Godis Skrevet 1. juli 2021 #201 Del Skrevet 1. juli 2021 Så godt å kjenne liv, for både deg og mannen 😍 Hvilken uke er du i nå? Fint at de store plagene holder seg unna, men du har også lov å kjenne deg lei av endringene i kroppen. Heller prat om det og være ærlig, enn å innerst inne kjenne det, men føle deg nødt til å holde det inne. Og så hyggelig med barnerom, gleder meg til vi skal begynne med det etterhvert 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 1. juli 2021 Forfatter #202 Del Skrevet 1. juli 2021 Godis skrev (8 minutter siden): Så godt å kjenne liv, for både deg og mannen 😍 Hvilken uke er du i nå? Fint at de store plagene holder seg unna, men du har også lov å kjenne deg lei av endringene i kroppen. Heller prat om det og være ærlig, enn å innerst inne kjenne det, men føle deg nødt til å holde det inne. Og så hyggelig med barnerom, gleder meg til vi skal begynne med det etterhvert 🤩 Jeg er straks i uke 25😊 Takk, har vært åpen om det, men mannen er litt sånn dette ville du selv! Takk for støtten…… Hvilken uke er du i? Skal stikke innom dagboken din for oppdatering der også 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 1. juli 2021 #203 Del Skrevet 1. juli 2021 Safirblå skrev (Akkurat nå): Jeg er straks i uke 25😊 Takk, har vært åpen om det, men mannen er litt sånn dette ville du selv! Takk for støtten…… Hvilken uke er du i? Skal stikke innom dagboken din for oppdatering der også 👍 Haha, de kan være litt korttenkt i kommentarene noen ganger 🤭🙄 Du ville bli gravid, ja absolutt, men det betyr jo ikke at du ønsker å føle deg fremmed i egen kropp. Jeg er i uke 18 nå, og har ultralyd neste uke som jeg ser frem til 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 1. juli 2021 Forfatter #204 Del Skrevet 1. juli 2021 Godis skrev (3 minutter siden): Haha, de kan være litt korttenkt i kommentarene noen ganger 🤭🙄 Du ville bli gravid, ja absolutt, men det betyr jo ikke at du ønsker å føle deg fremmed i egen kropp. Jeg er i uke 18 nå, og har ultralyd neste uke som jeg ser frem til 👏 Åå den ultralyden er det beste hittil i graviditeten syns jeg 😍(og «verste» om ikke alt er som det skal, men det tenker vi ikke på…) Var fryktelig spent selv! Vil dere vite kjønn? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 1. juli 2021 #205 Del Skrevet 1. juli 2021 Safirblå skrev (3 minutter siden): Åå den ultralyden er det beste hittil i graviditeten syns jeg 😍(og «verste» om ikke alt er som det skal, men det tenker vi ikke på…) Var fryktelig spent selv! Vil dere vite kjønn? 😊 Så hyggelig, da gleder jeg meg litt ekstra! Vi har valgt å gå ut fra at alt ser fint ut, så får vi heller ta det når det kommer om vi får en vond beskjed. Det vil være fælt uansett, så vi prøver å ikke forberede oss på det verste. Vi vil nok vite kjønn ja 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 1. juli 2021 Forfatter #206 Del Skrevet 1. juli 2021 Godis skrev (2 minutter siden): Så hyggelig, da gleder jeg meg litt ekstra! Vi har valgt å gå ut fra at alt ser fint ut, så får vi heller ta det når det kommer om vi får en vond beskjed. Det vil være fælt uansett, så vi prøver å ikke forberede oss på det verste. Vi vil nok vite kjønn ja 🤩 God innstilling, så lenge alt er i orden hittil er det ingen grunn for å være bekymret heller. Ville bare ta det med, er ikke alle som opplever at alt bare er bra😊 Gleder meg til oppdatering etter ultralyden 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 1. juli 2021 #207 Del Skrevet 1. juli 2021 Safirblå skrev (10 minutter siden): God innstilling, så lenge alt er i orden hittil er det ingen grunn for å være bekymret heller. Ville bare ta det med, er ikke alle som opplever at alt bare er bra😊 Gleder meg til oppdatering etter ultralyden 🥰 Takk 🤩 Det ligger langt bak i underbevisstheten, så "heldigvis" kjenner jeg risikoen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 2. august 2021 Forfatter #208 Del Skrevet 2. august 2021 (endret) Det blir mer og mer sjelden med oppdateringer. Det er liksom ikke så mye å oppdatere. Gjør et forsøk nå. Uke 29. Kan nevnes at magen er stor. Og rumpe og lår er vel.. store! Jeg er stor! Det fineste i verden er at jeg kjenner sterke spark og dult hver dag. Ellers lite plager utover dårlig fysisk form og at alt er tungt pga vekt. Jeg får hjertebank og peser av å gå opp trappa. Burde nok trent. Jeg gruer meg til jobbstart etter ferie . Ønsker en sykmelding. Det begynner bli tungt fysisk, men har vel egentlig ingen god sykmeldingsgrunn. Jeg syns jobb er ensformig med tilretteleggingen og så er det er vondt å bøye seg. Det blir nok like ensformig å være hjemme hele dagen. Og like vondt å bøye seg. Vondt i vilja heter det vel kanskje. Søren ta leder som tar hensyn og tilrettelegger for gravide! Neida… joda… Neida. Jeg glemte at jeg har vann i kroppen og om jeg ikke har bøyd de en stund har jeg vondt i fingrene også! Utgjør ingen forskjell på hverdagen. Bare å bøye litt så går det over. Oppsummert kan jeg rett og slett ikke klage. Og akkurat det svarer ikke til forventningene! Jeg som skulle ha bekkenløsning, murringer, kynnere og ømme bryst…. …. ,men jeg syns ikke noe om utviklingen med pesing i trappa og strekkmerker på lårene. Det syns jeg virkelig ikke noe om. Endret 2. august 2021 av Safirblå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 29. august 2021 Forfatter #209 Del Skrevet 29. august 2021 Familieidyll og A4-liv du liksom! Jeg, sofaen og tvn har et mer spennende kjærlighetsliv enn jeg og mannen for tida. Ikke rart, jeg er stor som en elefant og maser gjør jeg, som et lokomotiv! Mannen jobber overtid og fikser alt han rekker over. Jeg peser bare av å tusle rundt inne mens jeg gjør absolutt ingenting fornuftig. Mannen blir oppgitt over at jeg ikke orker så mye og jeg blir frustrert selv. Fikk organisert skapet på badet her om dagen og var veldig stolt av det. Babyen kommer jo til å krabbe inn der og spise alle hudkremene mine og paraceten. Våknet bare en morgen og kom på at det kunne vi ikke ha noe av! Mannen stusset litt på prioriteringen, men klappet meg på hodet og sa at jeg var så flink så… Han burde virkelig belønnes for tålmod og arbeidsinnsats. Lurer på hvem jeg skal ringe for å gi han belønningen. Hellstrøm kanskje? Mannen pleier sette pris på en god middag, men mat og matlaging har ikke vært på langt nær det samme for meg etter jeg ble gravid. Så nå har vi blitt godt kjent med toroutvalget i butikken og takeaway-mulighetene i området. Mannen henter så klart….. Jeg skal forresten ta en siste mas på mannen så han får tatt ut det siste som ikke skal være på barnerommet. Så skal jeg aldri mer mase igjen! Det er bare det at mannen mener vi heller burde prioritere å male siste veggen på huset utvendig. Jeg derimot, mener at pappesker med ting vi ikke skal ha lenger ikke hører til på et barnerom, det burde vært fjernet i går! Dessuten er gravidhjernen fullt opptatt med å pønske ut hvordan man mater katten uten at avkommet får tak i kattemat! Prioriteringene er ikke helt på bølgelengde. Blir skikkelig familieidyll av slikt altså ❤️ Og hvordan i alle dager orker folk sex når man hveser og ser ut som en hval? Mannen virker like gira som jeg og det er vel ikke så rart egentlig. Og så den koronaen! Nå må mannen sitte i bilen til man er i aktiv fødsel. Jeg trodde at det ville vel åpnet opp igjen til fødsel, men så går alle bare rundt og blir smittet og jeg er ikke vaksinert engang! Er igjen en del uker enda , men tror ikke situasjonen blir særlig bedre til fødselen. Gruer meg. Jeg tror ungen min er ganske stor, kurven ligger liksom øverst på det skjemaet jeg må ha med overalt. Fint med stor og sterk gutt, men hva skulle jeg med 20 bodyer i størrelse 50? 