Sniglå Skrevet 11. oktober 2005 #861 Del Skrevet 11. oktober 2005 Årh! Den siste økten på klinikken var bare SÅ gøy i dag!! Fikk sånn skikkelig følelse av at juhuuu!! Jeg skal bli tannlege! Hadde en pasient som hadde knekket av litt av en fylling på en fremtann. Så jeg borra ut hele den gamle fyllingen, og da var det sånn ca 2/3 igjen av tanna. Så la jeg fylling og pusset og polerte. Pasienten så seg selv i speilet å sa: Fantastisk! Du ser den jo ikke en gang! Så kom tannlegeinstruktøren og satte seg ned med speil og sonde. Så sier hun: Oi!! DEN var jammen fin!! Iiiihh!! Jeg hadde bare lyst til å hoppe opp og ned og juble!! Men jeg kunne jo ikke det da... Gøy var det hvertfall :-D Lille Ballerina: Hvordan kattene holder seg rolige? Hm, si det! Min er alltid litt urolige i starten, men det hjelper å ha begge to i samme bur. Da kan de klage litt over tilværelsen sammen Ellers så har jeg kjøpt en såkalt "karina-mus" når jeg er på utstillingen. Det er en hjemmelaget mus, strikket, men noe stoff i som gjør kattene helt ville. Ikke er det cat nip heller, men de leker sånn med den at de glemmer alt rundt dem. Og så etter hvert så blir de så sløve og trøtte, at da sover de stort sett bare. Hvordan katten oppfører seg når den bæres frem kommer helt an på katten og dagsformen. Theo er mye roligere enn Tommy, men igjen så er Tommy en bengal og de *skal* lage lyd. I hvertfall så har ikke dommerene trukket noe pga det, de sier heller bare at han har en "bengal-voice" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 11. oktober 2005 #862 Del Skrevet 11. oktober 2005 Takk for flott svar Ble litt klokere! Synes det er så fasinerende når dommeren strekker ut kattene i luften, og kattene gjør ingenting.. Min ville sannsyneligvis fått panikk, spist dommeren og løpt avgårde. Men dere øver kanskje på slikt hjemme? Suss Så flink du var på jobb i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. oktober 2005 #863 Del Skrevet 11. oktober 2005 Så flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 11. oktober 2005 #864 Del Skrevet 11. oktober 2005 Men dere øver kanskje på slikt hjemme? Suss ← Jepp, her øves det masse Jeg strekker de begge to sånn av og til, går litt rundt med de sånn, og hvis de begynner å bli strie så holder jeg bare fast til de roer seg ned igjen. Først DA slippe jeg de ned på gulvet igjen. På den måten forstår de at det lønner seg å bare være rolig! Men nå er det ikke alle rasene som skal strekkes da! Tror ikke birmaene, brittene og rexene f.eks skal strekkes. Heller ikke perserene. Og hvis jeg ikke tar helt feil så skal orientaleren/siameseren strekkes ENDA lenger enn begal og ocien!! Her ser dere Tommy på utstillingen i Bergen, da en av assistentene holdt han (da han ble Bis, ehe ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 11. oktober 2005 #865 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det ser så pussig ut når de blir holdt på den måten Hvorfor kan ikke de andre kattene strekkes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 11. oktober 2005 #866 Del Skrevet 11. oktober 2005 tommy så litt demonaktig ut, sånn "oooh, I see ypu, and waaait!! I'm gonna get you! booo" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. oktober 2005 #867 Del Skrevet 12. oktober 2005 Goood morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. oktober 2005 #868 Del Skrevet 12. oktober 2005 Er litt creepy når det eneste man ser i et mørkt rom er et par lysende kulerunde øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna Skrevet 12. oktober 2005 #869 Del Skrevet 12. oktober 2005 Kanskje du skal få lov å fikse tennene mine du da Trengs kanskje.. Virker kjekt å ha kattene her.. Savner schnauzeren min litt jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2005 #870 Del Skrevet 12. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 12. oktober 2005 #871 Del Skrevet 12. oktober 2005 Lille Ballerina : Ja, det er litt rart at de strekkes sånn, men det er for at mønsteret på pelsen skal komme godt frem, og det faktum at katten skal etter standarden være lang og slank kommer også godt frem. En perser f.eks skal være litt sånn....hvordan skal jeg si det..sofapute? Masse pels og en dott rett og slett. Derfor ser det helt merkelig ut hvis de strekkes. (Det var en assistent i Bergen en gang som ikke kunne sakene sine skikkelig, han strakk på perserene og holdt ociene som en liten bylt...kan tro han fikk mye pes i etterkant, stakkars! ) Seroxata : Jah! Blits er en fin ting, ikke sant? Arkana : goooood morgen til deg også! Fauna: har du mange hull? Når jeg får tid kan du bare komme opp på skolen, så kan jeg ta deg inn som "vennepasient" :smile: Da blir det billig også, men spørs om du tør da, hehe ~Alwa~: Stoooor bamseklem til deg også Skolen gikk "smertefritt" i dag også, fikk rotfylt ei tann, og fikk beskjed om at det var en fin rotfylling! Men så! Jo! Bilder fra utstillingen!!!! Den første dommeren likte Theo veldig godt, og det var litt morsomt siden hun selv het Thea! Her gir hun hvertfall Theo et saftig kyss Den andre dommeren likte også Theo godt, noe vi ser på smilet. Hun løfta han opp, så på han lenge og sa: Heeeej!! (hun var svensk ja ) Her ligger de begge to i buret etter det siste panelet på søndagen, spesielt Theo var glad for å være ferdig tror jeg! Mamma har ikke sendt meg noen bilder av Tommy når han er oppe enda, men de er sikkert underveis. Legger ut litt flere bilder da jeg :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. oktober 2005 #872 Del Skrevet 12. oktober 2005 Åååå, så fin pus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 12. oktober 2005 #873 Del Skrevet 12. oktober 2005 Årh! Den siste økten på klinikken var bare SÅ gøy i dag!! Fikk sånn skikkelig følelse av at juhuuu!! Jeg skal bli tannlege! Hadde en pasient som hadde knekket av litt av en fylling på en fremtann. Så jeg borra ut hele den gamle fyllingen, og da var det sånn ca 2/3 igjen av tanna. Så la jeg fylling og pusset og polerte. Pasienten så seg selv i speilet å sa: Fantastisk! Du ser den jo ikke en gang! Så kom tannlegeinstruktøren og satte seg ned med speil og sonde. Så sier hun: Oi!! DEN var jammen fin!! Iiiihh!! Jeg hadde bare lyst til å hoppe opp og ned og juble!! Men jeg kunne jo ikke det da... Gøy var det hvertfall :-D ← Ååh, så flink du er da! :-D Kanskje jeg skal dra opp til Bergen bare for å la deg jobbe på tennene mine siden jeg er livredd for tannleger. Du kan jo umulig være en sånn slem tannlege som bare gjør vondt. hehe Synes forresten de kattene dine er såå søte. : Er de veldig kosete? Kroppen til Tommy ser litt ut som en snigle når han blir strekt sånn som det. Men det passer jo bare bra. Håper du får en fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 12. oktober 2005 #874 Del Skrevet 12. oktober 2005 Der kom det ett innlegg mens jeg skrev gitt. Kjempesøte puser! Og flink fotograf og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 12. oktober 2005 #875 Del Skrevet 12. oktober 2005 Tusen takk alle to! Mamma sender meg masse mailer sånn fortløpende, så dette her er rykende ferske bilder altså! Her er et av Tommy når hun er hos dommer Thea (jaaaa, det er meg foran bordet der...) Og så har jeg fått klarering av Ninakanin til å legge ut bilder av Mons og Felix!! Dommeren som dømte Mons ble skikkelig fasinert av de store flotte bartene hans! Mons er jo sort, men bartene er kritthvite og det blir jo en skikkelig fin kontrast. Magnifique mustasj!! Sa han med sånn skikkelig fransk aksent Her er Mons i buret, så ser dere bartene selv :smile: Og Mons var så søøøt, han var jo egentlig vettskremt! Vært en fri utekatt i hele sitt liv, så plutselig inn i en svær sal, med masse nye lukter og skumle ting! Så han klamret seg fast til Ninakanin, og når hun kom frem til dommerbordet så spurte dommeren om hun hadde med seg kjæresten! Bare se så søtt: Og så til slutt Felix, han også fikk jo gode bedømminger, må ikke glemme den skjønnassen der heller Hoi oi! Ble mange bilder nå, men meeen! Det er min dagbok, så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. oktober 2005 #876 Del Skrevet 12. oktober 2005 Mange bilder ja, men vi blir aaaaldri lei pusebilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 12. oktober 2005 #877 Del Skrevet 12. oktober 2005 Utrolig bra bilde av Mons det der når han holder rundt meg!!! søte monsefanten... Og fint bilde av Felix, søte gutten min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 12. oktober 2005 #878 Del Skrevet 12. oktober 2005 så mange herlige bilder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. oktober 2005 #879 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) For noen nydelige puser! Endret 12. oktober 2005 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. oktober 2005 #880 Del Skrevet 12. oktober 2005 Sier ikke nei takk til fler bilder.. De er så nyyyyydelige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg