Gå til innhold

Regnbuebaby 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

 

CD 7 - Dagens chart

Ikke så mye nytt å melde. Temperaturene ligger lave og fine. Forhåpenligvis blir det ikke så vanskelig for FF å finne coverline når den tid kommer. Coverline havnet på 36.25 forrige syklus. Mensen har vært sterkere og vart lenger enn den pleier, men skylder det på den kjemiske graviditeten som syklusen startet med. Hadde egentlig tenkt å starte med EL-strimler og CB digital med dobbelhormonindikator i dag, men føler det ikke er et poeng å starte så tidlig når EL sikkert skjer CD 13-15 en gang.

Planlegger å hoppe i høyet hver dag fra CD 11-15, kanskje fra CD 10 også. Så her må jeg tenke ut noe spennende å forføre samboer med. Det er ikke til å stikke under en stol at vi har hatt litt tørrere sexliv siste årene. Kanskje mest min manglende lyst. Jeg får automatisk lyst av å tenke på at det kan bli baby av det, men jeg må få med meg mannen også. 

I den ene boken jeg har lest (What to expect before expecting) er der en del som går på at man kan time sex ift eggløsning for å øke sjansene for å få enten gutt eller jente. Visstnok er det slik at spermiene som inneholder jente-kromosonet er større, tregere men mer utholdende og har lenger levetid, men spermiene med gutte-kromoson er mindre, raskere å svømme, men dør raskere og er mindre utholdende. Poenget er at dersom man har sex kun 1 gang noen dager før eggløsning, og man har suksessfull befruktning, er det større sannsynlighet for at det blir jente. Guttespermiene kommer først frem til eggleder men dør ofte før egget slippes når det er litt ventetid. Dersom man har sex på selve eggløsningsdag eller rett før egget slippes er det sannsynlig at det er de raske guttespermiene som når frem først og får befruktet egget. Har selv ingen preferanser på kjønn enda, men kanskje det blir aktuelt å forsøke dersom vi har fått to friske jentebabyer og ønsker at baby nr 3 skal bli gutt ;)

image.png.c74d62048c3687e4535f029506fc8242.png

image.png.8ef472b01ab5536b33a676bf7173a7ab.png

Lilla: Syklus jeg ble gravid

Lyseblå: Syklus som startet med MA

Oransj: Syklus som endte med kjemisk graviditet

Grønn: Gjeldende syklus som startet med kjemisk graviditet

Mørkeblå: Gjennomsnitt

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har blitt litt revet med av ting jeg har lest om naturmedisin, så nå har jeg kjøpt litt forskjellig:

Vitex

Nature's Way, Vitex Fruit, 400 mg - Fra iHerb

Fructus Femina (Babyklister)

Bestilt fra Helsehelse.dk

Progesteronkrem

Life-flo, Progesta-Care, Body Cream - Fra iHerb

Det er ikke typisk meg å tro på virkningen til naturmedisin og urter og slikt, men når det kommer til babylaging har jeg heller en "det kan jo ikke skade" holdning. Er villig til å prøve det jeg kan for å få spiren til å sitte. Jeg liker også følelsen av å ha gjort det jeg kan for at ting skal klaffe. 

Endret av Vestalinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10 - Dagens chart

Har fremdeles bare sirkel (og ikke smiley) på CB sin EL-test med dobbelhormonindikator. Forrige periode fikk jeg blinkende smiley CD 10, så her ligger jeg en dag bak. Altså ingen østrogenstigning per nå. Kan hende eggløsning blir noe forskjøvet denne mnd? Tror ikke jeg har stresset veldig mye.. Satser på blinkende smiley og sengevals fra om med i morgen. Ingen økning på strimlene heller. Har heller ikke fått eggehvite-slim som jeg pleier å få CD 9. Er det den kjemiske graviditeten som tukler med syklus kanskje?

