Gå til innhold

Regnbuebaby 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Oppdatering PP4 - CD 22 - 7 DPO

Fikk "skyggestrek" på testen med en gang i dag. Tok bilde etter ca 5 minutter - først et som er uredigert og deretter et hvor lys og kontrast er justert. Har lagt med testen jeg tok i går over for å sammenligne, selv om den er tørket ut for lengst. Nå gjenstår det og se om skyggen viser seg å være rosa eller grå, og om den blir sterkere. Har i allefall aldri sett en så sterk skyggestrek 7 dpo før, det er helt sikkert. Syntes streken var mer rosa enn grå, men kanskje det bare er ønsketenkning - kommer ikke frem på bildene. Til og med samboer så noe i dag, han er vanligvis helt blind for alle disse skyggene på tidlig tester. Kanskje er han bare blitt "trent" til å se de nå etter å ha måttet se så mange skygger 😂 

image.png.d3bf349752ade541d2cf0973fc45eeab.png

image.png.52149e3769a4fad95337fdcce41cb081.png

Følte meg littegrann kvalm i dag tidlig og har luft i magen. Begynner å bli forstoppet også, som er et godt tegn for meg (lol). Har ikke tett nese akkurat nå - som er det andre "sikre" tegnet. Begynner med Crinone for første gang nå straks, men måtte inn og ta blodprøve for å måle progesteron først. Vet at man kan få både litt høyere temperaturer og typiske "graviditetstegn" av progesteronen så må være obs på dette fremover. Er også klar over at jeg sikkert får monster-PMS, så kanskje like greit at samboer er bortreist i helgen 😂

Grafen går som den går, bare en liten økning fra i går.

image.png.4c877fded6da654c202f10e2a86818a7.png

image.png.eb9e07169b04a24a155666bd8a96af39.png  

Her er alle pinnet slik at eggløsning er dag 14. 

image.png.904bec8300e53f9f817a3b582b7a6337.png

image.png.ffa3230b828049affde1d65121c9b8f1.png

 

 

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Vestalinn skrev:

Ja 😄 Tenkte å starte i dag 7dpo, måtte ta blodprøve for å måle progesteron i dag - så tar det nå snart :) Kanskje ikke helt optimalt å begynne midt i lutealfasen, men kan vel ikke skade?

Så spennende! Nei, tror ikke det kan skade 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Vestalinn skrev:

Oppdatering PP4 - CD 22 - 7 DPO

Fikk "skyggestrek" på testen med en gang i dag. Tok bilde etter ca 5 minutter - først et som er uredigert og deretter et hvor lys og kontrast er justert. Har lagt med testen jeg tok i går over for å sammenligne, selv om den er tørket ut for lengst. Nå gjenstår det og se om skyggen viser seg å være rosa eller grå, og om den blir sterkere. Har i allefall aldri sett en så sterk skyggestrek 7 dpo før, det er helt sikkert. Syntes streken var mer rosa enn grå, men kanskje det bare er ønsketenkning - kommer ikke frem på bildene. Til og med samboer så noe i dag, han er vanligvis helt blind for alle disse skyggene på tidlig tester. Kanskje er han bare blitt "trent" til å se de nå etter å ha måttet se så mange skygger 😂 

image.png.d3bf349752ade541d2cf0973fc45eeab.png

image.png.52149e3769a4fad95337fdcce41cb081.png

Følte meg littegrann kvalm i dag tidlig og har luft i magen. Begynner å bli forstoppet også, som er et godt tegn for meg (lol). Har ikke tett nese akkurat nå - som er det andre "sikre" tegnet. Begynner med Crinone for første gang nå straks, men måtte inn og ta blodprøve for å måle progesteron først. Vet at man kan få både litt høyere temperaturer og typiske "graviditetstegn" av progesteronen så må være obs på dette fremover. 

