Gå til innhold

IKM november


siljur

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg maks på monitoren. Vi hadde samleie. Men jeg har maks på monitoren i dag også. Skal vi ha oss en runde til i kveld tror dere? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, autorain skrev:

Jeg er ingen ekspert men jeg har forstått det slik at EL testen blir positiv når egget blir klart til å slippes og at det normalt slipper 1-2 dager etter. Men den eneste måten å vite med sikkerhet at egget har sluppet er å tempe og da registrere minst 3 dager med høyere temp.

Jeg fikk faktisk positiv EL test i dag selv 🙌🏻 (jobber nattevakt så det var ikke med "morgenurin" men ikke tisset på 3-4 timer). Så tenkte å prøve å få lagt inn litt aksjer i dag (uten å fortelle min bedre halvdel om positiv EL test) og håpe det går 🙈

Så egentlig er det best å ha sex den dagen man får positiv test og en og to dager etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Det viser seg at han syntest det var for kaldt på rommet 🙈 så no sover han med tykk dyna og med sokker på og imorgest er første dagen at jeg kunne måle tempen til rett tid 😁 ja, det kan være lurt å holde seg litt unna KG 🙈 jeg prøvde, men havnet tilbake igjen for å kunne være litt behjelpelig til andre som lurer på ting 😅 men kjenner ikke noen plass at det er vårres tur no 🤷‍♀️ vet ikke om jeg er blitt likegyldig for det som skjer her i forhold til alle andre, eller om det bare er for at jeg må vente så kjempelenge på EL, alle andre har jo EL så tidlig. Men dem har jo selvfølgelig også en kortere syklus 🤦‍♀️ føler meg bare ikke helt på plass den her pp.. 

Det er koselig at du kommer innom for å svare på spørsmål ❤️ tror denne likegyldigheten er en måte for hjernen å beskytte seg selv på, når man får den negative testen gang på gang etter å ha gått på høygir etter EL så er det så utrolig kjipe følelser man sitter igjen med. Akkurat nå prøver jeg å tenke på den dagen vi får et barn, at jeg ikke ville byttet det for noen som helst. Det hadde jo blitt en annen om spiren hadde sittet noen mnd tidligere, så det er vel en mening med det. Håper bare det blir en 2020 baby, om det blir baby i august eller desember spiller ingen rolle akkurat nå 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne for å bestille graviditetstester (greit å ha liggende) og oppdaget at de hadde kit for å teste sædkvalitet hos menn. Samboer og jeg snakket (mest humoristisk) om å kjøpe et slikt for å teste ut. Noen som har prøvd dette tidligere? 😋 Vi er jo enda bare i pp3, så mistenker jo overhodet ikke at det er noe galt med oss, men kunne jo vært interessant 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Fiva skrev:

Var inne for å bestille graviditetstester (greit å ha liggende) og oppdaget at de hadde kit for å teste sædkvalitet hos menn. Samboer og jeg snakket (mest humoristisk) om å kjøpe et slikt for å teste ut. Noen som har prøvd dette tidligere? 😋 Vi er jo enda bare i pp3, så mistenker jo overhodet ikke at det er noe galt med oss, men kunne jo vært interessant 😅 

Vi har et sånt liggende, som vi ikke har brukt enda (det må være minst 48 timer siden siste utløsning når mannen bruker det). Han skal få ta testen når jeg ikke er midt i EL-perioden! Kan oppdatere når vi har prøvd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, imjohansen skrev:

Vi har et sånt liggende, som vi ikke har brukt enda (det må være minst 48 timer siden siste utløsning når mannen bruker det). Han skal få ta testen når jeg ikke er midt i EL-perioden! Kan oppdatere når vi har prøvd 😊

Ja, gjør det! Vi bestilte et også, så det kan bli spennende :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Leonaen skrev:

Så egentlig er det best å ha sex den dagen man får positiv test og en og to dager etter? 