Kan muligens ta en ny CB digital EL-test i kveld.

image.png.5d75643433c9c04fe5752c0c2b9cc6bf.png

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11 - Dagens chart

Jippi! Endelig blinkende smiley på CB digital EL test med dobbelhormonindikator som betyr østrogenstigning! Da kommer vel LH-stigningen om et par dager også. Tenker det blir god stemning i heimen i kveld ;) 

image.png.161a445d523f15e269745d3034f3e5f0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 - Dagens chart

Vel, mine store planer om å forføre samboer etter alle kunster denne perioden gikk i vasken.

Rundt lunsjtider i går fikk jeg eggehvite-slim og ble glad. Hvem skulle tro at utflod kunne ha den effekten på humøret 😂 Så da sendte jeg melding til samboer hvor jeg informerte om og skrøt av dette høy-kvalitetsslimet (...) og sa at det bare var å gjøre seg klar! Veldig sexy, jeg vet.  

Veldig kjekt å ha kommet inn i det fertile vindu, merker humøret er usedvanlig godt i dag. Føles godt å ikke være i en fase med mye venting. Dvs, slippe å vente på eggløsning, vente på å teste, vente på at mensen skal ta slutt. Eller, jeg venter jo på at arbeidsdagen skal ta slutt så jeg kan komme hjem og legge aksjer!

Østrogennivået forsetter å stige, bekreftet av dag to med blinkesmiley på CB digital. Premom sier at strimlene er litt nærmere positiv enn tidligere dager - men fortsatt 100% negativ. Tipper eggløsning kommer CD 14 - 15 ( 22-23 november). 

Livmortapp er høy. Jeg synes det er vanskelig å kjenne om den er åpen eller lukket (føles alltid litt åpen ut), så måler stortsett bare høyde og konsistens.

Har mottatt Progesta Care progesteronkrem i posten, så jeg er klar til å begynne med denne 1 DPO.

image.png.598ec97c5f344232f499a398139c4553.png

image.png.d70212c97c1975a437f4abda1d5d8974.png

Sammenlignet med tidligere perioder har jeg usedvanlig jevne og lave temperaturer nå i follikelfasen (CD 1 frem til eggløsning). Håper det betyr at det blir knirkefritt for FF å beregne eggløsning når den er et faktum.

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 - Tanker og skravling

I går så jeg en video på youtube av Dr. Aimee (såkalt " the egg whisperer"). Den het Live sperm show, eller noe slikt. Der testet de ulike væsker og midler på sperm for å se hvordan spermen trivdes i den eller om de døde. Et av midlene som de testet var Pre-Seed, et glidemiddel som mange prøvere sverger til. Tror tilsvarende som selges i Norge heter Conceive Plus. Jeg har selv lest reviews på Pre-Seed og ønsket å prøve det. Der eksisterer mange suksesshistorier på nett; typisk at et par har prøvd lenge uten resultat hvor spiren satt på første syklus de brukte Pre-Seed. Selv om jeg leser at pre-seed ikke kan erstatte mangel på eggwhite-slim, så tenkte jeg det kanskje ville hjulpet litt på likevel? Uansett, denne youtube-filmen drepte i allefall min konstruerte oppfattelse av produktet. Spermiene døde med en gang de ble blandet med pre-seed. Derimot trivdes de greit i vann, rapsolje, kokosolje, olivenolje, og til og med rå egghvite! 

Neste del blir veldig TMI, så vær advart kjære leser.

Boken "Taking charge of your fertility" bruker i allefall 50 sider på å ta for seg fertil og ikke fertil utflod, så jeg ble litt opphengt i temaet etter å ha lest ut boken. Selv har jeg eggehvite-slim ca samme dag som jeg får blinkende smiley med CB digital (altså østrogenstigning). Dessverre ser jeg ikke så mye til eggehvite slimet etter denne dagen, og utfloden blir mer vannete helt frem til eggløsning. Deretter tørker det helt opp før den blir creamy litt uti DPO-land. Og gjerne med store mengder. Vannete utflod regnes som fertil, men ikke like fertil som eggehvite. Heldigvis er det kvalitet og ikke kvantitet som gjelder når man snakker fertil utflod, i følge boken. Når jeg i dag hadde dag to med eggehvite (ikke sædrester, sørget for å få det ut før jeg la meg) ble jeg megaglad. Samtidig som jeg følte jeg hadde skrapt ut det lille jeg hadde igjen av eggehvite-slim (kontrollerer ved å bruke fingrene innvendig). Derfor forsøkte jeg instinktint å dytte det opp igjen der det kom fra, før jeg lo av meg selv og innså hvor dumt det måtte virke om noen hadde visst hva jeg drev med der inne på toalettet i arbeidstiden.

