Gå til innhold

Spiser folk fiskeboller i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv ikke spist fiskeboller siden nitti-tallet en gang. Men i dag så jeg en artikkel om nettopp fiskeboller, og fikk brått lyst på det. Kanskje lage det med karrisaus? Brokkoli og poteter til.

Siden de faktisk produserer og selger fiskeboller på boks fremdeles i butikkene, så må det jo bety at folk faktisk spiser det, og at mange spiser det. De spanderer jo ikke hylleplass i butikkene på et produkt som selger dårlig.

Men jeg hører aldri folk nevne at de har hatt fiskeboller til middag? Hvorfor ikke? Er det kun eldre, pensjonister osv, som spiser det kanskje? En aldersgruppe jeg ikke omgås og snakker med stadig vekk.

Så....spiser du fiskeboller i blant? Og hvor gammel er du? Hvordan spiser du eventuelt fiskebollene (tilbehør og saus)?

Anonymkode: 3d9ec...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 62 år og vi har fiskeboller til middag en sjelden gang.  Men, det er ikke fiskeboller på boks.  Kjøper "hjemmelagde" fiskeboller i spesialbutikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 og lager iblant fiskeboller med potet, grønnsaker, og kanskje litt reker eller karri i sausen:) Synes det er digg! Spiser både sånne i lake fra butikken, smått kjøper jeg "hjemmelagde" på en fiskebutikk.

Anonymkode: 4af7d...fda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Selvfølgelig spiser jeg fiskeboller, god og sunn mat. Koker dem sammen med hvitsaus, kokte poteter, kokte eller raspet gulerot, strø karri på toppen. Født på slutten  av 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kim123 skrev:

Å! Nå vet jeg hva jeg skal lage til middag(imorgen). Fiskeboller!😎😎😎

Hvordan lager du dem når du spiser fiskeboller da? :)

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp! Fiskeboller er faktisk på topp 3 av favorittmat😁 Hvit saus, karri og raspet gulrot med bønner vedsiden av... åå nå ble jeg sulten. 

Anonymkode: f6e8a...bee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50. Vi spiser av og til fiskeboller til middag, men ikke disse billige "melbollene" som mange selger. Kjøper vanligvis av merket Lofoten da disse smaker best (dessverre litt dyrere men er verdt det). Selv ikke Vesterålens fiskeboller kan måle seg med disse (og neida, jeg jobber ikke for Lofoten 😎). Karrisaus, kokt gulrot, purreløk og potet hører med.

Anonymkode: 11d70...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K22, sambuar med K25. Få ting vi er einge om i matvegen, men er det ein ting vi er einige i, so er det at fiskebollar er knakande godt!! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det av og til. Er vel eneste hermetikk jeg fortsatt bruker, av typen halvfabrikata middager 😊 Bruker Vesterålen, lager saus av kraften, har kokte poteter, revet gulrot og karri til. Er også vant med spinat i sausen fra barndommen, istedet for karri kanskje, men har ikke pleid å lage det som voksen.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 39 år og har ikke spist fiskeboller siden nittitallet.

Anonymkode: 9641a...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det spiser vi mye av. Ihvertfall et par ganger i mnd. Både jeg og barna liker det. 

Lager saus som det står på boksen, serverer med div kokte grønnsaker og poteter. Har ikke karri i sausen men strør på etterpå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilderesultat for lofoten fiskeboller

Beklager reklame og moderator må gjerne slette, men sånn ser disse ut. Det aller beste er dog hjemmelagede om man har tilgang til riktig fisketype (fersk, ikke frosset, hysefilet) og kan "kunsten" 

Anonymkode: 11d70...e1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker fiskeboller. Lenge siden sist nå, men greit med en påminnelse 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser fiskeboller ja! I hvit saus med poteter og litt forskjellig som tilbehør. Råkost, reker, bare raspede gulrøtter og iblant bacon. Nam, det er godt det. Og karri da. Hmmm

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilderesultat for lofoten fiskeboller

Beklager reklame og moderator må gjerne slette, men sånn ser disse ut. Det aller beste er dog hjemmelagede om man har tilgang til riktig fisketype (fersk, ikke frosset, hysefilet) og kan "kunsten" 

Anonymkode: 11d70...e1d

Det var fint du viste bildet, for disse har jeg ikke lagt merke til, faktisk. Må være litt blind 🙂 

Det står 65% fiskeinnhold, og det er vel kanskje mer enn Vesterålens fiskeboller på boks? 65% er jo greit innhold, ikke så verst.

Kanskje det blir Lofotens fiskeboller istedenfor Vesterålen på boks da! Nå må jeg jo bare ha det, for jeg ble så sugen på det etter å ha sett denne artikkelen:

https://www.nrk.no/nordland/norske-fiskeboller-godkjent-av-det-kinesiske-mattilsynet_--_-dette-er-verdens-storste-marked-1.14768147

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fiskeboller er godt det. Varmer dem sammen den hvite sausen. Og noen ganger spiser jeg dem rett fra boksen, og innimellom stekes de og brukes som pålegg på brødskiver. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt.    Ser du ned på dette?    :fnise:

Fiskeboller i tjukk hvit saus med melne poteter og karristrø over. Noen ganger med gulrøtter. Noen ganger med flesk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det en gang i blant. Men istedet for reker har vi ofte krepsehaler i.

Husker min gamle far var litt misfornøyd når han fikk det, kalte det sykehusmat, men han spiste det.

Anonymkode: 2069f...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Ja, selvsagt.    Ser du ned på dette?    :fnise:

Fiskeboller i tjukk hvit saus med melne poteter og karristrø over. Noen ganger med gulrøtter. Noen ganger med flesk.

Nei, nei, overhodet ikke sånn at jeg ser ned på dette! Beklager om det fremsto som det kunne være tilfellet i hovedinnlegget.

Jeg synes bare det er så pussig at jeg bokstavelig talt aldri hører folk si at de har hatt fiskeboller til middag. Er det noe folk synes er flaut å ty til? Mat på boks, liksom?

 

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...