Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gud så spennende lesning (selv om jeg visste hva resultatet ville bli), sitter jo her med høy puls jo. hehe...

Gratulerer så mye med spiren i magen. Følelsen når man tester positiv er bare helt fantastisk, samtidig som man kanskje plutselig lurer på hva man iall verden har gjort.

Mannen min var nesten som din. Litt sjokka og uforberedt til å begynne med, men nå er han kry som bare det. :-)

Uansett, lykke til. Vi ligger jo omtrent likt vi da... sånn ca da :-)

Nicolay er et supert navn. Jeg vil ha en Felix Nikolay jeg.

:-)

Klem

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så spennende lesning (selv om jeg visste hva resultatet ville bli), sitter jo her med høy puls jo. hehe...

Gratulerer så mye med spiren i magen. Følelsen når man tester positiv er bare helt fantastisk, samtidig som man kanskje plutselig lurer på hva man iall verden har gjort.

Mannen min var nesten som din. Litt sjokka og uforberedt til å begynne med, men nå er han kry som bare det. :-)

Uansett, lykke til. Vi ligger jo omtrent likt vi da... sånn ca da :-)

Nicolay er et supert navn. Jeg vil ha en Felix Nikolay jeg.

:-)

Klem

:tommel:

Hei du!

:vinke:

Så koselig med et nytt fjes i dagboken min! Og tusen takk for gratulasjon - gratulerer selv også, selv om det vel ikke er liiike ferskt! ;) Men det er jo så spennende! *iiik*

Felix er et fint navn. Bestevennen min het Alexander Felix, men han døde fra meg! :tristbla: Tror ikke jeg kunne kalt min eventuelle sønn for hverken Alexander eller Felix nettopp pga. det, fordi ingen liksom er han, men de to navnene vil alltid bety noe spesielt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....finner nesten ikke ord, for hvor LYKKELIG jeg er på din vegne, snupp!

Jeg leser i dagboken din og smiler! Heldige du! En liten deilig baby! Jeg tenker på deg og Lille Noen hver dag..drømte til og med baby-drømmer i natt! Også den søte smileyen du har funnet fram - mamma, pappa, barn...*SMELT* :grine2:

Du aner bare ikke hvor glad jeg er på dine vegne Vic! Som C nevnte over her, så gleder jeg meg skikkelig til å kunne gi deg en god klem neste gang vi sees...og stryke deg over den ennå flate magen!

Også leser jeg det du skriver ang kjønn med tanke på kinesisk astrologi og samleie-kalkulatorer og gud vet hva...og må jo bare få si at du er så organisert. Når det en gang blir min tur, så kommer vi nok bare til å slutte med pillen, hoppe til sengs og se hva som skjer... :ler:

Har prøvd å ringe deg i dag også..men leste i dagboken min at mobilen din er litt ustabil (gravid, den også?? :ler: ). Jeg skal treffe Peony halv seks..se alle bildene og høre hele historien. Gleder meg skikkelig til det!

STOOOOR klem til en jente jeg VET kommer til å bli en fabelaktig MAMMA!!

ps...og bare så det er sagt så er Linnea og Jacob noen av mine favoritter også.. :babygutt:  :babyjente:

:kyss::kose::kyss:

Åh, kjære du, så søt du er! Du virker jo neste mer jublende glad for min lille spire enn hva jeg er selv jo! ;) Det er så koselig!

Organisert sier du? Nu vel, jeg synes jo ikke det da... Fikk bare tips om dette i aprilklubben på Snart Mamma, og dermed MÅTTE jeg jo bare sjekke vettu! :ler: Alt med baby og statistikk og gjettinger er supermoro nå!

:hoppe:

Og det er så koselig at du tenker på Lille Noen min hver dag! Du må bare se til å lage din egen Lille Noen etterhvert! *s* Vet du vil vente litt altså, men skjønner jo at du blir litt skranglete av alt babysnakket her også! :lol: Men at du skriver jeg blir en fabelaktig mamma, DET rører den allerede hormonstyrte lille meg skal jeg si deg... :grine:

Ikke sant det er fiiiine navn? G liker ikke Linnea da, men han sa vi kunne se på saken...han ville vente med å starte navnedebatten, og det er for så vidt greit for meg. Kanskje når vi får vite, hvis vi får vite, kjønnet, at det blir lettere!??

