Gå til innhold

Hvis du ikke kunne få barn med partneren din, ville du adoptert en baby?  


Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Familytree
1 time siden, WhisperingWind skrev:

Ja

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Anonymkode: 7e084...b4a

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mann på 30 og usikker på om jeg vil ha barn. Om jeg finner ut at jeg vil ha barn jeg eller partneren ikke kunne fått barn ville jeg nok adoptert. Har egentlig tenkt litt på om jeg ikke hadde foretrukket å adoptere uavhengig av om jeg kan få barn. Føler ikke noe behov for å "spre genene" minene og har også grei nok økonomi til at kostnadene ved adopsjon er helt greit. 

Anonymkode: 23ad2...19b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Familytree skrev:

🤔

Før vi uventet fikk ett fosterbarn, ville svaret vært nei. Når vi fikk mulighet til å adoptere fosterbarnet var alt annet uaktuelt. 

Anonymkode: c74b1...c10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foretrekker det faktisk. Vil ikke gå gravid. Jeg trenger ikke å føde barnet selv for å elske det.

Anonymkode: ccdd0...407

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har allerede stebarn som jeg er glad i og har omsorg for. Ønsker å oppleve hele «prosessen» med svangerskap og graviditet.

Anonymkode: 6bbdf...181

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg har allerede stebarn som jeg er glad i og har omsorg for. Ønsker å oppleve hele «prosessen» med svangerskap og graviditet.

Anonymkode: 6bbdf...181

En mulighet er jo embryo adopsjon. Ville svaret ditt vært annerledes da?

Anonymkode: 5d66d...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg hadde dretet i å få barn dersom jeg var ung og barnløs i dag. Det er drit kjedelig og for spesielt interesserte. Ja, man elsker dem, men det er det. 

Anonymkode: a09ea...fcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg har gjort det :)

Datteren vår var 13 måneder da vi hentet henne i Sør-Afrika. Det er den aller beste beslutningen vi har tatt i livet! Vi hadde en biologisk sønn fra før og kan med hånden på hjertet si at det ikke finnes noen forskjell, vi har akkurat de samme følelsene for begge ❤

Anonymkode: 4586a...b63

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterte det da vi slet med å bli gravid med førstemann. Ingen av oss ønsket det pga prosessen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Nå har jeg allerede født et barn, og vi sliter med å gi henne en bror eller søster. Jeg håper vi en dag kan få muligheten til å adoptere, det finnes så mange barn i verden som trenger en mor og en far og en familie. 

 

Anonymkode: e610b...e7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufrivillig barnløs, møtte min mann relativt sent i livet (ikke så sent at det å bli gravid burde vært umulig, men det hjalp ikke stort så lenge jeg ble ikke gravid allivel). Mitt svar er nok mest nei, dels pga at jeg er ingen stor "barnedame" så mitt behov har helt ærlig kanskje vært mest knyttet til å videreføre genene. Men den langvarige prosessen har jo også spilt en rolle, jeg tror den kan for mange bli avskremmende  etter flere år med prøving og ivf. Det kan hende at jeg hadde vært mer åpen for det hvis ikke det var snakk om flere års venting. 

Anonymkode: aa391...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
7 timer siden, Familytree skrev:

 

Hvorfor?

Fordi jeg har mye kjærlighet å gi og jeg ville elsket et adoptert barn som om jeg hadde født det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ville ikke orket adopsjonsprosessen. Men å være fosterhjem og da for et litt større barn kunne vært aktuelt. 

Anonymkode: 2afc2...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...