Gå til innhold

Er det oppskrytt at håret blir bedre av å la det være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før så rettet jeg og vasket håret hver eneste dag. 

Nå de siste 2 årene har jeg vasket håret ca 2-3 ganger i uken og tror jeg kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har rettet det disse 2 årene, Har ikke rettet håret en eneste gang på 6 mnd nå ihvertfall. 

Jeg har altså like tørt og sprøtt hår som før til tross for at jeg nå kurer det og bruker frisør shampo og balsam. Før brukte jeg butikk shampo og balsam om kuret det aldri. 

Jeg har alltid hatt langt hår, hadde det da, og har det nå. Men syns nesten håret mitt er tørrere of knekker lettere etter at jeg sluttet å vaske og rette det hver dag. Eneste som er bedre er at det ikke blir så fort fett. Før ble det fett bare noen timer etter dusj. Nå kan jeg gå 2-3 dager uten at det blir fett og prøver å la vær å vaske det med en gang det blir fett. 

Hvorfor blir ikke håret mitt noe bedre selvom jeg behandler det som gull nå iforhold til før? 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også sluttet med varmebehandling, dvs jeg brukte føner innimellom før. Nå gjør jeg det aldri.  Ingen forskjell, like tørt og tynt hår som jeg alltid har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet på hår er genetisk betinget dessverre. Men forsøk å klipp tuppene jevnlig. Og kur med olje, spise sunt, drikk masse vann og ta biotin tilskudd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tapas skrev:

Kvalitet på hår er genetisk betinget dessverre. Men forsøk å klipp tuppene jevnlig. Og kur med olje, spise sunt, drikk masse vann og ta biotin tilskudd. 

Jeg klipper håret kanskje hver 3 mnd. Bruker hårolje hver dag både etter dusj i håndkletørt hår og i tørt hår ellers hver dag. Kurer annen hver gang med fuktighets kur og protein kur og bruker fuktighets balsam etter kur.  Spiser sunt, drikker mye vann fordi jeg trener og prøvde biotin tilskudd for hest i pulverform i en lengre periode. Men orket ikke mer. For å se effekt på det må jeg jo vente i flere år, for det funker bare på det håret som vokser ut, ikke det som er langt. Ikke sikkert det har noe effekt engang. 

Før gjorde jeg ikke noe av dette + at jeg brukte billig shampo og balsam, vasket det hver dag lg rettet hver dag. Brukte ingen hårolje eller kurer. Håret er det samme selvom jeg har pleid det som satans oldemor i 2 år nå. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Sikker på at du ikke har vitaminmangler?

Jepp. Jeg tok blodprøver for å skjekke mangler (pga noe annet enn håret selvfølgelig) og hadde ingen mangler. Tar uansett d vitamin, tran og c vitamin hver dag. I perioder sånn multivitamin og sink også. Selvom jeg ikke trenger noe av drt, men tar det fordi jeg føler for det bare. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnesium mener jeg, ikke sink* men er jo sink i multivitamin. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret en gang i uka (med kun frisørpreparater), og bråker alltid hårkur som balsam. Lar det alltid lufttørke, og bruker ingen preparater. På to år har jeg fått drømmehåret. 

Anonymkode: 70104...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker håret en gang i uka (med kun frisørpreparater), og bråker alltid hårkur som balsam. Lar det alltid lufttørke, og bruker ingen preparater. På to år har jeg fått drømmehåret. 

Anonymkode: 70104...618

Da er du heldig da. Gjør jo det jeg å, og håret er det samme etter 2 år. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Jeg tok blodprøver for å skjekke mangler (pga noe annet enn håret selvfølgelig) og hadde ingen mangler. Tar uansett d vitamin, tran og c vitamin hver dag. I perioder sånn multivitamin og sink også. Selvom jeg ikke trenger noe av drt, men tar det fordi jeg føler for det bare. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Snakk med leger som jobber på hårklinikker. Kanskje de har noen bra behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juster vasken ned til én gang i uka, ikke sikkert det trenger dét en gang... har du langt tørt hår, blir det vel sjeldent fett? 

Anonymkode: 70104...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juster vasken ned til én gang i uka, ikke sikkert det trenger dét en gang... har du langt tørt hår, blir det vel sjeldent fett? 

Anonymkode: 70104...618

Jeg er nødt til å vaske det mer enn en gang i uka fordi jeg trener hardt og svetter mye i hodebunnen. Så jeg vasker det 2-3 ganger i uka og da piner jeg meg gjennom dager med svett hår. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, men da anbefaler jeg at du bare vasker hodebunnen. Og sett opp håret i turban etterpå, ikke gni med håndkle! (men det vet du sikkert).

Anonymkode: 70104...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, wintergirl skrev:

Snakk med leger som jobber på hårklinikker. Kanskje de har noen bra behandlinger.

