Gå til innhold

Spiser folk fiskeboller i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg spiser ikke så ofte fiskeboller til middag, men av og til slår jeg til med fiskeboller servert i terteskjell, skikkelig gammeldags og skikkelig godt. :)

 

Uprøvd.   I terteskjell bruker jeg fiskepudding.   Men sikkert godt med fiskeboller, også.   ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Jerry Lee said:

Uprøvd.   I terteskjell bruker jeg fiskepudding.   Men sikkert godt med fiskeboller, også.   ☺

Ja, sånne lekre, små suppeboller. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Ja, sånne lekre, små suppeboller. :)

 

Ukjent her. Men er sausen tjukk med litt muskat i....hit med det.    😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarianneE said:

Ha ha, nå blir det fiskeboller til middag i morgen om det går som planlagt. Med rekeost i sausen. :sikle:

Litt rekekraft, kokt på rekeskallene, er også godt i sausen. Men pass på så det ikke blir for salt.

Anonymkode: 6b234...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskepudding er bedre enn fiskeboller. Serveres på samme måte som fiskeboller, i hvit saus med karridryss. Jeg vokste opp på sytti- og åttitallet med en mor som var litt nøye på det, og hun mente fiskeboller var et dårlig og lite velsmakende produkt. Så jeg er oppvokst med fiskepudding. 

Det er ikke noe jeg spiser nå lengre, for meg er det barnemat. Så det var en lettelse da barna ble store og jeg ikke lenger trenger å lave fiskepudding i hvit saus annenhver uke. Jeg skjønner likevel godt hvorfor barn elsker det, med den milde, runde smaken. Da jeg var barn fikk jeg faktisk lov til å mose saus, poteter og fiskepudding sammen til en masse før jeg spiste. Det var nydelig den gang, men ikke noe jeg har lyst på nå. 

Anonymkode: 52917...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Kjøpte fiskeboller som nevnt tidligere i tråden, og skulle ha det til middag noen dager senere. Det ble full nekt fra arvingen (som er i slutten av tenårene og burde være ferdig med sånne barnslige "jeg liker ikke" nykker)... Han ville absolutt ikke prøve det eller ha det til middag. Prøvde å overtale, men da ble han både sur og sint, så jeg lot det være.

Boksen med fiskeboller får stå i skapet til jeg er alene hjemme en dag. Da skal jeg kose meg med fiskeboller selv! 

Festlig at en tråd om fiskeboller faktisk er blitt 9 sider lang, haha! :) 

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Kjøpte fiskeboller som nevnt tidligere i tråden, og skulle ha det til middag noen dager senere. Det ble full nekt fra arvingen (som er i slutten av tenårene og burde være ferdig med sånne barnslige "jeg liker ikke" nykker)... Han ville absolutt ikke prøve det eller ha det til middag. Prøvde å overtale, men da ble han både sur og sint, så jeg lot det være.

Boksen med fiskeboller får stå i skapet til jeg er alene hjemme en dag. Da skal jeg kose meg med fiskeboller selv! 

Festlig at en tråd om fiskeboller faktisk er blitt 9 sider lang, haha! :) 

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Arvingen bør strammes opp!    :angry:       ((:fnise:))

 

Men når du får boksen for deg sjøl blir det jo desto mer på deg.  Det er jo bra.  Kos deg når den dagen kommer.   😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Kjøpte fiskeboller som nevnt tidligere i tråden, og skulle ha det til middag noen dager senere. Det ble full nekt fra arvingen (som er i slutten av tenårene og burde være ferdig med sånne barnslige "jeg liker ikke" nykker)... Han ville absolutt ikke prøve det eller ha det til middag. Prøvde å overtale, men da ble han både sur og sint, så jeg lot det være.

Boksen med fiskeboller får stå i skapet til jeg er alene hjemme en dag. Da skal jeg kose meg med fiskeboller selv! 

Festlig at en tråd om fiskeboller faktisk er blitt 9 sider lang, haha! :) 

TS

Anonymkode: 3d9ec...c75

Skjønner det når du kjøper den på boks. Det spiser ikke jeg heller. 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 15.52, Jerry Lee skrev:

Ukjent her. Men er sausen tjukk med litt muskat i....hit med det.    😉

Vesteraalens har suppeboller😍 (viktig å skrive med to a- er, hilsen vesteråling😏

Anonymkode: 54cb7...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vesteraalens har suppeboller😍 (viktig å skrive med to a- er, hilsen vesteråling😏

Anonymkode: 54cb7...ad9

Hvor finner du suppeboller? Kan du ta bilde av produktet?

Anonymkode: b0a73...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner du suppeboller? Kan du ta bilde av produktet?

Anonymkode: b0a73...28b

Ser du kan få kjøpt på shop.vesteraalens.no. Selv har jeg kjøpt i lokale butikker og museer. 
 

F3043F03-B766-4E01-8B60-38F5CBF375EB.jpeg

Anonymkode: 54cb7...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...