Gå til innhold

IKM november


siljur

Anbefalte innlegg

1 time siden, Netteflette skrev:

Forstår veldig godt fra Kassiopeia8 mener.. det er ikke slik at det absolutt på være romantisk, men det er nesten litt sånn mood killer/rar stemning når man skal holde på når begge egentlig er slitne med lite lyst. 

Har opplevd akkurat samme selv, styret og ordnet med tester, sunn kosthold, holde oversikt osv og når det da endelig er riktig tid så orker ikke samboeren. Og man blir så sykt skuffa! Forstår jo gutta også, vi jenter er jo heldig da vi egentlig nesten er åpen for business uansett om lysten er på topp eller bånn. Mens gutta faktisk må ha en nedre del som fungerer. Og så er det presset de får og, at det er nå det virkelig gjelder. 

Så det å "bare ta en kjapp en" er ikke så enkelt som det virker i teorien 🤷‍♀️

 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den at folk er forskjellig 😊 Det fungerte ihvertfall fint for oss og vi var prøvere i to år.

Anonymkode: b5044...718

Ja, det er liksom det. Hadde det vært opp til meg hadde vi bare tatt en kjapp en. Prøve å peise på til denne prøvinga kan være overstått, og kanskje prøve å finne litt tilbake til sånn det var før etterpå. Men han klarer ikke dette nå, og synes det alltid bare blir påtatt og planlagt. Samtidig er det jo «umulig» å ikke planlegge dette, og jeg føler sterkt behov for å gi beskjed om at NÅ er det EL så vi må ha sex nå, og ikke om et par dager. Hadde det vært lørdag og vi kunne brukt dagen på å bygge stemninga hadde jo det vært litt enklere, men slik funker det jo ikke. Men vi har hvertfall avtalt at vi i kveld skal prøve å kose oss litt sammen, se en film på senga og ha det fint, så får jeg prøve å freshe meg opp litt for å kanskje møte litt av ønskene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Vestalinn skrev:

Litt overrasket over at fertilityfriend har valgt dag 12 som eggløsningsdag når jeg ikke fikk "fast" smiley (altså ikke blinkende) på Clear Blue sin EL-test før dag 13. Jeg tror selv dag 14 var eggløsning. Kan det være temperaturen på dag 13 som ble rar? Vi stilte jo til vinterstid natt til søndag, så tok i praksis temperaturen en time senere enn vanlig. Når tror dere eggløsning var? Takk for alle svar

Syklus.JPG

Siden det er prikkete linje, vil jeg tru at FF ikke er helt sikker selv 😊 så jeg trur nok også at du hadde EL på dag 14 😊 gi FF noen dager, så blir han nok å endre om tempen din bare stiger no 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 13.52, Ønskebarnnr2 skrev:

Har sluttet å spotte på fredagskvelden 😊 men har enda en del ubehag nede på venstre siden. Tappen har heldigvis sluttet å være øm 🙈 på min graf er tempen også mere annerledes enn på den første, men tenker at det er pga termometeret 😅 og fordi jeg måtte ha jukset hver morgen no ettersom minien har funnet ut at han skal på do 2 timer før vi egentlig står opp 🤦‍♀️🤷‍♀️ så jeg vet ikke helt om det er rett i det hele tatt 🤦‍♀️ men men, tenker at det sikkert bare er en fase han går igjennom og at det ikke er så farlig så tidlig i syklusen 😊 

Bra at du klare å fokusere på neste EL og jeg krysser alt for at det blir både deres og vårres tur den her pp'n ❤️😍

Der sa du noe ja, jeg tempet også med et annet termometer den første delen av syklusen! Da gir det kanskje litt mening likevel. Litt utfordrende når man må opp 2 timer før måling hver dag ja, får håpe det går over snart 😃 Håper det blir spire på oss begge i november ❤️ Kjenner at det hjelper å holde seg unna KG enkelte dager, man blir litt oppslukt når man er innpå her hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Æsj. Mannen min sliter veldig med lyst og motivasjon til sex i prøvingen. Vi som egentlig skulle ha sex hver dag fremover, måtte stå over i går når jeg mest sannsynlig har EL i løpet av dagen. Jeg er så skuffa, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noe av problemet føler jeg er at EL kan komme i en hektisk hverdag og at det passer dårlig å lage til noe romantikk. Men jeg synes dette er så utrolig trist. Jeg vil jo ikke presse mannen min til sex heller, men for hver måned han ikke lenger «føler» for å ha sex denne ene gangen, dess lenger borte blir jo dette barnet vårt. Og det føles helt meningsløst at jeg skal drive og tempe og styre på med tester når vi ikke skal klare å ligge sammen når det først er aktuelt. For å utdype så har han veldig lyst på barn, så det at han ikke har så lyst på sex er symbol på det. 
Nå hadde vi sex på søndagskveld, så jeg håper sjansene mine ikke er helt borte heller. Jeg skal også prøve om han har ork til noe i kveld, men jeg blir jo selv demotivert av tanken på å møte enda et «nei».

Måtte bare lufte dette med noen. Opplever her at det er så mange som bare har sex hver eller annenhver dag og skjønner ikke helt hvordan vi skal få til det samme.

Ser du har fått fine svar allerede. ❤️ Ønsker bare si at det kan hjelpe hvis du gjør noe for deg selv, slik at du føler deg bra! Det smitter som regel over på mannen. Ta på det fineste undertøyet. En  runde med barberhøvelen i dusjen, sminke seg, etc. Det hjelper i hvert fall for min del når det blir så påtatt. Forstår veldig godt din frustrasjon. Det trenger selvsagt ikke være noe kosmetisk eller utseendemessig, men noe som gjør at DU føler deg smashing! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carjo4 skrev:

Der sa du noe ja, jeg tempet også med et annet termometer den første delen av syklusen! Da gir det kanskje litt mening likevel. Litt utfordrende når man må opp 2 timer før måling hver dag ja, får håpe det går over snart 😃 Håper det blir spire på oss begge i november ❤️ Kjenner at det hjelper å holde seg unna KG enkelte dager, man blir litt oppslukt når man er innpå her hele tiden.

Det viser seg at han syntest det var for kaldt på rommet 🙈 så no sover han med tykk dyna og med sokker på og imorgest er første dagen at jeg kunne måle tempen til rett tid 😁 ja, det kan være lurt å holde seg litt unna KG 🙈 jeg prøvde, men havnet tilbake igjen for å kunne være litt behjelpelig til andre som lurer på ting 😅 men kjenner ikke noen plass at det er vårres tur no 🤷‍♀️ vet ikke om jeg er blitt likegyldig for det som skjer her i forhold til alle andre, eller om det bare er for at jeg må vente så kjempelenge på EL, alle andre har jo EL så tidlig. Men dem har jo selvfølgelig også en kortere syklus 🤦‍♀️ føler meg bare ikke helt på plass den her pp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet - har gått i ett hele helgen og vel så det, så nå måtte jeg komme med en liten status update. Note to self (og alle damer i tråden), å kjøre eggløsningstest i skauen i bekmørket anbefales altså ikke! Jeg har sovet ute i helgen som del av et søk- og redningskurs og det anbefales på det sterkeste å ha eggløsning hjemme 😂 viste seg dog å være negativ hele helgen, og jeg fikk fast smiley på CB-testen i dag morges. Vi la inn aksjer sent i går kveld, så jeg håper denne sitter som et skudd! 

Men dere som har prøvd CB eggløsningstest m/ dobbel hormonindikator... har det skjedd at den går rett på max fertilitet (fast smiley) uten å først være innom "høy fertilitet! (blinkende smiley)? I går morges hadde jeg negativ test, før den plutselig var positiv i dag morges. Da var jeg veldig glad for at vi "koste oss" i natt ;)

Men.. et lite spm fra en nybegynner; hvor lenge etter positiv eggløsningstest skjer eggløsning? Jeg har lite symptomer, kjenner kanskje bittelitt ømhet i puppene om jeg legger godvilja til! Tenkte å starte med Wild Yam nå etter EL bare for gøy. 😛

Satser på at det sitter et bøllefrø straks hos oss alle 👼💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Silisium skrev:

Herlighet - har gått i ett hele helgen og vel så det, så nå måtte jeg komme med en liten status update. Note to self (og alle damer i tråden), å kjøre eggløsningstest i skauen i bekmørket anbefales altså ikke! Jeg har sovet ute i helgen som del av et søk- og redningskurs og det anbefales på det sterkeste å ha eggløsning hjemme 😂 viste seg dog å være negativ hele helgen, og jeg fikk fast smiley på CB-testen i dag morges. Vi la inn aksjer sent i går kveld, så jeg håper denne sitter som et skudd! 

