Gå til innhold

Ønske om barn, men han er ikke helt der.. Tiden renner ut..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.9.2019 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ærligtalt ikke at du har funnet deg i dette så lenge. Hvorfor i alle dager la en mann få legge alle føringer i et samliv? Det er bare destruktivt og selvutlettende og kommer aldri til å gjøre noe annet en at du på sikt kommer til å hate han av hele ditt hjerte for å tatt fra deg muligheten til å få en familie. Hva i alle dager mener han at dere skal gjøre sammen resten av livet? Netflix og chill må da vitterlig ha sett sine glansdager innen nå for dere begge..

Anonymkode: 7a6a5...996

Dette er et godt svar.

Jeg var i samme situasjon som deg,TS. Mannen reagerte med irritasjon når jeg tok opp ønske om barn. Til slutt «fikk jeg viljen min», men det var lite engasjement under graviditet. Ville feks aldri kjenne at baby sparket. Det var ensomt! Det endte med brudd før barnet var ett. (Og nå er det, ironisk nok, et helvete med en far som vil ha hovedomsorg).

 

Anonymkode: 0277b...ea3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gynekolog kan si noe om eggreserver og kvaliteten på eggene, det kan i hvert fall gi en pekepinn hvordan man ligger an med tanke på tiden man har før man ikke er fruktbar lenger. 

Anonymkode: 32fd4...02f

Joda, men dette er ingen "test", som var ordet personen jeg siterte brukte. Den eneste måten å finne ut om man kan bli gravid på, er å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Greit å ikke overdrive heller, da. Hun er 35, ikke 45. De aller fleste kvinner er fruktbare til 40-42 år (men mange har selvsagt andre utfordringer mht fruktbarhet som ikke har noe med alder å gjøre).

https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593

Ja det er det kvinner liker å tro, langt fra sannheten dessverre..

Anonymkode: 716b0...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Men han elsker henne tydeligvis ikke godt nok da når han vil frata henne noe hun har drømt om i 9 år. Ikke er han ærlig heller. Bare drar ut og drar ut. Dårlig gjort er det. Og hun er ikke sammen med han Bare for å få barn. Da hadde hun vel ikke vært med han i så mange år som hun har. Men barneønske er da et helt legitimt ønske 

Det er dårlig gjort ja, men han har nok vært redd for at hun går hvis han hadde sagt sannheten. Det er også normalt å få barn med personen du elsker og skjønner ikke folk som takker nei til det.   

Ts må for all del ikke gå å få barn med hvem som helst bare for å få barn. Det er også dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593

Ja det er det kvinner liker å tro, langt fra sannheten dessverre..

Anonymkode: 716b0...805

Jøss. Mange som kun er heldig da som får barn sent nå for tiden.

Får bare sette i gang å lære jentene at de må bli gravid som 15 åring! Jenta må helst være 15/16 år og mannen kan være så gammel han vil. Stakkars jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Der var det masse skremselspropaganda... 

 

Ja sannheten er skremmende gitt!

Så ts bør få ut fingeren asap..sånn er livet dessverre,for oss kvinner!

Anonymkode: 716b0...805

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kvelertak skrev:

Det er dårlig gjort ja, men han har nok vært redd for at hun går hvis han hadde sagt sannheten. Det er også normalt å få barn med personen du elsker og skjønner ikke folk som takker nei til det.   

Ts må for all del ikke gå å få barn med hvem som helst bare for å få barn. Det er også dårlig gjort.

Så han vil at hun skal bli og forbli ufrivillig barnløs og bitter og deprimert pga dette i evig tid? Og tenk om han går fra henne og får barn med en annen. Da sitter hun der da... Og du sier det er normalt å få barn med den han elsker? Du snakker mot deg selv. Om han elsker henne da burde det vel være normalt at han vil ha barn med henne da... 

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja sannheten er skremmende gitt!

Så ts bør få ut fingeren asap..sånn er livet dessverre,for oss kvinner!