Om jeg har forstått det riktig er det dagene rett før og et par dager etter positiv test. Siden sædcellene kan leve i flere dager enn egget så kan de "ligger og vente" når egget blir sluppet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fiva skrev:

Var inne for å bestille graviditetstester (greit å ha liggende) og oppdaget at de hadde kit for å teste sædkvalitet hos menn. Samboer og jeg snakket (mest humoristisk) om å kjøpe et slikt for å teste ut. Noen som har prøvd dette tidligere? 😋 Vi er jo enda bare i pp3, så mistenker jo overhodet ikke at det er noe galt med oss, men kunne jo vært interessant 😅 

Hvor var det at du så dette? 😊 Her heime har vi snakket om at han burde til legen kanskje for å få sjekket, men om det finnes noen måte å gjøre dette selv på så er jo det mye bedre 😁 er i pp13 no, så vi lurer jo litt ettersom nr 1 satt så kjapt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, autorain skrev:

Om jeg har forstått det riktig er det dagene rett før og et par dager etter positiv test. Siden sædcellene kan leve i flere dager enn egget så kan de "ligger og vente" når egget blir sluppet.  

Takk for svar 😊 vi har besøk i dag, så vi får ikke hatt oss i kveld. Men i morgen. Så er vel sjansene like store som i går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hvor var det at du så dette? 😊 Her heime har vi snakket om at han burde til legen kanskje for å få sjekket, men om det finnes noen måte å gjøre dette selv på så er jo det mye bedre 😁 er i pp13 no, så vi lurer jo litt ettersom nr 1 satt så kjapt 🙈

Fant det her: https://www.billige-tester.no/saedkvalitetstest/ 😊 

Jeg ville nok ikke brukt dette som en «sikker» test, for så vidt jeg forstod det så måler den bare antall sædceller, men sier ingenting om kvaliteten. Men det kan jo kanskje være verdt et forsøk? 🤷🏻‍♀️ 
 

Men uansett, i pp13 skjønner jeg godt at dere vurderer å undersøke litt nærmere. Dere har jo prøvd lenge nå. Håper det klaffer snart 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Leonaen skrev:

Takk for svar 😊 vi har besøk i dag, så vi får ikke hatt oss i kveld. Men i morgen. Så er vel sjansene like store som i går? 

Jeg tror dem sier at det er størst sjanse når egget slipper. Og at sex hver dag ikke nødvendigvis øker sjansen noe særlig mer enn om man har annen hver dag. Så hvis du hadde positiv test i dag (husker jeg riktig?) så er det reale sjanser om dere har dere i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, autorain skrev:

Jeg tror dem sier at det er størst sjanse når egget slipper. Og at sex hver dag ikke nødvendigvis øker sjansen noe særlig mer enn om man har annen hver dag. Så hvis du hadde positiv test i dag (husker jeg riktig?) så er det reale sjanser om dere har dere i morgen. 

Jeg hadde maks (positivt) på fertilitetsmonitoren i går. Hadde oss i går. Men om den viser maks før egget har sluppet, altså at det da skal skje innen to dager, så kan man i utgangspunktet ha sex dagen man får maks og to dager etter 🤔 alle de gangene jeg har vært gravid har jeg blitt det uten å teste, så dette er litt nytt for meg. Jeg har ikke hatt noen store forskjeller i btb så i følge temping har jeg ikke hatt EL. Men dette er første måneden jeg temper, så jeg kan jo ha målt feil eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fiva skrev:

Fant det her: https://www.billige-tester.no/saedkvalitetstest/ 😊 

Jeg ville nok ikke brukt dette som en «sikker» test, for så vidt jeg forstod det så måler den bare antall sædceller, men sier ingenting om kvaliteten. Men det kan jo kanskje være verdt et forsøk? 🤷🏻‍♀️ 
 

Men uansett, i pp13 skjønner jeg godt at dere vurderer å undersøke litt nærmere. Dere har jo prøvd lenge nå. Håper det klaffer snart 🤞🏼

Når jeg skal inn på billigtester så kommer jeg ikke langt 🤦‍♀️🤷‍♀️ 

Han har ei datter i fra før av, så vet egentlig ikke helt om det er han det er feil med 🤷‍♀️ men som sagt så har vi en sønn ilag og om det ikke blir flere så er vi veldig gla for å ha fått han 💙 men hadde jo vært fint med ett søsken som ikke bor så langt unna. Det er snakk om 2 dags kjøring for å besøke datteren hannes 💔 men sånn er det av og til. Legg med bilde av hva jeg får opp om jeg går inn på billigtester. Dette skjer på både telefonen og tablet. 

Screenshot_20191030_205311_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Leonaen skrev:

Jeg hadde maks (positivt) på fertilitetsmonitoren i går. Hadde oss i går. Men om den viser maks før egget har sluppet, altså at det da skal skje innen to dager, så kan man i utgangspunktet ha sex dagen man får maks og to dager etter 🤔 alle de gangene jeg har vært gravid har jeg blitt det uten å teste, så dette er litt nytt for meg. Jeg har ikke hatt noen store forskjeller i btb så i følge temping har jeg ikke hatt EL. Men dette er første måneden jeg temper, så jeg kan jo ha målt feil eller noe.

Jeg tipper at om du fikk maks på fertilitetsmonitor i går vil du se de neste dagene at tempen stiger. Men tempstigningen skjer først etter egget har sluppet, for jeg antar monitoren reagerer på de samme hormonene som EL testene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Når jeg skal inn på billigtester så kommer jeg ikke langt 🤦‍♀️🤷‍♀️ 

Han har ei datter i fra før av, så vet egentlig ikke helt om det er han det er feil med 🤷‍♀️ men som sagt så har vi en sønn ilag og om det ikke blir flere så er vi veldig gla for å ha fått han 💙 men hadde jo vært fint med ett søsken som ikke bor så langt unna. Det er snakk om 2 dags kjøring for å besøke datteren hannes 💔 men sånn er det av og til. Legg med bilde av hva jeg får opp om jeg går inn på billigtester. Dette skjer på både telefonen og tablet. 

Screenshot_20191030_205311_com.android.chrome.jpg

Så rart 🤔 Jeg kommer inn uten problemer. Men ser de har de på babyplan.no også 😊 

Ja, jeg skjønner godt ønsket om søsken i nærheten, spesielt når søsteren bor så langt unna. Blir jo vanskeligere å sees ofte. Du har sikkert sagt det før, men hvor gammel er sønnen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fiva skrev:

Så rart 🤔 Jeg kommer inn uten problemer. Men ser de har de på babyplan.no også 😊 

Ja, jeg skjønner godt ønsket om søsken i nærheten, spesielt når søsteren bor så langt unna. Blir jo vanskeligere å sees ofte. Du har sikkert sagt det før, men hvor gammel er sønnen deres?

Da skal jeg sjekke på babyplan 😊 takk for tipset 😃 

Skatten vår er 3 år og blir 4 i mars 🙈 så føler at det begynner å haste med tanke på aldersforskjellen. Han er ett godt storebror emne, det viser han med all den omsorgen han har for de som er mindre i barnehagen 💙 han skal passe på og hjelpe hele tiden 💙 og så bruker vi å ha datteren til ei venninne på besøk, som blir 2 år snart, av og til og da får jeg se det hjemme også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Negativ EL-test nå i ettermiddag, så da er vel EL enten i løpet av dagen i dag eller i morgen. Så det blir spennende å se når jeg havner i DPO-land! Har hittil ikke hatt noen økning på temperatur, så blir spennende å se de neste dagene. 

Nå kommer spørsmålet om hvor hensynsfullt man bør leve den neste perioden. Er invitert i en bursdag på lørdag. Det tar vel omtrent en ukes tid før egget evt fester seg, så sånn sett er det vel ingen fare for å drikke alkohol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, autorain skrev:

Jeg tipper at om du fikk maks på fertilitetsmonitor i går vil du se de neste dagene at tempen stiger. Men tempstigningen skjer først etter egget har sluppet, for jeg antar monitoren reagerer på de samme hormonene som EL testene? 

Burde jeg ikke sett et temperaturfall ved eggløsning før det stiger etter eggløsning? Temperaturen har ligget på mellom 36,60-36,80 hele tiden. Men ikke noe stort temp fall for så å øke de siste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm til søndag. Har absolutt ingen tro denne gangen, så nå gleder jeg meg egentlig til mensen kommer slik at jeg får starta neste syklus 🤷🏼‍♀️ Av ulike årsaker så ble det lagt inn lite aksjer denne mnd og jeg tviler sterkt på at det skal klaffe nå. Litt godt også egentlig... en mnd hvor jeg slipper å bli skikkelig skuffa 👏🏻😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Leonaen skrev:

Burde jeg ikke sett et temperaturfall ved eggløsning før det stiger etter eggløsning? Temperaturen har ligget på mellom 36,60-36,80 hele tiden. Men ikke noe stort temp fall for så å øke de siste dagene. 

Jeg vet ikke egentlig 😅 men får alle temperaturfall før eggløsning? Noen av de andre her vet sikkert det bedre enn meg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...