Gå til innhold

Kommer jeg til å havne utenfor (eller angre) nå når jeg har slettet snapchat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være frekk men det syns jeg er litt rart. Å bruke Snapchat når man er voksen er bare rart. Hvor interessant er det å sitte å sende «klistremerker» på ting til hverandre samt å saumfare reklame??? 

Anonymkode: 0e063...b70

Nå er vel ikke jeg den typiske 40-åringen sånn sett. Ikke bryr jeg meg spesielt om folk mener noe ved meg er rart heller 😉 

Reklame finnes over alt. Om det er snapchat, facebook, Dagbladet eller Aftenposten, tv2 og tvNorge. På snap kan man som oftest klikke seg forbi. 
Interessant? Nei, må alt være interessant? Kan ikke noe bare være lettere underholdende? Eller bare litt tidsfordriv? 

Snap er en lett og visuell måte å kommunisere på, som i mange tilfeller passer meg bra. Det er uansett ikke påkrevd å bruke hverken filtre eller klistremerker når man snapper. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være frekk men det syns jeg er litt rart. Å bruke Snapchat når man er voksen er bare rart. Hvor interessant er det å sitte å sende «klistremerker» på ting til hverandre samt å saumfare reklame??? 

Anonymkode: 0e063...b70

Jeg bruker Snap, er 37. Det gjør også de aller fleste kollegaene mine, nesten samtlige i venninnegjengen, og det meste av familie, også besteforeldre. 

Aldri slått meg som rart. Verken å bruke Snap, eller å ikke gjøre det. Men sannheten er nok at flertallet i min aldersgruppe er på snap, hvis vi først skal definere hva som er det vanligste.

Jeg vet riktignok ikke hva du mener med klistremerker. Og har da aldri sett noe reklame på snap? Men tror det er riktig at min aldersgruppe i mindre grad følger bloggere og så videre, jeg følger i alle fall kun med på venner og familie. 

Anonymkode: 42070...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt snapchat, og nekter å få det ettersom jeg synes det virker veldig masete. Føler meg ikke utenfor av den grunn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet det i fjor da den nye (irriterende) versjonen kom. Orker ikke å bruke så mye tid på reklame. I tillegg er det begrenset hvor mange tur/trening/drink/kaffe/barnebilder som er interessante å se på hver dag.

Synes sosiale media tar opp en alt for stor del av hverdagen vår, og jeg tviler på at det gjør folk lykkeligere - heller tvert om. Jeg fant det befriende  å ikke vite trivielle hverdagsting folk driver med hele tiden! Det er jo bare å slette, så har du 30 dager før den virkelig blir slettet om du skulle ombestemme deg :) 

Folk finner meg på telefonnummeret mitt, instagram, og Facebook, så om jeg skulle følt meg utenfor, så hadde det nok ikke stått på meg ;) 

Anonymkode: cb32e...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være frekk men det syns jeg er litt rart. Å bruke Snapchat når man er voksen er bare rart. Hvor interessant er det å sitte å sende «klistremerker» på ting til hverandre samt å saumfare reklame??? 

Anonymkode: 0e063...b70

Klistremerker og reklame?🤔 Tror ikke du har skjønt greia med snap. 
 

K38

Anonymkode: fda55...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klistremerker og reklame?🤔 Tror ikke du har skjønt greia med snap. 
 

K38

Anonymkode: fda55...12e

Men hva er vitsen med å sende bilde av middagen og en kaffekopp når man i tillegg har sett det før??? 

Anonymkode: 0e063...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er vitsen med å sende bilde av middagen og en kaffekopp når man i tillegg har sett det før??? 

Anonymkode: 0e063...b70

Man sender da relevante ting til relevante personer. 

Middag sender jeg bare til mamma - hun vil ha inspirasjon. 

Til mannen sendes alt mulig av internhumor, eller fra hverdagen. Siste var i går - bilde av mengder med ferdig brettede klær - med teksten "da antar jeg du fikser middag ❤️" Hvorpå jeg fikk en snap av en grandispakke tilbake. 