Super- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til du din vordende mor!

Fine navn alle sammen. Selv er jeg veldig glad i Tiril, men Linnea er flott det også!

Blir fortsatt helt paff av å tenke på det jeg... Tenk, en liten spire i magen din.. som skal bli til et helt lite menneske.... det er jo helt fantastisk!!!

Må innrømme at du har satt igang litt rasling i eggstokkene mine og, men jeg tror nok vi skal vente til etter bryllup... eller? :roll:

Nå skal jeg gå og bysselallesove... og kanskje drømme om små gurglende :babysmokk::babyjente::babygutt: ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeei!!!! :):)

Jeg VISSTE det!!!! Jeg har også vanket på prøveforumet, synes det er kjempeskøy å lese der. Plutselig en dag så jeg at du hadde skrevet og redigert noe der under ditt andre nick - da skjønte jeg tegninga.....bare ikke hvilket annet nick du skjulte deg under....luremusa!! ;)

ÅÅh, så fantastisk lesning i boka da!! Sitter også og tørker tårer her. Herlig mann du har! Min er prikk lik - ganske MIKE nå ja, men det går bedre og bedre for hver gang vi drar på besøk til noen av venninnene mine som har smått...han bare passer perfekt med en baby i armene :hjerter_rundt:

Du har skjult deg godt, må jeg si! Dere kommer til å få en fantastisk tid fremover - først bryllup og så baby...jeg venter i spenning på historier om ansiktene rundt dere når dere forteller nyheten - morgenkvalmen din, følelsene inni deg, hvor stor småtten er og alt annet som gravide ikke kan slutte å fortelle om...

ÅÅÅH, SÅ MORSOMT DETTE VAR!!!! JEG ER SÅ GLAD PÅ VEGNE AV DEG OG G!!!

:klem: :klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma-Toria! :)

Flotte navn du har valgt da! :) Synes Nicolai, Jacob, Linnea og Amelia er finest jeg. Alle har en mening vettu! :ler:

Du og Baby Noen får ha en flott helg! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Innom for å si HEI og gratulere så masse med barn i magen!!! Så gøy å lese!! Synes du har mange fine navneforslag. Er tante til en vidunderlig Jakob på snart seks år, så jeg er veldig svak for det navnet... Leste over at bestevennen din døde, og ble helt på gråten her jeg sitter. Har opplevd det samme selv, for litt over to år siden, og det er uendelig trist enda... Kommer vel aldri helt over det. Men nå skal vi bare tenke lykkelige bryllupstanker, sant??!! Ikke mange dagene igjen nå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er jo veldig morro å diskutere navn da.

Min kjære og jeg har begynt med navnediskusjonen allerede for ett par år siden :rodme:

Når det gjelder guttenavn så ser jeg veldig for meg en liten Herman med lyst krøllete hår (min kjære har jo egentlig krøller). Vi er begge veldig svake for dette navnet men det er litt trist at det har blitt så populært de siste årene. Kjedelig å ha ett navn som aller andre har...

Når det gjelder jentenavn så er det ikke så mange vi begge syns er fine. Min kjære har kjipe assosiasjoner til alt for mange navn :ler:

Marianne er ett vi begge liker faktisk.

Også er jeg svak for Liv-Marie. Bestemødrene mine het Liv og Ellen Marie så da blir det på en måte en oppkalling etter dem begge to. Men min kjære er ikke så begeistret for dette navnet. Dette er jo bare hypotetisk men hvis vi hadde fått en jente og hun skulle hete Liv-Marie så skulle vi brukt begge navnene til daglig....

Ja ja, det er lov å drømme seg litt bort.

Ser dere gjerne vil vite kjønn hvis det er mulig.

Der tenker vi nok ulikt. Har alltid sagt at jeg vil vente med å vite det til fødselen. Min venninne kalte bayen i magen sin for OlaKari :ler: Lille Noen er også ett fint kosenavn på den lille i magen ;)

Men ellers er det vanskelig med navn. Noen ganger så passer ikke navnet men kanskje har bestemt seg for på forhånd med den lille man har fått. Og så må man begynne forfra igjen med å finne nye navn.