Konklusjonen er vel at jeg bestiller ikke pre-seed med det aller første. Og at jeg kanskje skal være litt forsiktig med å grave ut alt av fertil utflod kun for å sjekke at jeg faktisk har fertil utflod :fnise: 

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare inn å se den videoen på youtube, utrolig spennende 🤭 Jeg har også hørt mye om pre-seed og vært fristet til å prøve selv om jeg ikke har behov for det, men skal ikke gå til innkjøp av den hvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13 - Dagens chart

Ganske fornøyd med temperaturene så langt denne perioden. Greit å forstå seg på og lite som må discardes. Satser på et realt hopp etter EL!

Forrige periode fikk jeg peak på CB digital med dobbelhormonindikator morgenen på dag 13. Det gjorde jeg ikke i dag tidlig, så tipper jeg får det i morgen, om den ikke kommer i ettermiddag/kveld. 

I går gikk jeg til innkjøp av grapefruktjuice! Måtte holde meg for nesen for å døyve smaken. Altså, så utrolig vond smak! Ville heller drukket ren tequila. Så langt ikke min favoritt av alternative fertilitetssupplement. 

Av andre alternative greier sitter jeg klar med både babyklister og progesteronkrem og venter på 1 DPO :fnise: Har for øvrig også kjøpt tilskudd av vitamin B-6 og B-12 som jeg venter på skal komme frem. Angrer litt på jeg bestilte Vitex, tror det var overflødig og kanskje mer til hjelp for folk med f.eks PCO eller generelt ustabile sykluser. 

image.png.2aab9b36127ff24c6f14c6f1012f80bc.png

image.png.de83ae1a2cff20f2f03fd36903df4208.png

Endret av Vestalinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 14.10, Carjo4 skrev:

Måtte bare inn å se den videoen på youtube, utrolig spennende 🤭 Jeg har også hørt mye om pre-seed og vært fristet til å prøve selv om jeg ikke har behov for det, men skal ikke gå til innkjøp av den hvertfall!

Dersom jeg må prøve i årevis fremover kommer jeg garantert til å prøve pre-seed selv på et tidspunkt, bare for å ha utelukket det også 🤣 Forhåpentligvis klarer vi å knekke koden før den tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vestalinn skrev:

CD 13 - Dagens chart

Ganske fornøyd med temperaturene så langt denne perioden. Greit å forstå seg på og lite som må discardes. Satser på et realt hopp etter EL!

Forrige periode fikk jeg peak på CB digital med dobbelhormonindikator morgenen på dag 13. Det gjorde jeg ikke i dag tidlig, så tipper jeg får det i morgen, om den ikke kommer i ettermiddag/kveld. 

I går gikk jeg til innkjøp av grapefruktjuice! Måtte holde meg for nesen for å døyve smaken. Altså, så utrolig vond smak! Ville heller drukket ren tequila. Så langt ikke min favoritt av alternative fertilitetssupplement. 

Av andre alternative greier sitter jeg klar med både babyklister og progesteronkrem og venter på 1 DPO :fnise: Har for øvrig også kjøpt tilskudd av vitamin B-6 og B-12 som jeg venter på skal komme frem. Angrer litt på jeg bestilte Vitex, tror det var overflødig og kanskje mer til hjelp for folk med f.eks PCO eller generelt ustabile sykluser. 