Anonymkode: 716b0...805

Blir ikke skremt personlig, har fått de barna jeg skal for lenge siden.

Menn blir også mindre fruktbare med åra, altså! For både menn og kvinner går fruktbarheten ned fra 35-årsalderen. Det er imidlertid ikke det samme som at det er usannsynlig å bli gravid etter 35, slik du antyda. De fleste kvinner kan som sagt bli gravide frem til 40-årsalderen, selv om sjansene selvsagt er lavere enn da de var 25, er det ikke en sensasjon å bli gravid som 40-åring heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til samboeren at vi bare måtte sette igang, de fleste mannfolk blir aldri klar. Jeg har alltid vært klar på at jeg skal ha 2 barn innen jeg er 30, jeg orker ikke alt for tette barn slik at vi måtte bare sette igang. Han var litt drygende på det men en dag bestemte jeg at jeg sluttet med pillen. Han kunne velge å godta det eller ikke ha sex med meg. Nå har vi prøvd noen få mndr og han er like gira som meg på at det skal komme en positiv test en dag. De trenger bare tid, og de blir klare på de 9 mnd man går gravid. 

Anonymkode: 24b4f...b25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2019 at 12:35 AM, AnonymBruker said:

Om han ikke har blitt klar på 19 år.... Hvorfor har du ikke gjort noe før?! Om du dumper ham nå tar det jo tid (som du ikke har) å finne en ny, og komme til barn-stadiet! Blir stresset for deg her!

Anonymkode: 95668...abc

Kan heldigvis garantere at Ts ikke vil behøve 19 år igjen. De fleste er ganske så effektive når de må ut og lete på nytt, og det finnes endel menn som også vil ha barn når de nærmer seg 40. Men Ts, du har ikke en dag å miste på å droppe fyren.

Kjenner flere som har vært i samme båt (bare yngre), som droppet pillen og ble gravid fordi fyren aldri landet. Det har gått kjempebra, har liksom vist seg at mannfolka ikke har visst sitt eget beste, men at når beslutningen er tatt for dem, så er det det beste som kunne skjedd dem. Men vil ikke anbefale den løsningen, det beste er å finne en som vil. Det neste det å gå på egenhånd. Det verste; å ikke få om du ønsker deg, fordi mannen ikke vil ha. Ta grep - NÅ!!

Anonymkode: 6d1bf...586

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, snoren skrev:

sette eggene på frys?

Jeg var singel og 37 år, og vurderte å fryse egg. Ringte opp en fertilitetsklinikk i Danmark og lurte på hvordan jeg skulle gjøre det. Legen sa at for det første er det det alltid ville være en risiko for at ingen av eggene kunne brukes. Det verste som kunne skje var dermed at jeg forble barnløs.

Legen sa at for det andre; dersom jeg ville være sikker på at jeg skulle få barn så anbefalte han å bruke sæddonor og hoppe i det.

Valgte det siste og det er det lykkeligste valget jeg har tatt i hele mitt liv, siden verdens herligste lille babyklomp kom 9 måneder senere. Kunne ikke ha valgt det annerledes.

Når det gjelder TS problematikk så synes jeg ikke det er greit at hun som er en voksen dame i mer enn klekkeferdig alder, skal bruke 50 000 på å fryse egg, når hun er i et parforhold. Det er mannens umodenhet som gjør at de nå ikke prøver å bli gravide, og det er ikke greit å påføre henne en stor økonomisk utgift, og i tillegg et stort inngrep på kroppen- hormonkurer for å modne egg samt egguttak er en stor belastning og smertefullt! Det er ikke rett at hun skal gå gjennom det for at han skal fortsette med barnslighetene sine. 

 

Anonymkode: 824ab...18a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Maleficenta skrev:

Så han vil at hun skal bli og forbli ufrivillig barnløs og bitter og deprimert pga dette i evig tid? Og tenk om han går fra henne og får barn med en annen. Da sitter hun der da... Og du sier det er normalt å få barn med den han elsker? Du snakker mot deg selv. Om han elsker henne da burde det vel være normalt at han vil ha barn med henne da... 

Ja, hvis han vil ha barn så er det normalt å få barn med de man elsker. Typen til TS vil tydeligvis ikke ha barn, men han elsker jo TS regner jeg med siden han har vært sammen med henne i så mange år. Selv om han ikke vil ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kvelertak skrev:

Ja, hvis han vil ha barn så er det normalt å få barn med de man elsker. Typen til TS vil tydeligvis ikke ha barn, men han elsker jo TS regner jeg med siden han har vært sammen med henne i så mange år. Selv om han ikke vil ha barn. 

Ja men da må han jo si det. Om han elsker henne så mye så må han jo ønske at hun blir lykkelig eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ja men da må han jo si det. Om han elsker henne så mye så må han jo ønske at hun blir lykkelig eller? 

Jeg kan ikke vite hvorfor han ikke sier noe, men han er mest sannsynlig redd for å miste henne hvis han sier han ikke vil ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wæææææ. Kjenner jeg blir super stressa av 35 år og ikke gravid engang! Men så hadde jeg vært stressa ved fyllte 25 også da... 

hvorfor har du ikke tatt tak i dette før TS? Nå er det jo mest sannsynlig snart for seint for deg🤷‍♀️

Anonymkode: f7dd8...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonymus Notarius said:

Det finnes ingen test som kan avdekke hvorvidt man er fruktbar. En gynekolog kan sjekke om alt ser bra ut, men det er ikke mulig å si om en kvinne kan bli gravid eller ikke ved en gynekologisk undersøkelse. 

Det er mulig å si en hel del og noen ganger konstatere at man ikke kan få (ingen egg=ingen barn feks). Gynekolog sjekker ikle bare eggstokker for å telle eggposer (m ultralyd), men tar også blodprøver (fsh, amh, østradiol) for å se om du nærmer deg overgangsalder (da stiger fsh, amh synker, østradiol testes for å sikre at ikke den er på et nivå som ikke korrumperer fsh-verdien). Disse verdiene vil også legges til grunn for hormonregime, om du må få hjelp. 

Men gå til en gynekolog som er ekspert på fertilitet (ikke en allrounder, men en spesialist). Få henvisning fra fastlege. Skyld deg. 

Hilsen en som fikk to på naturmetoden etter 40, men som hadde alle disse testene. 

Anonymkode: 6d1bf...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var singel og 37 år, og vurderte å fryse egg. Ringte opp en fertilitetsklinikk i Danmark og lurte på hvordan jeg skulle gjøre det. Legen sa at for det første er det det alltid ville være en risiko for at ingen av eggene kunne brukes. Det verste som kunne skje var dermed at jeg forble barnløs.

Legen sa at for det andre; dersom jeg ville være sikker på at jeg skulle få barn så anbefalte han å bruke sæddonor og hoppe i det.

Valgte det siste og det er det lykkeligste valget jeg har tatt i hele mitt liv, siden verdens herligste lille babyklomp kom 9 måneder senere. Kunne ikke ha valgt det annerledes.

Når det gjelder TS problematikk så synes jeg ikke det er greit at hun som er en voksen dame i mer enn klekkeferdig alder, skal bruke 50 000 på å fryse egg, når hun er i et parforhold. Det er mannens umodenhet som gjør at de nå ikke prøver å bli gravide, og det er ikke greit å påføre henne en stor økonomisk utgift, og i tillegg et stort inngrep på kroppen- hormonkurer for å modne egg samt egguttak er en stor belastning og smertefullt! Det er ikke rett at hun skal gå gjennom det for at han skal fortsette med barnslighetene sine. 

 

Anonymkode: 824ab...18a

100% enig.

Anonymkode: 6d1bf...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er løgn. Forskning viser det motsatte.

Anonymkode: 4d1f2...064

Jo forskning viser faktisk det at man ikke blir lykkeligere over å få barn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...