Gå til innhold

Far- drapsforsøk på sønn på Kapp (Toten)


Hummingbird2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne saken er så fæl at jeg har faktisk ikke ord. Her har alle sviktet et uskyldig barn. 
 

Endret av moonflower__
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AllahBallah skrev:

 

Skam dere begge to, tror dere det som brukeren her skriver - er vedkommendes fantasier?

Foreslår at dere unngår skrive noe mer i denne tråden.

Mulig du har rett.   Men vedkommendes uttalelse framstår motbydelig for meg....og jeg ser for andre.

 

 

Men...jeg kom ikke for å diskutere. Men for å ytre mening...langt oppi her angående straff denne mannen bør få. Det står jeg for og det ønsker jeg meg.  Har jeg tråkket på ømme tær beklager jeg det, men kommer aldri til å beklage at jeg ønsker denne mannen alt vondt i fengsel og i resten av hans liv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
34 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Motbydelig forherligelse!!!   INGEN barn ønsker seg eller legger opp til sex med voksne!!!  Nå må du faen meg roe fantasiene dine!!!

Du tar feil!!!

Jeg har jobbet tett med barnevernet og barnepsykologer og de sier at selvfølgelig kan barn gjøre seksuelle fremstøt på voksne!

Ikke gjør dette verre for ofrene ved å benekte fakta bare fordi du ikke vet bedre eller klarer å tro på det!

Ansvaret ligger likevel hos den voksne! Ene og alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
På 22.4.2020 den 11.46, parmanoia skrev:

For en totalt unødvendig og motbydelig detaljert beskrivelse. 

Uenig. Det er viktig å beskrive hvordan barn kan oppleve overgrep og hvordan de takler dem. Det er viktig å snakke om tabu temaer for å forstå dem bedre. I denne tråden viser det seg at folk tror at barn ikke kan ha seksuell adferd. Det er i beste fall ignorant og i verste fall farlig for det barnet som kanskje ikke tør å fortelle sin historie når de leser at det de gjør er feil og avvikende.

Det er faktisk helt normalt! Ikke vanlig, men normalt!

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, loveli skrev:

Du tar feil!!!

Jeg har jobbet tett med barnevernet og barnepsykologer og de sier at selvfølgelig kan barn gjøre seksuelle fremstøt på voksne!

Ikke gjør dette verre for ofrene ved å benekte fakta bare fordi du ikke vet bedre eller klarer å tro på det!

Ansvaret ligger likevel hos den voksne! Ene og alene!

Selvsagt ligger alt ansvar hos voksne.   Ingen benekter det.

Men om barn gjør seksuelle framstøt mot voksne er det jo fordi de er utsatt for overgrep tidligere og tror det skal være slik. De gjør det for de tror det forventes.   Ingen barn uten slikt vil noen gang legge opp til seksualisert oppførsel mot voksne!!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Selvsagt ligger alt ansvar hos voksne.   Ingen benekter det.

Men om barn gjør seksuelle framstøt mot voksne er det jo fordi de er utsatt for overgrep tidligere og tror det skal være slik. De gjør det for de tror det forventes.   Ingen barn uten slikt vil noen gang legge opp til seksualisert oppførsel mot voksne!!

Jo!!!!!

Tenk om et barn leser det du skriver og ikke tør å si hva det opplever fordi de føler skam fordi det liksom gjør noe galt? 

Vet du noe om dette? Som sagt har jeg jobbet med barnevernet før og det kan være MANGE grunner til at barn legger opp til seksualisert adferd mot voksne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummingbird2 skrev:

La oss håpe det ikke er den klassiske «respektert mann i lokalmiljøet» fella. Der de ikke har fulgt prosedyrene. Fordi han er den han er. Han har jo vært involvert i alt fra næringsliv, korps, Idrett, FAU,  arbeidstrening for unge osv. av det jeg har lest i nyhetsartikler. 