image.png.2aab9b36127ff24c6f14c6f1012f80bc.png

image.png.de83ae1a2cff20f2f03fd36903df4208.png

Jeg bestilte Vitex i slutten av Mai og startet med det i starten av Juni. Hadde jo en MA i Desember, fikk igjen mensen 1. mars og neste mens der igjen 3.Juni, så håpa det skulle kutte ned noe på sykluslengden. Startet med det og hadde da syklus på kun 44 dager (mot 3 mnd de to forrige syklusene)

Ikke vet jeg om det var Vitex som gjorde at syklusen ble kortere eller om det var at kroppen begynte å stabilisere seg etter aborten - eller kanskje begge deler? Men jeg lever nå i troa på at den hadde litt å si ;)

Har også drukket "Rooibos te", hver dag fra EL til mens - og blitt gravid to ganger :) Den skal visse gjøre det bedre for egget å feste seg. Her også er jeg usikker på om det i det hele tatt ligger noe i det, men lever i troa 🙈 

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at etter en del prøveperioder uten hell, så tyr man til alternative fertilitetssuplement - alt for å lykkes 😅

Endret av J1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, J1994 skrev:

Jeg bestilte Vitex i slutten av Mai og startet med det i starten av Juni. Hadde jo en MA i Desember, fikk igjen mensen 1. mars og neste mens der igjen 3.Juni, så håpa det skulle kutte ned noe på sykluslengden. Startet med det og hadde da syklus på kun 44 dager (mot 3 mnd de to forrige syklusene)

Ikke vet jeg om det var Vitex som gjorde at syklusen ble kortere eller om det var at kroppen begynte å stabilisere seg etter aborten - eller kanskje begge deler? Men jeg lever nå i troa på at den hadde litt å si ;)

Har også drukket "Rooibos te", hver dag fra EL til mens - og blitt gravid to ganger :) Den skal visse gjøre det bedre for egget å feste seg. Her også er jeg usikker på om det i det hele tatt ligger noe i det, men lever i troa 🙈 

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at etter en del prøveperioder uten hell, så tyr man til alternative fertilitetssuplement - alt for å lykkes 😅

Godt å høre at den fungerer! Men virkestofft i Vitex (Agnus Castus eller hva det er) er vel ikke reseptfritt i Norge såvidt jeg vet, så da er det jo tegn på at det har virkning? Sikket en god kombinasjon av begge! Takk for tips av rooibos té! Det er første gang jeg hører det tipset, men etter litt googling og dine erfaring så burde jeg jo absolutt legge det til på listen over ting som må prøves! Ikke er det dyrt heller. Gratulerer så mye med positiv test ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 - Dagens chart

Syklusdag 14 og ingen eggløsning i sikte! Fikk til og med 0 da jeg scannet inn strimlen på Premom. Så jeg er nok i allefall 2 dager bak forrige syklus. Kan være den kjemiske graviditeten forrige syklus som tuller til ting. Eller noe ubevisst stress? Startet syklusen med to høye temepraturer over forrige måneds coverline (36.25). Flaks jeg har en del testpinner til overs til CB digital med dobbel hormonindikator! Orket ikke sex i går, la meg kl 19.00 og sov til i dag :fnise:

Chart med duo på den måneden jeg ble gravid (som endte i MA)

image.png.f2749cdbb59e19a613b16dc3063506c7.png

Chart sammenlignet med forrige syklus.

image.png.6d17af4ccded2f698fc8b7e3deaa0fa4.png

Data grapher på kroppstemperatur denne syklus + forrige hvor jeg har punchet inn ratio fra EL-strimler

image.png.45637ff85a4bfb38cd671120ba115db1.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vestalinn skrev:

Godt å høre at den fungerer! Men virkestofft i Vitex (Agnus Castus eller hva det er) er vel ikke reseptfritt i Norge såvidt jeg vet, så da er det jo tegn på at det har virkning? Sikket en god kombinasjon av begge! Takk for tips av rooibos té! Det er første gang jeg hører det tipset, men etter litt googling og dine erfaring så burde jeg jo absolutt legge det til på listen over ting som må prøves! Ikke er det dyrt heller. Gratulerer så mye med positiv test ❤️ 

