Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, Limbo 2014 skrev:

Ikke hevn, men for å «shut him up» slik at verden aldri får vite fullt ut hva overgrepene bestod i.

Dette er så sant, men betyr at man aldri skal utelukke at misbruk eller mishandling kan finne sted i tilsynelatende normale familier, begått av aktede borgere, som her, som Svein Ludvigsen. 

Kan ikke se for meg noe annet enn lovens strengeste straff. Håper virkelig nærmiljøet og øvrig familie er der for de gjenlevende barna og moren.

Men ville ikke dette kommet ut uansett? Muligens ikke alle detaljer, men drapsofferet hadde før drapet fortalt en venn og hans mor om overgrepene. Moren til offeret hadde fått en melding om at faren hadde ''gjort ting'' med vedkommende, og videre konfrontert faren om det kvelden før. Barnevernet var også varslet før drapet om mulige overgrep. I tillegg hadde offeret en kjæreste som mest sannsynlig visste en del? Forstår ikke helt hvordan den forferdelige handlingen siktede utførte skulle ''hjelpe'' på situasjonen? Får sikkert vite mer nå som siktede forklarer seg. Forferdelig sak.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste deler av forklaringen til faren nå. Han forklarte at sønnen hadde kontroll over han pga overgrepet og at overgrepet var gjort i beste mening. Wtf?!

Tror han virkelig at noen tror på den forklaringa? Makan!

• Liker 27
Skrevet
2 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Leste deler av forklaringen til faren nå. Han forklarte at sønnen hadde kontroll over han pga overgrepet og at overgrepet var gjort i beste mening. Wtf?!

Tror han virkelig at noen tror på den forklaringa? Makan!

Det er en kjent sak at overgripere og da spesielt pedofile overgripere anser seg selv som offeret. I saken som avslørte den største pedoringen i norges historie var det en pedofil som hadde voldtatt sin egen nyfødte. I retten var han så lei seg og skjønte ikke hva han selv gjorde der, han hadde ikke gjort noe galt. Det var jo han det var synd på!

Helt sykt og selvsagt utenfor fatteevne alt sammen, blodet koker:angry:

• Liker 31
Skrevet
Akkurat nå, Mariángel skrev:

Det er en kjent sak at overgripere og da spesielt pedofile overgripere anser seg selv som offeret. I saken som avslørte den største pedoringen i norges historie var det en pedofil som hadde voldtatt sin egen nyfødte. I retten var han så lei seg og skjønte ikke hva han selv gjorde der, han hadde ikke gjort noe galt. Det var jo han det var synd på!

Helt sykt og selvsagt utenfor fatteevne alt sammen, blodet koker:angry:

Helt utrolig! Jeg klarte ikke å lese mer om forklaringen hans uten å blir forbannet. 

Håper det er en spesiell plass i helvette for slike mennesker. 

Men jeg mener å ha lest en artikkel om at sønnen varslet om overgrepet til en helsesøster allerede i 2017. Også har det tatt så lang tid før noen har tatt tak i det?

• Liker 13
Skrevet

Dette er overlagt drap, han planla det kvelden i forveien. Det skjedde altså ikke i affekt, som er spontant. 

• Liker 28
Skrevet

Har sittet og fulgt med på og lest gjennom forklaringen nå, grusom sak. 😪

• Liker 6
Skrevet (endret)

"Faren forklarer at han bebreidet sønnen for mange av vanskelighetene familien hadde hatt opp gjennom årene." 

Om overgrepene:

"Jeg har kun gjort det i beste mening, selv om det er galt, sier han i retten." 

Denne saken er noe av det sykeste jeg har hørt om i Norge. Her må lovens strengeste straff tas i bruk, selv om det er en latterlig straff for en så grov og grusom sak. 

Endret av DianaV
  • Liker 37
Skrevet

Denne taperen kan få det gøy i fengsel. Blir vel dessverre plassert på en avdeling med kun andre overgripere, for egen sikkerhet.

• Liker 11
Skrevet (endret)

For en grusom far!

(kilde https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50g5ee/drepte-soennen-15-etter-overgrep-krysset-fingrene-for-at-det-ikke-skulle-komme-frem)

– Angrer du på at du tok livet at Oscar? spør aktor Thorbjørn Klundseter. 

– Jeg angrer ikke på at jeg tok livet av Oscar, nei. Jeg angrer med på de seksuelle handlingene, at de skjedde. For hadde ikke det skjedd så hadde ikke drapet skjedd. Da hadde maktbalansen vært helt annerledes, svarer tiltalte. 

– Du angrer ikke på at han er død og at det er du som har drept ham?

– Nei.

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 22
Skrevet

Herregud, for et usselt og begredelig undermenneske den "faren" er! Jeg finner ikke ord.

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Herregud, for et usselt og begredelig undermenneske den "faren" er! Jeg finner ikke ord.

Ikke sant??

Moren forklarte at de har hatt et godt forhold frem til overgrepet ble avslørt. Han kan umulig ha vært en hyggelig og likandes type. Det nekter jeg å tro. 

Særlig når fyren er så opptatt av hvem som har makta eller ikke.

• Liker 18
Skrevet

Har lest gjennom alle saker fra i dag, noe så hjerteskjærende. Stakkars, stakkars gutt :( 

Faren påstår han skulle ta livet av seg selv og. Er vel spekulasjoner det jeg skriver nå, men det tror jeg ingenting på! Ussel, ond og feig mann. 

• Liker 22
Skrevet (endret)
18 timer siden, MalloryK skrev:

Det jeg ikke helt forstår her (bortsett fra det som skjedde), var det overhodet ikke noe forvarsel? Ble Hans Olav oppfattet som helt "normal" før dette?

Ingen som så noe tegn på at her var det noe som ikke stemte?

Etter at vold, overgrep etc kommer fram sier alle rundt at de ikke ante noenting, at gjerningsmannen var en helt ordinær person og at ingen kunne forutsett at noe sånt kunne skje. Men jeg har aldri opplevd at det er sant. Folk både ante og visste, de bekymret seg for vedkommendes nærmeste, de sladret om hvordan vedkommende var, de lot det gå ut over vedkommendes barn eller de holdt seg unna familien "for å ikke bli blandet inn i noe" eller borte fra gjerningsmannen fordi de var redd for vedkommende. Det eneste de ikke gjorde var å prøve å hindre gjerningsmannen i utføre handlingene eller å hjelpe ofrene eller de nærmeste. Og etter avsløringene  kommer samvittigheten og da kunne de selvfølgelig aldri ant at noe slik kunne skje...

Sånn er det nok i dette tilfellet også. En slik mangel på både empati, normalt følelsesregister, impulskontroll og logikk, går aldri folk helt hus forbi, selv om folk velger å se en annen vei eller er for redde til å handle. Både de nærmeste og folk rundt har sett eller ant hva denne mannen var god for. Oscar Andrè merket det så alt for godt, og ingen får meg til å tro at han var den eneste.  

Endret av Marihønepøne
skrivefeil
  • Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, Hummingbird2 skrev:

https://www.oa.no/kapp-drapet-i-retten-faren-erkjenner-delvis-straffskyld/s/5-35-1081436

Så barnevernet fikk altså bekymringsmelding om seksuelle overgrep desember 2017! Denne saken blir verre og verre!!!

Enig! 

Hva gjorde helsesøster og barnevernet? Hvorfor fikk ikke moren vite om dette kvelden før drapet? Noe som ikke stemmer her.

• Liker 19
Skrevet (endret)
4 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Enig! 

Hva gjorde helsesøster og barnevernet? Hvorfor fikk ikke moren vite om dette kvelden før drapet? Noe som ikke stemmer her.

Det er veldig mye som ikke stemmer her. Og antagelig endel fler enn far som burde vært tiltalt. Tiltalt for ikke å ha beskyttet gutten. Barnevernet fikk bekymringsmeldingen desember 2017, tok ikke kontakt med familien før januar 2018. Og da har jo begge foreldrene fått vite hva bekymringsmeldingen gikk ut på, seksuelle overgrep. Men gutten fortsetter å bo hjemme og overgrepene fortsetter i følge drapsmannens forklaring. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, Hummingbird2 skrev:

Det er veldig mye som ikke stemmer her. Og antagelig endel fler enn far som burde vært tiltalt. Tiltalt for ikke å ha beskyttet gutten. Barnevernet fikk bekymringsmeldingen desember 2017, tok ikke kontakt med familien før 2018. Og da har jo begge foreldrene fått vite hva bekymringsmeldingen gikk ut på, seksuelle overgrep. Men gutten fortsetter å bo hjemme og overgrepene fortsetter i følge drapsmannens forklaring. 

Og moren har da ifølge div medier ikke fått vite om overgrepene før kvelden før. Yeah right! 

Hva fanden?! 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Hummingbird2 skrev:

Det er veldig mye som ikke stemmer her. Og antagelig endel fler enn far som burde vært tiltalt. Tiltalt for ikke å ha beskyttet gutten. Barnevernet fikk bekymringsmeldingen desember 2017, tok ikke kontakt med familien før 2018. Og da har jo begge foreldrene fått vite hva bekymringsmeldingen gikk ut på, seksuelle overgrep. Men gutten fortsetter å bo hjemme og overgrepene fortsetter i følge drapsmannens forklaring. 

Det her kan jeg ikke fatte. Ble det henlagt da eller? Det må det jo ha blitt hvis alt bare fortsatte som før og ingen tok affære. 
For en skandale!!
Hjertet mitt brister for skjebnen til denne stakkars gutten :(

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, ludden skrev:

Det er flere involvert her,så hvis du synes slike saker skal sladres om og snakkes om her,så bør du vurdere å få deg et liv.

Det er en aktuell og grusom sak som omtales i alle riksmedier. Anbefaler at du logger deg av Internett. Denne saken kommer det til å stå mye om fremover mens rettssaken pågår. 

• Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...