Jeg er selv fra Lena, og er nok redd det er det som har skjedd her. Lena er det administrative senteret i kommunen, hvor drapstiltalte har vært en vel ansett handelsmann fra en vel ansett handelsfamilie, og han har vært leder for handelsstanden på Lena over flere år. Han har driftet flere forretninger, og dermed vært svært synlig. I tillegg har han vært aktiv i mange aktiviteter utenom, slik du skriver. De fleste har derfor et eller annet forhold til han, også de barnevernsansatte, mest sannsynlig. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, loveli skrev:

Jo!!!!!

Tenk om et barn leser det du skriver og ikke tør å si hva det opplever fordi de føler skam fordi det liksom gjør noe galt? 

Vet du noe om dette? Som sagt har jeg jobbet med barnevernet før og det kan være MANGE grunner til at barn legger opp til seksualisert adferd mot voksne!

Så....du mener oppriktig at barn legger opp til og vil ha sex med voksne?   Det er en syk påstand og hva du påstår du har jobbet med er selvsagt bare tull.  Ønsketenkning!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jerry Lee said:

Så....du mener oppriktig at barn legger opp til og vil ha sex med voksne?   Det er en syk påstand og hva du påstår du har jobbet med er selvsagt bare tull.  Ønsketenkning!!!

Her er det kun du som viser manglende kunnskaper om temaet.

Dynamikken mellom den som forgriper seg og offeret for overgrep er komplisert og ikke så enkelt som du skal ha det til. Ved systematiske overgrep som dette er det, som en annen debattant beskrev på en god måte i et innlegg her, ofte den eneste måten offeret kan ha kontroll i situasjonen.

Det er uansett selvsagt at det er den voksne som har skyld i all seksuell aktivitet. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Licorice
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Motbydelig forherligelse!!!   INGEN barn ønsker seg eller legger opp til sex med voksne!!!  Nå må du faen meg roe fantasiene dine!!!

 

1 time siden, parmanoia skrev:

For en totalt unødvendig og motbydelig detaljert beskrivelse. 

Hva er det som går av dere? @Marihønepøne vet tydeligvis litt om dette, men om det blir for vanskelig for dere å forstå hvordan et barn som blir utsatt for overgrep, tenker, så kan dere la være å lese. Roe ned fantasiene dine, du liksom... Høres det der ut som en fantasi!? Nei. Det der er eksempler på hvordan barn som regelmessig blir utsatt for overgrep, kan tenke om sin situasjon. 

Snakk om å være hårsår, herregud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Så....du mener oppriktig at barn legger opp til og vil ha sex med voksne?   Det er en syk påstand og hva du påstår du har jobbet med er selvsagt bare tull.  Ønsketenkning!!!

Jeg tror du bør komme deg på kurs om barn seksualitet og overgrep. Et kurs i regi av psykologer og barnevernsansatte. Der vil du lære ganske mye om denne tematikken. Det meste vil nok ryste deg. Det meste vil nok gjøre deg kvalm. Men det er som det er. Vi kan ikke lukke øynene og tro at det er sånn eller slik. Vi er nødt til å lære om dette. Alle skulle gått et slikt kurs. Dette er ikke tull. Barn kan ta initiativ til det. Ikke på måten du tror. Les deg litt opp om dette. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Her er det kun du som viser manglende kunnskaper om temaet.

Dynamikken mellom den som forgriper seg og offeret for overgrep er komplisert og ikke så enkelt som du skal ha det til. Ved systematiske overgrep som dette er det, som en annen debattant beskrev på en god måte i et innlegg her, ofte den eneste måten offeret kan ha kontroll i situasjonen.

Det er uansett selvsagt at det er den voksne som har skyld i all seksuell aktivitet. 

Det jeg har sagt er at barn som har opplevd overgrep kan være sekualiserte mot voksne fordi de tror det forventes.

Barn som aldri har blitt misbrukt vil ikke tro det er naturlig. De vet ikke engang hva det er...og vil derfor aldri opptre seksualisert mot voksne.

 

Og, ja....selvsagt er voksne ALLTID i skyld og ansvar i overgrep mot barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
15 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Så....du mener oppriktig at barn legger opp til og vil ha sex med voksne?   Det er en syk påstand og hva du påstår du har jobbet med er selvsagt bare tull.  Ønsketenkning!!!