15 bukser? Og like mye bare i ull!! Noen burde ha som jobb og skrive advarsler til mødre på babyklærjakt! Får vel ikke str 50 på en 4 kilos baby? Jeg bekymrer meg litt for at han er FOR stor… Har jeg diabetes likevel? Og også litt redd for fødsel. Puste inn gjennom nesa og ut gjennom munnen sa de på kurset! Får ta med otrivin og puste inn den jeg da! Hvordan skal jeg liksom puste inn med noe annet enn munnen når nesa er potte tett ? Det kjennes om natta også. Eller mest om morgenen egentlig. Våkner om morgenen med belegg på tennene, sikkel størknet rundt munnen og ånde som lukter noe som minner om våtforet til katta! Nå skal jeg ta colaflaska fra gulvet, helle meg et nytt glass cola og tisse en skvett i trusa med god samvittighet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 29. august 2021 #210 Del Skrevet 29. august 2021 Mener å huske at jeg bare er 2 uker bak deg, men jeg flirte sånn av å lese dette at mannen snart sikkert våkner der borte på andre siden av sengen 😂😂 Jeg føler sååå med deg og kjenner meg såå godt igjen i mye av dette 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 30. august 2021 Forfatter #211 Del Skrevet 30. august 2021 Niny skrev (9 timer siden): Mener å huske at jeg bare er 2 uker bak deg, men jeg flirte sånn av å lese dette at mannen snart sikkert våkner der borte på andre siden av sengen 😂😂 Jeg føler sååå med deg og kjenner meg såå godt igjen i mye av dette 🙈 Går det bra med deg og lille i magen? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 30. august 2021 #212 Del Skrevet 30. august 2021 Safirblå skrev (6 timer siden): Går det bra med deg og lille i magen? 😊 Ja, her går alt igrunn strålende fint 😄 Har konkludert etter å ha lest rundt og hørt på andre i lokal termingruppe her hjemme at jeg har en veldig lett og fin graviditet, til tross for at jeg har vært sykemeldt lenge for trøblete bekken og sterke kynnere om jeg finner på å gjøre noe 🙈 Merker jeg vokser for å si det sånn, og tyngdepunktet forandrer seg.. 🙄 Kjenner meg også igjen i at meg og mannen prioriterer litt ulikt om dagen. Her kjøpte vi jo hus i vinter og (han) har pusset opp nesten alt her nå. Min oppgave var å grunne og male dørene som står igjen.. Om jeg var flink å gjøre det så skulle jeg få lov til å gå bananas med babyting. Har endt med å gå bananas med babyting med fortsatt ikke tatt dørene 😂 Har vært sliten og hatt vondt, og når jeg har hatt overskuddsenergi så har jeg jo fokusert på baby 🙈😜 Sykt å tenke på at det ikke er mange dagene igjen før vi er høygravide! Hvor er tiden blitt av? Ikke lenge siden jeg brukte eggløsningstester og var spent måned etter måned 😬 Lykke til i siste innspurt og nyt colaen og litt uskyldig skvetting i sofaen 🤩❤️💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 31. august 2021 #213 Del Skrevet 31. august 2021 Ååå, Safirblå, for noen innlegg du skriver! Jeg ser at kommentaren jeg skrev etter ditt forrige innlegg for en måned siden ikke har blitt publisert, men du skriver på en så fornøyelig måte 🤩 Det er så utrolig lett å kjenne seg igjen, for du er absolutt ikke alene! Jeg er vel seks uker kortere enn deg, men skal bare forberede meg på at det i alle fall ikke blir lettere 😅 Nyt cola, legg inn et ekstra truseskift her og der, spis toro og takeaway med god samvittighet. Og ta gjerne den telefonen til Hellstrøm 😂 Så får du trøste deg med at du har sikret babyen fra å få tak i paracet og hudkrem, for alt du vet har du med dette reddet et lite liv 😉❣️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 31. august 2021 Forfatter #214 Del Skrevet 31. august 2021 Niny skrev (23 timer siden): Ja, her går alt igrunn strålende fint 😄 Har konkludert etter å ha lest rundt og hørt på andre i lokal termingruppe her hjemme at jeg har en veldig lett og fin graviditet, til tross for at jeg har vært sykemeldt lenge for trøblete bekken og sterke kynnere om jeg finner på å gjøre noe 🙈 Merker jeg vokser for å si det sånn, og tyngdepunktet forandrer seg.. 🙄 Kjenner meg også igjen i at meg og mannen prioriterer litt ulikt om dagen. Her kjøpte vi jo hus i vinter og (han) har pusset opp nesten alt her nå. Min oppgave var å grunne og male dørene som står igjen.. Om jeg var flink å gjøre det så skulle jeg få lov til å gå bananas med babyting. Har endt med å gå bananas med babyting med fortsatt ikke tatt dørene 😂 Har vært sliten og hatt vondt, og når jeg har hatt overskuddsenergi så har jeg jo fokusert på baby 🙈😜 Sykt å tenke på at det ikke er mange dagene igjen før vi er høygravide! Hvor er tiden blitt av? Ikke lenge siden jeg brukte eggløsningstester og var spent måned etter måned 😬 Lykke til i siste innspurt og nyt colaen og litt uskyldig skvetting i sofaen 🤩❤️💖 Jeg syns fremdeles det er litt uvirkelig at det er et menneske inni meg som skal komme ut og som skal være hos oss liksom 😁 Er dritt med bekkenplagene, det kan jo gjøre fryktelig vondt har jeg forstått og klaging gjør bare godt for sjela! 😂😁❤️ Dørene kan du ta det helt med ro, bare mas på mannen og ring Hellstrøm ☺️ Godis skrev (3 timer siden): Ååå, Safirblå, for noen innlegg du skriver! Jeg ser at kommentaren jeg skrev etter ditt forrige innlegg for en måned siden ikke har blitt publisert, men du skriver på en så fornøyelig måte 🤩 Det er så utrolig lett å kjenne seg igjen, for du er absolutt ikke alene! Jeg er vel seks uker kortere enn deg, men skal bare forberede meg på at det i alle fall ikke blir lettere 😅 Nyt cola, legg inn et ekstra truseskift her og der, spis toro og takeaway med god samvittighet. Og ta gjerne den telefonen til Hellstrøm 😂 Så får du trøste deg med at du har sikret babyen fra å få tak i paracet og hudkrem, for alt du vet har du med dette reddet et lite liv 😉❣️ Forbered deg du blir TUNG! Og så går det folk rundt og sier at tungere skal du bli 😟 Hahah redd liv og rydd skapet på badet🤣 Håper at det , tross alle merkelige greier og plager , går bra med din lille også. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 3. oktober 2021 Forfatter #215 Del Skrevet 3. oktober 2021 Da er det siste innspurt her. Nå er du velkommen til verden! Mammaen din orker ikke å være tung og sliten lenger, hun vil mye heller ha søvnmangel og tørke bæsj. Det er ikke aktuelt at du drøyer det til over termin, du skal høre på mora di!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 3. oktober 2021 #216 Del Skrevet 3. oktober 2021 Safirblå skrev (5 timer siden): Da er det siste innspurt her. Nå er du velkommen til verden! Mammaen din orker ikke å være tung og sliten lenger, hun vil mye heller ha søvnmangel og tørke bæsj. Det er ikke aktuelt at du drøyer det til over termin, du skal høre på mora di!!! Lykke til i innspurten! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristina00 Skrevet 4. oktober 2021 #217 Del Skrevet 4. oktober 2021 Du skriver så bra og gjenkjennelig. Kos deg resten av innspurten og lykke til med fødsel🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter #218 Del Skrevet 19. oktober 2021 Kristina00 skrev (På 4.10.2021 den 19.13): Du skriver så bra og gjenkjennelig. Kos deg resten av innspurten og lykke til med fødsel🥰 Takk 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter #219 Del Skrevet 19. oktober 2021 (endret) Jeg er så lei. Virker nesten litt ironisk at jeg har brukt så mye tid på å få han inni der og nå vil han ikke ut! 😓 Endret 19. oktober 2021 av Safirblå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 8. november 2021 Forfatter #220 Del Skrevet 8. november 2021 Da er lillemann endelig kommet ut. Hittil sover han, spiser og bæsjer. Og virker stort sett fornøyd. Det er jeg glad for. Fødselen ble langvarig og tøff for meg, så trenger den hvilen jeg får. Vi koser oss, men alt føles litt overveldende også. Veldig glad for at han endelig er her 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå