Gå til innhold

Regnbuebaby 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Hei,

Da er det min tur å opprette prøverdagbok. Jeg har så lyst til å finne noen å dele denne prosessen med! Kanskje få noen syklusvenner også. I det minste får jeg et sted å skrive om alt.

Vi er et par hvor jeg er i slutten av 20-årene og min kjære i starten av 30-årene. Vi begynte å prøve på vårt første barn i juli 2019 og traff da rett på eggløsning og ble gravide. Fikk første positive test 30 juli. Gleden var stor, og jeg planla alt fra navn til tapet på barnerom innen et par dager etter positiv test. Noen uker etter positiv test hadde jeg allerede kjøpt babyklær. Tok med andre ord alle gleder på forskudd. Første uken i september fikk vi se hjerteslag på tidlig ultralyd, og jeg beroliget meg med det jeg hadde lest på internett, at "etter man ser hjerteslag er det 95% sjanse for at ting går bra".

16 september kjente jeg et stikk i magen og fikk småblødninger. Dette vakte stor uro, og jeg fikk ultralyd 17 september. Der ble det påvist at det ikke var liv lenger. Ble satt på medisinsk abort 20 september, men etter 6 kurer skjedde det fremdeles ingenting. Fikk utskrapning dagen etter. Var alltid i fysisk fin form. To uker senere gikk jeg på en psykisk smell og var generelt langt nede. Følelsen av at jeg ikke hadde fått til graviditeten smittet over på andre deler av livet og jeg følte ikke jeg fikk til noe annet heller. Følte jeg underpresterte på jobb, var en dårlig kollega, kjæreste, datter, venn og alt. Misnøyen gjorde at jeg lett følte meg såret ift kjæreste, familie, kollegaer, etc. Løsningen ble å ta opp igjen treningen som jeg hadde latt forfalle litt under graviditeten (hadde ikke energi til å trene). Sakte med sikkert løsnet alt annet, og jeg føler meg i dag helt fin igjen. Nå er jeg mest opptatt av å bli gravid igjen!

Da jeg var gravid gjorde jeg alt "riktig". Lå unna alt av mat gravide ikke skulle spise, kuttet kaffe, sluttet å snuse på dagen, kastet nesesprayen, sluttet på sovemedisiner, gav bort hudpleieprodukter som inneholdt syrer som ikke var trygge for gravide, turte nesten ikke trene eller ha sex. Jeg klarte ikke samle hodet på jobb, ville bare planlegge babyrom, navn, alt mulig. Likevel gikk alt gale.. Når jeg blir gravid igjen jeg forsøke å ha et mer avslappet forhold til ting. Prøve å leve mest mulig normalt, ikke stoppe å trene, forsøke å holde oppe produktiviteten på jobb og ikke stoppe å ha sex. Man er tross alt ikke garantert at ting går bra etter man har fått positiv test.. 

Jeg bruker fertility friend og tar temperaturen hver morgen. Bruker også billige stimler fra ebay samt den lilla digitale eggløsningstesten til Clear Blue. Jeg bruker også appen Premom som tolker strek-styrken på EL-strimlene for meg og legger inn nivå i temperaturgraf. Veldig anbefalt app! Etter MA kjøpte jeg boken "Taking charge of your fertility" av Toni Weschler, og den slukte jeg rått på to dager. Så utrolig lærerik. Føler jeg har fått litt mer kontroll på temping, hormoner, sykluslengde, eggløsning, utflodstyper, livmorshals-tafsing, for å nevne noe. Anbefales for alle som liker å nerde seg på dette området. Mine nærmeste venner synes nok jeg er i overkant oppslukt av hele prosessen, men for min del har det blitt en positiv og spennende ting. Dette er kanskje også litt av grunnen til at jeg ønsker å dele med likesinnende her inne - som ikke bare sier "slapp av så skjer det nok". Det er nok sannsynlig at jeg endrer syn på hvor "spennende" denne prosessen er med tiden når vi har prøvd litt..

Ellers føler jeg det har eksplodert med gravidnyheter i venne- og bekjentkretsen nå. Det er litt sårt å tenke på at vi kunne fått nesten helt jevngamle babyer og kunne hatt store deler av permisjonstiden sammen, men tenker at dette er det ikke for sent for. Vi er tidlige i prøveprosessen, men har allerede fått føle på litt opp og nedturer. Vi må vel regne oss som heldige som vet at vi får til å lage en spire. Per nå er vi fremdeles håpefulle og optimistiske. 

Fortsettelse følger! 

Prøveperiodene etter aborten:

Syklus 1 - fra utskrapning 21 september til 14 oktober: Her hadde jeg nivåer av HCG gjennom hele perioden. Var hos legen tre ganger og fikk påvist gradvis nedgang. Stoppet å gå til lege da HCG var på 22. Fikk tilslutt en "ikke gravid" fra Clear Blue digital med ukeindikator, så da sluttet jeg å bekymre meg for HCG nivå. Temperaturene var merkelige gjennom hele perioden, og jeg konkluderte med at jeg ikke fikk eggløsning denne syklusen. Fertility friend antok først at eggløsning skjedde dag 15, men fjernet linjene etter stund da de fleste av temperaturene etter dag 15 la seg under coverline. Var nesten litt lettet da mensen kom og jeg kunne legge den merkelige syklusen bak meg, og begynne på nytt.

image.png.9297704577d8090f8f6c96bddb790440.png

 

Syklus 2 - 15 oktober til nå: Er nå på syklusdag 22, fikk påvist eggløsning syklusdag 14. Bekreftet av EL-tester og temperaturer i fertility friend. Vi traff svært godt på sex i denne perioden, traff O-5,O-3,O-2,O-1 og O. Nå er jeg 8 dpo og venter på positiv test. Begynte å teste hver dag siden 7 dpo. Synes jeg ser strek allerede, men kan hende det bare er skygge eller at jeg ser syner. Farsdag er  10 november, så jeg har et ønske om å kunne gi far en gladnyhet denne dagen, men vi får nå se.

image.png.9e2b643845d598442dab484316d89be6.png

Oppdatert etter syklusslutt: Denne syklusen endte i en kjemisk graviditet.

image.png.f247cd3626ba23ee20489474ab388227.png
 

Syklus 3 - 9 november til 13 desember. Fikk positiv test 7 desember. Begynte dessverre å blø 13 desember. Syklusen endte i SA/kjemisk i uke 4+5 - 5+0. 

image.png.00d91ed14acffcd39931809d5b6fd2c0.png

 

 

 

 

Endret av Vestalinn
La til mer informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer ikke la være å tenke på at timingen ville vært fantastisk dersom alt klaffet denne prøveperioden. Da kunne vi annonsert gladnyheten til familiene våre på julaften. Ville også vært i uke 12 når jeg er tilbake på jobb etter nyttår og kunne annonsert det der også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Deler av det du har skrevet kunne jeg like så gjerne ha skrevet 🤭

Vi så hjertet slå på ultralyd, men et par uker senere hadde det stoppet. Da ble det medisinsk abort, som for øvrig er noe av det mest traumatiske jeg har opplevd i hele mitt liv. 
Så enig med deg at man må ikke slutte å leve selv om man blir gravid, jeg sluttet å trene, hadde ikke sex og kuttet bort alt fy-mat for gravide. Jeg ble sykemeldt tidlig for jeg ble dårlig nærmest over natten til 5+0, så var lite på jobb i denne perioden. Jeg, som deg, fungerte dårlig på jobb. Hodet mitt var et helt annet sted 🤷‍♀️ 
Jeg bruker også fertility friend og temper hver dag 👍🏼 Charten min var helt merkelig etter aborten og det tok lang tid før tempen var på normalt nivå igjen. Hadde heller ingen el første syklusen etter aborten, men den syklusen ble uansett avbrutt av fremkalt blødning av primolut pga ferietur i sommer. 

