Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!


-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Uten at jeg skal ta hverken glede eller sorg på forskudd, har jeg nå tittet en tur innom Barn I Magen, og lest om symptomer... Da ble jeg nesten litt skræmt!!!

Dette står oppført som symptomer, symptomer jeg faktisk HAR:

1. At mensen uteblir (enn så lenge). Noen kan blø litt både når egget fester seg i livmoren og når du egentlig skulle ha hatt mensen. Det er veldig sjeldent, men noen få kvinner kan ha en menslignende blødning de første to til tre månedene selv om de er gravide.

2. At søvnbehovet ditt øker og at du føler deg sliten generelt.

3. At du har trang til å tisse ofte, dette gjelder både det første trimesteret (den første tredjedelen av svangerskapet) og i den niende graviditetsmåneden. I første trimester er det fordi nyrefunksjonen og blodmengden har økt, og kroppen kvitter seg fortere med avfallsstoffer. Inntil fjerde måned og i siste del av svangerskapet er det hovedsakelig fordi den voksende livmoren gir et direkte trykk på urinblæren. Etter fjerde måned har livmoren vokst opp og ut av bekkenet slik at den ikke trykker direkte på urin blæren lenger.

5. At du har halsbrann, fordøyelsesproblemer, treg mave, kanskje en følelse av å være oppblåst og eventuelt økt promping :flau: Får du treg mage kan det være lurt å øke væskeopptaket. Svisker, rosiner og fiber kan være lure ting mot treg mage.

7. At du kjenner brystforandringer med tyngdefølelse, sårhet / ømhet, at det småstikker litt og at de vokser. Areola, området rundt selve brystvorten blir litt mørkere og blodårene under huden blir tydeligere og det blir et tettere nettverk av blodårene. Dette kan godt komme senere også.

Har en følelse av at jeg leter litt for mye etter symptomer da...men holder igrunnen på å bli kokko her! :eeeh:

GUD, jeg skulle gitt hva som helst for å ha en graviditetstest i nærheten nå!!! :wow::sur:

Endret av Orkidéen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GUD, nå er jeg spent!!!! :overrasket:

Hva sier G til dette? Vet han om det? I morgen MÅ du bare få tatt en test!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gosj a meg!!! Jeg hadde gått ut av mitt slappe skinn skulle jeg venta sånn!!!

Når er du tilbake til sivilisasjonen og apotek da??

Så spennende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snikleser melder seg...  :sjenert: lykke til med testing i morgen!! :)

Hei Pysekatten! :vinke:

Koselig med et nytt ansikt i dagboken min, og takk for lykkeønsking! ;)

---

Skytte - ja, guri malla! Får ikke testet før tirsdag, men DA er jeg tilbake i "sivilisasjon" igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melli

Åååå, vil vite,holder på døøø av spenning her! :sur:

Tirsdag er lenge til det.

Sender deg masse blåe ønskninger :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Gurimalla - dette er jo helt utrolig spennende :hoppe:

Men vi får vel bare smøre oss med litt tålmodighet og vente helt til tirsdag ;)

Lykke til da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Heisann!

Glemmer liksom litt denne boken jeg - ikke lurt :rodme: Dette var jo vanvittig spennende lesning!!! Og nå som jeg drar avgårde i morgen tidlig uten tilgang en uke :roll: Jøye meg. Hadde blitt veldig glad for en tekstmelding!

*BUST* *BUST* *BUST*

STOR :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud kvinne, du oser jo gravid! :)

Håper du ikke har fått besøk i løpet av natta da! Jeg må si meg imponert over tolmodigheten din (men jeg vet jo ikke mer om den enn hva jeg har lest her -for alt jeg vet sitter du å river deg i håret og hyler). Men hvor langt er det egentlig til nærmeste apotek??? Jeg tror jeg hadde svømt, løpt eller haiket avgårde bare for å få kloa i en test....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Så fryktelig spennende det var her inne da!!! :overrasket:

*Forsvinner plutselig bort og ser for meg deg fortelle G og alle gjestene i bryllupet om at du har baby i magen*

FÅ TAK I DEN FORP%#¤x" TESTEN NÅ DA!! :frustrert: Så innmari nysgjerrig her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal skrive jeg, men altså...BabyCompen min bekreftet graviditet i dag, selv om charten min viser en temperatur-synkning på 0.04 grader fra i går...ingen spor til tante!

