Gå til innhold

Kan Haddy Njie fortsette som programleder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til nå har Haddy Njie vært et offer som uforskyldt har havnet i en ubehagelig situasjon, men når hun nå har trådt ut av rollen som samboer/kone og tar så aktivt del i konflikten mellom Giske og varslere/media/HadiaTajik/Arbeidepartiet at hun til og med skriver bok om det og stiller til intervjuer som sin manns pr-rådgiver og forsvarsadvokat - kan hun da fortsatt brukes som programleder for store satsinger som skal virke samlende for folket?

Jeg mener nei. Jeg tror hun vil provosere mange og virke polariserende. Jeg har ikke selv vært utsatt for overgrep, men jeg vil ikke like å få henne inn i stua på lille julaften, julaften eller andre store dager nå, fordi jeg forbinder henne med en så betent sak.

Hva mener du? 

Anonymkode: 4ca1d...884

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i med de som mener at Haddy spytter på hele #metoo og det å være varsler. Jeg har selv vært varsler og det er et helvete å stå i. Og når Haddy sier at Trond ikke skjønte hvilken makt han har i sin posisjon, så bør hun se litt på seg selv. Tror hun varslerne får publisert noen bok? Har de samme makt som henne, som ikke var en av hovedpersonene i dette? Jeg syns det er lavmål. Nå skal det visst attpåtil lages en film om Giske. Det er trist. Virkelig, virkelig trist.

Anonymkode: 5c7e4...dc6

Giske er en mann som alltid har visst hvordan han skal sno seg og spille kortene sine. Også i denne saken...

Anonymkode: e864e...906

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er prinsipielt i mot at noen med så tette og private forbindelser til politikere skal være programledere eller ha andre nøkkelstillinger i media.

De fleste har meninger om politikk og politikere, men det er noe helt annet enn å være gift med dem.

Anonymkode: bbe95...2d5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Giske er en mann som alltid har visst hvordan han skal sno seg og spille kortene sine. Også i denne saken...

Anonymkode: e864e...906

Ja. Haddy beskrev Giske i boken som "han naive Giske fra Trondheim", men tror det må være første og eneste gangen jeg har sett ordet "naiv" om Giske eller att Giske ikke er klar over makten han har og har hatt. Selv blant Giskes støttespillere så er han jo blitt beskrevet som en av landets beste nettverksbyggere og politiske spillere. Og når en del i Arbeiderpartiet har mislikt Giske så har de nesten alltid trukket frem at han driver med for mye politisk spill for å fremme seg selv. 

Når det kommer til Haddy som programleder. Hun har vel stort sett fått programlederjobber som handler om å være karismatisk. Man trenger jo ikke stor integritet for å lede Sommeråpent og Eurovision. Jeg tenker at hele boken fort blir glemt og ikke noe som kommer til å hefte ved henne når det kommer til programlederjobber. Tror Haddy bør være mer bekymret for alderdommen. Klart vakre mennesker lettere får komme foran TV-skjermen enn mindre vakre mennesker. Haddy er 40+ nå og kjempevakker, men det er vel ikke gitt at hun kan leve på utseendet sitt til hun blir pensjonist. 

 

Anonymkode: eb47a...c9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan selvsagt være programleder for det hun blir spurt om å være programleder for. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Hun kan selvsagt være programleder for det hun blir spurt om å være programleder for. 

Det tror jeg alle i denne tråden er klar over 🙄

Diskusjonen gjelder de vurderingene NRK må gjøre. 

Anonymkode: e864e...906

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall kjempetrist hvis NRK bruker henne på julaften igjen. Huttetu...

Anonymkode: 2c9ef...9e1

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En boikotter ikke noen fordi de har upopulære meninger. Hun har ikke gjort noe ulovlig, og hun forsvarer ingen som har gjort noe ulovlig. Hun stiller vel spørsmålstegn for hvor alvorlig alt egentlig var.

Vi har ikke lov til å mistro de som hevder å være utsatt for misbruk, trakkasering osv. Det er Ikke akseptabelt å stille spørsmålstegn. Så hun er modig syns jeg, som tør. Jeg syns Giske er en tosk som har gått langt over streken, men jeg kommer til å lese boka. Fordi jeg tviler heller ikke på at det ble brukt skitne triks. Og det er dårlig å skyve andre foran seg i maktspill. Kan hende jeg har oppfattet det feil. Får se når jeg har lest hennes versjon. 

Uansett påvirker ikke det jobben hun gjør som programleder. NRK kan ikke svarteliste folk pga meninger. Come on

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

En boikotter ikke noen fordi de har upopulære meninger. Hun har ikke gjort noe ulovlig, og hun forsvarer ingen som har gjort noe ulovlig. Hun stiller vel spørsmålstegn for hvor alvorlig alt egentlig var.

Vi har ikke lov til å mistro de som hevder å være utsatt for misbruk, trakkasering osv. Det er Ikke akseptabelt å stille spørsmålstegn. Så hun er modig syns jeg, som tør. Jeg syns Giske er en tosk som har gått langt over streken, men jeg kommer til å lese boka. Fordi jeg tviler heller ikke på at det ble brukt skitne triks. Og det er dårlig å skyve andre foran seg i maktspill. Kan hende jeg har oppfattet det feil. Får se når jeg har lest hennes versjon. 

Uansett påvirker ikke det jobben hun gjør som programleder. NRK kan ikke svarteliste folk pga meninger. Come on

Nei, men man kan og bør boikotte folk som misbruker sin makt slik de nå begge har gjort.

Anonymkode: 9bd75...45b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det ikke fikk noen konsekvenser for henne at hun kanskje var den som kjempet hardest for å rasisme-stemple de uskyldige ambulansesjåførene etter den famøse episoden i Sofienbergparken i 2007, så er det vel ikke noen grunn til at dette skal bety noe fra eller til :)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men man kan og bør boikotte folk som misbruker sin makt slik de nå begge har gjort.

Anonymkode: 9bd75...45b

Hvordan har hun misbrukt makt? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

En boikotter ikke noen fordi de har upopulære meninger. Hun har ikke gjort noe ulovlig, og hun forsvarer ingen som har gjort noe ulovlig. Hun stiller vel spørsmålstegn for hvor alvorlig alt egentlig var.

Vi har ikke lov til å mistro de som hevder å være utsatt for misbruk, trakkasering osv. Det er Ikke akseptabelt å stille spørsmålstegn. Så hun er modig syns jeg, som tør. Jeg syns Giske er en tosk som har gått langt over streken, men jeg kommer til å lese boka. Fordi jeg tviler heller ikke på at det ble brukt skitne triks. Og det er dårlig å skyve andre foran seg i maktspill. Kan hende jeg har oppfattet det feil. Får se når jeg har lest hennes versjon. 

Uansett påvirker ikke det jobben hun gjør som programleder. NRK kan ikke svarteliste folk pga meninger. Come on

Selvfølgelig kan de det. Programledere for blant annet familieprogrammer skal være nøytrale og ikke provosere eller vekke ubehag hos store seergrupper ved sitt blotte nærvær. 

Anonymkode: 4ca1d...884

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke Giske gjort noe ulovlig??

Anonymkode: 219cb...b23

Det er det strengt tatt ingen som vet. Kan hende det er noen svin på skogen for noen og hver vi ikke vet om.

Men vet du om noen lov han har brutt? Har han vært siktet for noe? Mulig jeg har gått glipp av det.

Jeg syns bare at han har vært skremmende dum og vært en påtrengende tosk. Og det er jo ikke straffbart  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Når det ikke fikk noen konsekvenser for henne at hun kanskje var den som kjempet hardest for å rasisme-stemple de uskyldige ambulansesjåførene etter den famøse episoden i Sofienbergparken i 2007, så er det vel ikke noen grunn til at dette skal bety noe fra eller til :)

Et pent fjes, vet du...

Anonymkode: 2c9ef...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...