Grafen går som den går, bare en liten økning fra i går.

image.png.4c877fded6da654c202f10e2a86818a7.png

image.png.eb9e07169b04a24a155666bd8a96af39.png  

Her er alle pinnet slik at eggløsning er dag 14. 

image.png.904bec8300e53f9f817a3b582b7a6337.png

image.png.ffa3230b828049affde1d65121c9b8f1.png

 

 

Oioi! Ser en strek ja! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yucca1 skrev:

Oioi! Ser en strek ja! 🤩

Så bra!! Håper det er starten på noe bra :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering PP 4 - CD 25 - 10 dpo

Blæh, innser at One Step testene gir falsk positiv test. Dvs, de gir svak strek uavhengig om man er gravid eller ikke. Føler meg ganske dum. Det betyr at PP2 (fra oktober til november 2019) ikke var en kjemisk graviditet likevel. Hadde samme svakt positive testene da også. Forrige syklus (PP3) brukte jeg andre tester med 25 ml sensitivitet, så det vet jeg sikkert var en SA/kjemisk graviditet. Men likevel. Det er bra jeg «bare» har mistet to ganger, og ikke tre.

Er fremdeles to dager til IKM, onsdag 08.01.2020, men håpet er borte. Forstoppelsen (alltid er solid tegn på graviditet for meg) er løsnet og jeg har hatt fantastisk fordøyelse siste fire dagene. Det er ikke spesielt lovende. Er littegrann kvalm, litt ømme bryst, og har kramper i nedre mageregion, men alt dette er mest sannsynlig progesteronen. Temperaturene mine er veldig lovende, men det er garantert progesteronen som gjør det også.

One Step testene skal i søpla så snart mensen kommer. Har bestilt noen få tester fra babyplan. Nok til at jeg ikke kan sløse.

Neste prøveperiode kommer jeg sikkert bare til å tempe akkurat litt rundt eggløsning slik at jeg vet at den har skjedd og kan starte på progesteron. Samboer er enig i at det er lurt. Føles litt sykt ut å ha våknet hver morgen kl 06.00 siden midten av september..

Jeg går inn i en svært hektisk periode på jobb fremover. Det er positivt. Håper jeg klarer å drukne meg litt i arbeid. Kanskje klarer jeg å gå en halv dag uten å tenke på «prosjekt baby» etterhvert?

Det hjalp å skrive meg tom her. Eller kanskje det var de 200 g med melkesjokolade som samboer kjøpte med til meg.

4955E090-A7E4-4C98-A330-87952C87C5AF.jpeg

8E631DD1-A2A9-4C25-AEBA-52C6E76D49B5.jpeg

ABA720DC-980A-4819-B162-A278D8B659CF.jpeg

F775B4B9-F964-43FE-89F1-4B9D2848E59F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig når du innser at testene viser falskt positivt uansett hva realiteten er. Men babyplan er nå i hvert fall safe 👌🏼

Også kjedelig at du har en mistanke om at du ikke blir gravid basert på hva du kjenner på... Det er nok garantert progesteron som lurer temperaturen... Jeg har drevet med temping ifbm forsøk, det er jo egentlig bare bortkastet 🤷‍♀️

Smart å bare tempe rundt EL, strengt tatt trenger man jo ikke gjøre det hele syklusen måned etter måned måned... Jeg har tempet mellom 0520 og 0600 siden juni -18 😬😴

Håper du klarer å få fokuset litt vekk fra baby med en hektisk jobbperiode fremover, «prosjekt baby» kan bli ganske så altoppslukende i lengden 🤭 Bra det hjalp å få ned noen ord her, eller om det var sjokoladen som hjalp - same same 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kjedelig når du innser at testene viser falskt positivt uansett hva realiteten er. Men babyplan er nå i hvert fall safe 👌🏼

Også kjedelig at du har en mistanke om at du ikke blir gravid basert på hva du kjenner på... Det er nok garantert progesteron som lurer temperaturen... Jeg har drevet med temping ifbm forsøk, det er jo egentlig bare bortkastet 🤷‍♀️

Smart å bare tempe rundt EL, strengt tatt trenger man jo ikke gjøre det hele syklusen måned etter måned måned... Jeg har tempet mellom 0520 og 0600 siden juni -18 😬😴

Håper du klarer å få fokuset litt vekk fra baby med en hektisk jobbperiode fremover, «prosjekt baby» kan bli ganske så altoppslukende i lengden 🤭 Bra det hjalp å få ned noen ord her, eller om det var sjokoladen som hjalp - same same 🙏

Takk for noen fine ord og smarte råd 😊❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering PP 4 - CD 26 - 11 dpo

Nå venter jeg på at mensen skal komme. Kjenner de kjente murringene i dag. Testene er som de pleier. Svikefullt skyggete 😅 Håpet er ikke ute før tanta kommer, men er ganske Ok med at det ikke går. Vil bare få mensen så jeg kan starte ny syklus og slappe av litt. Fokusere på den stakkars jobben min. 

 

83D479FC-0143-4C96-91D5-161D453ED8DA.jpeg

77889479-AE91-48B3-8EA5-EAD171909E5C.jpeg

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vestalinn skrev:

Oppdatering PP 4 - CD 26 - 11 dpo

Nå venter jeg på at mensen skal komme. Kjenner de kjente murringene i dag. Testene er som de pleier. Svikefullt skyggete 😅 Håpet er ikke ute før tanta kommer, men er ganske Ok med at det ikke går. Vil bare få mensen så jeg kan starte ny syklus og slappe av litt. Fokusere på den stakkars jobben min. 

 

83D479FC-0143-4C96-91D5-161D453ED8DA.jpeg

77889479-AE91-48B3-8EA5-EAD171909E5C.jpeg

Har du prøvd noen andre tester denne måneden? Synes jeg ser en svak stigning jeg altså, men du har kanskje dobbeltsjekket med vann eller samboers urin og fått skygger på den måten? Er jo baaaaare 11 DPO ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prøverpåny skrev:

Har du prøvd noen andre tester denne måneden? Synes jeg ser en svak stigning jeg altså, men du har kanskje dobbeltsjekket med vann eller samboers urin og fått skygger på den måten? Er jo baaaaare 11 DPO ;)

Skal tenke på det :) Kan se i morgen om ikke tanta kommer! Sist jeg fikk positiv var det ikke før dagen etter IKM 🤞🏼Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med disse skyggelinjene 😔😓 men det skal da ikke være skyggelinje hvis linjen kommer innenfor tidsfristen? Så utrulig kjedelig med falsk håp, men håpet er jo der så lenge mensen ikke er kommet. Godt å høre at du har funnet roen med at det kansje ikke går denne runden ❤ men krysser allikvel fingrene for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, snurk skrev:

Merkelig med disse skyggelinjene 😔😓 men det skal da ikke være skyggelinje hvis linjen kommer innenfor tidsfristen? Så utrulig kjedelig med falsk håp, men håpet er jo der så lenge mensen ikke er kommet. Godt å høre at du har funnet roen med at det kansje ikke går denne runden ❤ men krysser allikvel fingrene for deg!

Jaja, det får være til advarsel til alle som får lyst til å kjøpe billige One-Step tester på ebay fremover! Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering PP4 - CD 27 - 12 dpo (IKM)

Kom på at jeg fikk en babyplan test som prøve en gang jeg bestilte derfra. Ikke tidlig test da. Tok den i dag sammen med min sedvanlige blå fra One Step. Så den nederste blå og den fra babyplan er fra i dag - 12 dpo. Ingen ting å skimte på den fra babyplan. Så jeg tok ikke progesteron i dag, og prøvde samtidig og pirke ut alt som har "samlet" seg opp oppi der. Herlighet for noe gris. Merker stoffet har tørket ut hele innsiden av skjeden, var nesten umulig å få en finger langt nok opp til å lirke ut klumpene. Sorry for TMI. Har nå også pakket ned alle "supplementene" mine utenom Vitex og Nycoplus Gravid (multivitamin og omega 3) for denne gangen.

image.png.c4b32ea340028e54531c5cefb69eec16.png

image.png.c94dac49ad39d2ab63ae601d74e7f8b4.png

 

Temperaturene har begynt å synke, så jeg håper det betyr jeg kan få begynne på ny syklus snart. Er klar over at både progesteronen og Vitex kan gjøre at det tar litt tid før jeg får blødning. 

