Gå til innhold

Hun vil ikke ha sex lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må dere lære dere til å TÅLE begge to. Hun må lære seg til å tåle å ha sex av og til, du må lære deg å tåle å ha sex av og til (og ikke så ofte som du kunne ønske). 

Anonymkode: fe3c7...b53

Nei, bare nei! 

Det er ikke en god situasjon for noen av dem at hun skal legge seg ned som villig knullehull, og han skal peise på, i visshet om at dette er noe hun ikke ønsker og bare ønsker overstått. Det er en grusom løsning for begge, og fullstendig idioti når problemet antagelig kan løses bedre.

Å miste lyst er som regel fullt løsbart, med mindre hun er og egentlig alltid har vært aseksuell. Også i slike tilfeller er det mulig å komme hverandre i møte, ved å fokusere på kosen ved seksuell omgang. Hun ser det som kos, og han får seksuell tilfredsstillelse. 

At hun "frivillig" skal la seg voldta, og han vite at for henne føles det slik, er bare vondt for begge. 

Problemet er at han egentlig ikke har fått en forklaring på hva problemet er (at hun ikke lenger har lyst på sex er ikke nok, han må vite hvorfor), og at hun ikke er motivert for å jobbe for løsning. Han også noe feig, i det at han bare har akseptert dette. 

Han må stå på kravene, for å motivere henne. Er problemet så "enkelt" at hun har gått i dvale på grunn av dårlig relasjon til egen kropp (vanlig), så er dette egentlig enkelt å løse, om hun bare blir motivert, og han er støttende. 

Andre ting kan også løses bedre enn sex som føles fælt for begge. 

Anonymkode: 6b3f6...fe1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er tydeligvis trang. Hvordan øver man på dette? 

Anonymkode: 671cd...bfc

Er trang selv, fokuserer på å bli våt og kåt nok, da takler man mer. For å bli det må jeg finne ut hva jeg blir kåt av, og så gå for det, og ikke for det som er «politisk korrekt». Så får heller min partner tåle at det ikke nødvendigvis er A4 som tenner meg...

Anonymkode: 1bb7e...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å gi henne oppmerksomhet. Slutt å berør henne. Slutt å gi klem og kyss. Få skal du se at det blir klaging.... så forklarer du bare henne at du mister lysten på nærheten når hun ikke ser dine behov.

Anonymkode: f1f72...3fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er trang selv, fokuserer på å bli våt og kåt nok, da takler man mer. For å bli det må jeg finne ut hva jeg blir kåt av, og så gå for det, og ikke for det som er «politisk korrekt». Så får heller min partner tåle at det ikke nødvendigvis er A4 som tenner meg...

Anonymkode: 1bb7e...357

Som hva da? 

Anonymkode: 671cd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Slutt å gi henne oppmerksomhet. Slutt å berør henne. Slutt å gi klem og kyss. Få skal du se at det blir klaging.... så forklarer du bare henne at du mister lysten på nærheten når hun ikke ser dine behov.

Anonymkode: f1f72...3fc

Dette

Anonymkode: 0c698...e32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som hva da? 

Anonymkode: 671cd...bfc

Det kan være mange ulike ting, som f.eks. fantasier om at han er utro, eller at jeg er prostituert, det kan være en film om dyr som knuller, det kan være det at jeg merker at han er veldig kåt, det kan være tanken på tvang eller ydmykelse, eller mye annet rart. Det gjelder i grunn bare å finne ut en eller annen gang man ble skikkelig kåt og forsøke å spinne videre i ulike retninger. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. Svært få har lyst på en partner over lang tid, uten å fantasere om noe nytt. 

Hva om dere bestemte dere for å sette av en time hver dag for å snakke om «ville ting som folk blir kåt av» og så ble kjent med dere selv og hverandre. Dere behøver ikke ha sex etter dette, men det er mulig begge blir veldig kåt av det, og da kan dere jo vurdere det. Det å være åpen for alt, ikke nekte partneren å fantasere om andre, er ofte en døråpner inn i sexlyst. 