De vil nok bare si at jeg bør være fornøyd med håret mitt. Jeg får jo en del komplimanger for det, men de ser ikke på avstand hvordan det egentlig er. Helt porøst og drar jeg i håret så knekker tuppene av og har områder som er knekt tvers av så det er halvparten så langt som resten, alltid vært sånn og de områdene vokser seg ikke langt. Jeg har langt hår og ja det kan SE fint ut, men er jo ikke det. Er akkurat sånn det var før jeg begynte å ta vare på det. Men kan jo prøve om ikke det er sykt dyrt. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den, men da anbefaler jeg at du bare vasker hodebunnen. Og sett opp håret i turban etterpå, ikke gni med håndkle! (men det vet du sikkert).

Anonymkode: 70104...618

Jeg vet ikke hvirdan jeg skal få til å bare vaske hodebunnen... nei klemmer ut vannet med håndkle. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil nok bare si at jeg bør være fornøyd med håret mitt. Jeg får jo en del komplimanger for det, men de ser ikke på avstand hvordan det egentlig er. Helt porøst og drar jeg i håret så knekker tuppene av og har områder som er knekt tvers av så det er halvparten så langt som resten, alltid vært sånn og de områdene vokser seg ikke langt. Jeg har langt hår og ja det kan SE fint ut, men er jo ikke det. Er akkurat sånn det var før jeg begynte å ta vare på det. Men kan jo prøve om ikke det er sykt dyrt. 

Anonymkode: 025ba...9e6

Men det kan være noe med hårsekkene. Prp beh. Stamcellebeh, eller mesoterapi har jeg lest noen har fått bedre hår med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, wintergirl skrev:

Men det kan være noe med hårsekkene. Prp beh. Stamcellebeh, eller mesoterapi har jeg lest noen har fått bedre hår med. 

Ja, men jeg tror ikke de vil si at det er noe galt med hårsekkene mine... altså de kommer til å le av meg om jeg kommer å sier at jeg tror det er noe galt med håret mitt.... for det ser jo fint ut... også er vel sånn behandling sykt dyrt? man må liksom ha håret mitt for å skjønne hva jeg mener. Jeg legger ut et bilde. Og dere kan så vidt skimte at det er avknukkende områdene som aldri vokser seg lenger. Har også sånn under håret. Det underste håret er kanskje 10 cm langt og blir ikke lenger. 

Ja dere kommer til å si ja men kjære vene du har jo ihjelbleika hår. Jeg har ikke det, det er litt bleika men har veldig lyst hår naturlig. Og det har jeg akkurat gjort. Før hadde jeg bare den naturlige fargen, og det har ikke påvirket håret mitt noe mer negativt. Er samme standaren på det uansett hva jeg gjør. Var like ille da jeg hadde den naturlige fargen med de avknukkende områdene osv. 

Det jeg reagerer på er bare at det ikke blir bedre nå som jeg har sluttet å bruke varmebehandling, vaske det hver dag og jeg har begynt å kure og olje og hele pakka. Over 2 år! 

Screenshot_20191005-035449_Gallery.jpg

Anonymkode: 025ba...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg tror ikke de vil si at det er noe galt med hårsekkene mine... altså de kommer til å le av meg om jeg kommer å sier at jeg tror det er noe galt med håret mitt.... for det ser jo fint ut... også er vel sånn behandling sykt dyrt? man må liksom ha håret mitt for å skjønne hva jeg mener. Jeg legger ut et bilde. Og dere kan så vidt skimte at det er avknukkende områdene som aldri vokser seg lenger. Har også sånn under håret. Det underste håret er kanskje 10 cm langt og blir ikke lenger. 

Ja dere kommer til å si ja men kjære vene du har jo ihjelbleika hår. Jeg har ikke det, det er litt bleika men har veldig lyst hår naturlig. Og det har jeg akkurat gjort. Før hadde jeg bare den naturlige fargen, og det har ikke påvirket håret mitt noe mer negativt. Er samme standaren på det uansett hva jeg gjør. Var like ille da jeg hadde den naturlige fargen med de avknukkende områdene osv. 

Det jeg reagerer på er bare at det ikke blir bedre nå som jeg har sluttet å bruke varmebehandling, vaske det hver dag og jeg har begynt å kure og olje og hele pakka. Over 2 år! 

Screenshot_20191005-035449_Gallery.jpg

Anonymkode: 025ba...9e6

Håret ser pent ut ja og fargen er helt nydelig ❤️ Koster ikke så mye tror jeg, for slike behandlinger. Men nå vil de se på helheten, ikke bare håret. Det kan være sånn at hårsekkene ikke mottar nok næring. De har spesielle utstyr for å sjekke sånt.

Men jeg også syns du har pent hår. Ser ikke ihjelbleket ut. Ihjelbleket hår er som regel ødelagt og brekt over alt. Syns det er trist at helt lyst hår får slike kommentarer da det er en kjempe nydelig hårfarge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håret mitt hver dag pga jeg jobber som fiskehandler og det stinker fisk etter en dag på jobb. Bruker Nioxin serien.  Får altid skryt fra frisøren. Klipper det to ganger i året. Har langt hår ned til hoftene. Har jeg ferie så vaskes det hver 3 dag. Blir ikke fort fett. Bruker rettetang på pannelugg og kun hårspray. 

Anonymkode: cb96f...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min frisør kan håret bli veldig stivt av kurer og produkter som tilfører protein. Har du prøvd å bytte produkter? 

Anonymkode: 10994...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...