Gå til innhold

Hun vil ikke ha sex lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er påfallende at den av partnerene som minster sexlysten ikke noengang forteller at de savner sex. Det er flerfoldige psykologiske og hormonelle og fysiske grunner til at sexlysta skulle forsvinne og ivertfall noen av disse er rett og slett en legejobb. Stofskiftesykdom rammer kvinner hardere enn menn, og manglende sexlyst er et kjent symtom.

Det er ingenting i sunn aldring som tilsier at behovet for sex skulle avta til ingenting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Loff77 skrev:

Som vanlig er alt mennenes feil, visse ting forandrer seg aldri😀

Tåpelig kommentar. Som du vil lese, skriver jeg det samme til en kvinne som kjøpte nytt undertøy fordi hun...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte bare at det tente på mannen

Anonymkode: 671cd...bfc

...uten å ha satt seg inn i det.

Passive og uengasjerte mennesker finnes av begge kjønn. Det samme gjelder mennesker som slutter å tenne på disse.

Anonymkode: 1bb7e...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sparkling_Pink skrev:

Det er ingenting i sunn aldring som tilsier at behovet for sex skulle avta til ingenting. 

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 1bb7e...357

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min kone, begge i 40-årene, har vært gift i 17 år. Vi har to flotte barn på 12 og 13 år. Vi jobber begge to, er aktive med ulike fritidssysler og har et godt liv. Men: Vi har ikke hatt sex på flere år. Min kone forteller meg at hun ikke har sexlyst lenger og orker ikke tanken på sex. Dette har skjedd gradvis over flere år. Jeg har i løpet av disse årene fortsatt å ta initiativ til sex, jeg tenner tross alt på henne fremdeles, men blir alltid avvist. Det har hendt vi har kranglet om dette da jeg tidvis blir frustrert og hun på sin side mener jeg maser når hun har gjort det klart at hun ikke vil. Hun er glad i meg, men ønsker bare ikke sex. Hun ønsker heller ikke å søke profesjonell hjelp for dette. Jeg har ventet og ventet og håpet at min kone skal finne ut at hun har lyst på sex igjen, men etter flere års tørke innser jeg at det nok ikke kommer til å skje. Jeg ønsker ikke å forlate min kone. Jeg ønsker heller ikke å være utro (men har hatt sabla lyst flere ganger), men jeg tror ikke jeg kan leve et sexløst liv for alltid. Det finnes ingen god løsning for jeg kan ikke både ha min kone og et aktivt sexliv. Noen råd eller erfaringer? 

Anonymkode: af832...b72

Jeg hadde spurt om å få lov til å ligge med andre. Ellers hadde jeg faktisk gått fra henne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner tror jeg faktisk at det er nødvendig å male fanden på veggen, i tydelige farger. Ikke bare akseptere, men si helt klart og tydelig fra om at dette er en situasjon man ikke kan leve med. 

Jeg synes det er på sin plass å si helt klart at man ikke kan leve med dette, og at enten så fikser vi dette på en måte, for du kan ikke kreve at jeg i en alder av kun 40+ skal akseptere at mitt sexliv er over for alltid, det er fullstendig urimelig. Det er heller ikke normalt å ikke trenge eller ønske sex lenger i 40- årene, så problemet her ligger hos deg, ikke hos meg, i at jeg har et normalt behov. Du kan derfor ikke velge at vi skal fortsette dette forholdet på dine premisser. Det er et uakseptabelt alternativ. Du har derfor to valg: Enten jobber vi, både du og jeg, med å få dette på plass igjen mellom oss. Jeg vil isåfall gjøre det jeg kan for å bidra til løsning, og vi kan oppsøke hjelp og jobbe sammen for å løse dette. Eller du og jeg kan ikke fortsette. Det finnes kun de to alternativer. 

At du elsker henne og ønsker å være med henne er bra for alternativ 1, men også for deg bør kun disse to alternativer være aktuelt. Når et forhold inneholder en så stor mangel er det ikke egentlig et forhold lenger. 

Menn må også stå på krav, og ikke vike. Å ha sex med henne uten at hun har lyst, og føle at man voldtar mer eller mindre, bør imidlertid ikke være et alternativ. Det er heller ikke et greit kompromiss. Saken her er at hun har et problem (ikke du), og det bør hun fikse, eller la deg gå. 

Slikt er mulig å fikse, men hun må ha motivasjon til å faktisk gjøre det, og da må du kreve, slutte med å akseptere. 

Har hun tidligere hatt glede av sex er det mest sannsynlige problemet hennes at hun ikke lenger liker kroppen sin, og dermed har gått i seksuell dvale. Dette er rimelig greit å fikse egentlig, bare hun er motivert, og du støttende. 