Neste syklus skal jeg kun tempe fra ca CD 8 til FF har funnet eggløsning. Det skal bli deilig! Skal prøve å vente til IKM med første test. Hvis ikke jeg klarer det skal jeg i allefall vente til 9 dpo. Å vente til 9 dpo er ganske bra for meg som pleier å teste fra 6-7 dpo 😂

image.png.4c9d3313adeafea3ab4d42963f03aada.png

Ikke la dere lure av høy temp! Det er bare progesteronen. 

image.png.0573efeb0d4da5d6659dec108c650c41.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering blodprøveresultat - Progesteron

Ok, har litt sjokk her. Testet som sagt 7 dpo (cd 22), som var midt mellom mens og eggløsning. Da skal progesteronproduksjonen være på sitt høyeste. Dette var før jeg begynte på Crinone vel og merke. Jeg fikk 5,4! Tenkte den kom til å være lav, men trodde aldri den skulle være så sinnsykt lav som den faktisk var. 

Gynekolog Mette Moen skriver at den bør være over 10 for å anta at det har skjedd en eggløsning.. :klo: Jeg fikk riktig nok ikke en positiv strimmeltest (eggløsning) denne mnd, men fikk fast smiley på CB digital dobbel hormonindikator og fikk jo klart temperaturhopp. 

Basert på at man har eggløsning dag 14 så fant jeg disse referanseområdene. (Jeg fikk eggløsning dag 15, og "testet" da dag 21 i følge brakkene under). Man skal teste midt mellom eggløsning og mens.

image.png.efb3debfd87e9673225d2684d35b1ed6.png

Mette Moen skriver også et annet sted at den bør være over 20 når man tester midt i lutealfasen for å være tilstrekkelig høy for å livnære et embryo.

Svært kjedelig. Men godt å få svar på. Skal ta det opp med gynekologen når jeg skal dit i februar. Venter på svar fra legen om det bør følges opp før det. Er ikke Crinone den svakeste av progesterontilskuddene? Finnes det sterkere saker? Har jeg egentlig eggløsning? Bør jeg ta noe for å få eggløsning også? Har så mange spørsmål. Skal ta de videre med lege/gynekolog, så ser vi hva de sier.

Mensen kom nå, og det var ganske deilig i grunnen. Starter PP5 med blanke ark og blank graf. Ny mulighet for regnbuebaby 2020❤️ 

image.png.5a30f82207ba6e10eb90f6f639c1cf9f.png

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja se der! Så greit med svar, selv om det ikke var et svar du håpet på. 

Jeg har brukt lutinus og cyclogest. Lutinus var mye gris. Foretrakk cyclogest, men den er endel dyrere enn lutinus. Lutinus er 100 mg mens cyclogest er 400 mg. Vet du også kan få i sprøyteform, men det får ikke jeg dekt via ivf så da har vi heller gått for cyclogest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hm ja se der! Så greit med svar, selv om det ikke var et svar du håpet på. 

Jeg har brukt lutinus og cyclogest. Lutinus var mye gris. Foretrakk cyclogest, men den er endel dyrere enn lutinus. Lutinus er 100 mg mens cyclogest er 400 mg. Vet du også kan få i sprøyteform, men det får ikke jeg dekt via ivf så da har vi heller gått for cyclogest. 

Tusen takk for svar! Frister å be om det sterkeste som er, så det er kanskje Cyclogest det da! Er det Cyclogest grisete som lutinus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vestalinn skrev:

Tusen takk for svar! Frister å be om det sterkeste som er, så det er kanskje Cyclogest det da! Er det Cyclogest grisete som lutinus? 

Jeg mener cyclogest er minst grisete. Ligg 20 min etter du har satt den, så går du på do, og da får du tørket vekk omtrent all rester. Får sjeldent mer rester i trusa 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg mener cyclogest er minst grisete. Ligg 20 min etter du har satt den, så går du på do, og da får du tørket vekk omtrent all rester. Får sjeldent mer rester i trusa 👍

Høres fantastisk ut! Takk for hjelp! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd å se at tanta kom :( disse testene kan virkelig lure en trill rundt.. Så bra at du fikk svar på blodprøvene, dette er noe som kan gjøres noe med så det lover bra 😀 håper du får tatt det opp raskt slik at du slipper å vente 🤞🏼

Jeg lærte absolutt noe nytt om progesteron og hvordan dette tas, har aldri hørt om dette! Håper du finner noe som høres litt mindre grisete ut enn det du har brukt nå. Om ikke så er det vel verdt det om man får en liten spire til slutt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...