Gå til innhold

Er det oppskrytt at håret blir bedre av å la det være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, skruf skrev:

Jeg tenkte olaplex som i å kjøpe produktene og bruke de når du vasker håret 

https://www.blivakker.no/product/3124563/bundle-deal-olaplex

Ja, men frisøren min anbefalte ikke det til meg. Spurte, men hun sa bare at hun ikke er så fan av det. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men frisøren min anbefalte ikke det til meg. Spurte, men hun sa bare at hun ikke er så fan av det. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Noen frisører har sagt det samme til meg, men olaplex er noe av det bedre for håret mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30 her. Liker dere tykt hår? Har dette selv og hater det. Ville heller hatt tynt hår.

Anonymkode: d0069...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

M30 her. Liker dere tykt hår? Har dette selv og hater det. Ville heller hatt tynt hår.

Anonymkode: d0069...67f

Kommer an på mannen. Syns det er pent med både tykt og tynnere hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, wintergirl skrev:

Noen frisører har sagt det samme til meg, men olaplex er noe av det bedre for håret mitt.

Samme her, det beste jeg har brukt. Håret mitt var superfrizzy og så flokete at det var vanskelig å børste ut flokene selv tangleteezer og hårolje. Men etter en runde ble det skikkelig glatt og fint, null floker. Eller; ikke glatt da siden jeg har krøller, men håret samlet seg og jeg så ikke ut som pulverheksa lengre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, skruf skrev:

Samme her, det beste jeg har brukt. Håret mitt var superfrizzy og så flokete at det var vanskelig å børste ut flokene selv tangleteezer og hårolje. Men etter en runde ble det skikkelig glatt og fint, null floker. Eller; ikke glatt da siden jeg har krøller, men håret samlet seg og jeg så ikke ut som pulverheksa lengre 

Mitt ble også lengre da mitt også har en tendens til å brekke. Men olaplex gjorde noe med håret mitt så det faktisk ble sterkere. Skjønner ikke hvorfor enkelte frisører er så i mot det. Tenkte å begynne med det igjen etter en lang pause. Og det ble glattere her også og mindre frizz. Rett og slett bare mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, wintergirl skrev:

Mitt ble også lengre da mitt også har en tendens til å brekke. Men olaplex gjorde noe med håret mitt så det faktisk ble sterkere. Skjønner ikke hvorfor enkelte frisører er så i mot det. Tenkte å begynne med det igjen etter en lang pause. Og det ble glattere her også og mindre frizz. Rett og slett bare mye bedre.

Samme erfaringen her, har alltid brukt frisørprodukter, men olaplex shampo, balsam og kur er det beste jeg har brukt. Litt dyrt, men samtidig synes jeg produktene varer lenge. Og prøver å passe på å kjøpe når sider som f.eks blivakker kjører tilbud 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet også ut bruk av rettetang og vasker håret sjeldnere, men håret er like ille. For meg kommer det nok av at jeg striper det, så hadde jeg sluttet helt med det hadde nok håret etterhvert blitt mye bedre. 

Anonymkode: 33eea...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekingen er sikkert synderen.
Jeg har stort sett alltid hatt naturlig hår. Noen ganger farget det med minicolor.
Så fant jeg plutselig ut at jeg ville stripe håret. Gjorde det 2-3 ganger i løpet av et år ca.
Frisøren bleket det med den mildeste blekingen de hadde, jeg satt lenge i stolen. Jeg bleket det absolutt ikke mye.
Forskjellen ble kjempestor! Kommer aldri til å bleke det igjen. Håret mitt tålte det tydeligvis ikke like godt som andre hårtyper (Det er litt tørt og sprøtt fra naturens side).
Det så riktignok helt greit ut de første månedene. Hvor mye det hadde å si oppdaget jeg ikke før ca et år senere.
De blekede partiene ble fortere knekt, er tørrere og vokser ikke like fint som de ublekete partiene. Hårtuppene mine minner meg om bildene du har lagt ved.

Den tiden håret mitt var på sitt absolutt fineste, var da jeg jevnlig farget det med minicolor. Da både fønet og rettet jeg det jevnlig. Nesten hver dag. Det så kjempefint ut sammenlignet med hvordan håret mitt er nå, selv om jeg er mye snillere med det nå enn før. Altså kan jeg ikke bleke det!

Anonymkode: 57155...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hår og hva du gjør med det. Jeg farger aldri eller noe, sparsom med børste og vasker med shampoo 1-2 ganger i uken og med vann ellers. Mitt holder seg fint flere dager etter shampoobruk

Anonymkode: f594c...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blekingen er sikkert synderen.
Jeg har stort sett alltid hatt naturlig hår. Noen ganger farget det med minicolor.
Så fant jeg plutselig ut at jeg ville stripe håret. Gjorde det 2-3 ganger i løpet av et år ca.
Frisøren bleket det med den mildeste blekingen de hadde, jeg satt lenge i stolen. Jeg bleket det absolutt ikke mye.
Forskjellen ble kjempestor! Kommer aldri til å bleke det igjen. Håret mitt tålte det tydeligvis ikke like godt som andre hårtyper (Det er litt tørt og sprøtt fra naturens side).
Det så riktignok helt greit ut de første månedene. Hvor mye det hadde å si oppdaget jeg ikke før ca et år senere.
De blekede partiene ble fortere knekt, er tørrere og vokser ikke like fint som de ublekete partiene. Hårtuppene mine minner meg om bildene du har lagt ved.

Den tiden håret mitt var på sitt absolutt fineste, var da jeg jevnlig farget det med minicolor. Da både fønet og rettet jeg det jevnlig. Nesten hver dag. Det så kjempefint ut sammenlignet med hvordan håret mitt er nå, selv om jeg er mye snillere med det nå enn før. Altså kan jeg ikke bleke det!

Anonymkode: 57155...1e4

Men nå har jeg sagt såå mange ganger at det er ikke blekingen fordi jeg hadde ikke bleket hårt før. Hadde ikke noen ting i det og det var helt likt, håret mitt har ikke blitt værre etter jeg bleket det.... vet ikke hvor mange ganger jeg skal si det. Sorry, men blir bare oppgitt. 

Anonymkode: 025ba...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har jeg sagt såå mange ganger at det er ikke blekingen fordi jeg hadde ikke bleket hårt før. Hadde ikke noen ting i det og det var helt likt, håret mitt har ikke blitt værre etter jeg bleket det.... vet ikke hvor mange ganger jeg skal si det. Sorry, men blir bare oppgitt. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Men da har du kanskje svaret i ditt tilfelle da? At det er oppskrytt. 

Anonymkode: 33eea...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er bedre å droppe alt av farging og bleking. 

Anonymkode: ee8d1...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har jeg sagt såå mange ganger at det er ikke blekingen fordi jeg hadde ikke bleket hårt før. Hadde ikke noen ting i det og det var helt likt, håret mitt har ikke blitt værre etter jeg bleket det.... vet ikke hvor mange ganger jeg skal si det. Sorry, men blir bare oppgitt. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Men Ts, snakk med leger/dermatologer. Selv om håret ditt ser pent ut så vil de nok ta en sjekk. De har utstyr som kan sjekke hårsekkene dine. Selv om du ikke mangler vitaminer, så kan det hende at hårsekkene dine ikke får tilstrekkelig av det de trenger.  Masterklinikken i Oslo kan du sjekke ut. Eller andre sånne type klinikker i nærheten av deg. Men snakk for Guds skyld med en som faktisk har hud og hår som sitt spesialfelt. Mange som jobber innfor skjønnhetsbransjen som har diverse behandlinger for hår som sikkert funker, men som ikke har fordypet seg nok og ikke sjekker HVORFOR akkurat hvorfor ditt hår er som det er. De har heller ikke utstyr som sjekker hårsekkene dine. Veldig dumt å bruke penger på en behandling som du egentlig ikke trenger. Syns du ikke det de verdt et forsøk? Tror ikke en konsultasjon koster all verden. Håper du finner ut av det. Sliter med noe av det samme og skal sjekke ut selv. Finner jeg noe så skal jeg si ifra😊 Lykke til!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2019 den 8.57, skruf skrev:

Samme erfaringen her, har alltid brukt frisørprodukter, men olaplex shampo, balsam og kur er det beste jeg har brukt. Litt dyrt, men samtidig synes jeg produktene varer lenge. Og prøver å passe på å kjøpe når sider som f.eks blivakker kjører tilbud 

Hvilken da? 

Anonymkode: 36f85...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...