AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #81 Del Skrevet 9. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes alle som skal stemme burde avlegge en prøve for å bevise at de vet hva partiene står for og at man må være minst 20 år for å stemme. Anonymkode: 523ec...0d2 Enig i dette. Veldig mange stemmer på retorikk, ikke politikk. Så lenge vi ikke greier å ha en offentlig debatt som kommer bak retorikken (NRK & co: dere gjør en ELENDIG jobb), bør folk kunnskapstestes før de får stemme. For å være enda mindre korrekt: Fremgangen til SP, MDG og alle ensakspartiene skyldes utelukkende at retorikkslukende dumskaller lar seg rive med. Anonymkode: c26bc...c5b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #82 Del Skrevet 9. oktober 2019 Barn burde slippe skolen sånn som den er nå. Kunnskapsløftet med mer er en farsott. New public management og alle skal konkurrere mot alle. Slipp ungene ut i skog og mark med kniv og fyrstikk og fiskestang. Lese og regne og skrive lærer vi dem der ute. Så slipper de å få ADHD-diagnose og settes på amfetamin fra sjuårsalderen. En sover godt etter å ha vært ute hele dagen.. Anonymkode: 79710...5ee 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #83 Del Skrevet 9. oktober 2019 At jeg har lyst til å gå løs på enkelte mennesker, sånn rent fysisk. Mennesker som gnåler om alt det de ikke har her i livet, som bare tenker MEG MEG MEG og som ikke klarer å løfte blikket og se at andre lider. Vi har faen meg trukket vinnerloddet, vi som ble født i dette landet, og det må bli slutt på sutring om bomring og reduserte ytelser og sånne ting som bare er filleproblemer. Jeg HATER mennesker som tjener massevis av penger på at andre jobber for dem, og synes det burde være et topptak på hvor mye det er lov til å tjene. Milliardærer burde være tvunget til å gi penger til tiltak som gagner mennesker som ikke har det så bra. Skolebygg som råtner på rot, elever som ikke får den undervisningen de har krav på, eldre mennesker som ikke får tilsyn eller pleien de trenger, lista er lang. Og jeg kunne ha knust ansiktet på Donald Trump hadde jeg fått muligheten, han er selve symbolet på alt som er galt her i verden. Anonymkode: 41ba9...b0c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #84 Del Skrevet 9. oktober 2019 De som opptrer som «ammepoliti» skulle hatt juling. Anonymkode: cf95f...d84 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #85 Del Skrevet 9. oktober 2019 Det eksisterer faktisk allerede en tråd som dette Anonymkode: 78620...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #86 Del Skrevet 9. oktober 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes både mørkhudet og asiater har ekkel kroppslukt (mennene mer enn kvinnene). Så det er nok hva man er vandt med. Anonymkode: 1e772...a0a Nå er jeg helt norsk selv da, så det er nok ikke hva man er vandt med nei. Drakk melk frem til jeg fylte 24 år. Gikk rundt å stinket selv uten å merke det. 🤮 Anonymkode: 58de6...c4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #87 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Ryddet for sitert innlegg. På 9.10.2019 den 11.38, AnonymBruker skrev: Synes alle som skal stemme burde avlegge en prøve for å bevise at de vet hva partiene står for og at man må være minst 20 år for å stemme. Anonymkode: 523ec...0d2 Mange av dere som mener dette ville da ha mistet stemmeretten. På 9.10.2019 den 11.44, AnonymBruker skrev: Enig i dette. Veldig mange stemmer på retorikk, ikke politikk. Så lenge vi ikke greier å ha en offentlig debatt som kommer bak retorikken (NRK & co: dere gjør en ELENDIG jobb), bør folk kunnskapstestes før de får stemme. For å være enda mindre korrekt: Fremgangen til SP, MDG og alle ensakspartiene skyldes utelukkende at retorikkslukende dumskaller lar seg rive med. Anonymkode: c26bc...c5b Det samme gjelder folk som stemmer Frp. Frp sier det folk vil høre og folk lar seg lure Anonymkode: 78620...d8d Endret 13. oktober 2019 av ninab82 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #88 Del Skrevet 9. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig Mange av dere som mener dette ville da ha mistet stemmeretten. Det samme gjelder folk som stemmer Frp. Frp sier det folk vil høre og folk lar seg lure Anonymkode: 78620...d8d Det de tror folk vil høre i hvertfall. Er jo ikke så mange som lar seg lure av dem for tiden. Anonymkode: c26bc...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #89 Del Skrevet 9. oktober 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes alle som skal stemme burde avlegge en prøve for å bevise at de vet hva partiene står for og at man må være minst 20 år for å stemme. Synes man skulle vært mer ærlig om hva abort er og innebærer for mor og barn, hatt informasjonskampanjer om det. (Slik at det blir et mer informert valg, og ikke brukt som prevenasjonsmiddel eller tatt fordi situasjonen ikke er perfekt, "det passer bedre om to år". Og at absolutt grense skulle være 12 uker, kun unntak for handicappede.) I dag er abort omtalt som en rotfylling. De som er dømt for pedofili burde vært kjemisk kastrert. Synes offentlig ansatte eller politisk tillitsvalgte som vanskjøtter sin stilling, burde miste jobben eller stå økonomisk ansvarlig. Som ledere i Byråden og Oslo kommune i fm Boligbyggsaken, som Forsvarspersonell med ansvar for fregatten (tusenvis av årsverk må gjøre jobben sin på nytt for å betale inn skatttepenger som skal betale en ny fregatt, i steden for at de mange milliarder av skattepengene kunne gått til skole, sykehjem, barnehager, veier) Anonymkode: 523ec...0d2 Mye bra her. I tillegg synes jeg det er feil at det offentlige skal betale for at lesbiske og homofile skal få barn. De kan gjerne ha rett til å få barn, men ikke tving fellesskapet til å støtte dette økonomisk. Vet ikke hvor langt vi er kommet i Norge, det spiller ingen rolle. Så bare at sosialistiske Frankrike ønsker å bruke andre sine penger på dette nå. Det er feil mener jeg. Og det er skikkelig ukorrekt å mene. Anonymkode: e0b87...2d1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #90 Del Skrevet 9. oktober 2019 Jeg mener det burde være aldersgrense på religion. Mener det burde vært gjort et regnskap på hvor mye midler Norge har gitt i bistand og en objektiv vurdering om hvorvidt midlene hjelper i den grad det burde. Syns det burde vært en makslønn i firma. Sjefen kan maks tjene 4-5 ganger så mye som den i firmaet Som tjener minst. Det må bli slutt på bruk av svindyre konsultentfirma som i tillegg til å bruke mye lengre tid enn nødvendig, overfakturerer og når de gjør feil så betaler staten dem for å fikse opp i feilene de selv har gjort. Vi har for naive folk i ledelsen. Vi må ut av schengen-avtalen. Anonymkode: 2fb53...7ef 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #91 Del Skrevet 9. oktober 2019 Steng grensene og repartrier alt som kan repartrieres, også andre gen innvandrere. Kun 4 parti på Stortinget Avskaff religionsfrihet i landet Øk forsvarsbudsjettet med 100 milliarder over natten Anonymkode: 727a9...eba 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 9. oktober 2019 #92 Del Skrevet 9. oktober 2019 Statsborgerskap burde kun gis ut ved fødsel og ikke være noe man kan få senere i livet. Har man foreldre med forskjellige statsborgerskap kan man ha maks to statsborgerskap selv. Ett fra far og ett fra mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 9. oktober 2019 #93 Del Skrevet 9. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: de fleste kjøper seg større bolig med en gang de får barn. kunne ha ventet litt. Anonymkode: dcaa7...9bf Gjør de? Tror ikke jeg kjenner én s har kjøpt seg større bolig med en gang de får barn jeg.. lurer på hvpr du får de fleste fra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #94 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Redigert for oppfordring til brudd på norsk lov. Samfunnet er uten moral. Ja til forkynning i skolen. Anonymkode: 98997...4e1 Endret 13. oktober 2019 av ninab82 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #95 Del Skrevet 9. oktober 2019 Noen foreldre bruker ADHD som unnskyldning for å slippe å oppdra ungene sine. Anonymkode: 5d21b...16f 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 9. oktober 2019 #96 Del Skrevet 9. oktober 2019 Jeg synes ikke noe om at muslimske kvinner nekter å håndhilse på menn og at muslimske menn nekter å håndhilse på kvinner her i Norge. Her i Norge er det et viktig uttrykk for vår kultur å håndhilse, og jeg forventer at mennesker som oppholder seg i Norge respekterer dette, akkurat som jeg respekterer andre nasjoner sine kulturer når jeg besøker dem. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #97 Del Skrevet 9. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker said: Enig Mange av dere som mener dette ville da ha mistet stemmeretten. Det samme gjelder folk som stemmer Frp. Frp sier det folk vil høre og folk lar seg lure Anonymkode: 78620...d8d Hvor tar du det fra at de som mener det ville ha mistet stemmeretten? Du har ingen empiri eller begrunnelse. Uansett, det er en lite intelligent og samtidig ganske så ulogisk uttalelse, særlig når man ser at du føyer til FRP i neste setning. 1) Vi som mener dette, ville ikke ment det om vi ikke hadde et visst nivå av kunnskap. 2) Den største gruppen som ville mistet stemmeretten er godt mulig FrP. FrP vil ha minst mulig statlig styring og skatter, og mest mulig privatisering av offentlige goder. Partiet står imidlertid sterkt blant lavere sosioøkonomiske klasser - nettopp de samme som er tjent med et sterkt velferdssystem. Det forekommer også ellers at folk henger seg opp i enkeltsaker, men ikke vet hva som er ideologien bak de ulike partiene. De er for miljøet, og tror eneste alternativ da er MDG, men har ikke fått med seg at feks AP deler mye av den samme miljøpolitikken. Også har man rene misforståelser. Feks folk som blander Venstre med SV eller tror Venstre er et sosialistisk parti. Hvem kan klandre dem - det er jo særlig lett for om man enten ikke kjenner Venstres historie, eller ikke har lest deres partiprogram. Og det gjør ofte ikke mindre skolerte folk eller innvandere (som har stemmerett ved kommunevalg, selv om de ikke har statsborgerskap). Har du forøvrig noen saklige synspunkter på hvorfor det ikke skulle vært en test for å kunne stemme? Eneste begrunnelse jeg kan se, er at det ville kostet penger. Anonymkode: 523ec...0d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #98 Del Skrevet 9. oktober 2019 Narkotika burde vært lovlig. Anonymkode: 533f8...c58 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #99 Del Skrevet 9. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Narkotika burde vært lovlig. Anonymkode: 533f8...c58 Det er masse lovlige substanser som per definisjon er narkotika. Anonymkode: fbf66...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #100 Del Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er masse lovlige substanser som per definisjon er narkotika. Anonymkode: fbf66...dcd Ja, selvfølgelig, var akkurat de substansene jeg mente. Anonymkode: 533f8...c58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå