AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Har jo sett litt på dette programmet ''Andenes Makt'' opp igjennom årene... Men lurer på en ting.. Hvordan får disse menneskene solgt husene sine etter slike hendelser? De kan jo ikke skrive i annonsen ''Selger huset pga ''hjemsøking''... Ja, jeg forstår det er tv, men noen av historiene er faktisk sånn at man nesten tror på dem. Har du noen gang kommet over noen sånne annonser på finn f.eks? At noen skriver at derfor de selger huset sitt? 😮 Jeg hadde en venninne som hadde et problem med at hun mente ting skjedde i huset... så jeg vet ikke hva jeg tenker om saken. Synes uansett at dette er noe man kan opplyse om da isåffal. Hva tenker dere? Anonymkode: 7e47c...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Tror ikke dette er noe stort problem da nordmenn flest er ateister og heller ikke tror på noe overnaturlig. Om det blir et problem kan de jo bare få noen til å gjøre husrens. Anonymkode: 6bd6d...3b7 11
SoWhat? Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg tror nok ikke at de opplyser om det. Har aldri sett det. Vet det er folk som ikke tror på sånt, og som ikke hadde brydd seg. Men jeg hadde ikke kjøpt et hus hvor de opplyste om det 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror ikke dette er noe stort problem da nordmenn flest er ateister og heller ikke tror på noe overnaturlig. Om det blir et problem kan de jo bare få noen til å gjøre husrens. Anonymkode: 6bd6d...3b7 Men er det så enkelt? Hun venninnen min mente at det ikke hjalp.. Det huset hun bodde i hadde også en historie som ikke var så hyggelig. Anonymkode: 7e47c...7e0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er det så enkelt? Hun venninnen min mente at det ikke hjalp.. Det huset hun bodde i hadde også en historie som ikke var så hyggelig. Anonymkode: 7e47c...7e0 Det er klart at er det en vanskelig sak, må det gjøres arbeid på stedet over tid, og kvaliteten på mediumet/healeren må være tipp topp. Gjorde hun rens selv, eller ble det gjort av en erfaren? Anonymkode: 6bd6d...3b7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg tror nok ikke at de opplyser om det. Har aldri sett det. Vet det er folk som ikke tror på sånt, og som ikke hadde brydd seg. Men jeg hadde ikke kjøpt et hus hvor de opplyste om det 🙂 Folk flest tror nok ikke på sånt nei. Men de på programmet virker ganske oppegående, får ikke sånne ''her er noen som trenger en psykologisk sjekk'' vibber av de. Må være veldig godt betalt... haha. Jeg hadde nok heller ikke kjøpt et hus om de opplyste om det, men tviler på at de hadde orket å gjøre det heller dersom de mente det var noe... spesielt med huset. Anonymkode: 7e47c...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #7 Skrevet 14. oktober 2019 Nå er det ikke vanlig at man i annonser oppgir grunn for salg av bolig. Og har man ikke sett programmet, så vet man heller ikke at noen som har bodd der tror på spøkelser... Anonymkode: 053c1...2b3 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #8 Skrevet 15. oktober 2019 Solgte ett hus som en ikke er alene i, for å si det sånn. Opplyste ikke om det. Huset har ikke vært med i programmet, men kanskje det kommer med nye eiere, ikke vet jeg.😂😂😂 Anonymkode: 7a89f...92e 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #9 Skrevet 15. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk flest tror nok ikke på sånt nei. Men de på programmet virker ganske oppegående, får ikke sånne ''her er noen som trenger en psykologisk sjekk'' vibber av de. Må være veldig godt betalt... haha. Jeg hadde nok heller ikke kjøpt et hus om de opplyste om det, men tviler på at de hadde orket å gjøre det heller dersom de mente det var noe... spesielt med huset. Anonymkode: 7e47c...7e0 Flere enn man får inntrykk av, men man tør ikke snakke om det. Jeg har opplevd nok episoder til at jeg hadde vært komplett dum om jeg ikke greier å innrømme at det er noe vi ennå ikke kan forklare. Men snakker selvfølgelig ikke om dette med folk.. da tar jeg det heller på et anonymt forum. Og selv her blir man latterliggjort. Leide en leilighet der det ble helt uutholdelig å bo. Det var ikke bare meg som var redd der. Familie, venner og tilogmed han som ble mannen min opplevde ting der. Og mannen min var komplett skeptiker før han flyttet inn til meg. Det var flere som sa jeg burde tipse Åndenes makt, men jeg har ingen interesse av å være på tv og ikke ville jeg bli sett på som gal av kolleger eller fremtidige sjefer heller. Kjenner utleier og det er morsomt hvor mange som flytter ut av den leiligheten selv før kontrakten har gått ut😂 Så er det noen hardbarkede skeptikere som har lyst til å gjøre vitenskapelige tester er det bare å leie den leiligheten. Men er nok ikke lov å legge ut adresser på kg? Anonymkode: f7e34...09e 12
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #10 Skrevet 15. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes uansett at dette er noe man kan opplyse om da isåffal Hvorfor må man det, du mener de fleste ikke tror på slikt så hvorfor opplyse om noe mange ikke tror på? Anonymkode: f7e34...09e 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #11 Skrevet 15. oktober 2019 Husker jeg leste en annonse for noen år tilbake på Finn der det stod noe om at man var garantert selskap i huset og at hvis man ikke trodde på overnaturlige ting ville man nok raskt bli overbevist ved å velge dette som sitt nye bosted. De tok ikke ansvar for hva husspøkelset kunne finne på og ville derfor at alle skulle være innenforstått med at her var man ikke alene i huset - på godt og vondt. Husker jeg tenkte det var en spennende boligannonse :-) Anonymkode: 4cfec...42c 12
Vera Skrevet 15. oktober 2019 #12 Skrevet 15. oktober 2019 Det skal svært svært mye til før jeg tror på skrøner..sier jeg til meg selv..men ikke pokker om jeg hadde flyttet inn i et hus som ble solgt fordi huset var hjemsøkt Jeg tror ikke de opplyser om dette ved et salg..de hadde ikke fått solgt det! Den gjengse nordmann er traust og sier at han aldri i livet tror på slik vrøvl, men, de aller fleste syns det er creepy allikevel. For man vet jo aldri 9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #13 Skrevet 15. oktober 2019 Det er vel bare et mindretall med god fantasi som tror på denslags. Det hadde vært helt fjernt å opplyse om "hjemsøking" i en boligannonse. Jeg hadde satt pris på det da, litt mindre aktuelle kjøpere, og mulighet for å få en god deal. Anonymkode: 276ce...978 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #14 Skrevet 15. oktober 2019 Norsk tv har strenge regler som omhandler dette med reallity (som åndenes makt er på en måte). Det er for eksempel ikke lov å lure seerne med filmtriks. Illustrasjoner er lov. Så i en episode da programlederen ble redd når et leketog begynte å kjøre i sirkler skjedde på ekte. Jeg ser ikke på åndenes makt, fordi jeg synes de damene som skal få bort åndene er så overdrevne. Men jeg tror at det er noe mellom himmel og jord. Når jeg har vert på husjakt har jeg vert veldig bevisst på følelsen i huset. Det skal føles lett og behagelig. Som ett hjem. Jeg har bodd i ett hus hvor det var en som gikk igjen, men det var en god følelse og du følte deg passet på. Flere ting skjedde der som du ikke kunne forklare. Men aldri noe skummelt. Anonymkode: 77796...c2a 4
Gjest Made4u Skrevet 15. oktober 2019 #15 Skrevet 15. oktober 2019 Toskeskap bare ukritiske mennesker med lav eller ingen utdanning kan få seg til å tro på kan ikke tas seriøst, sier seg selv at kvakksalveri ikke har noe med boligsalg å gjøre...
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #16 Skrevet 15. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Solgte ett hus som en ikke er alene i, for å si det sånn. Opplyste ikke om det. Samme her. Det som er litt spesielt er at huset ble leid ut en periode før det ble solgt, og leietakerne merket ingenting. Når vi som huseiere bodde der gikk det relativt voldsomt for seg. Skal sies at det var min bestefar som bygde huset, og ganske mange familiemedlemmer har dødd der. Så dette.., hva det nå enn måtte være, har garantert særlig tilknytning til familien. Anonymkode: 1e5a3...bed 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #17 Skrevet 15. oktober 2019 7 minutter siden, Made4u skrev: Toskeskap bare ukritiske mennesker med lav eller ingen utdanning kan få seg til å tro på kan ikke tas seriøst, sier seg selv at kvakksalveri ikke har noe med boligsalg å gjøre... Jeg som skrev lenger opp om leiligheten jeg leide. Må være et unntak jeg da, med min totalt 16 års utdannelse. Enig i at boligannonser med påståtte spøkelser er idioti forøvrig. Anonymkode: f7e34...09e 9
Gjest Sirkelen Skrevet 15. oktober 2019 #18 Skrevet 15. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bare et mindretall med god fantasi som tror på denslags. Det hadde vært helt fjernt å opplyse om "hjemsøking" i en boligannonse. Jeg hadde satt pris på det da, litt mindre aktuelle kjøpere, og mulighet for å få en god deal. Anonymkode: 276ce...978 I amerikansk lov er en huseier som skal selge boligen sin, forpliktet til å opplyse om hvorvidt det spøker der dersom han eller hun blir spurt om det. Men du er ikke forpliktet til å opplyse om det uoppfordret. Det vil si, om et hus er kjent for å være hjemsøkt og du selv vet det skjer uforklarlige ting der, er det ulovlig å lyve om det. Det samme gjelder opplysningen om at det har skjedd et mord i huset. Det er bare å søke det opp om noen tviler. USA er ikke alene om å ha slike lover.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #19 Skrevet 15. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Det som er litt spesielt er at huset ble leid ut en periode før det ble solgt, og leietakerne merket ingenting. Når vi som huseiere bodde der gikk det relativt voldsomt for seg. Skal sies at det var min bestefar som bygde huset, og ganske mange familiemedlemmer har dødd der. Så dette.., hva det nå enn måtte være, har garantert særlig tilknytning til familien. Anonymkode: 1e5a3...bed Huset jeg solgte var også utleid over noen år. Og der merket leietakere at de ikke var alene, samt at vi i familien også har merket det. Anonymkode: 7a89f...92e 1
Gjest Sirkelen Skrevet 15. oktober 2019 #20 Skrevet 15. oktober 2019 Dette er et ganske utbredt problem, selv om det er tabubelagt. Alle «vet» at det skjer, men ingen «tror» på det. I alle fall ikke i offentligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå