Gå til innhold

Ønske om barn, men han er ikke helt der.. Tiden renner ut..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg sliter veldig om dagene med hva jeg skal gjøre. Fyller snart 35 år og ønske om barn blir bare sterkere og sterkere. Problemet er jo det at samboeren min ikke er helt der. Jeg er ofte lei meg pga dette. Eller egentlig tanken på at jeg ikke vet om han noengang vil endre mening gjør meg veldig usikker og litt redd. Syns jo heller ikke det er rett at han skal sette et liv til verden om han ikke vil det. Men samtidig har jo jeg hele tiden (snart 19 år nå) sakt at dette er noe jeg ønsker. Vi var jo veldig unge når vi møttes så da var jo tanken på barn veldig langt frem i tid og ikke noe man stresset med. Men nå føler jeg at jeg har ventet veldig lenge og føler jeg har dårlig tid. Gjorde det ikke bedre når gynekologen begynte å prate på sist celleprøve - time om at jeg burde begynne å tenke på barn nå pga alderen min om det var noe jeg ville ønsket meg. Mye mulig han sier det til alle 34 åringer, men ja, ble jo ikke direkte mindre stresset av den praten. 😕

Syns også det er ekstremt vanskelig å ta opp dette temaet og med samboer for han virker bare som han blir irritert/lei da. 

Noen andre som har vært (er) i en lik situasjon som har noen råd? 

Anonymkode: c3ba3...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si til han at sjansen for å få et barn som er sykt og å få er barn med misdannelser er større desto eldre dere blir. Kanskje han da vil stresse litt? 

Anonymkode: b253f...792

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du må snakke med han og ta et snarest valg utifra det han svarer. Du har ikke så mye tid som han har. Hvis han blir irritert/lei, si at du er en snart 34 år gammel kvinne, du må ha et svar nå ellers må du gå videre. Dette er viktig for deg. Han har hatt år og dag på å tenke over dette. Ente vil han ikke ha barn og holder deg nå som gissel til du er ufruktbar eller så kan han ikke få barn (som han visst om i lang tid). Det er ikke greit!

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ned foten; si det er viktig for deg og at spør om dere kan sette en konkret frist. Hvis han ikke vil når fristen har gått ut, så hadde jeg rett og slett gått ut av forholdet. 

Anonymkode: b9006...8e6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si til han at sjansen for å få et barn som er sykt og å få er barn med misdannelser er større desto eldre dere blir. Kanskje han da vil stresse litt? 

Anonymkode: b253f...792

 

Endret av Pie84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han ikke har blitt klar på 19 år.... Hvorfor har du ikke gjort noe før?! Om du dumper ham nå tar det jo tid (som du ikke har) å finne en ny, og komme til barn-stadiet! Blir stresset for deg her!

Anonymkode: 95668...abc

Jeg har pratet om det flere ganger. Før jeg ble 25 år, men da følte ikke jeg meg helt klar selv så sa at før jeg ble 30 år var grensa. Nærmet meg 30, men han var ikke helt der da så da sa jeg 35 var maks grensen min. Han virket da mer villig enn i starten, men nå er jeg snart 35 og kjenner det begynner å bli vanskelig. Mange rundt oss får barn og det gjør ikke situasjonen enklere for min del. Gir jeg han opp, en jeg virkelig er uendelig glad i, er det jo ikke gitt at jeg finner en jeg vil gå likebra sammens med. Er mer hvordan jeg skal gripe den samtalen jeg sliter med. Uten å oppfattes irritert/frustrert.. 

Anonymkode: c3ba3...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får velge hva som veier tyngst hos deg; en usikker mann som kanskje aldri vil gi deg det svaret du vil ha eller ett barn. Har du venta i 19 år på et svar får du nesten bare belage deg på å fortsette å vente..

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️

Fortell ham at det er slik menn ender opp barnløse.

Menn føler ofte ikke på samme "tidsfrist" og tenker at det å starte en familie er slutten på å ha et hyggelig voksenliv. Ender opp med å skyve på, utesette og utsette det å "bli klar" - helt til det er for sent. Og kvinnen de elsker gir opp, går fra dem for enten å få barn med en mann som har barn fra før og elsker å være pappa - eller - reiser til Danmark for å bli alenemor.

Selv om de egentlig ønsket å bli far - en gang. Bare ikke akkurat nå. 

Så finne de ut at de ikke er så attraktive partnere for unge kvinner som ønsker å stifte familie som de kanskje trodde - om de en gang blir "klar", sånn godt oppi 40-års alderen engang. 


 

Anonymkode: 6ea47...00c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han ikke har blitt klar på 19 år.... Hvorfor har du ikke gjort noe før?! Om du dumper ham nå tar det jo tid (som du ikke har) å finne en ny, og komme til barn-stadiet! Blir stresset for deg her!

Anonymkode: 95668...abc

 

8 minutter siden, Paradisio skrev:

Du får velge hva som veier tyngst hos deg; en usikker mann som kanskje aldri vil gi deg det svaret du vil ha eller ett barn. Har du venta i 19 år på et svar får du nesten bare belage deg på å fortsette å vente..

Har jo ikke ventet i 19 år, men nærmere 9 kanskje. 

Anonymkode: c3ba3...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Har jo ikke ventet i 19 år, men nærmere 9 kanskje. 

Anonymkode: c3ba3...7ce

Det står 19 år i HI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ærligtalt ikke at du har funnet deg i dette så lenge. Hvorfor i alle dager la en mann få legge alle føringer i et samliv? Det er bare destruktivt og selvutlettende og kommer aldri til å gjøre noe annet en at du på sikt kommer til å hate han av hele ditt hjerte for å tatt fra deg muligheten til å få en familie. Hva i alle dager mener han at dere skal gjøre sammen resten av livet? Netflix og chill må da vitterlig ha sett sine glansdager innen nå for dere begge..

Anonymkode: 7a6a5...996

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snll. Ikke så flere skakkjørte barn...

Anonymkode: 6d0f5...d27

Anonymkode: c3ba3...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Paradisio skrev:

Det står 19 år i HI.

Vi har vært sammen i snart 19 år ja. Og barn var ikke et tema når jeg var 16. Mulig jeg formulerte den biten litt feil 🤔

Anonymkode: c3ba3...7ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han mannen din kommer ikke til å endre meningen sin i alle disse årene 😕 har han noen gang nevnt at han har lyst på barn? 

Anonymkode: b418e...d40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han mannen din kommer ikke til å endre meningen sin i alle disse årene 😕 har han noen gang nevnt at han har lyst på barn? 

Anonymkode: b418e...d40

Han har sakt at han er mer med på tanken nå enn for 10 år siden, men likevel er jo ikke det et ja for meg.. 

Anonymkode: c3ba3...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kvelertak skrev:

Er han ikke klar så er han ikke klar. Kan ikke tvinge noen til å få barn. 

Det er helt sant det. Men når han vet veldig godt at jeg vil det bør vel han være ærlig mot meg i tilfelle dette er noe han absolutt ikke vil? Er vel like ugreit å tvinge en som vil ha til å ikke å få? 

Anonymkode: c3ba3...7ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pratet om det flere ganger. Før jeg ble 25 år, men da følte ikke jeg meg helt klar selv så sa at før jeg ble 30 år var grensa. Nærmet meg 30, men han var ikke helt der da så da sa jeg 35 var maks grensen min. Han virket da mer villig enn i starten, men nå er jeg snart 35 og kjenner det begynner å bli vanskelig. Mange rundt oss får barn og det gjør ikke situasjonen enklere for min del. Gir jeg han opp, en jeg virkelig er uendelig glad i, er det jo ikke gitt at jeg finner en jeg vil gå likebra sammens med. Er mer hvordan jeg skal gripe den samtalen jeg sliter med. Uten å oppfattes irritert/frustrert.. 

Anonymkode: c3ba3...7ce

Du ER jo irritert/frustrert! Og det må han få med seg! Du må ta ansvar for det du selv vil! Skjønner jo at han ikke tar deg seriøst når du uten problemer går med på å utsette 5 og 5 år om gangen! Fra 30-34 er laaang tid å kunne snakke/legge en plan om barn på.

Anonymkode: 95668...abc

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...