En venninne av meg som visste hun fikk jente stod melle Maria og Linn. Da ungen kom til verden var det liksom ingen tvil om hva hun skulle hete. Hun var ingen Maria men en Linn, og det er ganske morsomt å tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Vi har vel også diskutert navn i et par år nå... :rodme: For oss er det jo viktig å ha navn som kan uttales både på norsk og engelsk, og at denne uttalen ikke er så veldig forskjellig... Ingen Odd Willy på oss, nei... :ler:

Og jeg tror vi er enige om at vi vil vite kjønnet, i hvert fall på nr. 1. Det er liksom greit å vite når man har et par strikkende vordrende bestemødre...

Endret av Peony
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

Heia på deg vennen :klem:

Har jo som kjent vært litt borte fra KG pga hektiske dager på jobb, og idag så ville jeg oppdatere meg litt og jammen var det en fantastisk god nyhet jeg kom over i din dagbok.

GRATULERE SÅ MYE :hoppe::smilyblomst:

Og om ikke lenge så følger jeg vel etter jeg også... ikke noe enda men vi snakker og forbereder oss litt.

Ja, er du begynt å spise på folat nå da :ler:

Ha en riktig fin og koselig helg!

(drar til flyplassen nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!!!

Dette var virkelig moro!

(ikke viste jeg at du var orkideen heller toria)

DU blir nok en kjemegod mamma. og med tanke på hvordan kontroll du har/har hatt på bryllupet kommer du nok til å ha ståkontroll på dette her også! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Å, så mange som har vært innom her da. Så koselig!

Masse å lese, vet ikke om jeg klarer å "svare" dere alle, men kan jo svare generelt i dette innlegget! ;)

Når det kommer til navn, så er det helt klart vanskelig! Jeg er veldig med på det du skriver, Heidi, om at plutselig så passer ikke det navnet man har funnet til ungen når den kommer ut, men et annet navn kommer kanskje som lyn fra klar himmel...det har jeg hørt om flere ganger og har litt i bakhodet. Synes allikevel det er litt moro å ha noen kandidater vi begge er ens om og kan tenke oss å bruke, det er jo så gøy! :)

Så, vi endte faktisk opp med å ha en liiiten diskusjon på sengen i går, enda det er veldig tidlig, og med det må jeg nok gjøre noen endringer i listen min, for noe blir lagt til og et par trukket fra. Slik tenker vi nå:

Guttenavn

Jacob

Stian

Phillip

Patrick

Jentenavn

Linnea / Linn

Tirill

Amelia

Mathea

Det er altså uaktuelt med navn som Rinde og Vårin når det kommer til jente, Rinde har vært hjertebarnet mitt i mange år, men Gunnar er ikke til å rikke, han synes bare det er fælt! :sur: Jaja, noen offer må man jo ha selv også... Han synes derimot veldig om Linn og Mathea ;) Så da kan nok bli enige!

Når det kommer til gutt, så fjernet jeg Nicolai, da det ikke kommer til å skje pga. vår nevø Niklas - det blir for likt, føler vi nå, og det gjør det, ikke sant?? Golli liker Stian og Jabob godt, og Patrick var absolutt noe han kunne leve med, sett i forhold til bl.a Leander, det kunne han ikke fordra! Det blir derfor "4 på topp" for hvert kjønn så langt...

G foreslo faktisk Nina og Tone i går, og det er absolutt ikke noe galt med de navnene, jeg synes bare de er litt for mye brukt og "kjedelige"! Dessuten er Tone navnet til en gammel flamme han har, og for meg er det alene nok til at navnet utgår... :ler:

Anerikke - så koselig du er innom! :klem:

Det er tungt når mennesker som står en nær blir borte, både familie og venner. Jeg var riktignok bare 8 år da Alexander Felix døde :tristbla: , men jeg har båret det med meg hele livet og på mange måter har det gjort meg til den jeg er. Man blir så påvirket av slike ting!

Soon Mrs S - Takk! :kyss: Ha en kjempefin tur og et fantastisk u-lag!

Peony - mmm, veldig smart med internasjonaliserte navn uansett egentlig! Har tenkt litt i de baner jeg også, og igrunnen derfor Vårin aldri ville blitt noe, selv om jeg synes det er så fint! ;) Det er noe med verden i dag, så mye som vi reiser og slik det utvikler seg, så er det greit å ha forholdsvis enkle navn. Både ditt om mitt er vel typisk slike som er ideelle på ALLE språk, så og si!