Vi har prøvd siden juni-18 og gikk inn i det med godt mot. Vi er (dessverre) inne i prøverørsbobla og har vært det en god stund allerede (begynte i februar). Jeg er bare drittlei hele opplegget og kan ikke bli gravid igjen fort nok. Akkurat nå haster det mest for meg med å bli gravid før opprinnelig termindato er - og den nærmer seg fort (januar) 🤭 Det er nesten til å grine av hele greia... Som du kanskje skjønner så synes ikke jeg det er verken positivt eller spennende lenger 😬 

Kjenner meg også veldig godt igjen i at mange rundt har fått baby... Tror jeg har ca 10 venninner som har fått baby i år og jeg skulle jo egentlig hatt deler av permisjonen min samtidig som noen av dem. Det er trist å tenke på...


Håper du kan fortelle gledelige nyheter på farsdagen 🙏 Spennende dager fremover :) Følger deg videre ❤️😊🤞🏻
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hei! Deler av det du har skrevet kunne jeg like så gjerne ha skrevet 🤭

Vi så hjertet slå på ultralyd, men et par uker senere hadde det stoppet. Da ble det medisinsk abort, som for øvrig er noe av det mest traumatiske jeg har opplevd i hele mitt liv. 
Så enig med deg at man må ikke slutte å leve selv om man blir gravid, jeg sluttet å trene, hadde ikke sex og kuttet bort alt fy-mat for gravide. Jeg ble sykemeldt tidlig for jeg ble dårlig nærmest over natten til 5+0, så var lite på jobb i denne perioden. Jeg, som deg, fungerte dårlig på jobb. Hodet mitt var et helt annet sted 🤷‍♀️ 
Jeg bruker også fertility friend og temper hver dag 👍🏼 Charten min var helt merkelig etter aborten og det tok lang tid før tempen var på normalt nivå igjen. Hadde heller ingen el første syklusen etter aborten, men den syklusen ble uansett avbrutt av fremkalt blødning av primolut pga ferietur i sommer.  

Vi har prøvd siden juni-18 og gikk inn i det med godt mot. Vi er (dessverre) inne i prøverørsbobla og har vært det en god stund allerede (begynte i februar). Jeg er bare drittlei hele opplegget og kan ikke bli gravid igjen fort nok. Akkurat nå haster det mest for meg med å bli gravid før opprinnelig termindato er - og den nærmer seg fort (januar) 🤭 Det er nesten til å grine av hele greia... Som du kanskje skjønner så synes ikke jeg det er verken positivt eller spennende lenger 😬  

Kjenner meg også veldig godt igjen i at mange rundt har fått baby... Tror jeg har ca 10 venninner som har fått baby i år og jeg skulle jo egentlig hatt deler av permisjonen min samtidig som noen av dem. Det er trist å tenke på...


Håper du kan fortelle gledelige nyheter på farsdagen 🙏 Spennende dager fremover :) Følger deg videre ❤️😊🤞🏻
 

Takk for at du deler, det setter jeg stor pris på. Skjønner godt følelsen du har nå som termindato nærmer seg, og ingen ord er egentlig til trøst.. Trodde selv dette kom til å ta tid og at jeg også kom til å havne inne prøverørsbobla, sammen svigerinne, og nærme venner som har gått gjennom det samme - alle med sprell levende babyer på fanget i dag. Føler at prøverør og lenger prøvetid (år+) er normalen for over halvparten av min nærmeste. Resten har blitt irriterende raskt gravide og mange har sluppet å miste på veien (heldigvis for de). Det er også litt sårt at man er frarøvet den "naiviteten" man hadde ift graviditet før man opplevde å miste. Man vet at man kommer til å ha en liten iboende frykt for å miste igjen uansett, neste gang det klaffer. Men vi får være flinke å prioritere å leve livet som vanlig når det skjer. For gravide blir vi jo på et aller annet tidspunkt ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi skal bli gravide på et tidspunkt, på veien dit må man bare godta at man ikke vet akkurat når det skjer 🤭🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 23 / 9 DPO