To andre alternativer kan være at hun ikke lenger tenner på deg, eller at hun egentlig har vært aseksuell hele tiden, men har hatt sex mest fordi det skal man liksom ha. 

Disse to er noe verre, men uansett må du stå på kravene, og ikke akseptere lenger. 

Sett krav, søk hjelp (med mindre hun da velger brudd istedenfor... tviler), få klarhet i akkurat hva som er problemet hennes og jobb ut fra det. 

Uansett, du må mentalt innstille deg på at dette ikke kan aksepteres, og ikke ha forståelse for at hun ikke lenger ønsker sex og heller ikke vil jobbe med det. Dette problemet er hennes. Ditt behov er normalt. 

Anonymkode: 6b3f6...fe1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåpelig kommentar. Som du vil lese, skriver jeg det samme til en kvinne som kjøpte nytt undertøy fordi hun...

...uten å ha satt seg inn i det.

Passive og uengasjerte mennesker finnes av begge kjønn. Det samme gjelder mennesker som slutter å tenne på disse.

Anonymkode: 1bb7e...357

For å si det slikt så kjøpte jeg det før jeg snakket med min mann og spurte han direkte og då fikk jeg ett ærlig svar.

Det var sikkert en tåpelig kommentar i fra min side. 

 

Anonymkode: 671cd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt kvinner skjønner ikke hvor grusomt egoistiske de kan være. Tenk om hun behandlet deg på samme måten i forhold til andre ting, feks mat? 

Anonymkode: c81fe...989

Det må være det dummeste jeg har lest på lenge her inne. 

Man dør om man blir nektet mat. Ingen i menneskets historie har dødd av å måtte avstå fra sex.

Anonymkode: b1c53...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Jeg hadde spurt om å få lov til å ligge med andre. Ellers hadde jeg faktisk gått fra henne.

Han sa til meg at jeg var for trang og det gjorde vond. 

Anonymkode: 671cd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken her er at hun har et problem (ikke du), og det bør hun fikse, eller la deg gå. 

Det vet vi ikke. For alt vi vet har hun tydelig sagt fra mange ganger om hva som er galt, og han ikke har hørt dette.

Anonymkode: 1bb7e...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt kvinner skjønner ikke hvor grusomt egoistiske de kan være. Tenk om hun behandlet deg på samme måten i forhold til andre ting, feks mat? 

Det kvinner ikke forstår er at et sexløst ekteskap i den alderen vi snakker om her, om det da ikke er sykdom som gjør at det kan aksepteres av en som er veldig glad i henne vil føre til utroskap før eller senere. Det er også et av de sterkeste utroskap signalene som finnes når en kvinne mister interessen slik som dette her. Helt realistisk forsvinner alt som heter sex fra ekteskapet forsvinner limet, det er bare snakk om tid før .......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vet vi ikke. For alt vi vet har hun tydelig sagt fra mange ganger om hva som er galt, og han ikke har hørt dette.

Anonymkode: 1bb7e...357

Har laget en tråd om temaet;

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1315155-dere-som-mister-lysten-på-partneren/

Så vil det vise seg om det i det hele tatt finnes noen som har mistet lysten på en partner som har gjort alt riktig. Altså om det kun er en person som har et problem, og ikke begge to som har et problem. 

De som savner sex må nok gjøre grep de også. Ikke bare de som mister lysten. 

Anonymkode: 1bb7e...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ngen i menneskets historie har dødd av å måtte avstå fra sex.

sexdriftene er noe av det sterkeste som finnes i mennesket. Undervurdere dette og nekte en partner dette? Det vil si at forholdet går mot slutten, eller at utroskap vil skje av en av partene når driften er sterk nok, undertrykket nok og rette anledning/fristelse dukker opp. Kanskje litt sløvet av alkoholbruk og du har enden på ekteskapet om det blir oppdaget. At man tørr gjøre dette mot en partner betyr egentlig at kjærligheten er død, og at det ikke betyr noe mer uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier hun om dette for din del? Tenker hun at du skal være trofast mot henne? Eller synes hun at det er greit at du har affærer på si? Hvis dere ikke har snakket grundig gjennom disse tingene, så har dere heller ikke hatt en realistisk samtale om problemet. 

Anonymkode: 71191...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må dere lære dere til å TÅLE begge to. Hun må lære seg til å tåle å ha sex av og til, du må lære deg å tåle å ha sex av og til (og ikke så ofte som du kunne ønske). 

Anonymkode: fe3c7...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må dere lære dere til å TÅLE begge to. Hun må lære seg til å tåle å ha sex av og til, du må lære deg å tåle å ha sex av og til (og ikke så ofte som du kunne ønske). 