Snap av kattene utveksles bare med 3-4 bekjente som også har katt, og gjør det samme, fordi vi synes katt er kos. 

Jeg er selv barnløs, så venninner sender nesten aldri bilder av barn og den type hverdagssituasjoner til meg. 

Anonymkode: 42070...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man sender da relevante ting til relevante personer. 

Middag sender jeg bare til mamma - hun vil ha inspirasjon. 

Til mannen sendes alt mulig av internhumor, eller fra hverdagen. Siste var i går - bilde av mengder med ferdig brettede klær - med teksten "da antar jeg du fikser middag ❤️" Hvorpå jeg fikk en snap av en grandispakke tilbake. 

Snap av kattene utveksles bare med 3-4 bekjente som også har katt, og gjør det samme, fordi vi synes katt er kos. 

Jeg er selv barnløs, så venninner sender nesten aldri bilder av barn og den type hverdagssituasjoner til meg. 

Anonymkode: 42070...7f9

Nei. Alle folk gjør ikke det du sier. Hadde det enda vært så vel. Hvor ofte skal jeg se en Snapchat av en katt som jeg ser hver dag ellers? Det er en vanlig katt. Ikke noe spesielt med den. Den er ikke en sirkuskatt som kan mange triks og sånn. Hvor interessert er jeg i hva en har til middag hver dag? Når det gjelder en av de så tar vedkommende bildene så nære at man ser ikke hva det er. Men vedkommende er så sårbar at man tør ikke si fra. 

Anonymkode: 0e063...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Alle folk gjør ikke det du sier. Hadde det enda vært så vel. Hvor ofte skal jeg se en Snapchat av en katt som jeg ser hver dag ellers? Det er en vanlig katt. Ikke noe spesielt med den. Den er ikke en sirkuskatt som kan mange triks og sånn. Hvor interessert er jeg i hva en har til middag hver dag? Når det gjelder en av de så tar vedkommende bildene så nære at man ser ikke hva det er. Men vedkommende er så sårbar at man tør ikke si fra. 

Anonymkode: 0e063...b70

Merkelige venner du har. 

Men er jo så enkelt som å ikke åpne. Eller åpne og klikke bort med en gang. Så hadde ikke irritert meg så alt for mye om jeg hadde noen slike særinger på snap. 

Anonymkode: 42070...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Merkelige venner du har. 

Men er jo så enkelt som å ikke åpne. Eller åpne og klikke bort med en gang. Så hadde ikke irritert meg så alt for mye om jeg hadde noen slike særinger på snap. 

Anonymkode: 42070...7f9

Gjør ikke det bare luftet frustrasjonen... syns det blir en så enkel måte å leve på. Hadde ikke reagert hvis det skjedde en gang i uka men det skjer 2-3 ganger i døgnet. Og hvis man da gir en kommentar som er litt hyggelig så får man ikke noe hyggelig tilbake. Det som er er at det blir litt for mye bragging etter min smak. Det blir bare sånn: se hva jeg har, se hvor flink jeg er, se hvor jeg skal, osv. Jadda. 😛 

Anonymkode: 0e063...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er vitsen med å sende bilde av middagen og en kaffekopp når man i tillegg har sett det før??? 

Anonymkode: 0e063...b70

Man sender da ikke bilde av det.. ikke i min vennegrupper i alle fall. Eneste grunnen til at jeg hadde sendt bilde av mat er hvis vil at de skal stikke innom meg, typ «kaffen er klar, stikk innom hvis det passer».  Jeg bruker snap mer som ting jeg ville nevnt hvis personen var fysisk tilstede. Jeg bombaderer ikke folk med uinteressante snapper, og ingen gjør det med meg heller. Er bare en koselig hverdagslig greie mellom meg og søstrene mine og de nærmeste vennene. 