9 dpo og litt sterkere skyggestrek. Blir nesten litt redd her. Men fikk «ikke gravid» på Clear Blue Digital med ukeindikator da, men det er gjerne for tidlig å teste med den. I følge fertility friend sin statistikk får 16,2 % av de som er gravide positiv test med One Step (den jeg bruker, fra ebay) 9 dpo, mens bare 10,7 % får positiv test med clear Blue digital 9 dpo. Forrige graviditet (som endte i MA) fikk jeg positiv CB digital 11 dpo.

Prøver å holde hodet kaldt her. Ikke ta alle gleder på forskudd. Mensen kan jo komme, og jeg vet jo altfor godt at jeg ikke har 100% garanti for at ting går bra om den ikke kommer. Føles rart ut å ikke dele mine små håp med min kjære (ønsker å Evt overraske han på farsdag på søndag). Derfor er det godt å kunne dele litt her inne i stedet. 

9A825D3B-9CDD-4AD5-A201-3E7BE6FE37E7.jpeg

Dagens chart

image.png.748d8fefee6c67265fb2cbd14cad93dc.png

Også fra fertility friend

image.png.d7807c385f0cc57d375ccfcfdae375a0.png

 

Endret av Vestalinn
La til mer informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i at det er en strek nr 2 der :) søtt vanskelig å se om det er farge på den - men det er jo fortsatt ganske så tidlig 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Helt enig i at det er en strek nr 2 der :) søtt vanskelig å se om det er farge på den - men det er jo fortsatt ganske så tidlig 🤞🏻

Har redigert kontrasten på bildet, så kan hende jeg lurer meg selv helt trill rundt her 😂 Men krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 24 / 10 DPO

Ser at strekene tørker raskt ut og forsvinner, men det er for så vidt greit. Så sitter man ikke å tolker tester etter at avlesningstidspunkt er forbi. Dagens strek er enda tydeligere enn foregående dager. Tenker kanskje å ta ny Clear Blue Digital i morgen tidlig. Var 11 DPO jeg fikk positiv digital sist gang, uten at det trenger å legge lista for denne syklusen. Er ca 3 - 5 IKM, alt etter hvilken app som brukes. Lite dramatikk i temperaturene. Klarer ikke unngå å legge merke til at de er litt lavere enn fra forrige graviditetssyklus på samme tidspunkt, men følger ca samme mønster. Lite symptomer. Litt tett i nesa noen dager, og fordøyingen har gitt små signal på å bli tregere. Har også blitt trøttere.

Første graviditetstegn første 2-3 ukene etter DPO forrige gang var

1. Tett nese

2. Tregere fordøying og oppblåsthet

3. Ømme bryst ca fra IKM dato

4. Fyldigere bryst

5. Trøtthet

6. Luft i magen

Uten bilderedigering

8B4FBC40-7F41-42E4-A661-3558C8705FFB.jpeg

Med redigering

78E79549-44FD-4477-9862-F90ED620BBE4.jpeg

Dagens Chart

Capture.JPG.4bb5bc088ea5479088070387fbbd2fee.JPG

 

Endret av Vestalinn
La til mer informasjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Der er det jo en svak strek..? 🤞🤞

Tror det, men den forsvinner så raskt og nå ser den nesten lik ut som alle andre dager. Får vente på hva CB digital sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 25 / 11 DPO

Lite nytt. Samme streker som tidligere. Klarte ikke dy meg i går så holdt meg 5 timer før jeg tok en CB digital som var negativ. Så tok ikke CB digital som planlagt i dag tidlig. Tok i stedet en billigere Apotek 1 test med sensitivitet på 25. De jeg tar til vanlig har sensitivitet på 10.