Anonymkode: fe3c7...b53

Å ja?

Har du hørt om noen dette fungerer på, eller er det kun et forsøk på å være morsom?

Anonymkode: 1bb7e...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å si det slikt så kjøpte jeg det før jeg snakket med min mann og spurte han direkte og då fikk jeg ett ærlig svar.

Det var sikkert en tåpelig kommentar i fra min side. 

 

Anonymkode: 671cd...bfc

Mente ikke at din kommentar var tåpelig, men kommentaren til den personen som skrev at alle legger skylden på mannen. Den var skikkelig tåpelig.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han sa til meg at jeg var for trang og det gjorde vond. 

Anonymkode: 671cd...bfc

Hvis det er problemet deres så burde det være mulig å løse på diverse vis.

Er han svært stor, så vil det være et problem med de fleste kvinner, så da hjelper det ikke å bytte dame.

Er du svært trang/lite våt, er det muligheter for å øve opp dette.

Har dere hatt bra sex før?

Anonymkode: 1bb7e...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de har barn sammen?

Aller først, og basert på hva jeg leser her inne; mange menn er tydeligvis helt utrolig passive i forhold til kvinners seksualitet. Den er helt annerledes enn mannens seksualitet.

I stedet for å være forberedt fra den dagen de blir sammen, være pågående og spørre hva som skal til for at hun får lyst, lese seg opp på ting som kan tenne en kvinne, gjøre tiltak, så suser de liksom rundt i en risa sky, og når sexlysten hennes forsvinner er de passive og håper og venter på at den skal komme tilbake av seg selv. Det gjør den aldri. 

En viktig grunn til det er da denne passive holdningen til mannen. Passivitet er sex-ødeleggeren fremfor alle. Kvinner kan tenne på svært mye hvis de bare merker at mannen anstrenger seg for å forstå hva som skal til.

Jeg synes det første du skal gjøre er å krype til korset og si at dette har du nå innsett, at du har vært en passiv tilskuer til at hun bare har fått mindre og mindre lyst.

At hun fortjener å ha sexlyst, like mye som du fortjener å ha sex.

At hvis det er mulig for deg å rette opp dette, så vil du gjerne prøve nå. 

Det er faktisk mulig at det kan være første steg i det å snu skuta. 

Anonymkode: 1bb7e...357

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lang lang tid. 

Hvem i all verden, kvinne eller mann gidder å gå så på tåhev og varte opp partneren sin 24 - 7 bare for å få seg noe? 

Vi lever faktisk i 2019, ikke 1969 hvor sexlyst er en lyst man selv står ansvarlig for, og ikke legger over på partneren sin. 

Gud så enkelt livet ville vært hvis man hadde den holdningen til det å være i forhold. 

Kjære Turid, jeg har mistet sex lysten min, du må se til at den ramler på plass igjen, hva tenker du å gjøre med det? 

Takk gode gud for at det er likesinnede, andre i samme situasjon, og at tilgjengelighet via SoMe bare er et tastetrykk unna.. 

På søndag dro jeg på forretningsreise, brukte nøyaktig 2 timer så var daten i boks, etter et par glass vin på den lokale baren  så bar det avsted til hotellrommet.. Der rev vi av hverandre klærne. 

Etter to timer knulling gikk hun til sitt.

Livet er for kort til å legge skylda på andre hele tiden, man tar ansvar selv, og ordner opp. 

 

 

 

Anonymkode: 44602...e9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke at din kommentar var tåpelig, men kommentaren til den personen som skrev at alle legger skylden på mannen. Den var skikkelig tåpelig.

 

Hvis det er problemet deres så burde det være mulig å løse på diverse vis.

Er han svært stor, så vil det være et problem med de fleste kvinner, så da hjelper det ikke å bytte dame.

Er du svært trang/lite våt, er det muligheter for å øve opp dette.

Har dere hatt bra sex før?

Anonymkode: 1bb7e...357

Greit nok,kjente at jeg blei lei meg :( 

Anonymkode: 671cd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok,kjente at jeg blei lei meg :( 

Anonymkode: 671cd...bfc

Er tydeligvis trang. Hvordan øver man på dette? 

Anonymkode: 671cd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem i all verden, kvinne eller mann gidder å gå så på tåhev og varte opp partneren sin 24 - 7 bare for å få seg noe?

Jeg.

Det vil si, ikke på tå hev, men jeg vil JOBBE for det. 

Har hatt menn etter meg i hele mitt liv, det er jo totalt uinteressant. Vil jakte, ikke spise døde mus.

Anonymkode: 1bb7e...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...