Jeg bestilte Vitex fra en helsekost i Danmark, ikke var det lang leveringstid heller :) Men vet jo ikke om det er akkurat det samme produktet du får her i landet :) Jeg liker iallefall å tro at slike suplement har noe å si ihvertfall :)

Tusen takk 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk endelig rotet meg til å finne dagboken din og jeg sender en stor klem ❤️ Håper det klaffer for dere nå i november/desember! Du virker til å ha lest deg opp skikkelig så jeg blir imponert 😄 Men har et spørsmål; ville du anbefalt boken "What to expect before you're expecting"? Min nye hobby er så lese meg opp på (google) alt mulig som kan være relatert til fertilitet, prøving og svangerskap, og den boken hørtes jo spennende ut 😊 Eller inneholder den mye av det man allerede vet etter å ha googlet mye? Har den mye nytt å tilføye?

 

 

Endret av autorain
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, autorain skrev:

Jeg fikk endelig rotet meg til å finne dagboken din og jeg sender en stor klem ❤️ Håper det klaffer for dere nå i november/desember! Du virker til å ha lest deg opp skikkelig så jeg blir imponert 😄 Men har et spørsmål; ville du anbefalt boken "What to expect before you're expecting"? Min nye hobby er så lese meg opp på (google) alt mulig som kan være relatert til fertilitet, prøving og svangerskap, og den boken hørtes jo spennende ut 😊 Eller inneholder den mye av det man allerede vet etter å ha googlet mye? Har den mye nytt å tilføye?

 

 

Så kjekt!! Velkommen inn hit :) Håper det klaffer for dere også! Nå er vi jo helt i startgropen av DPO-land, så det blir noen spennende to uker fremover! Ja, anbefaler den. Tror kanskje jeg like Taking Charge of Your Fertility best, for den leste jeg først. Den går også grundigere gjennom alt føler jeg. Når jeg leste what to expect before expecting hadde jeg allerede fått god inndekning via den første boken. Men begge er bra altså :)  Anbefaler en av de uansett! For meg var det mye nytt ja, så jeg slapper i grunnen godt med hele denne prossessen nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 16 - Dagens chart

Ja, da har det skjedd litt av hvert siden sist! Fikk positiv strimmeltest i går CD 15 og peak på CB digital, så sitter vel trolig og legger egg i dag as we speak ;)  Temperaturen i dag liker jeg å kalle eggløsningsdipen, hadde den forrige periode også. Fertilityfriend bruker trolig noen dager på å få inn coverline og eggløsningsdato-linje, men er 99% sikker på at det blir i dag.

Har nå begynt med babyklister, B6 vitamin, B12 vitamin, Rooibos té, samt vanlig Nycoplus Gravid tilskudd. Bør sjekke at jeg ikke får i meg for masse B6 og B12, der er jo allerede litt i Nycoplus-kapslene. I morgen begynner jeg med progesteronkrem.

Sitter spiren denne perioden får jeg følgende milepæler:

12+0 blir 1 februar 2020. Ser allerede på ledige timer til TUL (Uff, jeg er håpløs)

Termin blir 16 august 2020. 

image.png.640e2ea4f7ac791fa8a1f9d6b9d5e1db.png

Dersom jeg overstyrer og endrer "Detector tuning" til "OPK" er det ingen tvil i allefall.

image.png.a961a32d9ee1cde0669e228c5c0e5915.png

Passer i allefall godt med forrige syklus tempraturmessig! (Om jeg overstyrer detector med OPK denne mnd og pinner på eggløsninsdato)

image.png.da17a931b2fe7854123546ca4a50aa2a.png

Utklipp fra Premom under. CD 15 tok jeg tre tester, og jeg er i grunnen ganske sjokkert over hvor smalt vinduet er. Nr en kl 09.46 var negativ, nr to kl 13.07 var steike postiv, og nr tre kl 20.52 var negativ igjen. Det er altså fort gjort å gå glipp av en positiv test i dette smale vinduet! Premom sier også at eggløsning er i dag, CD 16.