~Tone~ - tusen takk for gratulasjon! Skjønner det nesten ikke enda jeg. Kommer sikkert ikke til å forstå det før jeg ligger å hyler mens jeg skviser ut en vannmelon... :hoho: Neida, men det tar nok litt tid før det faktisk synker inn, det er så stort liksom! Tror den første legetimen kan gjøre noen underverker kanskje, på oppfatningen! *s*

Lille My - ha en flott helg du også! :klem:

tomias - du er bare så god! :blomst: Har fått en del av meldingene dine, jeg har bare ikke fått svart pga. en mobil som lever sitt eget liv! :roll: Sorry! Det er så søtt at du er så spent for oss... :klem:

idahe - takk! Du kommer nok til å bli en fin mamma selv skal du se. Jeg er nå slett ikke like sikker jeg da, på meg selv, men jeg vokser vel med oppgaven! ;)

monja - koselig du titter innom! :vinke:

...de av dere som eventuelt ikke er nevnt, er heller ikke glemt, bare så det er sagt!

Byttet forøvrig fastlege i går, og ringte derfor for å få time i dag. Dessverre hadde de ikke tid til meg, hadde vært så kjekt å få den "førstegangs-greia" unnagjort...men jordmor sa at det ikke hastet før innen 12. uke, slik at jeg dermed venter til etter bryllupet, når jeg er i 9. uke, og har fått time den 23. august! Blir spennende det også! :tommel:

Mange av dere som skrangler i eggstokkene nå eller?

Vi skal ikke bare kjøre igang alle mann, så det blir en riktig BabyBoom til våren/sommeren??? :ler:

:hjerte: Orkidéen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, SMS, nå knasker jeg GRAVID vitamin- og mineraltilskudd, Omega3 og jern som bare det!

mumse.gif

Endret av Orkidéen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skrangler det noe kraftig i alle fall!! jeg er sååå klar! har til og med en mann som IKKE er MIKE! men jeg er akkurat i overgangen mellom studier og jobb, så i forhold til økonomien vår tenker vi det er best å vente litt..... :sur:

(selv om jeg ante uro for et par uker siden... sluttet nemlig på pilla for halvannen måned siden, skal begynne på noe nytt så fort jeg får mensen igjen, men har kanskje ikke vært superforsiktig i mellomtida.. ble jo derfor litt nervøs når jeg 1)venta på mensen, 2)spydde som en gris pluss at jeg 3)syntes det lukta fjøs overalt :hoho: )

forøvrig har jeg og noen av venninnene mine(vi verver stadig flere) dannet 2årsklubben, og jeg er generalsekretær. vi skal altså ha barn om/innen to år - så om ett års tid blir det action :ler:

men du, nå ble det utrolig mye om meg i DIN dagbok!

Gleder meg til å følge med på utviklinga her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skrangle skrangle skrangle

..skrangler kanskje litt i eggstokkene mine ja :ler:

joa det hadde vært koselig med en liten baby ja... men vi får vel vente til vi er gift. :ler::ler: kanskje litt mdumt å reise høygravid over til statene.. og da får jeg jo heller ikke på meg kjolen min :roll:

Tenker kanskje på å begynne å prøve om 1 1/2-2 år vi da...

Søt smily du har..

både i signaturen og i det siste innlegget dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Morsomt!

Nå var jeg akkurat inne på en side på nettet med navn!

Slo opp Jacob for å sjekke betydningen, og tror dere jammen meg ikke Jacob har navnedag 25. juli - samme dag som jeg testet positivt!!! Da MÅ det jo bare bli Jacob dersom vi får en gutt! ;)

For å gjøre det ekstra morsomt viser det seg at Patrick har navnedag 17. mars, dagen da jeg og G ble sammen for første gang!

Dette var jo bare utrolig artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer nok en gang vennen!! Så spennende!

Må innrømme at jeg blir litt smittet av denne baby-galskapen... :sjenert:

Flotte navn du vurderer! Vanskelig å velge navn kan jeg tenke meg...

Jeg syns jo ditt eget navn er veldig fint jeg da... men det blir vel litt for mye av det gode... :ler:

Hilse baby fra kg-tante-cons! (har ingen søsken så tar på meg tittel som filletante enten folk vil eller ei! :ler: )

Endret av cons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...