Gå til innhold

Hun vil ikke ha sex lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kone, begge i 40-årene, har vært gift i 17 år. Vi har to flotte barn på 12 og 13 år. Vi jobber begge to, er aktive med ulike fritidssysler og har et godt liv. Men: Vi har ikke hatt sex på flere år. Min kone forteller meg at hun ikke har sexlyst lenger og orker ikke tanken på sex. Dette har skjedd gradvis over flere år. Jeg har i løpet av disse årene fortsatt å ta initiativ til sex, jeg tenner tross alt på henne fremdeles, men blir alltid avvist. Det har hendt vi har kranglet om dette da jeg tidvis blir frustrert og hun på sin side mener jeg maser når hun har gjort det klart at hun ikke vil. Hun er glad i meg, men ønsker bare ikke sex. Hun ønsker heller ikke å søke profesjonell hjelp for dette. Jeg har ventet og ventet og håpet at min kone skal finne ut at hun har lyst på sex igjen, men etter flere års tørke innser jeg at det nok ikke kommer til å skje. Jeg ønsker ikke å forlate min kone. Jeg ønsker heller ikke å være utro (men har hatt sabla lyst flere ganger), men jeg tror ikke jeg kan leve et sexløst liv for alltid. Det finnes ingen god løsning for jeg kan ikke både ha min kone og et aktivt sexliv. Noen råd eller erfaringer? 

Anonymkode: af832...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så i realiteten så har hun bestemt og beslaglagt både hennes og din seksualitet. Her må dere få hjelp om dette skal holde. Det er veldig sørgelig å begynne i tvangspålagt sølibat i din alder. Du må i det minste ta opp med henne hvilke konsekvenser dette har for din livskvalitet og at det er sårende og skuffende hvis hun ikke er interessert i å prøve å motta hjelp for både hennes og din skyld. Er man glad i hverandre så prøver man i det minste..

Endret av Ansagt
Edit
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du avtale åpent forhold eller skille deg, enkelt og greit spør du meg. 40 år er for tidlig å gi avkall på sex!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ana0603

Om du vurderer å skille deg er det vel bedre å kjøpe det en gang i blant? - uten at hun får vite det. Om hun får vite det blir det slutt uansett 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt kvinner skjønner ikke hvor grusomt egoistiske de kan være. Tenk om hun behandlet deg på samme måten i forhold til andre ting, feks mat? 

Anonymkode: c81fe...989

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Hvorfor vil du bli i et sexløst ekteskap? 

Fordi de har barn sammen?

Aller først, og basert på hva jeg leser her inne; mange menn er tydeligvis helt utrolig passive i forhold til kvinners seksualitet. Den er helt annerledes enn mannens seksualitet.

I stedet for å være forberedt fra den dagen de blir sammen, være pågående og spørre hva som skal til for at hun får lyst, lese seg opp på ting som kan tenne en kvinne, gjøre tiltak, så suser de liksom rundt i en risa sky, og når sexlysten hennes forsvinner er de passive og håper og venter på at den skal komme tilbake av seg selv. Det gjør den aldri. 

En viktig grunn til det er da denne passive holdningen til mannen. Passivitet er sex-ødeleggeren fremfor alle. Kvinner kan tenne på svært mye hvis de bare merker at mannen anstrenger seg for å forstå hva som skal til.

Jeg synes det første du skal gjøre er å krype til korset og si at dette har du nå innsett, at du har vært en passiv tilskuer til at hun bare har fått mindre og mindre lyst.

At hun fortjener å ha sexlyst, like mye som du fortjener å ha sex.

At hvis det er mulig for deg å rette opp dette, så vil du gjerne prøve nå. 

Det er faktisk mulig at det kan være første steg i det å snu skuta. 

Anonymkode: 1bb7e...357

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun forventer bare at du skal gi avkall på ditt sexliv? Er hun villig til å finne ut hvorfor hun ikke vil? Hvis hun ikke vil oppsøke profesjonell hjelp bør hun jo ihvertfall være villig til å gjøre egenarbeid på dette, og ha noen tanker om alternativer, midlertidige løsninger eller lignende.

Her må det kommunikasjon til. Ikke nødvendigvis om sex, men om hva som kan ligge under. Sexlyst er det samme som livslyst i opprinnelse, har hun null sexlyst er det også underskudd på livsgnist og overskudd. Og dermed noe som har blokkert dette. Hvorfor har hun mistet lysten på livet, hva skjedde, hva trengs å endres?

Du kan ihvertfall ikke bare godta situasjonen uendret slik den er nå uten noe mer info.

Anonymkode: 5558b...d7f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
13 minutter siden, Ansagt skrev:

Så i realiteten så har hun bestemt og beslaglagt både hennes og din seksualitet. Her må dere få hjelp om dette skal holde. Det er veldig sørgelig å begynne i tvangspålagt sølibat i din alder. Du må i det minste ta opp med henne hvilke konsekvenser dette har for din livskvalitet og at det er sårende og skuffende hvis hun ikke er interessert i å prøve å motta hjelp for både hennes og din skyld. Er man glad i hverandre så prøver man i det minste..

Enig. Som du sier, hun kan ikke bestemme over både seg selv og mannen på den måten. I hvert fall må hun gjøre et par helhjertede forsøk på å snu sin egen situasjon. To må man være, i gode og onde dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har broren min hatt det de siste årene, og han fikk seg ei elskerinne. Kona ønsker at de søker hjelp nå, etter at hun fikk vite om elskerinnen, men han sier det er for sent...

Anonymkode: 26195...251

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Aller først, og basert på hva jeg leser her inne; mange menn er tydeligvis helt utrolig passive i forhold til kvinners seksualitet. Den er helt annerledes enn mannens seksualitet.

I stedet for å være forberedt fra den dagen de blir sammen, være pågående og spørre hva som skal til for at hun får lyst, lese seg opp på ting som kan tenne en kvinne, gjøre tiltak, så suser de liksom rundt i en risa sky, og når sexlysten hennes forsvinner er de passive og håper og venter på at den skal komme tilbake av seg selv. Det gjør den aldri. 

Det er ikke mannens ansvar å opprettholde sexlysten til kona. Heller ikke andre veien. Jeg skal ikke være nødt til å studere bøker og jobbe for at ikke sexlysten hennes skal bli lik null. 

Anonymkode: 0c698...e32

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, la meg komme med litt generaliseringer som kanskje kan være til nytte:

- Kvinner trenger som oftest emosjonell og intelektuell intimitet som forutsetning for fysisk intimitet.

- Menn trenger ofte fysisk intimitet for å kjenne connection, få lyst til å bygge emosjonell og intelektuell intimitet.

Så her ser vi et generelt problem, et behov for å begynne i forskjellig ende.

I tillegg, for de kvinnene som allerede har mistet lysten helt, må det ofte langsom rehabilitering til. Det luktes milevis om det gis mer oppmerksomhet hvor hensikten er å oppnå sex, versus å få mer oppmerksomhet uten forventning om noe tilbake. Mange kvinner som har havnet i denne posisjonen klarer ikke noe press på dette området. Hva som helst som kan bygge nærhet (emosjonelt, intelektuelt, fysisk på et senere tidspunkt), med en spesifikk avtale om å ikke ha sex eller forvente det, kan være med på å løse opp i en helt fastlåst situasjon. Men begge parter må være interessert i å prøve, å utforske.

Anonymkode: 5558b...d7f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mannens ansvar å opprettholde sexlysten til kona. Heller ikke andre veien. Jeg skal ikke være nødt til å studere bøker og jobbe for at ikke sexlysten hennes skal bli lik null. 

Anonymkode: 0c698...e32

I et forhold er begge ansvarlig for intimiteten og kontakten. Sexlyst avhenger i stor grad av følelse av connection, trygghet og kvaliteten på relasjonen med partner. Begge må holde røret og snakke sammen om det skal være en tlf samtale. I det en legger på røret, har ikke den andre noen sjangse. Begge har ansvar for å holde linjen åpen, gi og ta, lytte og kommunisere helt til man finner vinn-vinn-vinn, neste steg frem som kjennes riktig for begge parter.

Anonymkode: 5558b...d7f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min kone, begge i 40-årene, har vært gift i 17 år. Vi har to flotte barn på 12 og 13 år. Vi jobber begge to, er aktive med ulike fritidssysler og har et godt liv. Men: Vi har ikke hatt sex på flere år. Min kone forteller meg at hun ikke har sexlyst lenger og orker ikke tanken på sex. Dette har skjedd gradvis over flere år. Jeg har i løpet av disse årene fortsatt å ta initiativ til sex, jeg tenner tross alt på henne fremdeles, men blir alltid avvist. Det har hendt vi har kranglet om dette da jeg tidvis blir frustrert og hun på sin side mener jeg maser når hun har gjort det klart at hun ikke vil. Hun er glad i meg, men ønsker bare ikke sex. Hun ønsker heller ikke å søke profesjonell hjelp for dette. Jeg har ventet og ventet og håpet at min kone skal finne ut at hun har lyst på sex igjen, men etter flere års tørke innser jeg at det nok ikke kommer til å skje. Jeg ønsker ikke å forlate min kone. Jeg ønsker heller ikke å være utro (men har hatt sabla lyst flere ganger), men jeg tror ikke jeg kan leve et sexløst liv for alltid. Det finnes ingen god løsning for jeg kan ikke både ha min kone og et aktivt sexliv. Noen råd eller erfaringer? 