image.png.70a0b87a14317edd53820d4d3cb4c729.png

Data grapher i fertilityfriend hvor jeg har plottet inn strimmeltestene mot kroppstemperatur. Samt at mensenstart og eggløsning er markert med rød og grønn linje. Gikk trolig glipp av positiv strimmeltest forrige syklus (smalt vindu og jobb...). Heldigvis bruker jeg CB digital også. Ser veldig ut som eggløsning er i dag ja.

image.png.0ef089c8a7970a5d036e58a4cf70134f.png

Så over til noe som heldigvis fikk en happy ending i dag. Samboer klarte ikke fullføre i dag formiddag og det tok jeg med et smil. Så forsøkte jeg å forføre han i ettermiddag med fint undertøy og slikt, men da avviste han meg og sa han var sliten. Det tok jeg ikke så bra som jeg burde. Men etter litt gråting, litt trøsting, litt kos, som etterhvert gikk over i sex kom vi i mål i dag også. Så da ble det heldigvis "high" denne perioden også. Tror ikke jeg går inn for noe i morgen (O+1) for å si det mildt. Tenker det er greit om han får hvile litt.. ;) Neste gang vi skal time sex på denne måten må jeg prøve å kun finne disse tre mest fertile dagene, ikke mase på han en uke i strekk som jeg har gjort nå (har hatt sex 5 av siste 6 dager). Alt i alt er jeg veldig fornøyd med aksjetimingen denne perioden. Nå håper jeg inderlig at det blir spire og at spiren klorer seg fast!

image.png.d4ebf333c74885ee316e0a82d8c52e99.png

image.png.36ac0923bee0aae3bdd5361d8ce95525.png

 

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Vestalinn skrev:

CD 16 - Dagens chart

Ja, da har det skjedd litt av hvert siden sist! Fikk positiv strimmeltest i går CD 15 og peak på CB digital, så sitter vel trolig og legger egg i dag as we speak ;)  Temperaturen i dag liker jeg å kalle eggløsningsdipen, hadde den forrige periode også. Fertilityfriend bruker trolig noen dager på å få inn coverline og eggløsningsdato-linje, men er 99% sikker på at det blir i dag.

Har nå begynt med babyklister, B6 vitamin, B12 vitamin, Rooibos té, samt vanlig Nycoplus Gravid tilskudd. Bør sjekke at jeg ikke får i meg for masse B6 og B12, der er jo allerede litt i Nycoplus-kapslene. I morgen begynner jeg med progesteronkrem.

Sitter spiren denne perioden får jeg følgende milepæler:

12+0 blir 1 februar 2020. Ser allerede på ledige timer til TUL (Uff, jeg er håpløs)

Termin blir 16 august 2020. 

image.png.640e2ea4f7ac791fa8a1f9d6b9d5e1db.png

Dersom jeg overstyrer og endrer "Detector tuning" til "OPK" er det ingen tvil i allefall.

image.png.a961a32d9ee1cde0669e228c5c0e5915.png

Passer i allefall godt med forrige syklus tempraturmessig! (Om jeg overstyrer detector med OPK denne mnd og pinner på eggløsninsdato)

image.png.da17a931b2fe7854123546ca4a50aa2a.png

Utklipp fra Premom under. CD 15 tok jeg tre tester, og jeg er i grunnen ganske sjokkert over hvor smalt vinduet er. Nr en kl 09.46 var negativ, nr to kl 13.07 var steike postiv, og nr tre kl 20.52 var negativ igjen. Det er altså fort gjort å gå glipp av en positiv test i dette smale vinduet! Premom sier også at eggløsning er i dag, CD 16.

image.png.70a0b87a14317edd53820d4d3cb4c729.png

Data grapher i fertilityfriend hvor jeg har plottet inn strimmeltestene mot kroppstemperatur. Samt at mensenstart og eggløsning er markert med rød og grønn linje. Gikk trolig glipp av positiv strimmeltest forrige syklus (smalt vindu og jobb...). Heldigvis bruker jeg CB digital også. Ser veldig ut som eggløsning er i dag ja.