(Man bør unngå å nevne navnet til den andres bror eller venninne, etc., og heller snakke om navnløse personer)

Anonymkode: 1bb7e...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan relatere litt til det din kone går gjennom. Jeg har mistet alt som heter sexlyst når det kommer til mannen og i en travel hverdag. Ungene våre er yngre enn deres, og vi er begge i begynnelsen av 40-årene. Men han tenner meg rett og slett ikke lenger. Han lytter ikke når jeg sier hva jeg liker og ikke, kjører egoløp i senga og oppfører seg til tider ufint i hverdagen, noe som dreper lysta enda mer. Problemet ligger ikke i at jeg ikke kjenner sexlyst i det hele tatt, for det gjør jeg. Men midt oppi kronisk sykdom, to unger som krever vanvittig mye til tider og hans oppførsel, så finner jeg ingen motivasjon eller ork til å ha sex med han. 

Du må snakke med henne. Ikke mase om at du vil ha sex, men finne ut hvorfor hun ikke vil ha sex. Spør om hun ikke kjenner noe lyst i det hele tatt, eller om det er hverdagens mas og kjas som har tatt knekken på det. Be henne være med til en sexolog eller i parterapi og prøv å finne sammen om du virkelig ønsker å få en endring på dette. Her har mannen NULL interesse av å prøve å endre på ting, så jeg har gitt opp. Men hadde han vært med, tror jeg faktisk vi kunne funnet sammen igjen. 

Anonymkode: f69b8...4c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min kone, begge i 40-årene, har vært gift i 17 år. Vi har to flotte barn på 12 og 13 år. Vi jobber begge to, er aktive med ulike fritidssysler og har et godt liv. Men: Vi har ikke hatt sex på flere år. Min kone forteller meg at hun ikke har sexlyst lenger og orker ikke tanken på sex. Dette har skjedd gradvis over flere år. Jeg har i løpet av disse årene fortsatt å ta initiativ til sex, jeg tenner tross alt på henne fremdeles, men blir alltid avvist. Det har hendt vi har kranglet om dette da jeg tidvis blir frustrert og hun på sin side mener jeg maser når hun har gjort det klart at hun ikke vil. Hun er glad i meg, men ønsker bare ikke sex. Hun ønsker heller ikke å søke profesjonell hjelp for dette. Jeg har ventet og ventet og håpet at min kone skal finne ut at hun har lyst på sex igjen, men etter flere års tørke innser jeg at det nok ikke kommer til å skje. Jeg ønsker ikke å forlate min kone. Jeg ønsker heller ikke å være utro (men har hatt sabla lyst flere ganger), men jeg tror ikke jeg kan leve et sexløst liv for alltid. Det finnes ingen god løsning for jeg kan ikke både ha min kone og et aktivt sexliv. Noen råd eller erfaringer? 

Anonymkode: af832...b72

Det er ingen grunn til å krangle om dette, det gjør bare saken verre. Utgangspunktet bør være at begges behov, følelser og meninger er fullstendig gyldige (ja, dine også).

Mitt råd?

Kjøp en flaske dyr champagne (hvis dere er avholds finner du på noe tilsvarende, du tar poenget). Sett deg ned med henne i fred og ro og snakk om forholdet deres. Er hun faktisk fornøyd? Føler hun at du bryr deg om henne? Hvordan fungerer dynamikken dere i mellom for henne? Husk at dette handler om at du skal forstå henne bedre, så du skal ikke diskutere hennes opplevelse av ting. Hun er et voksent menneske og mener det hun mener. Etterhvert så konstaterer du at dere har ulikt behov for sex. Ingen krav eller trusler, slik er det bare. Se om du kan få ut av henne hva som er grunnen til at hun ikke vil, vis nysgjerrighet, og igjen: ikke krangle.

Forutsatt at du ikke blir klokere eller at konklusjonen er at det åpenbart virkelig ikke er noe å gjøre med årsaken kan du så spørre henne om hun skjønner at dette er et problem for deg. Ikke vær anklagende eller emosjonell. Hvis hun ikke vil vedgå at det er et problem for deg så er det vanskelig å forstå at hun bryr seg om deg.

Og så spør du om det er greit at du har sex med andre.

Anonymkode: 9e4a4...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... Alt hun trenger å gjøre er å ligge der. Hvis hun ikke GIDDER å gjøre det for deg, så er hun rett og slett utrolig egoistisk og man kan jo lure på hvor glad hun er i deg. Nærhet er så viktig!! Du fortjener bedre. 

Anonymkode: 46ed7...694

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sparkling_Pink skrev:

Jeg synes det er påfallende at den av partnerene som minster sexlysten ikke noengang forteller at de savner sex. Det er flerfoldige psykologiske og hormonelle og fysiske grunner til at sexlysta skulle forsvinne og ivertfall noen av disse er rett og slett en legejobb. Stofskiftesykdom rammer kvinner hardere enn menn, og manglende sexlyst er et kjent symtom.

Det er ingenting i sunn aldring som tilsier at behovet for sex skulle avta til ingenting. 

Du har selvsagt rett i at årsaken til tapt sexlyst kan være sykdom. Men det er viktig å minne om at det ikke er noen sykdom i seg selv å miste sexlysten, fx under/etter overgangsalderen. For veldig mange er det tvert om ledd i en helt naturlig biologisk utvikling. Som alle vet, kan det forøvrig være forbundet med alvorlig helserisiko å begynne å klusse med kroppens naturlige fysiologi gjennom hormontilskudd o.l..

.

Anonymkode: 25bb5...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tåpelig kommentar. Som du vil lese, skriver jeg det samme til en kvinne som kjøpte nytt undertøy fordi hun...

...uten å ha satt seg inn i det.

Passive og uengasjerte mennesker finnes av begge kjønn. Det samme gjelder mennesker som slutter å tenne på disse.

Anonymkode: 1bb7e...357

Tåpelig? Menn skal stelle i huset, passe barna, lage mat, være handy, være romantiske, holde seg trent og være spennende.

I tillegg så skal vi ta ansvaret for kvinnens manglende lyst???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Å ja?

Har du hørt om noen dette fungerer på, eller er det kun et forsøk på å være morsom?

Anonymkode: 1bb7e...357

Er ikke forsøk på å være morsom nei. Kanskje folk skal begynne å tenke litt annerledes enn at «jeg må ha tilfredsstilt mine lyster»! Kanskje på tide å tenke på andre enn en selv? Ingen som ser hvor samfunnet og folk er på vei? Det fungerer liksom i det lange løp å bare tenke på egen tilfredsstillelse? Jeg bare spør.  Ingen som er villig til å ofre en dritt lengre, langt mindre TÅLE ubehag .

Anonymkode: fe3c7...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange synes så synd på deg og den ser jeg ikke helt..

Jeg har vært i et forhold i snart 7 år. Sexlysten begynte å dale pga stress i hverdagen..sånne ting som at samboer løy, ikke holdt avtaler og tenkte alt for mye på seg selv når det kom til sex.

Har du noen gang spurt henne hva hun liker? Ikke bare FØR sex, men som en samtale der du åpenhjertig hører på henne? Har dere pleid å varme opp? Altså, at du bruker tiden på henne for å få henne kåt. Vi damer blir IKKE kåt kun ved at du dingler med utstyret foran oss..Gir du, ja da FÅR du også. Min erfaring er at menn ofte tenker kun på seg selv, og når damer sier hva de liker så LYSER det gjennom at mennene kjeder seg og det er virkelig TURNOFF.

Jeg ville starta med å se på forholdet deres som en HELHET. Fins det tillit? Respekt? mm. Og herreguuuud, buhu ALT er ikke mennenes skyld. Det må da likevel gå ant å se på hva mannen bidrar til at hvorfor det er sånn? Så kan begge parter etter en god samtale starte å SAMARBEIDE. Er så umodent å være «åå det er så synd på meg, jeg får ikke sex» Hva med dama da? Tror dere virkelig vi ønsker å TØRKE inn? Å nei du, skal si deg at mange kvinner tilfredsstiller seg selv når mannen ikke er der...så selv om dama sier hun ikke har sexlyst så har hun det når du IKKE er i bildet. Dette gjaldt for meg og andre venninner som var i dårlige forhold...Så ikke tro noe annet, det er bare naivt. Som regel er det noe grunnleggende i forholdet som må bli fiksa..

Anonymkode: f39b8...975

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å gi henne oppmerksomhet. Slutt å berør henne. Slutt å gi klem og kyss. Få skal du se at det blir klaging.... så forklarer du bare henne at du mister lysten på nærheten når hun ikke ser dine behov.

Anonymkode: f1f72...3fc

Dette er det dårligste rådet jeg har lest i mitt liv. Dette er på 2-åring stadiet, det er direkte ondskap og komplett mangel på virkelighetsforståelse. Det er svakt, på den måten at man lar andre styre hva man velger å gjøre.

Å følge dette rådet vil gjøre alt hundre ganger værre. Det blir som å se et menneske med skrubbsår og i stedet for å rense og plastre såret velger man å kappe av dem armen.

Anonymkode: 5558b...d7f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har selvsagt rett i at årsaken til tapt sexlyst kan være sykdom. Men det er viktig å minne om at det ikke er noen sykdom i seg selv å miste sexlysten, fx under/etter overgangsalderen. For veldig mange er det tvert om ledd i en helt naturlig biologisk utvikling. Som alle vet, kan det forøvrig være forbundet med alvorlig helserisiko å begynne å klusse med kroppens naturlige fysiologi gjennom hormontilskudd o.l..

.

Anonymkode: 25bb5...70c

Jeg vet ikke om noe naturlig biologisk som skulle tilsi at sexlysten skulle forsvinne som en  del av aldring. Om du tenker på de hormonelle endringene ei dame gjennomgår i overgangsalderen, så resulterer de at hun får mindre østrogen, men mye mer testoseron. Testoseron er slik jeg har fått pressentert det er et hormon som i også skal virke positivt inn på sexlyst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt... Alt hun trenger å gjøre er å ligge der. Hvis hun ikke GIDDER å gjøre det for deg, så er hun rett og slett utrolig egoistisk og man kan jo lure på hvor glad hun er i deg. Nærhet er så viktig!! Du fortjener bedre. 

Anonymkode: 46ed7...694

Jeg hadde absolutt ikke blitt tent av å ha sex med en potetsekk. Du risikerer å drepe egen sexlyst i forholdet. Sex skal være gjensidig nytelse. Jeg tennes av at (rett) mann viser at han er kåt på meg og vi sammen nyter hverandre. 

Anonymkode: 68c4b...087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Pia Sofia skrev:

Jeg hadde spurt om å få lov til å ligge med andre. Ellers hadde jeg faktisk gått fra henne.

Sex er så viktig at man er villig til å gjøre barna sine til skilsmissebarn noe som innebærer å se barna sine bare halve tiden og at barna må bo i to forskjellige hjem? Noen burde aldri fått barn.. 

Anonymkode: 1b95f...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sex er så viktig at man er villig til å gjøre barna sine til skilsmissebarn noe som innebærer å se barna sine bare halve tiden og at barna må bo i to forskjellige hjem? Noen burde aldri fått barn.. 

Anonymkode: 1b95f...7ef

Det kan det jo være, sex er limet i forholdet. Er ikke nok å bo sammen en venn for meg, folk er forskjellige

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Lystproblemer forekommer hos 15-25 prosent av kvinner før overgangsalderen og hos 40-55 prosent etter overgangsalderen».

 

Anonymkode: 25bb5...70c

Og svært mange har økt lyst etter overgangsalderen. Men forstår at det er enklere å trekke frem de med problemer og bruke overgangsalderen som en vanntett unnskyldning. 

Anonymkode: 1bb7e...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Sex er så viktig at man er villig til å gjøre barna sine til skilsmissebarn noe som innebærer å se barna sine bare halve tiden og at barna må bo i to forskjellige hjem? Noen burde aldri fått barn.. 

Anonymkode: 1b95f...7ef

Damer medfører gjerne mye mas og styr, og sex er ofte den største positive faktoren. Tar man bort sexen blir relasjonen et underskuddsforetak. Emosjonelt, økonomisk, praktisk osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...