Føler utviklingen fra jeg mistenkte strek 7 dpo til i dag er svært svak. For svak. Er ikke så optimistisk. Tipper mensen kommer på søndag-tirsdag som den skal, og at dette blir en kjemisk.

Ellers er jeg dørgende trøtt og har begynt å sove middag denne uken. Ikke helt likt meg. Kjenner også små "knip" i nedre mageregion. Som om noe skjer. 

Noen som har tips til når jeg tidligst kan ta en ny CB digital? I morgen? På søndag? Har bare en igjen.

Nederste strimmel er fra i dag, bildet er tatt innen avlesningstiden. Bildet viser generelt utvikling fra 6 DPO til 11 DPO i dag. 

EEE69884-5824-49AD-8817-C72AEB5A53E3.jpeg

Med redigering

58347AD3-ED67-45C2-B840-C797E9A146E8.jpeg

Nedenfor her har jeg i dag testet med Apotek 1 sin test med høyere sensitivitet (25). Ikke så mye å se her, kanskje en skygge om man legger godvilje til. Bildet er redigert etter alle kunstens evner. 

8971257F-CA57-4023-B63F-9C76BEF9533B.jpeg

Dagens chart under. Hadde en temperaturdrop i dag.

image.png.a03f9900af88a056ca736af00096e649.png

Nedenfor har jeg lagt over temperaturgrafen fra da jeg var gravid i juli. Ser ikke så bra ut sånn sett.

image.png.71a56d9e24630ecc8c54f811120270e6.png

Endret av Vestalinn
La til mer informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse tanker CD 25 / 11 DPO 

Dersom jeg faktisk er gravid denne perioden håper jeg at det er ok å fortsette å skrive i denne prøverdagboken. For meg er positiv test ingen garanti for at ting går bra. Dersom jeg er gravid nå blir det noen milepæler som må krysses før jeg kommer til å regne meg helt sikker på at graviditeten går bra.

1. Gå til lege neste uke og se at HCG stiger som den skal

2. Ta en tidlig UL i midten av desember i uke 9-10 for å se at ting er som det skal. Ønsker å oppdage en evt MA så raskt som mulig og ha tid til å "ordne opp" før jul. Forrige graviditet gikk jeg til tidlig UL da jeg var 6+6. Da var det ikke mulig å se hjerteslag og jordmor daterte fosteret til å være 5+5. Fikk ny UL to uker senere og det var de lengste to ukene jeg har gått gjennom. Heldigvis var der da hjerteslag (selv om den forsvant senere). Poenget er at jeg aldri igjen skal dra på tidlig UL igjen før tidligst uke 8-9. Snakk om å påføre seg selv unødvendig mye bekymringer.

3. Ta en tidlig UL 6 januar 2020, som ville blitt 12+0, for å sørge for at det er liv før jeg sier til kollegaer at jeg er gravid.

Dersom alt går bra på disse 3 punktene skal jeg slippe løs gleden og regne meg som "trygg".

Heldigvis skal jeg på ferie til varmere strøk fra 27 november til 12 desember, samt juleferie fra 20 desember til 1 januar, så får ruge i fred og ro og slipper å la evt bekymringer gå for mye utover jobb. For det er jobb som lider mest. Hvis noen har tips til å fungere på jobb når man venter på EL, venter på å teste, venter på å se at ting går bra med foster - så blir jeg glad. For her sliter jeg veldig. Heldigvis var jobben svært forståelsesfull forrige gang, også når det gikk gale og aborten var et faktum. Men dersom jeg skal prøve og feile i lengre perioder kommer jeg til å bli en svært lite produserende ansatt om jeg ikke klarer å ta litt grep snart.

Endret av Vestalinn
La til mer informasjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg masse lykke til ☺️ Jeg er nylig gravid men har lav HCG stigning, så tenker vi er på samme Berg og dalbane av følelser her. Jeg følger deg i spenning på hvordan dette går ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innlegget ditt i ikm tråden, vil bare sende en klem 🌸:hug: det kommer til å skje, det er positivt at du ble gravid igjen så raskt etter utskraping, selv om det var kjemisk 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering PP 3 - CD 3

Da kom mensen og prøveperiode 2 endte i en kjemisk graviditet. Jeg har det ganske bra. Har vært omringet av samboer og gode venner hele helgen, så vi snakket ut om det der og da.

Hadde jo mine mistanker dette kom til å skje av flere grunner:

1. Temperaturen sank etter 8 dpo / CD 22 (men aldri under coverline på 36.25)

2. Testene ble aldri sterkere enn de var 10 dpo, testen jeg tok 12 dpo var til og med svakere.

Av grafene temperaturene under ser man at grønn graf (da jeg ble gravid i juli) og blå graf (den som nettopp ble avsluttet) er ganske forskjellige etter CD 21. Rosa graf er første syklus etter utskrapning, så den levde sitt eget liv ;)

Mensen som kom nå har vært 2 eller 3 ganger sterkere enn vanlig, så her er det noe som har blitt skylt ut. Temperaturene har også brukt to dager på å synke ned under coverline igjen. Jeg har altså vært gravid igjen. Av en eller annen grunn er det viktig for meg å få anerkjent at jeg var gravid nå (noen dager), selv om det ikke gikk. 

image.png.6f9d510a2f5a65005871f6bd6ac6821f.png

Dette er den første normale syklusen jeg har logget, så nå sitter jeg på fakta om syklusene mine som jeg ikke var klar over. For det første er de veldig korte! Bare 25-26 dager lange. Eggløsning skjer normalt mellom CD 13-15, og lutealfasen (som jeg aldri har hatt tall på før) er bare 11 dager. Håper de ikke er problematisk korte. Heldigvis er der mye man kan få av behandling for å behandle akkurat dette om jeg får flere kjemiske graviditeter og mistenker at kort lutealfase er problemet.

Ellers har jeg snakket med sambo om hvordan jeg kan hjelpe han å "prestere" hver dag når jeg kommer inn i fertilitetsvinduet mitt nest siste uken i november. Helt konkret, om jeg skal si "Nå er jeg kjempefertil! La oss ha sex!", eller om skal jeg holde det for meg selv og bare forføre han i god gammeldags stil - Han ønsket sistnevnte, ikke overraskende 😂 Forrige periode gikk jeg for første strategi, og det ble vanskelig for han å fullføre noen dager. Mye press på disse mannfolkene den uken gitt!

Neste IKM er 5.desember. Da ligger jeg på en solseng i et eksotisk og varmt land. Dersom det ikke går da heller får jeg bare lene meg tilbake, bestille en paraplydrink og blø i fred og ro i paradis. 😏 

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎10‎.‎11‎.‎2019 den 9.13, Neutral90 skrev:

Leste innlegget ditt i ikm tråden, vil bare sende en klem 🌸:hug: det kommer til å skje, det er positivt at du ble gravid igjen så raskt etter utskraping, selv om det var kjemisk 😕

Det er god trøst, tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperiode 3 - Litt stats

Eggløsning ca 21 - 23 november

IKM ca 5 desember, kommer til å teste fra 1 desember.

Ved suksessfull graviditet blir termin 15.08.2020

Magiske 12+0 blir 31.januar.2020.

 

 

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering CD 4 - Jakten på eggløsning!

Da har jeg så smått begynt å tenke på eggløsning igjen. Under har jeg lagt ved hvordan jeg tracket LH-stigningen med billige ebay strimler forrige prøveperiode. Synes dette fungerte helt topp! Trenger sikkert ikke begynne før CD 7 eller 8 med dette. Har i tillegg bestilt en ny pakke Clearblue eggløsningstester med dobbel hormonindikator fra billige-tester.no så håper den kommer frem i posten snart. Liker å være helt sikker på eggløsningsdato så jeg får lagt inn aksjer på rette datoer. Så dette blir spennende! Nå venter jeg på at mensen skal ta slutt og at jeg skal få en kjempeklump med eggehvite-slim (denne kom i CD 9 forrige syklus) som markerer starten på fertile dager (liker jeg å tro) 😊

2CF996A3-1927-4A6F-85F3-9E4EFAA376BC.jpeg

Her viser vel testene at eggløsning skjedde CD 14, noe som både Fertilityfriend og Premom var enige i etter noen flere dager med temping.

Ønsker også å tipse om gratisappen Premom som jeg bruker litt sånn sekundært til Fertilityfriend. De blir alltid enige om eggløsningsdato til slutt, men av og til kommer coverline opp tidligere på Premom. I tillegg har Premom en funksjon som scanner eggløsningsstrimler og legger inn resultatet i temperaturgrafen. Dermed vises LH-toppen dagen før eggløsning i grafen. 

IMG_2577.jpgIMG_2578.jpg

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker CD 5

Ikke så mye nytt å rapportere, men jeg har noen funksjoner i fertilityfriend jeg nylig har oppdaget som jeg synes er litt kule som kan deles (Har betalingsversjonen av fertilityfriend)

 

Chart Overlay hvor jeg har lagt på "Average + All Cyces". 

image.png.384886373566c2c0fe3636fa4b71ff35.png

 

Weight Chart, mest for å fange opp vektøkning når en graviditet er faktum. Var naturligvis på det tyngste da jeg var kommet lengst i graviditeten som endte i MA, selv om fluktuasjonene er små.

image.png.38223ab0e9a28b65724c6039a2ab21c0.png

 

Chart Duo - Hvor jeg har lagt inn temperaturene jeg hadde da jeg var gravid som duo (Rakk bare charte noen dager før positiv test). Har en følelse av at dersom fremtidige tempraturerer legger seg langt under disse i siste dagene av DPO land - er håpet ute for denne syklusen. Trenger ikke stemme, men bare en hang-up jeg har. 

image.png.e6f3f6ce670a73ab79c343bdb0d54637.png

 

Chart Duo - hvor jeg har lagt inn egen custom data funksjon hvor jeg har plottet inn TC ratio fra Premom. TC ratio (Test/Control ratio) er da et begrep ifm EL-strimler. Når EL-test er positiv ser man gjerne en teststrek som er like sterk eller sterkere enn kontroll-streken. Premom leser dette forholdet av automatisk og setter tall på det. Dette legger jeg inn i Fertilityfriend. Så en verdi på 90 betyr at teststreken er neeesten like sterk som kontrollstrek, og da nesten positiv. En verdi på 120 indikerer at teststrek er sterkere enn kontrollstrek. 100 er like sterk. Under ser jeg at TC ratio var på sitt høyeste dagen før eggløsning, noe som vi vet skal stemme. Det gjør meg rett og slett litt mer skråsikker på at eggløsning faktisk har skjedd. Kunne selvfølgelig bare brukt Premom hvor dette legges inn automatisk i temperaturgraf, men elsker fertilityfriend og vil ha denne infoen i fertilityfriend også. 

image.png.17c8838380f4ea8386eeb48e68b46a53.png

 

Conception Advisor - denne er jo fin. Bare å sette av tid i kalenderen!

image.png.6436413c6b26c9996ffe5806e0e12893.png

 

Intercourse Timing Analyzer - Ser sørgelig ut med 11 samleier sålangt i år, men har ikke chartet så lenge så den er litt misvisende ;) Siden jeg bare har chartet en normal syklus har den kun en syklus å vurdere, men vi traff tydeligvis godt på denne! Håper vi treffer på eggløsning + de tre førstkommende dagene fremover også.

 

image.png.df9a87bea291531db7e8d58d375dc3ed.png

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...