image.png.0ef089c8a7970a5d036e58a4cf70134f.png

Så over til noe som heldigvis fikk en happy ending i dag. Samboer klarte ikke fullføre i dag formiddag og det tok jeg med et smil. Så forsøkte jeg å forføre han i ettermiddag med fint undertøy og slikt, men da avviste han meg og sa han var sliten. Det tok jeg ikke så bra som jeg burde. Men etter litt gråting, litt trøsting, litt kos, som etterhvert gikk over i sex kom vi i mål i dag også. Så da ble det heldigvis "high" denne perioden også. Tror ikke jeg går inn for noe i morgen (O+1) for å si det mildt. Tenker det er greit om han får hvile litt.. ;) Neste gang vi skal time sex på denne måten må jeg prøve å kun finne disse tre mest fertile dagene, ikke mase på han en uke i strekk som jeg har gjort nå (har hatt sex 5 av siste 6 dager). Alt i alt er jeg veldig fornøyd med aksjetimingen denne perioden. Nå håper jeg inderlig at det blir spire og at spiren klorer seg fast!

image.png.d4ebf333c74885ee316e0a82d8c52e99.png

image.png.36ac0923bee0aae3bdd5361d8ce95525.png

 

Jeg har tidligere stresset med å ha sex flere dager før, selve EL-dagen og gjerne et par dager etterpå. Men når jeg ble gravid nå så hadde vi "kun" sex to dager før og på selve dagen - og det klaffa! :) Vi vart også lei den plikt-sexen, men hjalp at vi hadde sex f.eks. i dusjen en kveld, og ikke bare den samme gamle sexen i senga :P

Du har virkelig noen spennende dager/uker framfor deg! 😁

Screenshot_20191124-185129_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@J1994Skulle til å si «Jøss så høy score på Pregnancy Probability» men så kom jeg på at det ikke er så rart!! Haha.

Kanskje det er den magiske O dagen som er viktigst å treffe? Slik traff jeg også da jeg hadde eggløsning og ble gravid. Rett på O dag og to dager før ;) Den magiske oppskriften!

Sex i dusjen skal jeg foreslå neste gang om den blir aktuelt! Ganske hot tips det!

Endret av Vestalinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vestalinn skrev:

Så kjekt!! Velkommen inn hit :) Håper det klaffer for dere også! Nå er vi jo helt i startgropen av DPO-land, så det blir noen spennende to uker fremover! Ja, anbefaler den. Tror kanskje jeg like Taking Charge of Your Fertility best, for den leste jeg først. Den går også grundigere gjennom alt føler jeg. Når jeg leste what to expect before expecting hadde jeg allerede fått god inndekning via den første boken. Men begge er bra altså :)  Anbefaler en av de uansett! For meg var det mye nytt ja, så jeg slapper i grunnen godt med hele denne prossessen nå. 

Da tror jeg at jeg skal gå til innkjøp av en av bøkene så jeg har noe å okkupere tankene med nå i dpo-land og evt stille sterkere til neste pp😅

3 timer siden, Vestalinn skrev:

Har nå begynt med babyklister, B6 vitamin, B12 vitamin, Rooibos té, samt vanlig Nycoplus Gravid tilskudd. Bør sjekke at jeg ikke får i meg for masse B6 og B12, der er jo allerede litt i Nycoplus-kapslene. I morgen begynner jeg med progesteronkrem.

Sitter spiren denne perioden får jeg følgende milepæler:

12+0 blir 1 februar 2020. Ser allerede på ledige timer til TUL (Uff, jeg er håpløs)

Termin blir 16 august 2020. 

