Gå til innhold

Hva er din mest politisk ukorrekte eller upopulære mening?  

Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At jeg sidestiller dyr med mennesker og at jeg gir faen i om menneskerasen dør ut. Jeg forakter menneskeheten; jeg forstår ikke hvordan den klarer å heve seg selv over andre organismer. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker jeg holder av, men menneskedyret driter jeg i. Bryt ned territorialstatene og bare la menneskene vandre slik de gjorde før. Dette er meninger basert på følelser, noe jeg er helt klar over, og jeg vet også at det er en følelse som stammer fra mobbing og en egen evne til å kun se det destruktive. Altså driver jeg ikke og flyr rundt og sier dette. Jeg kjenner jo til bevegelser som har denne ideologien til grunn og som er helt hårreisende i sine argumenter og handlinger. Jeg misliker også menn, mye på grunn av tidligere misogyne ekskjærester. Også en følelse, men til tross for dette er jeg god til å være rettferdig i diskusjoner, ettersom jeg mener det er riktig å gjøre, selv om jeg ikke har noen særlig sympati. Jeg jobber med andre ord nesten konstant mot egen impulsivitet.

Anonymkode: 4b799...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Hater folk som drar opp gitaren på nach og de som da flokker seg rundt å synger med

Anonymkode: 7bf3b...28a

Vet ikke hvorfro men denne fikk meg til å le.

Anonymkode: 878af...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg sidestiller dyr med mennesker og at jeg gir faen i om menneskerasen dør ut. Jeg forakter menneskeheten; jeg forstår ikke hvordan den klarer å heve seg selv over andre organismer. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker jeg holder av, men menneskedyret driter jeg i. Bryt ned territorialstatene og bare la menneskene vandre slik de gjorde før. Dette er meninger basert på følelser, noe jeg er helt klar over, og jeg vet også at det er en følelse som stammer fra mobbing og en egen evne til å kun se det destruktive. Altså driver jeg ikke og flyr rundt og sier dette. Jeg kjenner jo til bevegelser som har denne ideologien til grunn og som er helt hårreisende i sine argumenter og handlinger. Jeg misliker også menn, mye på grunn av tidligere misogyne ekskjærester. Også en følelse, men til tross for dette er jeg god til å være rettferdig i diskusjoner, ettersom jeg mener det er riktig å gjøre, selv om jeg ikke har noen særlig sympati. Jeg jobber med andre ord nesten konstant mot egen impulsivitet.

Grunnen til at folk blir sinte når man skriver slikt, er jo fordi de ser det på et angrep. På seg selv.

Men enig i mye, kloden hadde vært bedre uten mennesker enten vi liker å innrømme det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Jeg synes innvandring bør begrenses inntil videre. Dvs, ikke studenter osv som kommer for å studere, men folk som skal ha av velferden.

Hiv studentene ut og; de er jo en del av snylterne og hakket verre. Gratis PRIVAT psykolog og alt, mens jeg som må betale står i fare for å skade meg selv og andre får ikke terapi som jeg har trengt siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Er da greit at de lærer hvor kjøttet kommer fra vel? 

Barn skal ikke se dyr bli drept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Gorilla skrev:

Jo, det kan de godt se, selv om man ikke trenger presse dem til det. Hilsen barn oppvokst på gård og tilhenger av at også barn skal få lære om hva livet handler om. Barn tåler en del, og barn spør, fordi de er nysgjerrige. At de får se noen helt vanlige realiteter gir dem ikke grufulle sannheter. Også barn fortjener å få greie på sannheter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dainty skrev:

Hiv studentene ut og; de er jo en del av snylterne og hakket verre. Gratis PRIVAT psykolog og alt, mens jeg som må betale står i fare for å skade meg selv og andre får ikke terapi som jeg har trengt siden 2007.

Dette er så urettferdig. Jeg må gi opp min behandling nå etter jul fordi jeg ikke har råd til å betale meg opp til frikortgrensa. 

Jeg er drittlei studenter som sutrer over hvor fælt de har det . De får stort sett rabatt på den minste ting og har mange gratis tjenester vi som er syke bare kan drømme om. Buhu, jeg må ha dårlig råd i 3-5 i bytte med en god utdannelse som gir bra lønn me det er så fælt fordi jeg har ikke råd til shopping og fylla hver helg!

Anonymkode: 1b894...005

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så urettferdig. Jeg må gi opp min behandling nå etter jul fordi jeg ikke har råd til å betale meg opp til frikortgrensa. 

Jeg er drittlei studenter som sutrer over hvor fælt de har det . De får stort sett rabatt på den minste ting og har mange gratis tjenester vi som er syke bare kan drømme om. Buhu, jeg må ha dårlig råd i 3-5 i bytte med en god utdannelse som gir bra lønn me det er så fælt fordi jeg har ikke råd til shopping og fylla hver helg!

Denne holdningen til studenter har jeg også, som student. Den var utrolig upopulær da jeg fremsatte den for en i fagbevegelsen som arbeidet for studenters lån og stipend. Han trodde jeg bare sa det for å provosere og skjønte ikke at jeg mente det. Jeg mente studentlånet var nok, og at det ikke trengte å stige særlig mer bortsett fra i takt med realveksten. Så det var vel en forholdsvis upopulær mening det også. Det er trangt å være student. Studenter som sutrer over at de har for lite penger til mat og klær, prioriterer dårlig. Jeg har studert i syv år, og jeg har aldri slitt med å få tak i mat og klær, heller ikke billig bolig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne holdningen til studenter har jeg også, som student. Den var utrolig upopulær da jeg fremsatte den for en i fagbevegelsen som arbeidet for studenters lån og stipend. Han trodde jeg bare sa det for å provosere og skjønte ikke at jeg mente det. Jeg mente studentlånet var nok, og at det ikke trengte å stige særlig mer bortsett fra i takt med realveksten. Så det var vel en forholdsvis upopulær mening det også. Det er trangt å være student. Studenter som sutrer over at de har for lite penger til mat og klær, prioriterer dårlig. Jeg har studert i syv år, og jeg har aldri slitt med å få tak i mat og klær, heller ikke billig bolig.

Helt enig.  Samme oppfatning har lillesøsteren min som studerer på tredje året nå. Hun studerer i lillehammer og har aldri manglet en krone til det hun trenger av mat, leie og nødvendige regninger. Hun har til og med råd til å shoppe både klær og dyr hudpleie/kosmetikk flere ganger i året ved å spare småsummer her og der og prioritere. 

Jeg ville mye heller vært fattig noen få år forså å leve mer romslig, enn å være alvorlig syk og fattig resten av livet .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nøkkelen din er å skille mellom menneske og handling. Klarer du det, så slipper du å gå rundt forvirret slik som store deler av menneskeheten gjør i dag.

Anonymkode: ece01...e0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøkkelen din er å skille mellom menneske og handling. Klarer du det, så slipper du å gå rundt forvirret slik som store deler av menneskeheten gjør i dag.

Anonymkode: ece01...e0f

Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

Nei de skal vokse opp med madrasser under armene og aldri måtte se eller gjøre noe som er litt ubehagelig. 

Å se et dyr bli slaktet og hvordan det blir til mat burde være pensum. 

Anonymkode: 2969b...775

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hipparchia

Jeg syns helt oppriktig at mennesker som lar en dårlig dag påvirke humøret sitt på jobb har dårlig arbeidsmoral. Det er ca halvparten av alle jeg har jobbet med noen gang. Jeg prøver alltid å være blid og en energibombe på jobb, (jobber i serviceyrket), og får ofte nedlatende kommentarer om at jeg alltid er så blid og energifull. Det har seg ikke slik at jeg alltid er sånn, er hverken kjent for å være hyper og alltid glad på privaten, i tillegg sliter jeg med depresjoner. Når man velger å jobbe i en bransje mener jeg man skal tilpasse humøret sitt etter bransjen man jobber i, (f.eks tilpasse seg etter kulturen til bransjen eller bedriften sin), og når jeg da jobber med service så er det viktig at man er "på" under arbeidstiden ved å gi den beste servicen til kunden. Det gjør man ikke hvis man lar privatlivet påvirke hvordan du er på jobb. Hvis du har en så dårlig dag at du ikke klarer å oppføre deg etter det som burde være standarden på din arbeidsplass, da burde du ta fri den dagen for å samle deg. Ettersom dette er, som nevnt ovenfor, noe jeg opplever med ca halvparten av de jeg har jobbet med i yrket jeg er i nå, så vil jeg si at jeg tror det handler om dårlig arbeidsmoral og egosentrisk holdninger i større grad enn at de har det så fælt.

Vil igjen legge til at jeg er ikke sånn på privaten, da er jeg mye roligere og liker best å slappe av enten alene eller med få venner. Jeg er i veldig godt humør på jobb fordi jeg får betalt for det og ønsker å gjøre arbeidsdagen min, kollegene mine og alle kundene våre bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Nei de skal vokse opp med madrasser under armene og aldri måtte se eller gjøre noe som er litt ubehagelig. 

Å se et dyr bli slaktet og hvordan det blir til mat burde være pensum. 

Dette handler ikke om å sy puter under armene, etter min definisjon. Barn i barnehagealder er for små til å prosessere det å se noen bli drept, og dette kan skape traumer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/9/2019 at 10:52 AM, 007_008_007 said:

At nordmenn er feige som ikke tør å anerkjenne at Breivik faktisk er en terrorist og "Har ikke et poeng".

Hva snakker du om? Hvem omgås du? 
Det snakkes om terroristen Breivik, og terror angrepet 22 juli. 
Jeg har aldri hørt det motsatte, og jeg har aldri hørt noen være enig i hans galskap.

Anonymkode: 0a161...302

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 3.12.2019 den 18.03, Gorilla skrev:

Dette handler ikke om å sy puter under armene, etter min definisjon. Barn i barnehagealder er for små til å prosessere det å se noen bli drept, og dette kan skape traumer. 

Kilde? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det ser VELDIG flaut ut når større selskaper og organisasjoner som for eksempel Equinor / Statoil eller fly-selskaper som SAS eller lignende forsøker å avertere med at de er så "grønne" og miljø-vennlige!     

Hvis det hadde eksistert kull-gruver i stor skala i Norge, så ville alle disse reklamene sannsynligvis påstått at norsk kull viss nok er så "miljø-vennlig" at det ville vært nærmest en forbrytelse å IKKE benytte seg av dette kullet.  

Anonymkode: cc079...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 9.00, AnonymBruker skrev:

I gårdsbarnehagen barna mine går på, slakter de gris mens barns er med å ser på. Og så er barna med og lager mat av grisen og spiser etterpå. 

Gjor de i barnehagen til dattra mi og

Anonymkode: 063c3...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2019 at 3:04 AM, AnonymBruker said:

Hva snakker du om? Hvem omgås du? 
Det snakkes om terroristen Breivik, og terror angrepet 22 juli. 
Jeg har aldri hørt det motsatte, og jeg har aldri hørt noen være enig i hans galskap.

Anonymkode: 0a161...302

www.resett.no

Gå inn der, du. Det finnes veldig mange nordmenn som synes Breivik gjorde det rette.

Anonymkode: 9ba5b...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...