Gå til innhold

Kommer jeg til å havne utenfor (eller angre) nå når jeg har slettet snapchat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg slettet snapchat for en ukes tid siden da ingen av mine venner sender meg noe der lengre, og jeg bare bruker mye tid på å se på unteressante stories fra kjendiser og ting som egentlig ikke betyr noe og som bare er bortkastet tid osv.

Men jeg bare lurer litt, kommer jeg kanskje til å havne utenfor (eller angre) nå når jeg har slettet snapchat?

Venninnene mine bruker (/brukte) i alle fall alltid snapchat til å invitere til fest, spørre om å møtes, fortelle at de var på sykehus, blitt dumpet, gi beskjed om dødsfall, ny jobb, og en del annet. Så akkurat der fikk du aldri med deg noe med mindre du var på snapchat, helst 24/7. Men vet ikke helt hvor normalt en så stor bruk av snap er sånn til vanlig/blant andre?

- K 25

Anonymkode: 830f2...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slettet snap for noen år siden, har ikke angret. Synes appen er utrolig slitsom og masete. Hva andre gjør til enhver tid er også fullstendig uinteressant for meg; er det noe viktig- vet de hvor de finner meg. 😊

K 31

Anonymkode: 70453...573

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nærmest aldri brukt snapchat, og iallefall ikke aktivt. Kvinne på 29 år. Føler ikke at jeg går glipp av noe, men det er kanskje lett å si når jeg ikke bruker det. 

Anonymkode: 8fb2c...0bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vennene dine bruker snap til å planlegge fester, invitere på ting, så må du nesten forvente å ikke bli inkludert på samme måte. Kan du ikke ha det, og få varsler når folk sender en melding da? Da gjør du deg selv ikke utilgjengelig i hvertfall :) 
Trenger ikke følge kjendiser osv. har akkurat rydda skikkelig opp selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slettet snap for noen år siden, har ikke angret. Synes appen er utrolig slitsom og masete. Hva andre gjør til enhver tid er også fullstendig uinteressant for meg; er det noe viktig- vet de hvor de finner meg. 😊

K 31

Anonymkode: 70453...573

Signerer denne, gjorde samme selv. Er det viktig å bli med har de måter å kontakte meg på. Tidkrevende app.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ambador skrev:

Signerer denne, gjorde samme selv. Er det viktig å bli med har de måter å kontakte meg på. Tidkrevende app.

Lol. What? Er det viktig for DEG å bli med, får du jo ikke beskjed... De vet da ikke hva som er viktig for deg........... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er vanlig for voksne folk. Tipper 12 åringer syns det er gøy men tviler på at voksne folk sender hverandre bilder med forskjellige masker og sånn. Altså da hadde jeg begynt å lure... 

Anonymkode: 0e063...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LÅBFOS
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det er vanlig for voksne folk. Tipper 12 åringer syns det er gøy men tviler på at voksne folk sender hverandre bilder med forskjellige masker og sånn. Altså da hadde jeg begynt å lure... 

Anonymkode: 0e063...b70

Det er nok vanligere enn du tror. Samtlige på arbeidsplassen min har snapchat som de bruker aktivt, og det er utelukkende snakk om kvinner og menn over 30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LÅBFOS skrev:

Det er nok vanligere enn du tror. Samtlige på arbeidsplassen min har snapchat som de bruker aktivt, og det er utelukkende snakk om kvinner og menn over 30. 

Lurer på hva slags arbeidsplass du har da i såfall? Kan ikke noe for det men da hadde jeg sett litt rart på dem hvis ikke det var unger eller noe som gjorde at de hadde Snapchat. 

Anonymkode: 0e063...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LÅBFOS
Just now, AnonymBruker said:

Lurer på hva slags arbeidsplass du har da i såfall? Kan ikke noe for det men da hadde jeg sett litt rart på dem hvis ikke det var unger eller noe som gjorde at de hadde Snapchat. 

Anonymkode: 0e063...b70

En helt vanlig arbeidsplass. Jeg er forsåvidt enig, helt siden snapchat kom da jeg var i starten av tjueårene har tenkt at det er en app for barn, men jeg er ganske sikker på at vi er i mindretall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet snap i fjor. Sendte en siste snap der jeg informerte om at jeg kom til å slette den nå, da jeg synes jeg brukte den for lite til at det var noe poeng å ha den. Skrev også at folk gjerne måtte sende meg sms eller melding på messenger om det skulle være noe. Det er klart at en går glipp av sånne bilder folk tar av ungene sine eller bikkja/katten sin, men det bryr jeg meg lite om i utgangspunktet. De fleste fester dukker også opp på Facebook som arrangementer. 