Så over til noe som heldigvis fikk en happy ending i dag. Samboer klarte ikke fullføre i dag formiddag og det tok jeg med et smil. Så forsøkte jeg å forføre han i ettermiddag med fint undertøy og slikt, men da avviste han meg og sa han var sliten. Det tok jeg ikke så bra som jeg burde. Men etter litt gråting, litt trøsting, litt kos, som etterhvert gikk over i sex kom vi i mål i dag også. Så da ble det heldigvis "high" denne perioden også. Tror ikke jeg går inn for noe i morgen (O+1) for å si det mildt. Tenker det er greit om han får hvile litt.. ;) Neste gang vi skal time sex på denne måten må jeg prøve å kun finne disse tre mest fertile dagene, ikke mase på han en uke i strekk som jeg har gjort nå (har hatt sex 5 av siste 6 dager). Alt i alt er jeg veldig fornøyd med aksjetimingen denne perioden. Nå håper jeg inderlig at det blir spire og at spiren klorer seg fast!

image.png.d4ebf333c74885ee316e0a82d8c52e99.png

 

Jeg tørr ikke begynne med wild yam riktig enda, men ser jo du starter med dine tilskudd, så burde egentlig starte jeg også😅 Jeg vet jo EL har vært nå, men pga så rare temperaturer denne måneden, grunnet forkjølelse, så viser ikke grafen tegn til eggløsning heller. Er spent på om fertilityfriend greier å finne den. Jeg håper i det minste at jeg ser en mer stabil høy temp i dpo-land🤞

Det er så godt å se at andre er like ille som meg😂 Sett på ledige TUL-timer jeg også 😅 Og når termin er😂

Og enda godt dere fikk lagt inn askjer. Jeg føler med deg når det kommer til skuffelse med avvisning eller ikke å gjennomføre🙄 Det er liksom noen få dager i hver syklus og da er det så trist om mannen ikke greier sin del 😅 Ikke alltid jeg tar det så bra heller 😅 Prøver å betrygge om at det går helt fint og ikke mase, for å ikke legge mer press på han, men når det skjer flere ganger greier jeg ikke holde på maska 😂 Så enda godt det gikk seg til med dere! Og her forsåvidt 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, autorain skrev:

Da tror jeg at jeg skal gå til innkjøp av en av bøkene så jeg har noe å okkupere tankene med nå i dpo-land og evt stille sterkere til neste pp😅

Jeg tørr ikke begynne med wild yam riktig enda, men ser jo du starter med dine tilskudd, så burde egentlig starte jeg også😅 Jeg vet jo EL har vært nå, men pga så rare temperaturer denne måneden, grunnet forkjølelse, så viser ikke grafen tegn til eggløsning heller. Er spent på om fertilityfriend greier å finne den. Jeg håper i det minste at jeg ser en mer stabil høy temp i dpo-land🤞

Det er så godt å se at andre er like ille som meg😂 Sett på ledige TUL-timer jeg også 😅 Og når termin er😂

Og enda godt dere fikk lagt inn askjer. Jeg føler med deg når det kommer til skuffelse med avvisning eller ikke å gjennomføre🙄 Det er liksom noen få dager i hver syklus og da er det så trist om mannen ikke greier sin del 😅 Ikke alltid jeg tar det så bra heller 😅 Prøver å betrygge om at det går helt fint og ikke mase, for å ikke legge mer press på han, men når det skjer flere ganger greier jeg ikke holde på maska 😂 Så enda godt det gikk seg til med dere! Og her forsåvidt 😅

 

Du må gjerne dele grafen din et sted så kan vi gruble sammen! Forkjølelse er litt tricky, men kan i allefall komme med innspill om du bør discarde noen av de :) Det du kan gjøre er å legge inn et par falske temperaturer for i morgen og i over i morgen og se om FF finner den da. Og så slette de falske etterpå. Når jeg la inn temp i dag ville FF ha det til at EL var CD 14. Når jeg la inn to temperaturer til (for tirsdag og onsdag - som jeg slettet etterpå) endret FF EL til CD 16, så forhåpentligvis blir vi enige med FF til slutt :) 

Hahaha, så godt å høre! Jeg har til og med lagt inn mensstart i Preglife, så er nå 2+3 på vei inntil det motsatte er bevist når tanta kommer ;) Håpløst!

Er så utrolig sensitivt tema det der. Og når man mister maska føler man seg jo helt på bunn, for det er jo ikke helt turn-on med gråting og stressing heller. Godt det ordner seg likevel for oss :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...