tallerkenen. Så vi har det ca 3-4 ganger i året.

Lager tykk hvit saus med krafta, melk, smør, hvetemel, litt pepper og muskat. Varmer fiskebollene i sausen. Koker melne poteter og raspa rå gulrot. Karri på toppen.

 

Anonymkode: b0a73...28b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt dette snakket om bacon til fiskebollene hørtes så godt ut (har aldri smakt det selv), så jeg måtte slenge med en pakke baconterninger også på bestillingen min på nett.

Da blir det fiskeboller til middag. Får håpe arvingen liker det...

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det innimellom. Det er godt!

Hvit saus og karri eller bacon til. Poteter og brokkoli og gulrot.

Eller så lager jeg en gryte med rød curry paste, litt av kraften fra boksen, creme fraiche og forskjellige rotgrønnsaker i terninger. Enten makaroni i gryten eller ris til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittDiva skrev:

Spiser det innimellom. Det er godt!

Hvit saus og karri eller bacon til. Poteter og brokkoli og gulrot.

Eller så lager jeg en gryte med rød curry paste, litt av kraften fra boksen, creme fraiche og forskjellige rotgrønnsaker i terninger. Enten makaroni i gryten eller ris til.

 

Så bacon er kun til fiskeboller i hvit saus? Man har det ikke hvis man bruker karri? 

Det høres for så vidt logisk ut. For karri og bacon er kanskje ingen god miks? Men hvit saus høres det ok ut til.

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bacon er kun til fiskeboller i hvit saus? Man har det ikke hvis man bruker karri? 

Det høres for så vidt logisk ut. For karri og bacon er kanskje ingen god miks? Men hvit saus høres det ok ut til.

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Jeg bruker ikke karri og bacon sammen, men hvorfor ikke egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...