Men dere som har prøvd CB eggløsningstest m/ dobbel hormonindikator... har det skjedd at den går rett på max fertilitet (fast smiley) uten å først være innom "høy fertilitet! (blinkende smiley)? I går morges hadde jeg negativ test, før den plutselig var positiv i dag morges. Da var jeg veldig glad for at vi "koste oss" i natt ;)

Men.. et lite spm fra en nybegynner; hvor lenge etter positiv eggløsningstest skjer eggløsning? Jeg har lite symptomer, kjenner kanskje bittelitt ømhet i puppene om jeg legger godvilja til! Tenkte å starte med Wild Yam nå etter EL bare for gøy. 😛

Satser på at det sitter et bøllefrø straks hos oss alle 👼💚

Hehe 😅 det var en fin oppdatering 😁 det varierer veldig på nårtid man har EL, så jeg kan ikke svare veldig konkret 🤦‍♀️ meen, om du har andre EL-tester vil jeg anbefale deg å bruke dem i tillegg så kan du følge med når testene blir negative og LH går ned 😊 jeg har brukt EL-tester for første gang i forrige pp, og jeg fikk 3 dager med blinkende smilefjes og 3 dager med knall positive tester 😅 så det er nok individuellt 😊 og som du da skjønner så kan jeg ikke helt svare på det du lurer på 🤦‍♀️ men når LH går ned altså testene blir negative, vil jeg tru at EL er samme kvelden/natten 😊 sånn var det hos meg iallefall 😁 men sjansen er jo der når man har seg i forkant av EL 😁 så her er det bare å krysse fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hehe 😅 det var en fin oppdatering 😁 det varierer veldig på nårtid man har EL, så jeg kan ikke svare veldig konkret 🤦‍♀️ meen, om du har andre EL-tester vil jeg anbefale deg å bruke dem i tillegg så kan du følge med når testene blir negative og LH går ned 😊 jeg har brukt EL-tester for første gang i forrige pp, og jeg fikk 3 dager med blinkende smilefjes og 3 dager med knall positive tester 😅 så det er nok individuellt 😊 og som du da skjønner så kan jeg ikke helt svare på det du lurer på 🤦‍♀️ men når LH går ned altså testene blir negative, vil jeg tru at EL er samme kvelden/natten 😊 sånn var det hos meg iallefall 😁 men sjansen er jo der når man har seg i forkant av EL 😁 så her er det bare å krysse fingrene 🤞

Ja, det varierer nok veldig. Oi, tre dager av hver! Jeg tipper at hos meg har sikkert Østrogen og LHnivået steget noenlunde på likt som gjør at jeg ikke fikk den blinkende smileyen. Ble litt overraska da jeg i halvsøvne så fast smiley. Skal teste igjen i morgen tidlig igjen med en annen test som du foreslår for å se hvordan det ligger an ja. :) Takk for svar ❤️ Håper det sitter snart for deg også! Tvi tvi! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Æsj. Mannen min sliter veldig med lyst og motivasjon til sex i prøvingen. Vi som egentlig skulle ha sex hver dag fremover, måtte stå over i går når jeg mest sannsynlig har EL i løpet av dagen. Jeg er så skuffa, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noe av problemet føler jeg er at EL kan komme i en hektisk hverdag og at det passer dårlig å lage til noe romantikk. Men jeg synes dette er så utrolig trist. Jeg vil jo ikke presse mannen min til sex heller, men for hver måned han ikke lenger «føler» for å ha sex denne ene gangen, dess lenger borte blir jo dette barnet vårt. Og det føles helt meningsløst at jeg skal drive og tempe og styre på med tester når vi ikke skal klare å ligge sammen når det først er aktuelt. For å utdype så har han veldig lyst på barn, så det at han ikke har så lyst på sex er symbol på det. 
Nå hadde vi sex på søndagskveld, så jeg håper sjansene mine ikke er helt borte heller. Jeg skal også prøve om han har ork til noe i kveld, men jeg blir jo selv demotivert av tanken på å møte enda et «nei».

Måtte bare lufte dette med noen. Opplever her at det er så mange som bare har sex hver eller annenhver dag og skjønner ikke helt hvordan vi skal få til det samme.

Vi sliter med noe av det samme faktisk. Vi prøver men han blir myk og greier ikke å fullføre i meg. Har skjedd de siste gangene. Han blir frustrert av det og føler seg ikke som "mann". Jeg blir lei meg, men prøver å vise han at det er helt greit, og prøver å ikke legge press på han. Men det er frustrerende for jeg vet det bare er et lite vindu for meg for at det skal klaffe. Jeg tror EL er rett rundt hjørnet og blir stressa av det. Det føles litt nytteløst når han ikke greier å fullføre. Har derfor lite tro på denne perioden og tenker å prøve å holde tilbake info om når jeg tror EL kommer eller eller når testene viser at EL er her. Han ønsker seg barn like mye som meg men jeg tror presset gjør at det ikke går så bra for han. Jeg ønsker å vite når EL er men jeg tror for mye info for han setter kjepper i hjulene. Vi har ikke hatt dette som problem tidligere og det er bare første PP, så jeg tror det har med mengden info han får av meg å gjøre. Men så blir spørsmålet om jeg greier å holde infoen for meg selv når jeg VET EL er der, for om han ikke orker når EL kommer vil det også være frustrerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, autorain skrev:

Vi sliter med noe av det samme faktisk. Vi prøver men han blir myk og greier ikke å fullføre i meg. Har skjedd de siste gangene. Han blir frustrert av det og føler seg ikke som "mann". Jeg blir lei meg, men prøver å vise han at det er helt greit, og prøver å ikke legge press på han. Men det er frustrerende for jeg vet det bare er et lite vindu for meg for at det skal klaffe. Jeg tror EL er rett rundt hjørnet og blir stressa av det. Det føles litt nytteløst når han ikke greier å fullføre. Har derfor lite tro på denne perioden og tenker å prøve å holde tilbake info om når jeg tror EL kommer eller eller når testene viser at EL er her. Han ønsker seg barn like mye som meg men jeg tror presset gjør at det ikke går så bra for han. Jeg ønsker å vite når EL er men jeg tror for mye info for han setter kjepper i hjulene. Vi har ikke hatt dette som problem tidligere og det er bare første PP, så jeg tror det har med mengden info han får av meg å gjøre. Men så blir spørsmålet om jeg greier å holde infoen for meg selv når jeg VET EL er der, for om han ikke orker når EL kommer vil det også være frustrerende.

Uff, det hørtes litt kjipt ut ja. Siden dere kun er i PP1, kanskje kan det være lurt å leve litt normalt, prøve å gi litt f, og ikke si til han når eggløsning er? Vi har det slik.. og det har fungert skikkelig bra! På den måten er det kun jeg som vet om EL, og da kan jeg stelle meg litt ekstra, ta på noe flott undertøy, og vipps la vi inn aksjer tre ganger på fire dager i forrige PP. Kjenner til følelsen at når man først har bestemt seg for barn, så skulle det helst skjedd i går - men tror nesten det kan være lettere å lykkes om vi prøver å gi litt f. Derfor har jeg også vært borte fra KG noen dager, rett og slett prøve å tenke på noe annet :)

Lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silisium skrev:

Uff, det hørtes litt kjipt ut ja. Siden dere kun er i PP1, kanskje kan det være lurt å leve litt normalt, prøve å gi litt f, og ikke si til han når eggløsning er? Vi har det slik.. og det har fungert skikkelig bra! På den måten er det kun jeg som vet om EL, og da kan jeg stelle meg litt ekstra, ta på noe flott undertøy, og vipps la vi inn aksjer tre ganger på fire dager i forrige PP. Kjenner til følelsen at når man først har bestemt seg for barn, så skulle det helst skjedd i går - men tror nesten det kan være lettere å lykkes om vi prøver å gi litt f. Derfor har jeg også vært borte fra KG noen dager, rett og slett prøve å tenke på noe annet :)

Lykke til ❤️ 

Det er sånn jeg tenker å prøve neste måned 🙈 Jeg greier ikke å gi f, for jeg ønsker å følge med, men jeg skal gi litt utrykk for at det ikke er noe stress 😅 at ting skjer når det skjer 😅 ikke informere om ting 😅

Og takk ❤ jeg har trua 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, autorain skrev:

Det er sånn jeg tenker å prøve neste måned 🙈 Jeg greier ikke å gi f, for jeg ønsker å følge med, men jeg skal gi litt utrykk for at det ikke er noe stress 😅 at ting skjer når det skjer 😅 ikke informere om ting 😅

Og takk ❤ jeg har trua 😁

Nei, jeg følger også med og testet på EL-tester i skauen i helga 😂😂 Det anbefales altså ikke! 😅 

Mannen har dratt på konferanse fram til torsdag så vi får ikke gjort flere forsøk nå denne eggløsningen tror jeg. Jeg testet nettopp positivt på eggløsningstest (fast smiley på CB sin), og håper at eggløsning snart skjer. Fikk positiv i morges kl 09 og positiv i kveld kl 20. Vi hadde oss sent i går kveld, så jeg håper så veldig at eggløsning skjer og at testen snart blir negativ igjen ;) Er et lite tankekjør dette her, og attpåtil bekymrer jeg meg for om jeg bekymrer meg/tenker for mye på dette her. Ikke lett 😂

 

Drysser babystøv på oss alle i natt 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har helt oversikt over syklus , hvilken dag etter mens ville dere startet med tester? Teste hver dag? 

Anonymkode: fc72c...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Silisium skrev:

Nei, jeg følger også med og testet på EL-tester i skauen i helga 😂😂 Det anbefales altså ikke! 😅 

Mannen har dratt på konferanse fram til torsdag så vi får ikke gjort flere forsøk nå denne eggløsningen tror jeg. Jeg testet nettopp positivt på eggløsningstest (fast smiley på CB sin), og håper at eggløsning snart skjer. Fikk positiv i morges kl 09 og positiv i kveld kl 20. Vi hadde oss sent i går kveld, så jeg håper så veldig at eggløsning skjer og at testen snart blir negativ igjen ;) Er et lite tankekjør dette her, og attpåtil bekymrer jeg meg for om jeg bekymrer meg/tenker for mye på dette her. Ikke lett 😂

 

Drysser babystøv på oss alle i natt 🤩

Håper det klaffer for dere denne perioden! Du har virkelig gått all in denne perioden 😅 håper eggløsningstesten blir negativ straks! Så aksjene dere la inn holder 😅

Jeg også grubler og tenker mye, og er redd jeg grubler og tenker for mye, også er det i gang 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har helt oversikt over syklus , hvilken dag etter mens ville dere startet med tester? Teste hver dag? 

Anonymkode: fc72c...9c9

Jeg startet å teste dag 6 etter mens eller noe sånt tror jeg. For å være på den sikre siden 😅Har kjøpt billige tester da, så da går der greit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har helt oversikt over syklus , hvilken dag etter mens ville dere startet med tester? Teste hver dag? 

Anonymkode: fc72c...9c9

Jeg tester hver dag etter mend 🙈 blir mange tester, men når syklusen er ustabil så er det greit å kunne følge med i noen måneder med å teste hver dag etter mens 😊 jeg tester frem til de blir negativ igjen 😊 lykke til med testingen ❤️ 

Ps. Kjøper tester på testsmart.no (babyplan stav eggløsningstest) 😊 og så har jeg liggende CB sin som oppdager 2 hormoner og den begynner jeg med når de andre begynne å ligne på positiv 😊

Endret av Ønskebarnnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da klarte vi å ha sex i går. For oss hjalp det å prate om det som var vanskelig - for oss begge - dagen før, slik at det var mindre press og mer forståelse. Også hadde jeg tatt en runde med høvelen og tatt på fint undertøy, noe jeg tror mannen satte pris på. 

Nå begynner jeg derimot å synes det er litt vanskelig å skulle tolke denne syklusen. Hadde en EL-test i dag tidlig som jeg mener er positiv, men muligens litt svakere enn de i går. Dermed er nok LH-på veg ned, men hva betyr det med tanke på når EL er? Er det i dag eller i morgen? Og skjer først EL når LH er helt lav? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Da klarte vi å ha sex i går. For oss hjalp det å prate om det som var vanskelig - for oss begge - dagen før, slik at det var mindre press og mer forståelse. Også hadde jeg tatt en runde med høvelen og tatt på fint undertøy, noe jeg tror mannen satte pris på. 

Nå begynner jeg derimot å synes det er litt vanskelig å skulle tolke denne syklusen. Hadde en EL-test i dag tidlig som jeg mener er positiv, men muligens litt svakere enn de i går. Dermed er nok LH-på veg ned, men hva betyr det med tanke på når EL er? Er det i dag eller i morgen? Og skjer først EL når LH er helt lav? 

Så hyggelig å høre at dere fikk det til ❤️ Alltid er det positivt å snakke om ting! Lettere sagt en gjort, men bedre å gjøre det til en «morsom» og hyggelig greie, enn å føle på presset med at man «må må må, nå nå nå» 

Når det gjelder EL og syklus, sliter jeg med akkurat det samme, så har dessverre ikke noen gode råd å komme med. Jeg lurte på akkurat det samme når jeg testet EL forrige uke. Vet ikke når den egentlig var positiv, og på vei ned. Så nå vet jeg egentlig ikke DPO, eller om vi har klaffet. Men håper på det beste 🤞🏼 Ca 1 uke siden EL nå. 

Får dere det til så vil jo det selvfølgelig være en fordel om dere tar en runde til ❤️ Men klaffe kan dere uansett mtp i går! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Da klarte vi å ha sex i går. For oss hjalp det å prate om det som var vanskelig - for oss begge - dagen før, slik at det var mindre press og mer forståelse. Også hadde jeg tatt en runde med høvelen og tatt på fint undertøy, noe jeg tror mannen satte pris på. 

Nå begynner jeg derimot å synes det er litt vanskelig å skulle tolke denne syklusen. Hadde en EL-test i dag tidlig som jeg mener er positiv, men muligens litt svakere enn de i går. Dermed er nok LH-på veg ned, men hva betyr det med tanke på når EL er? Er det i dag eller i morgen? Og skjer først EL når LH er helt lav? 

Flott å høre at dere fikk det til ❤️ ingenting er bedre enn det 😊 no har jeg lest litt og ser at det er forskjellige meninge om dette med når EL skjer etter at testene har vært positive. Noen mener at EL skjer når LH er på det høyeste og når testene er blitt negative har egget sluppet. Mens andre mener at EL skjer 1-2 døgn etter positiv test, det kan da forsåvidt stemme at egget har sluppet når dem er blitt negative. Men som sagt det er så forskjellig. Jeg hadde EL ca 12 timer etter første negative test igjen. Dem var jo fortsatt sterk de strekene men ikke direkte positiv. Så om du er helt sikker på at den var negativ idag så har du kanskje hatt EL inatt 😊🤞 om det ikke sitter denne pp burde du kanskje prøve å tempe for å finne ut når EL har vært, siden man får et tempdropp før den bare stiger er det litt enkelere å se om EL faktisk har vært. Men temping burde gjøres i noen måneder får å kunne forutse EL selv uten at appen forteller deg det. For den viser ikke EL før etter 3 dager etterpå siden  man må ha stigende temp i minst 3 dager for å kunne vite om man produserer progesteron som kun produseres etter EL 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Da klarte vi å ha sex i går. For oss hjalp det å prate om det som var vanskelig - for oss begge - dagen før, slik at det var mindre press og mer forståelse. Også hadde jeg tatt en runde med høvelen og tatt på fint undertøy, noe jeg tror mannen satte pris på. 

Nå begynner jeg derimot å synes det er litt vanskelig å skulle tolke denne syklusen. Hadde en EL-test i dag tidlig som jeg mener er positiv, men muligens litt svakere enn de i går. Dermed er nok LH-på veg ned, men hva betyr det med tanke på når EL er? Er det i dag eller i morgen? Og skjer først EL når LH er helt lav? 

Jeg er ingen ekspert men jeg har forstått det slik at EL testen blir positiv når egget blir klart til å slippes og at det normalt slipper 1-2 dager etter. Men den eneste måten å vite med sikkerhet at egget har sluppet er å tempe og da registrere minst 3 dager med høyere temp.

Jeg fikk faktisk positiv EL test i dag selv 🙌🏻 (jobber nattevakt så det var ikke med "morgenurin" men ikke tisset på 3-4 timer). Så tenkte å prøve å få lagt inn litt aksjer i dag (uten å fortelle min bedre halvdel om positiv EL test) og håpe det går 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...