JEG BLIR SNART GAL!

Tigi - joda, nå river og røsker jeg i de stakkars hårrøttene mine her... :eeeh:

Kan jeg stole på compen enn så lenge, er den forholdsvis safe og korrekt??? Noen som vet???

Den sier jeg er gravid og at jeg har termin 1. april 2006! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er gravid, så er det i hvert fall en stygg aprilsnarr av BC'en (sorry, klarte ikke å dy meg!). Men 1. april, da! April er den beste måneden! :Nikke:

Er det ikke en liten skjærgårdslege du kan troppe opp hos og få tatt en test!?!???

Du har tross alt et ansvar for oss her inne, vi klarer ikke å gå og vente lenger!!!! ;)

Men seriøst, jeg føler meg veldig sikker på at dere har fått til en liten spire, og jeg blir så GLAD når jeg tenker på det!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke er gravid, så er det i hvert fall en stygg aprilsnarr av BC'en (sorry, klarte ikke å dy meg!). Men 1. april, da! April er den beste måneden! :Nikke:

Er det ikke en liten skjærgårdslege du kan troppe opp hos og få tatt en test!?!???

Du har tross alt et ansvar for oss her inne, vi klarer ikke å gå og vente lenger!!!! ;)

Men seriøst, jeg føler meg veldig sikker på at dere har fått til en liten spire, og jeg blir så GLAD når jeg tenker på det!!! :klem:

Godt nytt!

Vi reiser til Tjøme idag, så får jeg kanskje med meg en test på veien! :danse:

Skal sende deg en sms jeg, Peony, når jeg vet noe, så får du oppdatere, i og med at jeg ikke vil ha nettilgang før tidligst imorgen kveld igjen! ;)

Aprilsnarr ja, det kan du si! Skulle søren ikke forundre meg... :sur::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt!

Vi reiser til Tjøme idag, så får jeg kanskje med meg en test på veien! :danse:

Skal sende deg en sms jeg, Peony, når jeg vet noe, så får du oppdatere, i og med at jeg ikke vil ha nettilgang før tidligst imorgen kveld igjen! ;)

Aprilsnarr ja, det kan du si! Skulle søren ikke forundre meg... :sur:  :roll:

Yess!! Den SMS'en gleder jeg meg til!! Lover å oppdatere i kveld når jeg kommer hjem fra restaurant!!! Hurra! Peony er sladrevenn!!!

Jeg skal tenke knallhardt på deg, så får du tisse pent på pinnen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu, det kan umulig være en aprilspøk!

Det sikreste tegnet er jo at du ikke har fått mensen, og når temperaturen i tillegg bekrefter det... du trenger jo ikke ta test engang du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OH MY GOD!!!!! Nå er det nervepirrende her altså!!!!

Hva skjer??? Det er vel ikke så mye mer å lure på eller?? Jeg kan ikke så mye om sånn comp, men hvis den gir deg termin og greier?? Den kan jo ikke kødde med sånt!!!! Da hadde jeg saksøkt produsenten!

Lykke lykke lykke til!!! Peony må sladre fort!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå håper jeg virkelig du har fått tak i en test i løpet av dagen!!! :hoppe:

Herregud så spennende. Hva gjør du hvis du ER gravid mht bryllupet? Forteller du det til ALLE da eller??? Nei, nå er jeg spent altså!!!!

Tenk om du allerede har en liten spire i magen - det hadde jo vært helt sinnsykt koselig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg den store ære og glede av å fortelle at

:heiajente:ORKIDEEN ER GRAVID!!!!! :heiajente:

Hun testet i går og fikk bekreftet det BabyCompen (og vi her på KG) har mistenkt: En liten spire har funnet seg til rette i orkidémagen.

Eller... orkideen har skutt knopper! :blomst:

Gratulerer så mye, kjære snupp! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...