Anonymkode: af832...b72

Her er det motsatt at mannen ikke ønsker å ha sex og det er jeg som ønsker å ha sex. Vet hvor frustrerende dette er og jeg ønsker tips selv. Har måttet søkt dette opp på Google og har sagt dette til han. Har til og med kjøpt nytt undertøy osv,men ingenting hjelper. Er ikke en person som er utro og jeg elsket min mann. Har måttet spurt han om han ikke elsker meg lengre og om jeg ikke er sexy nok for han. Har lagt meg om kveldene og har vært kjempe lei meg i mange år. Vi har vært i sammen i 11-år. Han er 36 og jeg er 31. Begge to jobber fulltid og helger. 

Forstår deg godt at du er frustrert 🙂

Anonymkode: 671cd...bfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mannens ansvar å opprettholde sexlysten til kona. Heller ikke andre veien. Jeg skal ikke være nødt til å studere bøker og jobbe for at ikke sexlysten hennes skal bli lik null. 

Anonymkode: 0c698...e32

Neivel, men da er det heller ikke hennes ansvar å ha lyst på deg og ha sex med deg!

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et forhold er begge ansvarlig for intimiteten og kontakten. Sexlyst avhenger i stor grad av følelse av connection, trygghet og kvaliteten på relasjonen med partner. Begge må holde røret og snakke sammen om det skal være en tlf samtale. I det en legger på røret, har ikke den andre noen sjangse. Begge har ansvar for å holde linjen åpen, gi og ta, lytte og kommunisere helt til man finner vinn-vinn-vinn, neste steg frem som kjennes riktig for begge parter.

Anonymkode: 5558b...d7f

Nettopp!

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har til og med kjøpt nytt undertøy osv,men ingenting hjelper. 

Hvorfor i alle dager skulle nytt undertøy fungere??

Anonymkode: 1bb7e...357

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de har barn sammen?

Aller først, og basert på hva jeg leser her inne; mange menn er tydeligvis helt utrolig passive i forhold til kvinners seksualitet. Den er helt annerledes enn mannens seksualitet.

I stedet for å være forberedt fra den dagen de blir sammen, være pågående og spørre hva som skal til for at hun får lyst, lese seg opp på ting som kan tenne en kvinne, gjøre tiltak, så suser de liksom rundt i en risa sky, og når sexlysten hennes forsvinner er de passive og håper og venter på at den skal komme tilbake av seg selv. Det gjør den aldri. 

En viktig grunn til det er da denne passive holdningen til mannen. Passivitet er sex-ødeleggeren fremfor alle. Kvinner kan tenne på svært mye hvis de bare merker at mannen anstrenger seg for å forstå hva som skal til.

Jeg synes det første du skal gjøre er å krype til korset og si at dette har du nå innsett, at du har vært en passiv tilskuer til at hun bare har fått mindre og mindre lyst.

At hun fortjener å ha sexlyst, like mye som du fortjener å ha sex.

At hvis det er mulig for deg å rette opp dette, så vil du gjerne prøve nå. 

Det er faktisk mulig at det kan være første steg i det å snu skuta. 

Anonymkode: 1bb7e...357

Som vanlig er alt mennenes feil, visse ting forandrer seg aldri😀

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, men da er det heller ikke hennes ansvar å ha lyst på deg og ha sex med deg!

 

Nettopp!

 

Hvorfor i alle dager skulle nytt undertøy fungere??

Anonymkode: 1bb7e...357

Vet ikke hvorfor jeg tenkte slikt har sikkert sett på alt for mange romantiske filmer. 

Anonymkode: 671cd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, men da er det heller ikke hennes ansvar å ha lyst på deg og ha sex med deg!

 

Nettopp!

 

Hvorfor i alle dager skulle nytt undertøy fungere??

Anonymkode: 1bb7e...357

Tenkte bare at det tente på mannen

Anonymkode: 671cd...bfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Neivel, men da er det heller ikke hennes ansvar å ha lyst på deg og ha sex med deg!

Anonymkode: 1bb7e...357

Nei, men hvis hun ikke vil ha sex med meg kan jeg skille meg

Anonymkode: 0c698...e32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...