Angrer overhode ikke på at jeg slettet snap. Det sparer meg for en masse tid, da jeg ikke takler å ha varsler uten å gå inn og sjekke. Jeg har også venner som gjerne kan sende meg bilde på messenger om det skulle være noe jeg burde se - hvilket jeg setter pris på 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer an på hvordan venner og familie bruker snap. 

Jeg liker snap veldig godt. Har grupper med venninner, familien og svigerfamilien. Har heldigvis ingen som spamer, bruker masker og alt mulig tull. Kun koselige og relevante bilder fra hverdagen. Folk har vett til å vite hva de bør sende, og hva som er relevant for meg/alle. 

Men har da også noen venninner som ikke er på snap, eller som ikke bruker chaten på snap, ikke noe problem det, de kontakter man jo på annen måte. 

Vi (venninner og mannen) er foresten ca 40. Og også foreldre/besteforeldre er aktive i familiegruppene. 

Anonymkode: 42070...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo øyet som ser. Jeg sletta snap, men valgte å lage meg bruker igjen. Bruker den ikke så mye selv men jeg følger ulike kjendiser og litt sånn hverdagslige kanaler. Det synes jeg er koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.11.2019 den 9.18, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er vanlig for voksne folk. Tipper 12 åringer syns det er gøy men tviler på at voksne folk sender hverandre bilder med forskjellige masker og sånn. Altså da hadde jeg begynt å lure... 

Anonymkode: 0e063...b70

Eh, what? Jeg er 38 og bruker snap ganske mye. Ikke med filter, men til å sende feks bilde av ting som ikke er så viktig å ta bare på. I går sendte jeg bilde av nytt møbel til bestevenninnen min. Litt sånne ting vi ville sagt hvis vi var sammen, men som ikke er så viktig at jeg sender mld eller ringe rom det. Vi bruker snap mye faktisk. Hadde heller slettet Instagram enn snap. 

Her en dag skrev bestekompisen til min mann noe personlig til meg på snap, typ at han er redd han møter veggen snart. Dette hadde han aldri skrevet på mld, da snap forsvinner og det blir mer som en samtale. Så jeg er glad i snap 😊

Anonymkode: fda55...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh, what? Jeg er 38 og bruker snap ganske mye. Ikke med filter, men til å sende feks bilde av ting som ikke er så viktig å ta vare på. I går sendte jeg bilde av nytt møbel til bestevenninnen min. Litt sånne ting vi ville sagt hvis vi var sammen, men som ikke er så viktig at jeg sender mld eller ringer om det. Vi bruker snap mye, faktisk. Hadde heller slettet Instagram enn snap. 

Her en dag skrev bestekompisen til min mann noe personlig til meg på snap, typ at han er redd han møter veggen snart. Dette hadde han aldri skrevet på mld, da snap forsvinner og det blir mer som en samtale. Så jeg er glad i snap 😊

Anonymkode: fda55...12e

Uff, leste ikke over før jeg publiserte 🙈 My bad! 

Anonymkode: fda55...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat er bare en dårligere versjon av MMS. Du kommer ikke til å savne det, det er jo nærsagt bare svada uten substans som sendes der inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slettet snapchat for snart 6 måneder siden. Angrer ikke :) Jeg har heller aldri følt meg utenfor fordi jeg ikke har det. Tror jeg hadde følt meg mer ekskludert dersom jeg for eks hadde slettet Facebook.

Anonymkode: f72e1...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 40 og bruke snap aktivt. Både i en familiegruppe, jeg følger ymse kontoer, og kommuniserer lett med venner. Den jeg snapper mest med er en tidligere kollega i midten av 20-årene. Der går det mye i fjas og filter 🙈🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på voksne folk som bruker Facebook og sånt altså. Er ikke Facebook litt ut a? 😛 

Voksne folk som bruker Snapchat... Hm... rare folk. :ler: Ser dem for meg. Der sitter ei dame på 55 år med Snapchat. Hun er så opptatt med Snapchat for tiden. :hoho: Ingen får kontakt med henne... :skratte: 

Anonymkode: 0e063...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, C8H10N4O2 skrev:

Jeg er snart 40 og bruke snap aktivt. Både i en familiegruppe, jeg følger ymse kontoer, og kommuniserer lett med venner. Den jeg snapper mest med er en tidligere kollega i midten av 20-årene. Der går det mye i fjas og filter 🙈🤪

Ikke for å være frekk men det syns jeg er litt rart. Å bruke Snapchat når man er voksen er bare rart. Hvor interessant er det å sitte å sende «klistremerker» på ting til hverandre samt å saumfare reklame??? 

Anonymkode: 0e063...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...