Gå til innhold

Far- drapsforsøk på sønn på Kapp (Toten)


Hummingbird2

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Petra75 skrev:

Og hvis du ikke tåler at man diskuterer agendaen din så er du nok på feil sted generelt.

Jeg håper at jeg har fått deg til å tenke deg om to ganger før du poster ting på nett. Prøv, i det minste, å sette deg inn i den situasjonen de er i, de du diskuterer - før du starter tråder som dette.

Jeg har ikke skrevet noe galt. Så vennligst slutt. Og jo, du er på helt feil sted hvis du ikke tåler at store nyhetssaker blir diskutert. Du ødelegger tråden med din personlige agenda. Her kan man diskutere aktuelle nyhetssaker. Det er bare å la vær å trykke seg inn. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Petra75 said:

Fy faen, så lavmål av deg.

Man kan fint bry seg om fremmede selv om man ikke etterlyser informasjon. Man kan fint ha medfølelse for et barn og hans familie uten å lage tråder på KG for å få visst mer.

Prøv å snu på det: hvis det hadde vært deg og din familie dette hadde skjedd med, hva ville du egentlig ha følt hvis du kom over en tråd som dette? Hadde du blitt rørt av "omtanken", eller hadde du følt frustrasjon og sorg over at fremmede prøver å grave i din meget personlige tragedie?

Jeg hadde følt veldig på det siste. Og jeg ber om forståelse for at jeg føler det slik.

Det er selvsagt vanskelig å forestille seg en slik tragedie for seg selv. Jeg hadde sikkert satt pris på at folk brydde seg, men blitt krenket om folk jeg kjente delte privat informasjon. 
Men det var ikke det Ts søkte med denne tråden og heller ikke noe jeg søkte. 

Det Ts etterspurte og fikk svar på var dekket av offisielle medier, så du kritiserer jo da at mediene har omtalt saken.
Hvorfor dekker media trafikkulykker? Drukningsulykker? Alle tragedier dom rammer enkeltindivider? Hva er hensikten? 
Er det ufint? Er det graving? Tror du foreldre som mister sine barn føler at andre graver og mesker, om man følger med på om barnet overlever?
Det er jo sikkert endel som leser slike saker pga sensasjonslyst. I følge deg bør det da ikke dekkes. Manglende åpenhet vil imidlertid få mange uante negative konsekvenser, som lavere bevissthet, kunnskap, rettssikkerhet og fellesskap. 
Dvs at verden kan ikke danse etter din pipe. Vi betaler alle prisen for et åpent samfunn. At folk sladrer, utleverer privat info ol er en annen problemstilling som du må rette mot de som driver med det.


 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Petra75 skrev:

Fy faen, så lavmål av deg.

Man kan fint bry seg om fremmede selv om man ikke etterlyser informasjon. Man kan fint ha medfølelse for et barn og hans familie uten å lage tråder på KG for å få visst mer.

Prøv å snu på det: hvis det hadde vært deg og din familie dette hadde skjedd med, hva ville du egentlig ha følt hvis du kom over en tråd som dette? Hadde du blitt rørt av "omtanken", eller hadde du følt frustrasjon og sorg over at fremmede prøver å grave i din meget personlige tragedie?

Jeg hadde følt veldig på det siste. Og jeg ber om forståelse for at jeg føler det slik.

Oisann.. Denne saken har vært bredt omtalt og den er så grusom langt inn i hjerterota at den burde diskuteres. Noen burde ha fanget opp noen signaler på veien. Far har holdt på i flere år, vaffal før hen var 14. Dette endte med guttens død og du forventer at det bare skal glemmes? Ties i hjel?  Egentlig for full åpenhet om grusomhetene denne stakkars gutten har vært utsatt for. Hvorfor reagerte ingen?????

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nuska skrev:

Oisann.. Denne saken har vært bredt omtalt og den er så grusom langt inn i hjerterota at den burde diskuteres. Noen burde ha fanget opp noen signaler på veien. Far har holdt på i flere år, vaffal før hen var 14. Dette endte med guttens død og du forventer at det bare skal glemmes? Ties i hjel?  Egentlig for full åpenhet om grusomhetene denne stakkars gutten har vært utsatt for. Hvorfor reagerte ingen?????

 

Leste du det jeg siterte? Det uthevede? Ikke? Å påstå at man ikke bryr seg fordi man ikke syns det er greit å diskutere denne saken på denne måten er lavmål.

Denne saken glemmes ikke selv om den ikke grafses i av fremmede mennesker. Å spekulere i hva som kan ha skjedd, hvem som reagerte eller ikke, er ingen vits. Det er bare å legge en ekstra byrde til de som er midt oppe i denne saken. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg har ikke skrevet noe galt. Så vennligst slutt. Og jo, du er på helt feil sted hvis du ikke tåler at store nyhetssaker blir diskutert. Du ødelegger tråden med din personlige agenda. Her kan man diskutere aktuelle nyhetssaker. Det er bare å la vær å trykke seg inn. 

Du har ingen rett til å legge føringer for hva jeg kan diskutere eller ikke. Du må også tåle diskusjon når andre er uenige i din agenda. Hvis ikke har du ingenting på et diskusjonsforum å gjøre - da får du heller starte en blogg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Petra75 skrev:

Du har ingen rett til å legge føringer for hva jeg kan diskutere eller ikke. Du må også tåle diskusjon når andre er uenige i din agenda. Hvis ikke har du ingenting på et diskusjonsforum å gjøre - da får du heller starte en blogg

Ditto!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Petra75 skrev:

Du har ingen rett til å legge føringer for hva jeg kan diskutere eller ikke. Du må også tåle diskusjon når andre er uenige i din agenda. Hvis ikke har du ingenting på et diskusjonsforum å gjøre - da får du heller starte en blogg

Men i alle dager. Du blir indignert fordi folk diskuterer aktuelle saker i et forum for aktuelle saker... 🤦‍♀️ 
 

Men skal la det ligge. Vi blir aldri enige. Og dette blir bare avsporing som ødelegger hele tråden. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Petra75 said:

Leste du det jeg siterte? Det uthevede? Ikke? Å påstå at man ikke bryr seg fordi man ikke syns det er greit å diskutere denne saken på denne måten er lavmål.

Denne saken glemmes ikke selv om den ikke grafses i av fremmede mennesker. Å spekulere i hva som kan ha skjedd, hvem som reagerte eller ikke, er ingen vits. Det er bare å legge en ekstra byrde til de som er midt oppe i denne saken. 

 

Du oppfordret til å bry seg om folk i egen nære krets, I steden for «fremmede». Det må jo bety at du ikke bryr deg om fremmede selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Jeg skjønner ikke dere som på død og liv skal hysje ned saker dere finner ubehagelige..det er jo nettopp derfor slike saker får skje! Her har sannsynligvis en hel bygd hysjet i åresvis. 

Det minste man kan gjøre for gutten nå er å anerkjenne hva han måtte tåle i sitt korte liv.

Dette!!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den drapssiktede har blitt ansett som en respektabel fyr fra en respektabel familie. Han er et kjent fjes i området. Det har nok bidratt til at ingen har fattet noen mistanke, dessverre. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, frukrines skrev:

Den drapssiktede har blitt ansett som en respektabel fyr fra en respektabel familie. Han er et kjent fjes i området. Det har nok bidratt til at ingen har fattet noen mistanke, dessverre. 

Som regel er det ikke de man tror det er som står bak i slike saker. Man hører alltid folk sier i ettertid: dette trodde jeg absolutt ikke om den personen. Det kommer alltid ovveraskende. For de som allerede har gjennomgått slike traumer er det ingenting som kommer som en overraskelse. Trist men sant. Jeg tror ikke det hjelper å hysje ned en slik sak. Den er faktisk viktig for å minne oss på at det faktisk skjer og viktigheten med å sette søkelys på akkurat slike saker. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Leonaen skrev:

Som regel er det ikke de man tror det er som står bak i slike saker. Man hører alltid folk sier i ettertid: dette trodde jeg absolutt ikke om den personen. Det kommer alltid ovveraskende. For de som allerede har gjennomgått slike traumer er det ingenting som kommer som en overraskelse. Trist men sant. Jeg tror ikke det hjelper å hysje ned en slik sak. Den er faktisk viktig for å minne oss på at det faktisk skjer og viktigheten med å sette søkelys på akkurat slike saker. 

Nettopp. Det var dit jeg ville etterhvert med kommentaren min. Det er lett å innta en litt unnvikende holdning når magefølelsen forteller deg en ting, men det er snakk om mennesker en kjenner til og som fremstår skikkelige. 

Derfor mener jeg i likhet med deg, at det er viktig at detaljer blir langt frem etterhvert som ting får roet seg. Enn så lenge holder politiet og mediene tilbake mye viktig informasjon som kan påvirke hvordan en utenforstående ser på denne saken. Vi mennesker tar best lærdom dersom det rører ved oss på et dypere nivå, og det gjør vi ved å bli opplyst (tenk Christoffer-saken). 

Endret av frukrines
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, frukrines said:

Den drapssiktede har blitt ansett som en respektabel fyr fra en respektabel familie. Han er et kjent fjes i området. Det har nok bidratt til at ingen har fattet noen mistanke, dessverre. 

Dette sier meg at vi har noe å lære. StineSofies stiftelse treffer godt når de snur ordtaket på hodet med «Du ser det ikle før du tror det».

Vi må fatte at dette kan skje selv i det som oppfattes som respektable familier, først da er det mulig å avdekke og hjelpe.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Dette sier meg at vi har noe å lære. StineSofies stiftelse treffer godt når de snur ordtaket på hodet med «Du ser det ikle før du tror det».

Vi må fatte at dette kan skje selv i det som oppfattes som respektable familier, først da er det mulig å avdekke og hjelpe.

Det tenker jeg også. Er nok mange som har lagt sammen to og to i etterkant. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke lag tråder om denne saken. Dette er ei tragedie fra ende til annen for de involverte. Ryktespredning om personlige tragedier på sosiale medier er til å spy av! 

La familien og de etterlatte være i fred i sorgen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp fordi ting ties om, at slike ting får skje. Hva kan vi lære av denne saken så vi slipper å oppleve flere lignende saker?   Jo, at det faktisk er lov å bry seg og at det er ikke alle som har det like trygt og godt.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Sunnys said:

Ikke lag tråder om denne saken. Dette er ei tragedie fra ende til annen for de involverte. Ryktespredning om personlige tragedier på sosiale medier er til å spy av! 

La familien og de etterlatte være i fred i sorgen 

Les tråden så ser du at dette har vært grundig diskutert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...