Anonymkode: fda55...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør ikke det bare luftet frustrasjonen... syns det blir en så enkel måte å leve på. Hadde ikke reagert hvis det skjedde en gang i uka men det skjer 2-3 ganger i døgnet. Og hvis man da gir en kommentar som er litt hyggelig så får man ikke noe hyggelig tilbake. Det som er er at det blir litt for mye bragging etter min smak. Det blir bare sånn: se hva jeg har, se hvor flink jeg er, se hvor jeg skal, osv. Jadda. 😛 

Anonymkode: 0e063...b70

Er bare å slette sånne på snap da. Jeg slettet ei som sendte meg Selfies hver dag med «ha en god dag vakre venn» «digg å trene» «min mann er best» osv. Men hu er en skikkelig dårlig, egoistisk venn som ikke bryr seg et snev om meg. Da sletter jeg, orker ikke forholde meg til mennesker som det der 🙈 

Anonymkode: fda55...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man sender da ikke bilde av det.. ikke i min vennegrupper i alle fall. Eneste grunnen til at jeg hadde sendt bilde av mat er hvis vil at de skal stikke innom meg, typ «kaffen er klar, stikk innom hvis det passer».  Jeg bruker snap mer som ting jeg ville nevnt hvis personen var fysisk tilstede. Jeg bombaderer ikke folk med uinteressante snapper, og ingen gjør det med meg heller. Er bare en koselig hverdagslig greie mellom meg og søstrene mine og de nærmeste vennene. 

Anonymkode: fda55...12e

Det blir jo noe helt annet. Det er jo hyggelig. Jeg blir bombadert og er så lei. Herregud... det er oppi 10 000 stk på et par år nå. 

Anonymkode: 0e063...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo noe helt annet. Det er jo hyggelig. Jeg blir bombadert og er så lei. Herregud... det er oppi 10 000 stk på et par år nå. 

Anonymkode: 0e063...b70

Slett slett😂

Anonymkode: fda55...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slett slett😂

Anonymkode: fda55...12e

Hvordan gjør man det da? 

Anonymkode: 0e063...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man det da? 

Anonymkode: 0e063...b70

Trykk på vedkommendes profilbilde. Velg de tre prikkene øverst til høyre. Blokker eller fjern venn. 

Anonymkode: fda55...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke utenfor om jeg har snap eller ikke. 

Jeg har snap, og funnet ut at det er koselig å sende, og noen ganger få en tanke fra noen. Sjelden jeg kommenterer. Men så sender jeg gjerne et bilde igjen en annen dag. Koselig når noen hilser og vil dele noe med meg.

Går så og si aldri inn på stories, og sånne felles bilder som legges ut, eller at jeg ser på noe fra noen fremmede. Men synes det er  hyggelig å få en snap av nære og kjære. Og sende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du klarer deg fint uten Snapchat. Jeg har klart meg i alle disse årene. Uten KG derimot😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å slette meg fra snap jeg også. Ikke bare snap, men instagram, Tinder og KG også. Å ta livet tilbake liksom. Facebook føler jeg at jeg må ha ettersom kommunikasjonen og meldingene foregår gjennom messenger, men utover det er jeg såvidt innlogget og publiserer ikke annet enn å bytte profilbilde hvert 5. år. Det som publiseres på insta publiseres jo også på facebook, en slags dobbelpublisering foran akkurat samme venner på nytt igjen! 

Jeg er livredd for at jeg går glipp av noe gjennom å slette snap. Her postes det mer uoffisielle bilder og hendelser. Terskelen er lavere. Kompisen som er på fylla, mitt onkelbarn på aketur, mamma og pappa på koser seg foran bålpanna på hytta, tante som pusser opp kjøkkenet osv. Dette finner jeg relevant egentlig, fordi dette er noe som prates om når man da er i det sosiale lag. Jeg får jo bare et par snaper for dag, så det plager meg jo ikke akkurat. Det er faktisk ganske informerende om hva mine nærmeste, dem jeg virkelig bryr meg om, både gjør og sier. Dermed verdsetter jeg faktisk snap høyere enn face og insta. Sistnevnte er ubrukelig for meg. 

Anonymkode: 5d8b4...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...