Jeg skulle ønske jeg ikke visste bedre, men det gjør jeg. Det er ganske tydelig at du ikke vet hva du snakker om, noe som er synd da det kan føre til at barn føler større skam enn de hadde trengt.

Jeg har vært på seminarer om barns seksualitet i forbindelse med tidligere jobb. Vi som voksne er de som må sette grensene i visse tilfeller. Ikke alle barn har sperrene de trenger for å ikke bli utnyttet av feil voksne rundt seg. 

 

Thore Langfeldt, Barns seksualitet, 2000, side 55-56:

Mange forskere har påvist de første leveårenes betydning for et barns videre utvikling. Barnet gir signaler som moren svarer på. Barnets evne til å gi signaler og foreldrenes evne til å forstå og svare på dem er derfor viktige prosesser. Det er ingen grunn til å tro at ikke seksualiteten skulle følge de samme baner som annen psykologisk utvikling.

 

Thore Langfeldt, Barns seksualitet, 2000, side 9:

Når vi uttrykker våre følelser som barn, vil de voksne speile oss med sin fortolkning av våre gryende følelser. De kan stoppe dem, avvise dem, stimulere eller akseptere dem, men ofte vil barnets følelser simpelthen ikke passe inn i de voksnes tilværelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Leonaen skrev:

Jeg tror du bør komme deg på kurs om barn seksualitet og overgrep. Et kurs i regi av psykologer og barnevernsansatte. Der vil du lære ganske mye om denne tematikken. Det meste vil nok ryste deg. Det meste vil nok gjøre deg kvalm. Men det er som det er. Vi kan ikke lukke øynene og tro at det er sånn eller slik. Vi er nødt til å lære om dette. Alle skulle gått et slikt kurs. Dette er ikke tull. Barn kan ta initiativ til det. Ikke på måten du tror. Les deg litt opp om dette. 

Vrøvl.   Og den der "les deg opp"  er en hersketeknikk i alle tråder der noen er uenige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Så....du mener oppriktig at barn legger opp til og vil ha sex med voksne?   Det er en syk påstand og hva du påstår du har jobbet med er selvsagt bare tull.  Ønsketenkning!!!

Ingen her har nevnt at barn vil ha sex med voksne. Ikke jeg og ikke loveli, du er den eneste som i det hele tatt har tatt opp temaet. Vi prøver bare å forklare hvordan overgrepsofre innimellom, eller kanskje til og med ofte, reagerer og oppfører seg. Å kalle et helt normalt reaksjonsmønster den grusomme situasjonen tatt i betraktning for skammelig eller pedofile ønskedrømmer er å forpeste enhver saklig diskusjon. Det eneste du oppnår er å påføre overgrepsofre ekstra skam (og dermed hindre dem i å søke hjelp, gi overgrepsmenn bedre samvittighet ("det var han som tok på meg først, og det betyr visstnok at han har lyst på meg, ikke at han er redd") og å spre falsk informasjon, noe som fører til at folk ikke gjenkjenner overgrepsofre eller - menn og kan gripe inn eller skaffe hjelp. Det er mulig det er lettere for deg å tenke at overgrepsofres adtferd er svarthvit og slik du alltid har forestilt deg det, men dette dreier seg ikke om dine behov, det dreier seg om behovene til Oscar André og alle andre barn og voksne som lever med, eller har levd med, overgrep. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee said:

Det jeg har sagt er at barn som har opplevd overgrep kan være sekualiserte mot voksne fordi de tror det forventes.

Barn som aldri har blitt misbrukt vil ikke tro det er naturlig. De vet ikke engang hva det er...og vil derfor aldri opptre seksualisert mot voksne.

 

Og, ja....selvsagt er voksne ALLTID i skyld og ansvar i overgrep mot barn.

Det må ha gått litt fort i svingene, for du svarer den som beskriver dynamikken i en slik situasjon med at beskrivelsen er motbydelig og at ingen barn vil ha sex med voksne. 

Hvis jeg misforstod utbruddet ditt får du beklage. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee said:

Vrøvl.   Og den der "les deg opp"  er en hersketeknikk i alle tråder der noen er uenige.

Akkurat her er det betimelig å be deg om å lese deg opp da mange av dine innlegg viser liten innsikt i temaet. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...